Cuprins
- Cap. 1. Aspecte ale Relaţiilor Publice
- 1.1. Definirea Relaţiilor Publice
- 1.2. Originea Relaţiilor Publice
- 1.3. Scurt Istoric al Relaţiilor Publice
- 1.4. Strategii ale relaţiilor publice
- 1.4.1. Relaţiile publice - strategia de comunicare publică
- 1.4.2. Relaţiile publice - strategie de comunicare organizaţională
- 1.4.3. Relaţiile publice - strategie de comunicare mediatică
- Cap. 2. Comunicarea în relaţiile publice
- 2.1. Conceptul de comunicare
- 2.2. Tipuri de comunicare
- 2.3. Canale şi media de comunicare
- 2.4. Canale media utilizate în relaţiile publice
- 2.5. Forme ale relaţiei cu presa
- 2.6. PR - advertising şi comunicarea de masă
- 2.6.1. Publicitatea cu ajutorul relaţiilor publice
- 2.6.2. Raporturile dintre presă şi dependenţa între presă şi organizaţii:
- 2.7. Etica în relaţiile publice
- 2.7.1. Comportamentul etic în cadrul relaţiilor publice
- 2.7.2. Caracteristicile materialelor folosite în comunicarea publică
- 2.7.3. Creativitatea în contextul moralităţii relaţiilor publice
- 2.8. Relaţiile Publice şi Noile Tehnologii
- 2.9. Recomandări pentru îmbunătăţirea comunicării interne şi externe
- Cap. 3. Aplicabilitatea relaţiilor publice în domeniul turismului
- -Studiu de caz Agenţia de turism Perfect Tour-
- 3.1. Scurt istoric al Perfect tour
- 3.2. Locul şi rolul relaţiilor publice în cadrul promovării
- 3.3. Instrumente ale relaţiilor publice în turism
- 3.4. Publicul vizat
- 3.5. Relaţiile Publice în cadrul Agenţiei Perfect Tour
- CONCLUZII
- BIBLIOGRAFIE
Extras din licență
INTRODUCERE
Avându-şi originea în procesul de îmbogăţire şi diversificare a comunicaţiei promoţionale moderne, activitatea de relaţii publice se alptură celor specifice publicităţii, promovării vânzărilor, etc., în demersul practic al întreprinderii. Prin tehnici şi instrumente de acţiune proprii, activitatea de relaţii publice contribuie, în măsură tot mai însemnată, la atingerea a numeroase obiective de marketing, între care: introducerea noilor produse pe piaţă; formarea încrederii consumatorului faţă de întreprindere; cearea sau menţinerea interesului consumatorilor pentru un produs/ categorie de produse; extinderea forţei publicităţii; completarea publicităţii prin întărirea mesajului; câştigarea prestigiului întreprinderii altfel decât prin publicitate; completarea şi întărirea companiilor de promovare a vânzărilor;influenţarea liderilor de opinie; crearea unor noi modalităţi de comunicare cu consumatorii şi de cucerire a încrederii acestora; comunicarea deciziilor de marketing.
Turismul este unul din sectoarele cele mai importante şi cu cea mai rapidă dezvoltare din economia naţională. Însă turismul este un produs special.
Globalizarea, proliferarea de noi destinaţii, noile tehnologii au schimbat mediul competitiv al ţărilor europene. Astăzi, instrumentul cel mai puternic în promovarea turistică îl reprezintă comunicarea prin relaţiile publice. Prin această lucrare, “Relaţiile publice în era comunicării globale, studiu de caz: Agenţia de Tursim Perfect Tour”, am încercat să evidenţiez importanţa investiţiei în relaţiile publice, în strategii de comunicare care pot contribui la dezvoltarea turismului. PR-ul în industria turismului trebuie să facă faţă unei realităţi complexe.
Primul pas în a realiza această lucrare a fost să arăt ce înseamnă relaţiile publice, astfel în primul capitol am prezentat istoricul şi conţinutul relaţiilor publice în contextul formării relaţiilor publice ca instrument al politicii de promovare. Definiţiile şi aprecierile referitoare la relaţiile publice crează suportul abordării într-o concepţie sistematică a acestora.
Cum relaţiile publice reprezintă acel element al mixului promoţional, care se bazează în principal pe comunicare, în capitolul al doilea am încercat să prezint strânsa legătură dintre cele două.
Ultimul capitol tratează aplicabilitatea relaţiilor publice în turism, aşa cum am menţionat mai sus.
Aşa cum avem nevoie de un doctor priceput, de un avocat persuasiv, de un consultant financiar experimentat, avem nevoie şi de un specialist în relaţii publice care să ne ofere cele mai bune servicii personalizate adaptate.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Aspecte ale Relatiilor Publice.docx