Aspecte Juridice Privind Cariera Functionarului Public de Conducere

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I
CONSIDERATII GENERALE PRIVIND FUNCTIA SI FUNCTIONARUL PUBLIC. EVOLUTIA CONCEPTELOR DE FUNCTIONAR PUBLIC SI FUNCTIE PUBLICA.4
1.1. Consideratii generale privind functia si functionarul public 4
1.2. Evolutia conceptelor de functionar public si functia publica 10
1.2.1. Conceptia sfarsitului de secol XIX si inceput de secol XX 10
1.2.2. Scoala interbelica 11
1.2.3. Scoala romaneasca postbelica in materie 15
CAPITOLUL II
NOTIUNEA DE FUNCTIE PUBLICA SI FUNCTIONAR PUBLIC IN LEGISLATIA ROMANA DUPA ANUL 1989 17
2.1. Functia publica 17
2.1.1. Notiunea si trasaturile functiei publice 17
2.1.2. Categorii de functii publice 21
2.1.3. Ierarhia functiilor publice 25
2.1.4. Gestiunea functiei publice 27
2.1.5. Agentia Nationala a Functionarilor Publici 28
2.2. Functionarul public 31
2.2.1. Notiunea si trasaturile functionarului public 31
2.2.2. Functia publica si functionarul public 35
2.2.3. Categorii de functionari publici 36
CAPITOLUL III
CARIERA FUNCTIONARULUI PUBLIC DE CONDUCERE 40
3.1. Notiunea de functie publica si functionar public de conducere 40
3.2. Recrutarea functionarilor publici de conducere 44
3.3. Numirea functionarului public de conducere 46
3.4. Drepturile si indatoririle functionarilor publici de conducere 50
3.5. Evaluarea performantelor profesionale si promovarea functionarilor publici de conducere 53
CAPITOLUL IV
APLICAREA LEGISLATIEI SPECIFICE FUNCTIONARULUI PUBLIC DE CONDUCERE IN PERIOADA 2006-2011 LA ITM BISTRITA 58
BIBLIOGRAFIE 69


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Rolul pe care il au functionarii publici in administratia publica este unul foarte important, prezenta lor fiind pretutindeni in structurile administrative; ei constituie o categorie sociala ce poate reprezenta, pentru societatea civila romaneasca, elementul catalizator ce ofera stabilitate.
Ceea ce revendica functionarul public, indiferent de locul de munca pe care il are, este statutul lui social pe care perioada de tranzitie nu i l-a oferit. Societatea civila detine acest statut pentru cei care o servesc si carora ea le este datoare.
In sistemul de drept public din Romania, notiunea de functie publica este tratata din secolul al XIX-lea in diverse carti si tratate de specialitate, iar ca disciplina autonoma, dreptul administrativ a aparut destul de recent in invatamantul universitar romanesc. Inca din perioada interbelica, au aparut cursuri de drept administrativ, care au stat la baza administratiei din acele timpuri, dezvoltandu-se ca o disciplina de sine statatoare. 
In toate tarile din Uniunea Europeana se consacra obligatia functionarului public de a fi loial natiunii pe care o slujeste, institutiilor democratice ale acestora si, in particular, institutiei in care este numit. Se recunoaste existenta unei legaturi particulare de fidelitate, care leaga functionarul de organul care l-a numit.
In literatura de specialitate se analizeaza aceasta problema folosind expresia ,,functie publica" si respectiv ,,functionar public".
Prin statut al functionarilor publici se intelege totalitatea normelor juridice care stabilesc situatia legala a functionarilor publici determinand drepturile si obligatiile lor generale. Statutul functionarilor publici este un statut general, care reglementeaza situatia legala a tuturor functionarilor publici. Legea nr. 188/1999, modificata si completata de Ordonanta de Urgenta nr. 125 din 8 octombrie 2008 reglementeaza regimul general al raporturilor juridice dintre functionarii publici, autoritatile si institutiile publice din administratia publica centrala si locala.
CAPITOLUL I 
CONSIDERATII GENERALE PRIVIND FUNCTIA SI FUNCTIONARUL PUBLIC. EVOLUTIA CONCEPTELOR DE FUNCTIONAR PUBLIC SI FUNCTIE PUBLICA.
1.1 Consideratii generale privind functia si functionarul public
Starea de armonie a omului cu sine insusi si cu ceilalti a preocupat omenirea inca din zorii civilizatiei, germenii marilor teorii pe care s-a cladit lumea moderna (sa amintim doar teoria contractului scial, al carei parinte a fost filosoful grec Lycophron, sau cea a separatiei puterilor, formulata prima data de Aristotel) regasindu-se inca din Antichitate.
In ceea ce priveste problematica functiei publice si a statutului celor ce o exercita, este bine de stiut ca primul statut al functionarilor publici l-a facut Imparatul Hadrian. Roma antica era preocupata de buna administrare a statului, iar in Bizant ,,serviciile publice" - asa cum au fost numite mai tarziu in textele teoretice - erau organizate in zece ramuri, cu nenumarate ministere.
O emotionanta pledoarie pentru semnificatia educatiei, intr-o societate care vrea sa evolueze, ne-o ofera marele spirit al Antichitatii si al tuturor vremurilor, Aristotel, care afirma ca ,,educatiunea copiilor trebuie sa fie unul din obiectivele de capetenie ale grijii legiuitorului". 
Evocata in zilele noastre, aceasta teza se releva a fi extrem de revolutionara. Ea fundamenteaza una din dimensiunile conceptiei moderne privitoare la progresul social, care nu se poate concepe excluzand elementul educational, formarea celor care preiau si dezvolta destinele istorice.
Istoria dovedeste ca decadenta administratiei in Antichitate a aparut cand imparatii au inceput sa incalce regulile pentru numirea si inaintarea functionarilor. Se manifesta astfel traficul cu slujbele, nepotismul si favoritismul.


Fisiere in arhiva (1):

  • Aspecte Juridice Privind Cariera Functionarului Public de Conducere.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!