Aspecte Legislative, Institutionale si Practice cu Privire la Producerea, Comercializarea si Siguranta Produselor Alimentare

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS:
CAPITOLUL I. CADRUL LEGISLATIV AL REGLEMENTARILOR NATIONALE SI EUROPENE IN DOMENIUL PRODUSELOR ALIMENTARE.
1.1. Studiu comparativ al reglementarilor cu privire la marfurile alimentare.8 
1.2. Etica in alimentatie, agricultura si mediu. Aspecte generale ale legii alimentatiei.12
1.2.1. Etica in alimentatie si agricultura.13
1.2.2. Aspecte generale privind legea produselor alimentare.18
1.3. Codex Alimentarius si comertul cu marfuri alimentare .24 
1.4. Criza globala a alimentelor si consecintele ei.26
1.5. Legea Rep. Moldova privind produsele alimentare.29
1.6. Atributiile autoritatilor publice in reglementarea problemelor ce tin de regimul produselor alimentare 
1.6.1. Atributiile Guvernului.30
1.6.2. Atributiile autoritatilor administratiei publice centrale.30
1.6.3. Atributiile autoritatilor administratiei publice locale.31
1.7. Proiect final al Legii - cadru privind siguranta alimentului in Romania.32
CAPITOLUL II. STUDIU COMPARATIV AL PROTECTIEI CONSUMATORULUI IN UE, ROMANIA, REP. MOLDOVA SI AUTORITATILE ABILITATE CU ACESTE ATRIBUTIUNI. 
2.1. Sanatatea si siguranta consumatorului.36
2.2. Protectia Consumatorului in Uniunea Europeana.38
2.2.1. Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentelor.43
2.3. Studiul reglementarilor internationale privind protectia consumatorilor si rolul acestora in prevenirea si combaterea anomaliilor la marfurile alimentare.45
2.3.1. Directivele statelor membre ale Uniunii Europene.45
2.3.2. Legislatiile tarilor membre ale UE. Directiva privind raspunderea pentru produse defectuoase.46
2.3.2.1. Austria. Legea austriaca privind raspunderea pentru produse.46
2.3.2.2. Belgia. Legea relativa la raspunderea pentru produse defectuoase .47
2.3.2.3. Danemarca. Legea daneza. 47
2.3.2.4. Finlanda. Legea privind raspunderea pentru produse.47
2.3.2.5. Franta. Legea franceza.48 
2.3.2.6. Germania. Legea cu privire la raspunderea pentru produse .48
2.3.2.7. Grecia. Actul normativ nr. 1961/1991, amendat de actul nr. 2000/1991.48
2.4. Romania. Legea privind protectia consumatorilor.49
2.4.1. Strategia Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.51 
2.4.2. Centrul de Consultanta si Informare a Consumatorilor.53
2.4.3. Consiliile consultative pentru protectia consumatorilor.54
2.4.4. Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania.54
2.5. Combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana.60 
2.6. Aspecte juridice privind protectia consumatorilor in Republica Moldova. Actele normative.62
2.7. Organele abilitate cu functii de protectie a consumatorilor.67
2.8. Raport de monitorizare privind domeniul protectiei consumatorilor in Rep. Moldova.69
CAPITOLUL III. STRATEGII DE DEZVOLTARE A S.C. ,,Franzeluta" S.A. DIN PERSPECTIVA OBIECTIVELOR GUVERNAMENTALE CU PRIVIRE LA ADERAREA LA UNIUNEA EUROPEANA .
3.1. Pregatirea si dezvoltarea industriei de panificatie a Rep. Moldova in perspectiva aderarii la UE.71
3.2. Preocupari si tendinte in cadrul pietei produselor de panificatie in UE, cu implicatii si pe piata Rep. Moldova de produse de panificatie.72
3.3. Impuneri legislative la S.C. "Franzeluta" S.A. .73
3.3.1. Misiunea si valorile S.C. "Franzeluta" S.A.73
3.3.2. Masuri dure impotriva comertului ilegal cu paine.74
3.4. Componentele supravegherii pietei si obiectivele de aliniere la practicile europene.75
3.5. Raport privind activitatea Ministerului Agriculturii si Industriei Alimentare in anul 2007 si obiectivele trasate pentru anul 2008.78
3.6. Raport al Guvernului Rep. Moldova privind implementarea Planului de Actiuni Rep. Moldova- Uniunea Europeana (ianuarie-martie 2006.80
3.6.1. Relatiile comerciale.80
3.6.2. Vama.81
3.6.3. Aspecte sanitare si fitosanitare.83
CAPITOLUL IV. PREZENTAREA GENERALA A S.A. ,,Franzeluta".
4.1. Principalele date de referinta
4.1.1. Scurt istoric.85
4.1.2. Data inregistrarii organizatiei.89
4.1.3. Denumirea si sediul social.89
4.1.4. Forma juridica si structura societara.90
4.1.5. Obiectul de activitate al firmei.91 
4.2. Structura organizatorica si de personal.91
4.3. Micromediul firmei 
4.3.1. Principalii clienti ai firmei de pe piata interna si pe cea externa.93
4.3.2. Principalii furnizori.95
4.3.3. Concurenta.96
4.3.4. Distributia.97
4.4. Calitatea produselor S.C. ,,Franzeluta".98
CONCLUZII SI PROPUNERI.102
Bibliografie.107
Anexe.113


Extras din licenta Cum descarc?

Inainte de toate ar trebui sa raspund la o serie de intrebari: "Pentru ce o analiza a unei activitati de productie industriala din perspectiva impunerilor legislative?", "De ce este nevoie de reglementari legislative?", "Sunt ele folositoare?" "De ce tocmai o analiza a cadrului legislativ in industria alimentara din perspectiva unui viitor functionar public?", "Productia, comercializarea si siguranta produselor alimentare face obiectul de interes a autoritatilor publice?"
Raspunsul este cat se poate de simplu: am considerat util sa tratez acest subiect din perspectiva legilor nu numai datorita faptului ca, in calitate de cetatean, sunt obligata sa le respect, ci, mai ales, pentru ca in calitate de viitor ambasador, deputat, senator, sau ministru ma voi afla deseori in situatia de a constata ca excesul sau deficitul de acte normative, ca si imperfectiunile unor reglementari au un impact direct asupra rezultatelor activitatii pe care o voi desfasura. Legea poate sa stimuleze procesele pozitive din cele mai diverse sectoare, dupa cum poate sa determine aparitia si agravarea unor fenomene negative.
In ceea ce priveste mediul industrial, legislatia actuala este unul din principalii piloni ai sustinerii protectiei consumatorului, sanatatii populatiei. Iar pentru a se garanta acest interes public, trebuie sa existe funtionari care sa aiba capabilitatea de a cunoaste si de a analiza in profunzime, modul in care se fabrica, se comercializeaza si se pastreaza produsele alimentare, astfel incat ei sa poata verifica daca este respectata legislatia in domeniu.
Daca nu am avea aceste legi, probabil societatea noastra ar fi fost astazi intr-o stare profund degradanta. Multi incalca legea, este adevarat, dar mult mai multi o respecta si acesta este un lucru imbucurator pentru societate. 
Aceste argumente sunt, cred, suficiente pentru a motiva optiunea mea asupra temei enuntate. 
Actualitatea temei de cercetare. Romania, fiind deja membra UE, incearca si chiar a preluat o buna parte din reglementarile si standardele europene, iar Rep. Moldova, dupa cum este cunoscut, abia are ca tinta integrarea in UE si pentru realizarea acestui deziderat, Rep. Moldova deja indeplineste o serie de conditii printre care se afla adoptarea si implementarea aquis-ului comunitar. 
Scopul lucrarii este acela de a lamuri sensurile si importanta cadrului legislativ si institutional in acest vast domeniu de interes public, deoarece este foarte putin cunoscut faptul ca numai datorita acestor reglementari, care, constituie de fapt suportul "vietii" si, implicit, al dezvoltarii socio-economice, industria alimentara a atins un inalt nivel al calitatii produselor.
Obiectul cercetarii il constituie legislatia nationala si europeana in domeniul produselor alimentare, care este aplicabila si produselor din industria de panificatie si modul de implementare a acestora in activitatile S.C. ,,Franzeluta" 
Inovatia stiintifica a studiului consta in propunerea spre elaborare a unor planuri:
- Planul de Sprijinire si Monitorizare a Autoritatilor, focalizat pe implementarea ferma a legislatiei pentru a combate flagelul coruptiei, evaziunii fiscale si competitiei neloiale.
- Planul de Protectie a Consumatorilor, focalizat pe protejarea cetatenilor, in calitatea lor de consumatori, impotriva riscului de a achizitiona produse alimentare care ar putea sa le afecteze viata si sanatatea.
- Planul de Sustinere a Industriei de Alimentare, focalizat pe oferirea de consultanta in atragerea de finantari in industria de panificatie in vederea cresterii sigurantei alimentare si alinierea la noile standarde europene.
Baza informationala au constituit-o materialele Departamentului Standartizare si Metrologie al Rep. Moldova, Ministerului Agriculturii si Industriei Alimentare, Ministerul Afacerilor Externe si Integrarii al Rep. Moldova, expierenta SC "Franzeluta", alte Organizatii de interes mondial si, bineinteles legislatiile diferitor tari, inclusiv legislatia UE, care mi-au permis sa-mi fac o viziune ampla asupra sectorului de produse alimentare si sa purced chiar la un studiu comparativ al cadrului legislativ si institutional cu privire la siguranta produselor alimentare, raspunderea pentru produsele defectuoase si cele privind protectia consumatorilor in UE, Romania si Rep. Moldova.
Contributiile proprii sunt prezente pe tot parcursul lucrarii de licenta, vizand nu numai lamurirea unor aspecte teoretice asupra problemelor abordate in lucrare, dar si asupra unor abordari metodologice, cu rol esential in cunoasterea cat mai reala a reglementarilor legislative din sectorul panificatiei. 
In lucrare este prezentat de asemenea un studiu de caz asupra Combinatului de Panificatie S.C. ,,Franzeluta", avand ca scop principal evidentierea faptului ca impunerile legislative si alinierea la noile standarde europene nu prezinta un obstacol pentru societate de a ramane competitiva atat pe piata nationala, cat si pe cea internationala.
Demersul se incheie cu o sectiune conclusiva, intitulata "Concluzii si propuneri", care contine, in afara unor idei sintetice, si anumite sugestii in privinta unor linii de perfectionare in materia temei cercetate.


Fisiere in arhiva (23):

  • Anexe
    • Anexa nr. 10 consuelo romantica.doc
    • Anexa nr. 8 torturi.doc
    • Anexa nr. 9 ziua indragostitilor.doc
    • Anexa nr.1organigrama.doc
    • Anexa nr.2 fisa de post.doc
    • Anexa nr.3 decoratii si premii.doc
    • Anexa nr.4 expozitia Hramul orasului.doc
    • Anexa nr.5 Anuqua-2003.doc
    • Anexa nr.6 fabricat in Moldova.doc
    • Anexa nr.7 noutati corporative.doc
  • Abrevieri.doc
  • bibliografie.doc
  • Capitolul 1.doc
  • Capitolul 2.doc
  • Capitolul 3.doc
  • Capitolul 4.doc
  • concluzii si propuneri.doc
  • CUPRINS.doc
  • Foi de garda.doc
  • Introducere.doc
  • Licenta Liliana.ppt
  • Lista fig, tab, graficelor.doc
  • Speach.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!