Asezarea si Perceperea Impozitelor in Diferite Tari

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
Introducere 7
Capitolul I. Aspecte generale privind impozitele si taxele 9
1.1. Definitia si elementele impozitului 9
1.2. Principiile impunerii fiscale 12
1.3. Rata fiscalitatii 15
Capitolul II. Stuctura impozitelor 17
2.1. Clasificarea impozitelor 17
2.2. Impozite directe 18
2.3. Impozitele indirecte 23
Capitolul III. Asezarea si perceperea impozitelor 27
3.1. Stabilirea marimii obiectului impozabil 27
3.2. Determinarea cuantumului impozitului 28
3.3. Perceperea impozitelor 29
Capitolul IV. Studiu comparativ privind impozitele si fiscalitatea in diferite tari 31
4.1. Influenta sistemului fiscal in economia unei tari 31
4.2. Asezarea si perceperea impozitelor si politica fiscala in diferite state 34
4.3. Comparatie privind impozitele si perceperea lor in statele abordate 52
Concluzii 55
Bibliografie 57
Anexe


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Impozitul este o categorie financiara, cu caracter istoric, a carei aparitie este legata de existenta statului si a banilor.
Primul impozit minim s-a aplicat pe vremea turcilor purtand numele de ,,haraci". Era vorba despre un impozit ce reprezenta o suma fixa si platibila in conditii speciale. Potrivit turcologului roman Mihai Maxim ,,la predarea capitatiei emirului musulman in divan, acesta il lovea dupa grumaz pe platnic venit cu capul plecat si spinarea incovoiata, spunandu-i: Plateste-ti darea, tu dusman al singurului Dumnezeu,dupa care un slujitor il arunca afara". 
Primul impozit minim (forfetar) a fost introdus in timpul domniei lui Petru Rares, pentru toti barbatii cu exceptia clerului si al aristrocratilor. De asemeni, tot Petru Rares a fost cel ce a introdus si o multime de taxe indirecte pe alcool, sare si chiar pe barbi. Domnia lui Petru Rares a ramas cunoscuta datorita veniturilor bugetare care au fost triplate in acea perioada datorita colectarii eficiente a taxelor.
Asadar, impozitele si taxele isi au originile inca din antichitate, pe vremea cand locuitorii unei regiuni erau obligati sa contribuie la bunastarea comunitatii cu bani, alimente sau animale.
De atunci si pana in zilele noastre sistemul impozitelor s-a schimbat radical, insa continua sa fie omniprezent in viata cotidiana intrucat acesta constituie mijlocul principal de procurare a resuselor financiare necesare acoperirii cheltuielilor publice. 
Impozitele sunt cea mai importanta resursa financiara a statului si cea mai veche, in ordinea aparitiei veniturilor publice .Intr-o acceptiune generala, impozitele reprezinta o prelevare obligatorie, pusa la dispozitia statului, prelevare ce apare sub forma unei parti din veniturile sau averea persoanelor fizice ori juridice.
Autoritatea insarcinata cu instituirea de impozite si taxe este Statul, dreptul acestuia de a introduce impozite exercitandu-se, de cele mai multe ori, prin intermediul organelor centrale ale acestuia precum Parlamentul, iar uneori si prin organele administratiei centrale de stat locale. Astfel, Parlamentul se pronunta in legatura cu introducerea impozitelor ce au o importanta generala, iar organele de stat locale pot introduce anumite impozite in favoarea unitatilor administrativ locale. 
Oricare ar fi institutia care percepe impozitul, aceasta se face numai in virtutea autorizarii legii . Legea care introduce impozitul este data de Parlament si este aplicata de Guvern si de Administratia Financiara. Prin lege se stabilesc anumite limite ale impozitelor iar un nivel prea ridicat al impozitelor poate aduce neajunsuri, slabind initiativa si generand fraude fiscale si inflatie. 
Limita impozitelor este influentata atat de factori externi sistemului de impozite, cat si de factori interni acestuia. Din categoria factorilor externi amintim nivelul produsului intern brut si prioritatile stabilite de stat in privinta destinatiei resurselor financiare, iar in cadrul factorilor proprii sistemului de impozite, progresivitatea cotelor de impunere ocupa locul ce mai important.
Modul in care sunt asezate si percepute impozitele, alaturi de nivelul cotelor de impunere, influenteaza in mare masura sistemul bugetar si economia unei tari, dar in acelasi timp poate creea o stare de nemultumire sau de protest din partea populatiei. Este necesar ca aceste caracteristici specifice impozitelor si taxelor sa fie imbinate in asa fel incat, impozitele sa genereze venituri bugetare cat mai mari si sa limiteze starea de nemultumire a contribuabililor.
Aceasta lucrare de licenta, Asezarea si perceperea impozitelor in diferite tari, analiza comparativa, este structurata pe patru capitole, dintre care, trei capitole in care am prezentat notiuni teoretice cu privire la impozite si taxe si un capitol in care am abordat studiul de caz.
In primul capitol am tratat aspectele generale ale impozitelor si taxelor precum elementele si principiile impozitului sau rata fiscalitatii. Am trecut apoi, in capitolul al doilea, la structura impozitelor, unde am prezentat clasificarea impozitelor, iar, in cel de-al treilea capitol, am vorbit despre etapele asezarii si perceperii impozitelor si taxelor.
In ultimul capitol, intitulat "Studiu comparativ privind impozitele si politica fiscala adoptata in diferite state", am pus in practica notiunile teoretice prezentate si am comparat impozitele si taxele practicate in Romania, Republica Moldova, Germania si Statele Unite ale Americii. 
Am ales aceste patru tari, pentru a pune in evidenta diferentele fiscale dintre doua state foste state comuniste, actualmente membre ale Uniunii Europene, un stat pe cale sa devina membru al comunitatii europene si un stat foarte dezvoltat din afara Europei. Modul in care se percep impozitele in aceste patru tari este diferit, iar acest lucru se observa cel mai bine in ponderea veniturilor fiscale la buget si in situatia economica a tarilor.
Capitolul I
Aspecte generale privind impozitele si taxele
I.1. Definitia si elementele impozitului
I.1.1. Notiunea de impozit si taxa
Impozitele reprezinta plati obligatorii care se fac catre stat cu titlu definitiv si nerambursabil si fara contraprestatie directa din partea acestuia. Cu alte cuvinte, impozitele sunt parti din veniturile si/sau averea persoanelor fizice sau juridice, parti prelevate la dispozitia statului in vederea acoperirii cheltuielilor publice.
Obligativitatea impozitelor trebuie inteleasa in sensul ca plata acestora catre stat este o sarcina impusa tuturor persoanelor fizice si/sau juridice care realizeaza venit dintr-o anumita sursa sau poseda un anumit gen de avere pentru care, conform legii, datoreaza impozit .
Statul este cel care are dreptul de a introduce impozitul, iar acest drept se exercita prin intermediul puterii legislative si anume Parlamentul, sau in anumite conditii prin organele de stat locale.
Privind asupra impozitului sunt de remarcat o serie de lucruri printre care, impozitul nu reprezinta un scop in sine, ci urmareste asigurarea satisfacerii sarcinii publice, adica asigura aportul tuturor cetatenilor la cheltuielile publice. O alta idee ce face referire la notiunea de impozit este aceea ca, prin impozite se realizeaza o redistribuire a veniturilor cetatenilor intre diferite segmente ale populatiei. Nu in ultimul rand, trebuie amintit faptul ca impozitul nu are o destinatie speciala, scopul sau initial reprezentand procurarea de resurse pentru autoritatea publica .
Alaturi de impozite, care asigura interventia statului in viata social-economica a unei tari, exista si categoria de taxe. Cu privire la aceasta categorie putem spune ca taxele sunt instituite prin lege si au caracter obligatoriu insa modalitatea de colectare se face in anumite scopuri precise. Daca in cazul impozitelor prelevarea are loc fara o contraprestatie din partea statului, in cazul taxelor actiunea este diferita. Astfel, exista taxe care nu percep o contraprestatie din partea statului dar si taxe care sunt obligatorii numai daca populatia solicita un serviciu, numite taxe conditionate, acestea din urma presupunand o contraprestatie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Asezarea si Perceperea Impozitelor in Diferite Tari.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!