Asigurarea Motivatiei si Motivarii pentru Performanta a Resurselor Umane

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
CAP.1. Evolutia managementului resurselor umane 3 
1.1. Provocarile managementului resurselor umane de-a lungul timpului 3
1.2. Continutul real al managementului resurselor umane, consideratii generale 4
1.3. Rolul si particularitatile resurselor umane in cadrul organizatiilor 5
CAP.2. Motivarea resurselor umane in vederea obtinerii performantei 7
2.1. Definirea si componentele motivatiei 8
2.1.1. Formele motivatiei 13
2.1.1.1. Motivarea pozitiva si motivarea negativa 13
2.1.1.2. Motivarea intrinseca si motivarea extrinseca 13
2.1.1.3. Motivarea cognitiva si motivarea afectiva 14
2.1.2. Motivarea comparativ cu manipularea 15
2.1.3. Strategii manageriale uzuale de motivare 15
2.2. Conexiunea management - motivatie 16 
2.3. Teorii ale motivatiei in munca 18
2.3.1. Teorii motivationale bazate pe studiul nevoilor umane 18
2.3.1.1. Teoria managementului stiintific 18
2.3.1.2. Teoria studiilor Hawthorne 19 
2.3.1.3. Teoria X si Y 20
2.3.1.4. Teoria ierarhizarii nevoilor 21
2.3.1.5. Teoria bifactoriala a lui Herzberg 24
2.3.1.6. Teroria ERG a lui Alderfer 25
2.3.1.7. Modelul motivational al lui McClelland 26
2.3.2. Teorii motivationale bazate pe studiul comportamentului 27
2.3.2.1. Teoria echitatii 27
2.3.2.2. Teoria expectantei 28
2.3.2.3. Teoria consolidarii motivarii 29
2.3.2.4. Teoria stabilirii obiectivelor 30
2.3.2.5. Modelul Porter - Lawler 31
2.4. Interdependenta dintre motivatie, performanta si satisfactie in munca 33
2.5. Strategii si politici manageriale de motivare 35
2.5.1. Crearea ambiantei la locul de munca 35
2.5.2. Asigurarea echitatii pentru a motiva angajatii 36
2.5.3. Implicarea angajatilor 37
2.5.3.1. Motivatia lucrului in echipa (team - building-ul) 37
2.5.4. Utilizarea recompensei pentru a motiva angajatii 38
2.5.4.1. Factori care influenteaza marimea recompensei 39
2.5.4.2. Tipuri de recompense utilizate in procesul de motivare( directe si indirecte) 40
2.5.4.3. Metode alternative si/sau complementare de motivare 43
2.5.5. Evaluarea performantelor angajatilor 44
2.5.5.1. Metode de evaluare a performantelor angajatilor 45
2.5.6. Politici salariale de motivare 46
2.5.7. Promovarea personalului 47
2.5.8. Motivarea angajatilor prin conducere eficienta 48
CAP.3. Studiu de caz privind motivatia in munca la SC CEFIN (ROMANIA) SRL 49
3.1. Prezentarea generala a societatii 49
3.2. Analiza metodelor de motivare a angajatilor din cadrul societatii 50
3.3. Concluzii si propuneri
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Individul, prin structura sa, prin sentimente, mentalitate, cultura, motivatie, dorinte si in special prin constiinta de sine, reprezinta marea necunoscuta a unui sistem, putand impiedica sau, dimpotriva, putand potenta o actiune, un proces, o activitate.
Managementul modern implica un mare numar de abilitati si orientari, dintre care multe presupun abilitati legate de statistica, utilizarea tehnologiei informatiei, contabilitate si matematica. Managementul pune accent pe rezolvarea rationala a problemelor si pe gandirea logica. Cum managementul implica in mod necesar oameni, este de o mare importanta detinerea de abilitati interpersonale - abilitatea de a lucra cu indivizii, dar si cu echipe de lucru. Pentru a avea succes, un manager trebuie sa indeplineasca mai multe roluri si functii.
Pe masura ce organizatiile se dezvolta au de a face cu o serie de aspecte esentiale ale managementului resurselor umane. 
Managerii creeaza un plan de atragere si retinere a persoanelor cu abilitatile de care are nevoie organizatia. Implementarea planului presupune recrutarea, selectia, integrarea, instruirea, recompensarea, alegerea beneficiilor celor mai potrivite si evaluarea permanenta a performantelor pentru a se verifica daca sunt atinse obiectivele organizationale. Aceste activitati reprezinta componentele managementului resurselor umane.
Planul de resurse umane este creat in acord cu planul strategic al organizatiei. Pe masura ce organizatia identifica oportunitatile de dezvoltare disponibile, este necesara corelarea lor cu abilitatile de care va fi nevoie pentru acoperirea lor. Recrutarea, instruirea si programele de recompensare sunt create in vederea atragerii, dezvoltarii si pastrarii oamenilor cu abilitatile necesare.
Dezvoltarea resurselor umane implica un proces de instruire a oamenilor pentru a indeplini sarcinile de care este nevoie in organizatie. 
Problema consta in recunoasterea tipului de instruire de care angajatii au nevoie. Toate deciziile de instruire trebuie sa tina cont de motivarea angajatului supus formarii. Exista un numar de tehnici de instruire si elemente necesare pentru ca un program de instruire sa fie eficient. 
Numai prin satisfacerea nevoilor angajatului se va putea obtine implicarea acestuia in realizarea obiectivelor organizatiei si numai contribuind la succesul organizatiei angajatii vor putea sa-si satisfaca nevoile legate de munca pe care o desfasoara. 
Numai atunci cand cei implicati inteleg aceasta relatie, managementul resurselor umane ocupa o pozitie importanta in cadrul organizatiei si poate contribui la succesului acesteia.
CAPITOLUL I 
EVOLUTIA MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE 
1.1. Provocarile managementului resurselor umane de-a lungul timpului
Timp indelungat, intreprinderea nu a avut decat o finalitate financiara (profitul) pe care o atingea prin indeplinirea functiei sale economice (satisfacerea unei cereri solvabile prin comercializarea produselor sale). De aceea, pana de curand, problemele relatiilor care apar in interiorul intreprinderii au fost considerate drept accesorii, relevand pur si simplu metodele de gestiune incredintate unui sef de personal. Esenta functiilor sefului de personal erau de ordin administrativ, juridic si disciplinar (care era adesea - si mai este uneori - un militar de stil vechi).
In concetul sau managerial, motivarea reprezinta procesul miscarii unora din membrii organizatiei prin altii de a actiona in directia obtinerii, atingerii atat a obiectivelor individuale cat si cele organizationale.
Datorita evolutiei conceptiilor si a raporturilor de forte, finalitatea sociala a activitatii organizatiilor este inteleasa si acceptata de tot mai multi conducatori, ceea ce a antrenat o schimbare majora cu privire la locul si rolul muncitorilor in sanul unei intreprinderi. Domeniul de activitate si tipul de preocupari ale serviciilor de personal s-au dezvoltat considerabil.


Fisiere in arhiva (1):

  • Asigurarea Motivatiei si Motivarii pentru Performanta a Resurselor Umane.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!