Asigurarea in Transporturi

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1: Conceptul de asigurari in cadrul transporturilor terestre, maritime si aeriene 2
1.1. Nevoia de protectie 2
1.2. Riscuri specifice activitatii de transport 3
1.2.1. Riscuri aparute in transportul rutier si aerian 3
1.2.2. Riscuri aparute in transportul maritim 10
1.3. Tipuri de asigurari in transportul rutier, maritim si de aviatie 13
Capitolul 2: Prezentarea socieatii de asigurari ASTRA S.A 20
2.1. Prezentarea generala a S.C. ASTRA S.A. 20
2.2. Principalele produse de asigurare in transport ale S.C. ASTRA S.A. 21
2.3. Managementul societatii de asigurari 22
2.4. Eficienta activitatii societatii de asigurari 28
2.4.1. Conceptul de eficienta in domeniul activitatii de asigurare 28
2.4.2. Functia de eficienta a activitatii de asigurare 30
2.4.3. Indicatori utilizati in analiza eficientei asigurarilor de bunuri 31
Capitolul 3: Contractul de asigurare - expresie a raportului juridic cert intre asigurat si asigurator 39
3.2. Trasaturi juridice si continutul contractului de asigurare 44
3.3. Suma asigurata si prima de asigurare 46
3.4. Paguba si despagubirea de asigurare 49
3.5. Studiu de caz privind asigurarea bunurilor pe timpul transportului maritim la societatea "ASTRA" S.A. 51
CONCLUZII SI PROPUNERI 55
BIBLIOGRAFIE 58


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1: Conceptul de asigurari in cadrul transporturilor terestre, maritime si aeriene
1.1. Nevoia de protectie
Intotdeauna omul a simtit nevoia de protectie, fiind supus unor pericole multiple si variate, cauzate de fortele naturii, de folosirea tehnicii sau de anumiti factori sociali sau socio-economici, cautand sa se apere impotriva acestora, sa le prevada, sa le previna sau sa le micsoreze efectele devastatoare, ori de cate ori acest lucru a fost posibil.
Dorinta omului pentru securitate, pentru asigurarea impotriva incertitudinii viitorului, este veche precum rasa umana insasi. La inceput, el a incercat numai sa-si satisfaca nevoia de a se descurca singur, insa mai tarziu a gasit un sprijin in familie, clan, organizatie : "Oamenii primitivi nu au descoperit nevoia de asigurare, considerand ca erau protejati de familie sau de trib, unde mutualitatea insasi, ca si in asigurari, era o realitate. Acest lucru nu era adevarat la civilizatiile antice ale Egiptului, Feniciei, Greciei si Romei in care individul se vedea expus la multe riscuri fara protectia comunitatii familiei". 
Pericolele la care sunt expusi oamenii si bunurile sunt multiple si variate, ei aparand in postura de "victime" ale fortelor naturii, de "actori" ale propriilor lor destine, precum si de "agresori" constiensi sau inconstienti ai semenilor lor, ai naturii, ai mediului ambiant. 
Riscul si perceptia lui sociala
Riscul se defineste ca pericol potential sau ca o pierdere posibila. Cand vorbim de pericole sau de pierderi avem in vedere o serie de evenimente nedorite cu consecinte materiale, spirituale si financiare grave, cu vatamari corporale sau deteriorari ale starii de sanatate, in cazuri extreme acestea se manifesta prin decese sau prin calamitati naturale. Deoarece pericolele sunt "potentiale" iar pierderile sunt posibile, aceste evenimente sunt incerte, ele putandu-se intampla intr-o anumita perioada de timp sau nu. Cand anume si in ce imprejurari concrete se va produce evenimentul nedorit nu poate sti nimeni si nici anticipa cu precizie. 
Gradul de incertitudine se poate evalua cu ajutorul statisticii matematice, in sensul determinarii probabilitatii de realizare a lui. Conceptului de risc i se asociaza doua dimensiuni semantice : 
o gradul de incertitudine - consecinte materiale si financiare aferente producerii unui eveniment nedorit
o perceptia riscului
Modul in care se constientizeaza anumite pericole difera de la o persoana la alta. Aceasta componenta psiho-sociala a conceptului de risc este foarte importanta in analizarea si mai ales in interpretarea riscurilor materiale sau tehnologice la care sunt supusi oamenii si bunurile lor.
Existenta nu poate fi gandita fara riscuri. Ele fac parte in mod necesar din viata noastra. Asa cum sublinia o celebra maxima de pe Wall Street in New York, previziunea este un lucru dificil mai ales atunci cand se aplica la viitor .
Singura noastra sansa este de a constientiza in mod realist riscurile la care putem fi supusi, de a incerca o evaluare cat mai adecvata a lor si, respectiv, de a gasi modelele cele mai potrivite de a controla aceste riscuri.
Evitarea completa a riscurilor este practic imposibila. Totusi, fiecare dintre noi poate sa evite producerea unor anumite riscuri. Este o metoda pasiva, de renuntare de fapt la acele activitati care implica un anumit risc. Chiar daca nu putem evita complet riscul producerii unui eveniment nedorit, putem gasi mijloace de a reduce probabilitatea de realizare a acestuia.
Pierderea financiara rezultata nu poate fi compensata pe alta cale decat prin asigurare. In acelasi timp, integritatea fizica, sanatatea, capacitatea de munca pot fi si ele afectate, ducand la imposibilitatea desfasurarii unei activitati, si deci lipsa unui venit. Imprumuturile pentru achizitionarea de diferite bunuri si locuinte, automobile, etc., asigurarea unui venit suplimentar pentru perioada pensionarii se pot realiza tot prin asigurare. 
Constientizarea si manifestarea nevoii de protectie a oricarui om, ca si decizia de a accepta asigurarea, ca demers individual si facultativ, sunt determinate in mare masura de factori obiectivi (economici, economico-sociali - crize economice, inflatie, somaj, financiari - disponibilitatea de a folosi o parte din venituri pentru aceasta, sociali, familiali, educationali) si factori subiectivi (experientele anterioare, cunoasterea avantajelor si protectiei oferite de asigurare).
1.2. Riscuri specifice activitatii de transport
1.2.1. Riscuri aparute in transportul rutier si aerian
Transportul reprezinta o latura a activitatii economice a societatii omenesti, organizata in scopul invingerii distantelor. Prin activitatea de transport se realizeaza deplasarea in spatiu a bunurilor sau a oamenilor in vederea satisfacerii nevoilor materiale si spirituale ale societatii omenesti.
Fara transport, productia bunurilor materiale ar fi fost condamnata sa se limiteze strict la resursele existente pe plan local, iar exploatarea acestora ar fi fost determinata exclusiv de cerintele satisfacerii nevoii sociale pe plan local.
Dezvoltarea transporturilor, aparitia de noi mijloace de transport perfectionate si specializate a eliminat izolarea economica, a permis specializarea si schimbul de activitati, formarea pietei nationale si a pietei mondiale, dezvoltarea comertului pe plan intern si international.
Astazi schimbul de produse si activitati este asa de dezvoltat incat, practic, nu mai exista zone si localitati care sa depinda exclusiv de produsele obtinute pe plan local. Transportul a facut posibila exploatarea mai completa si mai eficienta a resurselor naturale ale planetei, contribuind nemijlocit la progresul economico-social al tarilor lumii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Asigurarea in Transporturi.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!