Aspecte ale publicitatii, ale comunicarii si ale promovarii in cadrul companiei Coca-Cola

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins 2
ARGUMENT 3
CAPITOLUL 1 5
PUBLICITATEA -  MOTORUL ECONOMIEI DE PIATA MODERNE 5
1.1. Etimologie. Precizari terminologice: Advertising, publicity si reclama 5
1.2. Publicitatea ca forma de comunicare in masa. Functiile publicitatii in comunicare. Tipuri de publicitate 14
1.3. Discursul publicitar. Tipuri de discurs in publicitate 20
1.4. Imaginea in publicitate 27
CAPITOLUL 2 30
PROMOVAREA PRIN PUBLICITATE 30
2.1. Comunicarea eficienta in publicitate 30
2.2. Promovarea -  componenta a mixului de marketing 38
2.3. Obiectivele si rolul promovarii 42
2.4. Strategii promotionale. Mixul promotional 46
CAPITOLUL 3 50
COCA COLA BRAND 50
3.1. Prezentarea generala a companiei Coca Cola HBC Romania 50
3.1.1. Istoria Coca-Cola 51
3.2. Analiza strategiilor de promovare in cadrul companiei Coca-Cola 56
3.3. Analiza elaborararii strategiei mijloacelor de comunicare in cadrul companiei Coca-Cola 59
3.4. Analiza relatiei Coca-Cola vs. Pepsi-Cola 63
Bibliografie 64


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENT
Coca-Cola este astazi, indiscutabil, un adevarat mit al marcilor, un simbol al mondializarii si al societatii de consum. Bautura si campaniile sale publicitare au avut si continua sa aiba un impact semnificativ asupra culturilor intregii lumi. Campaniile publicitare care au alimentat evolutia imaginarului american, controversele care insotesc aceasta marca, dar si faptul ca in 2006 marca a fost data ca exemplu de catre Comunitatea Europeana pentru implicarea sa concreta in lupta pentru protectia sanatatii publice, sunt tot atatea elemente atractive pentru un cercetator in cautare de noi piste de cercetare pentru studiul acestei marci.
Tema pe care am ales-o pentru aceasta lucrare, Aspecte ale comunicarii si ale reprezentarii in campaniile publicitare la Coca-Cola, este, evident, una dificila, data fiind multitudinea studiilor consacrate evolutiei marcii si strategiilor sale de marketing. Imi propun insa, in demersul meu, sa surprind cateva elemente de noutate in aceste campanii.
Metoda pe care am adoptat-o in realizarea acestei lucrari este cea analitica. Studiul meu imbina elemente de teoria comunicarii, marketing, semiotica, analiza discursului publicitar.
Pe langa Argument si Concluzii, lucrarea mea este structurata in trei capitole.
Primul capitol, Publicitatea -  motorul economiei de piata moderne, este consacrat definirii cadrului teoretic al lucrarii mele. Mi-am propus sa definesc aici o serie de concepte de baza la care ma raportez, precum publicitatea intre advertising, publicity si reclama, sau sa analizez publicitatea ca forma de comunicare in masa. De asemenea, un spatiu important in acest prim capitol este destinat si discutarii principalelor tipuri de publicitate. 
In cel de al doilea capitol al lucrarii, Promovarea prin publicitate, voi pune in discutie importanta promovarii si rolul acesteia in realizarea campaniilor publicitare. Sa nu uitam ca forta brand-ului Coca Cola se bazeaza in aceeasi masura pe identitatea sa vizuala si pe impactul campaniilor sale publicitare in intreaga lume.
Capitolul al treilea, Coca Cola brand, este destinat analizei evolutiei marcii de-a lungul timpului. Voi incerca sa evidentiez in aceasta parte a lucrarii mele, specificitatea marcii, elementele de originalitate care au dus la inregistrarea succesului de care se bucura astazi. Sfarsitul capitolului al treilea, care este, de fapt, si sfarsitul lucrarii mele, este consacrat eternei competitii Pepsi/Coca Cola. Voi incerca sa insist aici pe de o parte, asupra principalelor elemente care definesc aceasta competitie, pe de alta parte asupra regandirii strategiilor de marketing propuse de Coca Cola. Vreau sa remarc ca, astazi, digitalul joaca un rol esential in comunicarea in special cu tinerii, iar in centrul noii sale strategii de marketing Coca Cola plaseaza internetul si telefonul mobil. Utilizarea noilor media demonstreaza ca, mai mult ca niciodata, Coca Cola este o marca moderna, inovatoare, mereu prezenta in cotidian si care propune noi experiente surprinzatoare consumatorului.
CAPITOLUL 1
PUBLICITATEA -  MOTORUL ECONOMIEI DE PIATA MODERNE
1.1. Etimologie. Precizari terminologice: Advertising, publicity si reclama
Publicitatea a devenit astazi elementul-cheie al culturii economice. Prin simbolurile promovate, prin hegemonia imaginii si a imaginarului, prin elementele de divertisment si evaziune si prin dimensiunea ludica pe care o inglobeaza, publicitatea ne seduce, dar in acelasi timp are si rolul benefic de a determina ,,intelegerea mutatiilor din lumea contemporana" .
Privita din perspective pragmatico-economice, activitatea publicitara este un sistem de comunicare si difuzare care se foloseste de toate canalale media pentru a determina pubicurile-tinta sa actioneze conform asteptarilor publicitarilor. Aplicand o serie de tehnici din sociologie si psihologie, directiile de actiune ale publicitatii au avansat, activitatea devenind astfel unul dintre simbolurile culturale importante ale societatii industriale.
Punctul de unde a plecat se pierd in vremea Antichitatii, considera specialistii., unii specialisti asociind perioada sa de aparitie odata cu cea a scrisului. Dovezile pe baza carora sunt precizate aceste afirmatii isi extrag radacinile din izvoarele istorice care spun ca in Mesopotamia, leaganul civilizatiei omenirii, s-au gasit inscriptii vechi de 5.000 de ani care laudau calitatile mestesugaresti ale unor locuitori.
Fundamentele publicitatii au inceput sa se contureze odata cu dezvoltarea comertului si cu nevoia de identificare a celui ce producea bunurile respective. Desigur, atunci nu putea fi vorba decat de o promovare cu un scop pur informativ, la cel mai simplist mod, comunicarea persuasiva aparand ulterior odata cu ,,adaugarea treptata a unor elemente estetice si emotionale ce au marit sansele ca reclama sa fie receptionata si retinuta."


Fisiere in arhiva (1):

  • Aspecte ale publicitatii, ale comunicarii si ale promovarii in cadrul companiei Coca-Cola.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Adler, R. B., B. Ronald, si G. Rodman. Understanding Human Comunication. New York: Harcourt College, 1985.
Baker, Michael John. Macmillan dictionary of marketing & advertising. Londra: Macmillan Bussiness, 1998.
Balaure, V. Tehnici promotionale. Bucuresti: Uranus, 1999.
Bratu , Sofia. Imaginea in constructia simbolica a realitatii sociale: Imaginea publicitara. Bucuresti: Ars Academica, 2009.
Castagnol, Y. Principes et pratiques de la promotion des ventes. Paris: Editura Delmas et Cie, 1972.
Cathelat, Bernard. Publicite et societe. Paris: Payut & Rivanges, 1992.
Catoiu , I., si N. Teodorescu. Comportamentul consumatorului. Teorie si practica. Bucuresti: Economica, 1997.
Chelcea, Septimiu. Opinia Publica. Strategii de persuasiune si manipulare. Bucuresti: Economica, 2006.
--. Psihologia publicitatii. Iasi: Polirom, 2012.
Cmeciu, Camelia Mihaela. Introducere in reclama si publicitate. Galati: Editura Universitara Danubius, 2010.
Company, Coca-Cola. Coca-Cola Official. fara an. http://www.coca-colacompany.com/history (accesat martie 28, 2018).
Cristea, Dumitru . Tratat de Psihologie Sociala. Cluj-Napoca: Protransilvania, 2000.
Dancu, Vasile. Comunicarea simbolica. Arhitectura discursului publicitar. Cluj-Napoca: Eikon, 2009.
Dex online. fara an. http://dexonline.ro/definitie/entimem%C4%83 (accesat octombrie 10, 2017).
Ducrot, Oswald. Les mots du discours. Paris: Edition de Minuit, 1980.
Eco, Umberto. Tratat de semiotica general. Bucuresti: Editura Stiintifica si Enciclopedica, 1982.
Joly, M. Introduction a l'analyse de l'image. Paris: Nathan, 1994.
Juncu, Claudia Loredana. Pacatele globalizarii. fara an. http://www.utgjiu.ro/revista/ec/pdf/2007-01/25_Claudia%20-%20Loredana%20Juncu.pdf (accesat octombrie 12, 2017).
Lassegne, P. Gestion commerciale. Paris: Editura Les Conts de Droit, 1972.
Level, D. A., David Jr., W. P. Galle, si P. Jr. William. Managerial Communication. Texas: Plano, 1988.
Maingueneau, Dominique. Les termes cles de l'analyse du discours. Paris: Seuil, 2009.
Nicola, Mihaela, si Dan Petre. Introducere in publicitate. Bucuresti: Comunicare.ro, 2009.
Patriche , D. Marketing Industrial. Bucuresti: Expert, 1994.
Petcu , Marian. Istoria Jurnalismului si a publicitatii din Romania. Iasi: Polirom, 2007.
Relation, Stan Richards School of Advertising and Public. Advertising research . fara an. http://advertising.utexas.edu/research (accesat octombrie 21, 2017).
Roventa-Frumusani, Daniela. Analiza discursului. Bucuresti: Tritonic, 2004.
Salavastru , Constantin. Rationalitate si discurs. Bucuresti: EPD, 1996.
Stoica , Dan. Despre trecerea de la regularitate la regula. Iasi: Editura Univeritatii "Alexandru Ioan Cuza", fara an.
--. Limbaj. Discurs. Comunicare. Eseuri la tema. Iasi: Editura Universitatii "Alexandru Ioan Cuza", 2015.
Stoica, Dan. Comunicare publica. Relatii publice. Iasi: Editura Universitatii "Alexandru Ioan Cuza", 2004.
--. Comunicare si relatii publice. Iasi: Editura Universitatii "Alexandru Ioan Cuza", 2004.
--. Despre dificultatea construirii unui model global al comunicarii. Iasi: Editura Universitatii "Alexandru Ioan Cuza", fara an.
--. Despre publicitate. Iasi, 2011.
Tamas, Sergiu . Dictionar Politic -  Institutiile democratiei si cultura civica. Bucuresti: Editura Academiei Romane , 1993.
Todoran, Dimitrie. Psihologia reclamei: studio de psihologie economica. Bucuresti: Tritonic, 2005.
Wolton, Dominic. Penser la communication. Paris: Flammarion, 1997.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!