Aspecte Etice in Procesul de Internationalizare a Firmei

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 
CAPITOLUL I- AFACERILE SI ETICA IN AFACERI 4
1.1.CONOTATII CONCEPTUALE CU PRIVIRE LA ETICA 4
1.2. AFACERI SI AFACERI ECONOMICE INTERNATIONALE 
1.3. ETICA IN AFACERI SI ETICA ORGANIZATIONALA 
CAPITOLUL II- GLOBALIZAREA AFACERILOR SI FIRMELOR - FENOMENE MAJORE, IREVERSIBILE ALE LUMII CONTEMPORANE 
2.1.GLOBALIZAREA AFACERILOR SI IMPACTUL EI IN MANAGEMENTUL ORGANIZATIEI 
2.2.INTERNATIONALIZAREA FIRMELOR SI IMPACTUL EI IN MANAGEMENTUL ORGANIZATIEI 
2.3. SCHIMBAREA, ECONOMIA, ORGANIZATIA SI MANAGEMENTUL BAZATE PE CUNOSTINTE, MUTATII MAJORE ALE LUMII CONTEMPORANE SI IMPACTUL LOR IN MANAGEMENTUL ORGANIZATIEI 
CAPITOLUL III -INTERNATIONALIZAREA FIRMELOR IN CONTEXT MULTICULTURAL 
3.1.CULTURA SI CODUL DE CONDUITA IN CONTEXTUL FIRMEI.........
3.2.CREAREA UNUI COD DE ETICA IN FIRMA INTERNATIONALA 
CAPITOLUL IV - INTERNATIONALIZAREA FIRMELOR ROMANESTI NECESITATE SI NECESARE CONDITII 
29
4.1.PROCESUL DE INTERNATIONALIZARE A FIRMELOR ROMANESTI. 29
4.2.ASPECTE PRIVIND INTERNATIONALIZAREA FIRMELOR LA DANONE GROUP -FILIALA ROMANIA 
31
4.3. ASPECTE DE ETICA CE PRIVESC COMPANIA DANONE............... 35
CONCLUZII 38
BIBLIOGRAFIE 41


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Evolutiile din ultimele decenii ale economiei, in special, si ale societatii, in general, ne-au aratat ca schimbarea este caracteristica fundamentala a lumii in care traim, indiferent daca oamenii doresc sa se adapteze sau nu. insa, cei care doresc sa supravietuiasca si sa faca fata mutatiilor majore ale lumii contemporane, trebuie sa gaseasca solutii eficiente si eficace pentru a reusi.
Avand in vedere ca forma predominanta de organizare sociala o reprezinta organizatia, putem spune cu argumente de necontestat, ca managementul in general, si managementul organizatiei, in particular, prin amploarea si intensitatea implicatiilor sale, trece in prim-planul preocuparilor umane.
Insa, managementul are de infruntat in secolul nostru, mari mutatii ce au loc in aproape toate domeniile si sectoarele societatii in care traim.
Problemele de management trebuie sa reprezinte o prioritate in viata organizatiilor, deoarece acestea sunt puternic determinante in esecul sau reusita aplicarii unui mecanism economic.
Cunoasterea si insusirea managementului este o conditie imperativa intr-o organizatie si aduce acesteia numai avantaje - in special, conducerii - de a fi contribuit la dezvoltarea organizatiei, la obtinerea performantelor.
Ritmul schimbarii este atat de rapid incat organizatiile se confrunta cu necesitatea de a se schimba permanent, de a reactiona foarte prompt si de a se adapta foarte rapid la mediul de afaceri in care isi desfasoara activitatea.
In acest context, Philip Kotler afirma ca "firmele isi desfasoara activitatea pe o piata darwinista, in care principiile selectiei naturale conduc la supravietuirea celui mai bine adaptat la mediu." Prin urmare, succesul unei firme depinde in mare masura de capacitatea acesteia de a se adapta la mediul actual si la cerintele mereu in schimbare ale clientilor.
Dar, elementul care mareste dificultatea planificarii pe termen lung este rapiditatea schimbarilor din mediu. Ritmul schimbarilor tehnologice si sociale este atat de mare, incat intarzierile in reactie pot costa extrem de scump, avand chiar rezultate dezastruoase.
Tocmai ca urmare a acestui fapt, conceptul de internationalizare, care este strans legat de activitatea unei firme, este cel mai complex, mai amplu, si mai urgent proces care trebuie sa se produca in managementul firmelor, in principal, pentru a putea beneficia si pune in valoare avantajele pe care acesta le poate aduce.
Acesta este doar unul din numeroasele motive pentru care strategiile folosite de firme pentru a se extinde pe piata internationala sunt un subiect ce merita abordat, datorita complexitatii procesului si importantei lui, dar si datorita responsabilitatii manageriale implicate. La acesta se adauga si gradul de dificultate al punerii in aplicare a unei strategii si riscurile care pot sa apara.
Tocmai aceste cauze - schimbarea, incertitudinea, dinamismul, instabilitatea mediului in care traim, nevoia de anticipare, previzionare a viitorului - au determinat orientarea catre managementul strategic si catre strategie - instrument de baza intr-o organizatie moderna. Strategia trebuie sa fie o prioritate in organizatia moderna, deoarece, aceasta determina evolutia pe termen lung si performantele ei, determina prosperitatea pe termen lung, si nu in ultimul rand, identificarea directiilor unei organizatii, schitarea si institituirea schimbarilor majore care sa angreneze miscarea organizatie in directia stabilita.
Dupa cum spunea si Peter Drucker - parintele managementului modern: ,,pentru ca viitorul va fi diferit si nu poate fi prevazut, este posibil sa transformam viitorul in realitate". Tot ceea ce
trebuie sa facem este sa-l planificam cu rigurozitate, sa alegem cursul de actiune si sa alocam resursele necesare realizarii obiectivelor propuse.
Cresterea ritmului de schimbare, impreuna cu intensificarea fenomenului de globalizare, si-au pus amprenta asupra activitatii economice. Astfel, un numar din ce in ce mai mare de firme au urmat un proces de internationalizare, lucru ce a dus la aparitia managementului afacerilor internationale si face ca viitorul sa-1 impuna ca un segment al managementului general de importanta vitala.
Deci ratiunea alegerii acestui subiect este dat de importanta, complexitatea, amploarea si impactul major al acestuia in management, in toate subsistemele acestuia, asupra functiilor lui si asupra functiunilor organizatiei.
Din toate aceste lucruri mentionate mai sus, putem spune ca umanitatea face un salt in viitor, infruntand cea mai profunda transformare si restructurare sociala din toate timpurile.
Prin urmare, e evident faptul ca impactul sau importanta acestui subiect in lumea contemporana este major, amploarea sa actuala fiind fara precedent. in plus, este o tema de mare actualitate si importanta, cu consecinte majore, atat in vietile noastre, cat si asupra viabilitatii firmelor.
Importanta crescanda pe care o au in zilele noastre procesele de internationalizare a firmelor si globalizare a afacerilor se datoreaza in primul rand mutatiilor profunde si rapide in evolutia societatii umane sub toate aspectele ei si necesitatatea organizatiilor de a se reorganizeze frecvent, sa se adapteze continuu pentru a face fata schimbarilor produse in interiorul lor si in mediul lor de actiune si determinate in principal de progresul stiintific si tehnic actual, de competitia acuta manifestata la nivel national si mondial, de modificarea nevoilor si gusturilor oamenilor dar si de tendintele din economie si societate.
Am ales sa tratez aceasta tema deopotriva fundamentala, utila si pasionanta pentru teoria si practica manageriala deoarece este o tema incitanta prin actualitatea, extinderea si importanta ei, necesitand o laborioasa munca de cercetare si documentare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Aspecte Etice in Procesul de Internationalizare a Firmei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!