Aspecte Economice ale Transportului Feroviar de Marfa

Cuprins licenta Cum descarc?

1 SITUATIA TRANSPORTULUI FEROVIAR DE MARFURI IN ANSAMBLUL GENERAL AL TRANSPORTULUI 5
1.1 Importanta economica a transportului 5
1.2 Tendinte globale ale transportului de marfuri 7
2 PARTICULARITATI ALE TRANPORTULUI FEROVIAR DE MARFA 8
2.1 Transportul feroviar de marfuri - proces tehnologic de transport 8
2.2 Principalele caracteristici ale transportului de marfuri pe calea ferata 9
2.3 Organizarea proceselor tehnologice de transport feroviar de marfa 13
2.4 Modificarea pietei transportului feroviar de marfuri in Romania 15
3 TRANSPORTUL FEROVIAR PRIVAT DE MARFURI 16
3.1 Privatizarea transportului feroviar de marfuri 16
3.2 Analiza societatilor comerciale de transport feroviar private de marfa 17
3.2.1 S.C. SEFER S.A. BRAZI 17
3.2.2 S.C UNIFERTRANS S.A. BUCURESTI 19
3.2.3 S.C. TRANSCOMBI S.A. Galati 25
3.2.4 S.C. TRANSFEROVIARIA S.A. Sibiu 30
3.2.5 S.C.ROMPETROL LOGISTICS S.A. BUCURESTI 32
3.2.6 S.C.SERVTRANS INVEST S.A. BUCURESTI 34
3.2.7 S.C. GRUP FEROVIAR ROMAN S.A BUCURESTI 37
3.2.8 S.C. ROMANIA EUROEST S.A. CONSTANTA 41
3.2.9 S.C. VIA TERRA SPEDITION S.R.L. CLUJ-NAPOCA 42
3.2.10 S.C. RAIL FORCE SRL 44
3.2.11 S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A. CLUJ-NAPOCA 46
3.2.12 S.C. CF 33 ICIM S.A. ARAD 47
3.2.13 S.C. SOFTRANS S.R.L. CRAIOVA 51
3.2.14 S.C.CRIMBO GAS GIURGIU FILIALA GIURGIU S.R.L. 54
4. TENDINTELE GLOBALE IN DOMENIUL TRANSPORTULUI DE MARFURI IN EUROPA 58
4.1 Probleme actuale ale transportului feroviar de marfuri la nivel european 58
4.2 Piata de transport functionala 62
5. INDICATORI DE REFLECTARE A EFICIENTEI ECONOMICO - SOCIALE IN TRANSPORTURI 64
5.1 Calitatea in transporturi 64
5.2 Aspecte ale analizei economico-financiare in transportul feroviar 64
5.2.1 Indicatori ai eficientei activitatii in transport 64
5.2.2 Indicatori economico-financiari ai infrastructurii 65
5.2.2.1 Indicatori privind veniturile 65
5.2.2.2 Indicatori privind cheltuielile 66
5.2.2.3 Indicatori economico-financiari ai transportului feroviar de calatori 66
5.2.2.4 Indicatori economico-financiari ai transportului feroviar de marfa 67
5.2.2.5 Categorii economice privind indicatorii veniturilor si cheltuielilor in transportul feroviar 67
5.2.2.5.1 Cifra de afaceri 67
5.2.2.5.2 Indicatori de efort economic 67
5.2.2.5.3 Indicatori de echilibru financiar 69
6 Concluzii 70
Bibliografie 71


Extras din licenta Cum descarc?

1. SITUATIA TRANSPORTULUI FEROVIAR DE MARFURI IN ANSAMBLUL GENERAL AL TRANSPORTULUI
1.1. Importanta economica a transportului 
Majoritatea activitatilor economice, sociale si culturale implica, ca o componenta eseniala, utilizarea mijloacelor de transport, a proceselor tehnologice de transport. Aceste procese pot intra in ansamblul activitatilor ca si:
- componente de baza;
- sisteme de desevire;
- procese auxiliare. 
Intre evolutia societatii si evolutia sistemelor de transport exista - relatie biunivoca. Istoria a demonstrat ca progresele inregistrate in domeniul transporturilor au facilitat - crestere calitativa si cantitativa a schimburilor comerciale, sociale sau culturale, inlaturand bariere si construind punti. In acelasi timp, - mare parte din realizarile tehnico- stiintifice au servit dezvoltarii mijloacelor de transport, a infrastructurilor, metodelor, legislatiei si organizarii sistemelor de transport.
In contextul activitatilor economice transporturile au multe trasaturi comune cu toate celelalte activitati, dar si - serie de particularitati care le deosebesc de acestea:
- consum intermediar fata de cel final, la destinatie;
- utilizarea mijloacelor de productie specifice (mijloacele de transport);
- crearea de servicii, nu produse materiale;
- efect util prin consumul valorii de intrebuintare in timpul transportului, adaugandu-se la valoarea marfurilor, ca valoare suplimentara, contravaloarea serviciilor de transport;
- nu se pot realiza rezerve, stocuri;
- se desfasoara pe spatii intinse cu influenta asupra geografiei socio-economice.
In Romania, datorita cadrului natural si a conditiilor socio-economice existente, piata transporturilor cuprinde in structura sa toate sistemele tehnice de transport: rutier, feroviar, pe apa (maritim si fluvial), aerian, precum si prin conducte (pentru fluide si gaze). 
Gradul lor de dezvoltare, la modul general, precum si dinamica dezvoltarii, diferentiate in diverse etape, determina un anumit nivel al ofertei, corelat cu cel al cererii si, nu in ultimul rand, al structurii valorice a pietei.
Pana la inceputul anilor '90 transporturile feroviare se gaseau pe acelasi nivel cu transporturile rutiere (fig.1.2). Absenta resurselor financiare a determinat reduceri semnificative in intretinerea infrastructurii si a refacerii materialului rulant, ceea ce a netezit calea dezvoltarii transportului rutier. Chiar daca pe distante mari transportul feroviar implica unele avantaje financiare, majoritatea firmelor s-au orientat inspre transportul rutier, neexcluzand insa si varianta feroviara, ca varianta potentiala de transport.
Fig.1.1. Transport public feroviar 
Fig.1.2. Transport public rutier 
1.2. Tendinte globale ale transportului de marfuri
Transportul de marfa pe calea ferata, la nivel global, se confrunta cu - serie de probleme determinate de valorile scazute ale fiabilitatii, punctualitatii si flexibilitatii. 
In ceea ce priveste flexibilitatea, transportul feroviar de marfuri nu poate concura cu transportul rutier. Trenurile de marfa nu prezinta gradul ridicat de mobilitate al transportului rutier. 
Cu toate acestea, transportul feroviar de marfuri ofera - serie de posibile solutii la unele provocari si probleme de baza in societatea noastra. Acest mod de transport face fata, la un nivel ridicat durabilitatii ecologice si sociale. Transportul de marfa pe calea ferata, contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si reduce dependenta de combustibilii fosili. Problema congestionarii poate fi abordata prin aceasta forma de transport.
Uniunea Europeana ia diferite initiative politice in vederea imbunatatirii eficientei si atractivitatii transportului feroviar de marfa. Astfel, Comisia Europeana prevede liberalizarea transportului de marfuri si infiintarea unei piete europene pentru transportul de marfa pe calea ferata. Luarea unor masuri globale este insa impiedicata in prezent de standardele specifice si reglementarile nationale, in special in ceea ce priveste furnizarea de energie electrica, sistemele de semnalizare, latimea de piese si permisele de conducere aut- pentru soferi. Avand in vedere cresterea competitivitatii transportului feroviar cu distanta parcursa, de stabilire a interoperabilitatii tehnice intre retele feroviare nationale diferite este de - importanta capitala.


Fisiere in arhiva (12):

  • Aspecte Economice ale Transportului Feroviar de Marfa
    • Maria bibliografie.doc
    • Maria_ cuprins.doc
    • Maria_ licenta 1.doc
    • Maria_ licenta 2.doc
    • Maria_ licenta 3.doc
    • Maria_ licenta 4.doc
    • Maria_ licenta 5.doc
    • Maria_ licenta 6.doc
    • Maria_plan tematic.doc
    • prezentare maria.ppt
    • rezumat.doc
    • Thumbs.db

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!