Asigurarea Necesarului de Resurse Umane in Cadrul Institutiilor Scolare

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 4
Cap. I Rolul si importanta resurselor umane in structurile organizationale moderne 6
1.1. Resursele umane in cadrul organizatiilor 6
1.2. Rolul si importanta resurselor umane la nivelul institutiei scolare 7
1.3. Strategii de managementul resurselor umane in organizatiile publice romanesti. 8
Cap. II Analiza postului 12
2.1. Postul - abordare conceptuala 12
2.2. Analiza postului 12
2.2.1. Etapele analizei postului 13
2.2.2. Metode de analiza 14
2.3. Descrierea postului 16
2.4. Proiectarea si reproiectarea postului 18
Cap. III Metode aplicate in cadrul procedurilor de asigurare a necesarului de resurse umane 20
3.1. Recrutarea personalului 20
3.1.1. Metode si surse de recrutare 21
3.2. Selectia personalului 24
3.2.1. Metode de selectie 25
3.3. Angajarea si integrarea resurselor umane 28
IV Studiu de caz privind asigurarea necesarului de resurse umane in cadrul Scolii Nr. 1, ,,Iraclie Porumbescu"- Fratautii-Noi 30
4.1 Organizarea si functionarea institutiei scolare 30
4.1.1. Evolutie istorica 30
4.1.2. Obiectivele institutiei 30
4.1.3. Organizarea institutiei scolare 31
4.1.4. Resursele umane ale institutiei 34
4.2. Asigurarea necesarului de resurse umane la Scoala Nr. 1, ,,Iraclie Porumbescu" - Fratautii-Noi 35
4.2.1. Analiza necesarului de personal 35
4.2.2. Recrutarea si selectia personalului didactic 36
4.2.2.1. Recrutarea resurselor umane 37
4.2.2.2. Selectia personalului 38
4.2.3. Angajarea si integrarea personalului 42
4.2.4. Incetarea raporturilor de munca 44
4.3. Concluzii privind studiul de caz 45
Concluzii si perspective 47
Bibliografie 48


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In orice activitate organizata se pot identifica resurse materiale, financiare, energetice, umane, temporare in absenta carora desfasurarea activitatii nu ar fi posibila. Dintre toate aceste resurse, una reprezinta o resursa cheie, o resursa fara de care organizatia nu ar putea actiona - este vorba despre resursa umana.
Resursele umane reprezinta categoria cea mai importanta de resurse ale oricarei organizatii. Ele constituie un potential uman deosebit, unic, dificil de imitat si relativ greu de inlocuit. Acestea trebuie intelese, motivate si antrenate, astfel incat scopurile acestora sa se suprapuna cu cele ale organizatiei.
Orice politica de resurse umane trebuie fundamentata pe cunoasterea trasaturilor distictive ale muncii din organizatie, pe evaluarea intensitatii si modului particular de actiune a fortei de munca si a rezultatelor obtinute.
Daca in trecut resursele umane si modul de utilizare al acestora nu erau considerate foarte importante, in prezent personalul organizatiei este plasat in centrul politicilor de dezvoltare ale acesteia.
Specificitatea activitatii din domeniul invatamantului, complexitatea si diversitatea activitatilor didactice isi pun amprenta asupra necesarului de personal, asupra exigentei lor privind pregatirea profesionala necesara si asupra eficientei utilizarii fortei de munca.
Evolutia societatii, modernizarea acesteia impun ca procesele de recrutare si selectie sa identifice resurse umane competente si foarte bine pregatite. Pentru atragerea lor este bine sa se adopte politici in functie de obiectivele propuse, iar procesul de invatamant sa presupuna aplicarea unor metode variate. Resursele umane din sistemul de invatamant au un rol important deoarece, de ele depinde modul in care sunt instruiti si pregatiti viitorii cetateni. In dimensionarea necesarului de personal se va tine seama de perspectivele institutiei scolare, in functie de reformele din invatamant, de posturile/catedrele vacante prilejuite de pensionari, transferuri, detasari, decese, demisii.
Obiectivul prezentei lucrari il reprezinta ilustrarea importantei resurselor umane intr-o organizatie si a metodelor specifice folosite in procesele de recrutare si selectie a acestora pentru a identifica acele persoane care corespund cerintelor postului. Prin lucrarea de fata se urmareste abordarea unor aspecte referitoare la asigurarea necesarului de resurse umane intr-o institutie scolara, punandu-se accent pe structura personalului existent, analiza necesarului de personal, modul de ocupare a posturilor libere, dar si pe necesitatea indeplinirii unor conditii specifice de catre candidati.
Lucrarea de licenta este structurata in patru capitole prin care se evidentiaza rolul resurselor umane intr-o organizatie si necesitatea asigurarii necesarului de personal in cadrul acesteia.
Primul capitol, ,,Rolul si importanta resurselor umane in structurile organizationale moderne", prezinta resursele umane in conceptia mai multor specialisti in domeniu, rolul acestora in cadrul unei organizatii, dar si strategiile de managementul resurselor umane. Resursele umane reprezinta mijlocul prin care sunt atinse obiectivele organizatiei. Rolul resurselor umane este foarte bine definit, deoarece ele contribuie prin efortul lor, ajutandu-se de celelalte tipuri de resurse de care dispune organizatia, la realizarea obiectivelor acesteia.
In capitolul II, ,,Analiza posturilor", sunt prezentate diverse aspecte privind postul, analiza postului, metodele de analiza, descrierea postului, proiectarea si reproiectarea postului. Analiza postului este procesul prin care se stabilesc caracteristicile postului, responsabilitatile ocupantului, activitatile pe care trebuie sa le desfasoare, dar si modificarile aparute pe parcurs. Acest proces se concretizeaza in fisa postului, care ofera informatiile necesare referitoare la activitatile impuse de acel post, dar si caracteristicile persoanei care va ocupa acel post. Proiectarea postului defineste cerintele specifice muncii desfasurate si trebuie sa raspunda la unele intrebari, cum ar fi: cum poate deveni performant un post?, cine poate obtine performanta pe postul respectiv si in ce mod?.
Capitolul III, ,,Metode aplicate in cadrul procedurilor de asigurare a necesarului de resurse umane", analizeaza procesele de recrutare, selectie, angajare si integrare cu metodele specifice aplicate in cadrul lor. Aceste procese sunt importante, necesitand un interes major din partea managerilor de resurse umane deoarece, necesita timp si bani ce trebuie folositi eficient. Recrutarea, selectia, angajarea si integrarea sunt foarte importante pentru succesul organizatiei, deoarece de ele depinde personalul ce va fi angajat. Din aceasta cauza, trebuie folosite cele mai potrivite metode pentru a identifica si angaja persoane competente, care sa corespunda cerintelor organizatiei si care sa ajute la atingerea obiectivelor acesteia.
Capitolul IV este un studiu de caz referitor la ,,Asigurarea necesarului de resurse umane la Scoala Nr. 1 Iraclie Porumbescu- Fratautii-Noi". Acesta prezinta procesul specific de recrutare si selectie, in care candidatii trebuie sa indeplineasca, in primul rand unele conditii in ceea ce priveste pregatirea profesioanala. Intre scoala si angajat se incheie un contract de munca, conform legislatiei in domeniu, care contine si fisa postului. Scoala are obligatia de a asigura conditii de lucru corespunzatoare, cabinete, laboratoare, grad de iluminare pentru ca personalul sa-si desfasoare activitatea in conditii optime.
In finalul lucrarii sunt prezentate concluziile referitoare la necesitatea asigurarii necesarului de resurse umane intr-o institutie, in special in institutia scolara. De asemenea, ultima parte a lucrarii prezinta si propuneri care ar putea contribui la imbunatatirea procesului de asigurare a necesarului de resurse umane in institutia scolara.
I Rolul si importanta resurselor umane in structurile organizationale moderne
1.1 Resursele umane in cadrul organizatiilor publice
In contextul societatii actuale romanesti, al unei economii in dezvoltare, majoritatea managerilor si intreprinzatorilor motiveaza esecul organizational in principal prin gestionarea improprie a resurselor financiare ale organizatiei. Putini sunt cei care realizeaza ca esecul s-ar putea datora si utilizarii defectuase a resurselor umane, motivarii neadecvate a acestora sau necorelarii sistemului de recompense cu performantele obtinute pe baza angajatilor. In legatura cu aceasta problema, Nasbitt si Aburdene mentionau ca "in noua societate informationala, capitalul uman a inlocuit capitalul financiar, ca resursa strategica".
Milkovich si Boudreau , in lucrarea Human Resource Management, afirma ca resursele umane au ajuns in atentia organizatorilor, a sefilor de companii, a directorilor. Prin lucrarea Cercetari privind managementul resurselor umane in contextul dezvoltarii regionale, Carmen Chasovschi evidentiaza faptul ca acest lucru este valabil in conditiile unei economii romanesti aflate intr-o tranzitie a carei sfarsit nu se intrezareste.
Aceeasi autori, Milkovich si Boudreau, afirma ca "managerii regandesc modul in care isi conduc angajatii. Au descoperit ca succesul lor propriu, ca si succesul organizatiei lor depinde de decizia lor in ce priveste angajatii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Asigurarea Necesarului de Resurse Umane in Cadrul Institutiilor Scolare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!