Aspecte privind corelatia dintre calitatea serviciilor de alimentatie publica si protectia consumatorilor
- Nota 10
- 66 pagini
- Merceologie
Indrumator: Conf. univ. dr. Ene Corina
Cuprins licenta Cum descarc?
INTRODUCERE . 2 CAPITOLUL I Importanta calitatii serviciilor pentru consumatori . 3 1.1 Calitatea: notiune, evolutie, orientari . 3 1.2 Aspecte generale privind calitatea in domeniul alimentatiei publice. Importanta sigurantei alimentare .. 12 1.3 Aspecte privind protectia consumatorilor in Romania 18 CAPITOLUL II Prezentarea generala a unitatii de alimentatie publica - restaurant Heaven Land ploiesti . 22 2.1 Obiectul de activitate 23 2.2 Calitatea serviciilor de alimentatie publica in cadrul Restaurantului Heaven Land Ploiesti 25 2.3 Resursele organizatiei .. 27 2.3.1 Resursele materiale ... 27 2.3.2 Resursele financiare .. 30 2.3.3 Resurse umane .. 31 2.4 Reguli de ordine interioara ... 33 2.5 Sisteme de servire si meniu .. 35 2.6 Norme aplicabile in activitatea restaurantului .. 37 CAPITOLUL III Studiu de caz privind calitatea serviciilor restaurantului Heaven Land Ploiesti in corelatie cu protectia consumatorilor ... 41 3.1 Calitatea si problemele consumatorilor 41 3.2 Rezolvarea problemelor prin Diagrama celor 6 pasi 49 3.3 Satisfacerea clientilor ... 53 CONCLUZII . 56 BIBLIOGRAFIE ... 58 ANEXE ... 60
Extras din licenta Cum descarc?
,,Aspectele privind corelatia dintre calitatea serviciilor de alimentatie publica si protectia consumatorilor" este tema care imbina placerea, lucrul, cat si studiile mele, in abordarea satisfacerii clientilor si fidelizarii pe principiul calitatii. Abordarea lucrarii este transpusa prin prisma unui restaurant, imbinata cu perspectivele care reflecta calitatea serviciilor si produselor, regulile si siguranta alimentara, cat si tendintele clientilor corelate cu protectia si drepturile consumatorilor. Lucrarea este structurata pe trei capitole, cu scopul de a identifica orientarile calitatii serviciilor si a produselor corelate cu necesitatile clientilor, problemele aparute in cadrul alimentatiei publice, drepturile consumatorilor, care de cele mai multe ori nu sunt respectate si prezentarea metodelor de imbunatatire a calitatii si a unor solutii concrete de inlaturare a cauzelor. Primul capitol, Importanta calitatii serviciilor pentru consumatori pune accent pe calitatea, evolutia si orientarile privind siguranta si securitatea alimentara si drepturile consumatorilor din Romania. Calitatea este definita ca un ansamblu de propietati si caracteristici ale unui produs si serviciu care ii confera acestuia aptitudiunea de a satisface necesitatile consumatorilor. Capitolul al doilea, Prezentarea generala a unitatii de alimentatie publica - restaurantul Heaven Land Ploiesti descrie unitatea de alimentatie publica, obiectivele, calitatea produselor si metodele sistemelor de servire din cadrul restaurantului. Ultimul capitol, Studiu de caz privind calitatea serviciilor restaurantului Heaven Land Ploiesti in corelatie cu protectia consumatorilor incadreaza calitatea serviciilor din restaurantul Heaven Land Ploiesti in corelatie cu protectia consumatorilor pe baza unui studiu de caz, avand ca scop final determinarea si inlaturarea problemelor din unitate, satisfacerea clientilor si masurarea calitatii. Determinarea cauzelor calitatii serviciilor a constituit un indreptar in rezolvarea problemelor consumatorilor si garantarea securitatii si sigurantei alimentare. Am ales sa vorbesc despre aceasta tema, pentru a prezenta importanta calitatii si protectia consumatorilor, deoarece serviciile de alimentatie publica din cadrul unui restaurant prezinta abateri si cauze pe aceste principii. Calitatea produselor, siguranta si securitatea alimentara, personalul, sistemele de servire, calificarea, oferta, meniul si locatia, au reprezentat aspecte importante si puncte de baza in studierea calitatii. 3 CAPITOLUL I IMPORTANTA CALITATII SERVICIILOR PENTRU CONSUMATORI "Scopul studierii preferintelor si comportamentului consumatorului, este sa ajustam produsul publicului, decat sa, ca si in reclame, indemnam publicul spre produs." Irwin Bross Tratata ca o functie distincta a firmei, calitatea prezinta particularitati, deoarece o parte dintre cerintele sale vor fi realizate inevitabil de celelalte functiuni. In legatura cu aceasta particularitate se pot da ca exemple activitatile de marketing, prin care se identifica nivelul de calitate solicitat de client si activitatile de aprovizionare, care trebuie sa asigure materii prime de calitate, dar care apartin functiunii comerciale, precum si activitatile de productie prin care se asigura produselor cerintele de calitate specificate apartinand insa functiunii de productie. (Olaru, 1999, p.186) Pentru ca o firma sa poata fi condusa si sa functioneze cu succes, este necesar ca aceasta sa fie coordonata si controlata intr-un mod sistematic si transparent. Succesul poate rezulta din implementarea si mentinerea unui sistem de management care este proiectat pentru imbunatatirea continua a performantei luand in considerare necesitatile tuturor partilor si incluzand printre altele si managementul calitatii. (Dima, Nedelcu 2006, p. 204) Functiunea de calitate inglobeaza trei tipuri de activitati: - activitati de integrare si coordonare a calitatii; - activitati de management strategic, concretizate in elaborarea politicii calitatii, a obiectivelor fundamentale la nivelul STE; - activitati de management operational, cum sunt planificarea, tinerea sub control in cadrul fiecarui sector (marketing, productie, personal etc.). 1.1 Calitatea: notiune, evolutie, orientari Intr-o serie de studii si cercetari, notiunea de calitate a dobandit o varietate de sensuri, in afara de sensul si scopul general, "corespunzator pentru utilizare", sau "corespunzator pentru consum", putem distinge definitii privind calitatea, ale marilor companii sau profesori de specialitate. (Diaconescu, Ardelean & Diaconescu, 2007 p. 67) Compania Boeing prezinta calitatea ca fiind furnizarea cu produse si servicii care intalnesc constant nevoile si necesitatile clientilor. 4 Deming apreciaza calitatea fiind gradul previzibil de uniformitate la cost scazut si adecvat necesitatilor pietei, pe cand Ishikawa descrie calitatea ca fiind proiectarea, productia sau prestarea unui bun sau serviciu, care sa fie util cat mai economic posibil si satisfacator pentru beneficiar.
Fisiere in arhiva (1):
- Aspecte privind corelatia dintre calitatea serviciilor de alimentatie publica si protectia consumatorilor.pdf
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?
Bibliografie
1. Ardelean D. (2004), Merceologie, Editura Daya, Satu Mare 2. Badea F., (2005), Managementul Productiei, Editura ASE, Bucuresti 3. Bostan I., Burciu A., Grosu V., (2010), Consumatorismul si politicile privind protectia consumatorului in spatiul comunitar. Economie teoretica si aplicata. Volumul XVII, nr. 4(545) p. 20 4. Buzoianu D. (2013), Economia si gestiunea intreprinderii, Editura Universitatea Petrol si Gaze din Ploiesti, Ploiesti 5. Constantinescu D. (2002), Managementul Calitatii, Editura Printech, Bucuresti 6. David L. G., Stanley B. D., (1997), Introduction to Total Quality, Editura Prentice Hall, Colombus, Ohio 7. Diaconescu I. (2005), Bazele Merceologiei, Editura Uranus, Bucuresti 8. Diaconescu I., Dorina A., Diaconescu M. (2007), Merceologie alimentara. Calitate si siguranta., Editura Universitara, Bucuresti 9. Dima I.C., Nedelcu M.V., (2006), Managementul productiei, Editura Economica Bucuresti 10. Dima D., Diaconescu I., Pamfile R., (2006), Marfuri alimentare si securitatea consumatorului, Editura Economica, Bucuresti 11. Dumitrescu L., (1998), Marketingul Serviciilor, Editura Imago, Sibiu 12. Dinu V., (2011), Protectia consumatorilor, Editura ASE, Bucuresti 13. Ene C. (2014), Protectia consumatorilor in sfera marfurilor alimentare, Editura Universitatea Petrol si Gaze din Ploiesti, Ploiesti 14. Feigenbaum A.V., (2002), Tendinte ale calitatii in noul mileniu, Revista Tribuna Calitatii, nr. 2, p. 13-15 15. Gheorghe M. (2011), Biblia alimentara, Editura Litera, Bucuresti 16. Ion I. (2008), Managementul calitatii si Ingineria Valorii, Editura ASE, Bucuresti 17. Ion I. (2002), Managementul calitatii sistemelor tehnico-economice, Editura ASE, Bucuresti 18. Ishikawa K. (1973), Control de calitate, Editura Tehnica, Bucuresti ( tradus din limba engleza) 19. Juran J.M., (1990), Handuch der Qualitutsplanum, Verlag Moderne Industrie

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.