Aspecte Privind Mixul de Marketing al unui Hotel - Studiu de Caz un Hotel din Constanta

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE.3
Cap.1 ASPECTE TEORETICE PRIVIND POLITICA DE MARKETING IN TURISM
1.1 Continutul si rolul serviciilor turistice.4
1.2 Rolul si importanta marketingului in domeniul derviciilor turistice.15
Cap.2 MIX-UL DE MARKETING IN TURISM.19
2.1 Conceptul de mx de marketing in turism.19
2.2 Structura mix-ului de marketing turistic.20
2.2.1 Politica de produs.20
2.2.1.1 Conceptul de produs turistic si politica de produs.20
2.2.1.2 Ciclul de viata al produselor turistice.23
2.2.1.3 Alternative strategice in politica de produs.28
2.2.2 Politica de pret.30
2.2.2.1 Conceptul de politica de pret in turism.32
2.2.2.2 Strategii de pret.35
2.2.3 Politica de distributie.40
2.2.3.1 Conceptul de distributie si rolul distributiei in turism.40
2.2.3.2 Canale de distributie si tipologia intermediarilor.42
2.2.3.3 Strategii de distributie in turism.47
2.2.4 Politica de promovare.48
2.2.4.1 Instrumentele mix-ului promotional.49
2.2.4.2 Strategii de promovare.57
Cap.3 PREZENTAREA GENERALA A HOTELULUI MARIA CONSTANTA.58
3.1 Prezentarea generala a societatii.58
3.2 Evolutia capitalului social si prezentarea principalelor componente ale bilantului.59
3.3 Prezentarea generala a hotelului MARIA.61
3.3.1 Structura organizatorica a hotelului MARIA Constanta.62
Cap.4 MIX-UL DE MARKETING SPECIFIC HOTELULUI MARIA CONSTANTA.65
4.1 Politica de produs a hotelului MARIA Constanta.65
4.1.1 Pozitionarea produselor turistice oferite de hotelul MARIA.69
4.1.2 Strategii de marketing in domeniul produsului turistic la hotelul MARIA.70
4.2 Politica de preturi si tarife specifica hotelului MARIA.71
4.2.1 Metode de stabilire a preturilor si tarifelor la hotelul MARIA.73
4.2.1.1 Stabilirea tarifului de cazare.73
4.2.1.2 Tehnici de stabilire a preturilor serviciilor de alimentatie.75
4.2.2 Strategii de preturi si tarife adoptate de hotelul MARIA.76
4.3 Politica de distributie.78
4.3.1 Asigurarea accesului la produsul turistic.78
4.3.2 Distributia produsului turistic.79
4.3.3 Variante strategice utilizate in distributia produselor turistice.81
4.4 Politica de promovare.83
4.4.1 Identificarea si analiza publicului-tinta.83
4.4.2 Obiectivele promovarii hotelului MARIA.84
4.4.3 Mix-ul promotional.84
CONCLUZII.89
ANEXE
Lista figurilor cuprinse in lucrare.96
Lista tabelelor cuprinse in lucrare.97
Lista anexelor.98
BIBLIOGRAFIE.99


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Prin continutul sau turismul are un rol reconfortant, contribuind la refacerea capacitatii fizice a organismului, atat prin formele generale de odihna, recreere, miscare, cat si prin cele specifice, de tratament balneo-medical. Turismul se manifesta ca un mijloc activ de educatie, de ridicare a nivelului de instruire, de cultura si civilizatie a oamenilor.
Turismul faciliteaza accesul la valorile culturale, favorizeaza schimbul de idei, de informatii, stimuland largirea orizontului cultural, de cunoastere a turistilor si populatiei locale.
In consecinta, turismul are o importanta deosebita in satisfacerea nevoilor materiale si spirituale ale oamenilor, influentand pozitiv dimensiunile si structura consumului, contribuind la dezvoltarea economico-sociala a unei regiuni sau tari.
Marketingul este o " filosofie a afacerilor care vede in satisfacerea cerintelor clientilor, cheia succesului in afaceri si recomanda utilizarea practicilor manageriale care ajuta in identificarea si rezolvarea cerintelor clientilor" ( E. Hill ; T. O'Sullivan - Marketing -1997 )
Lucrarea de fata isi propune sa prezinte cateva aspecte teoretice privind mix-ul de marketing specific firmelor de turism, cu exemplificari concrete din activitatea hotelului MARIA Constanta.
Tema centrala este reprezentata de analiza celor patru variabile ale mix-ului de marketing: - produsul, pretul, distributia si promovarea - pe baza carora firma va putea sa stabileasca strategiile necesare pentru a oferi serviciile adecvate satisfacerii nevoilor turistilor.
Lucrarea cuprinde patru capitole, care abordeaza treptat probleme referitoare la continutul, rolul si importanta serviciilor turistice, dar si ale marketingului turistic (capitolul I), referitoare la mix-ul de marketing (capitolul II), la principalele coordonate care descriu activitatea hotelului MARIA (capitolul III) si modul in care este particularizat la nivelul hotelului (capitolul IV).
Capitolul I
ASPECTE PRIVIND POLITICA DE MARKETING IN DOMENIUL TURISMULUI
1.1 Continutul si rolul serviciilor turistice
Considerate in prezent ca un sector distinct al economiei, caracterizate printr-o mare complexitate si un sensibil dinamism, serviciile isi exercita tot mai mult influenta lor asupra intregii activitati economico-sociale, asupra modului de valorificare a resurselor umane si natural materiale, contribuind la dezvoltarea si modernizarea vietii economice si sociale.
Definit la modul cel mai sintetic "ca un ansamblu de activitati ce au ca obiect de baza satisfacerea tuturor nevoilor turistului in perioada in care se deplaseaza si in legatura cu aceasta" serviciul turistic trebuie sa asigure nu numai conditii pentru refacerea capacitatii de munca, dar totodata si asigurarea unor modalitati adecvate de petrecere placuta a timpului liber.
Rolul si importanta serviciilor turistice rezida si din faptul ca ele astfel concepute si organizate incat, in urma consumului produsului turistic, utilizatorul sa capete un plus de informatii, de cunostinte. Serviciul turistic trebuie sa contribuie efectiv la asigurarea unei odihne active a turistului, mai ales in conditiile cand dimensiunile timpului liber, zilnic, saptamanal si anual au crescut ca urmare a promovarii pe scara larga a progresului tehnico-material, a prfectionarii proceselor de conducere a cresterii productivitatii muncii. 
Prin natura lor, serviciile turistice trebuie sa creeze conditii pentru refacerea capacitatii fizice a organismului, simultan cu petrecerea placuta si instructiva a timpului liber, de asemenea, ele trbuie concepute astfel incat, in urma consumarii lor turistul sa dobandeasca un plus de informatii. 
O alta cerinta a consumului turistic, la care serviciile - prin continutul lor- sunt chemate sa contribuie efectiv, o constituie asigurarea unei odihne active a turistului. 
Ca rezultat al cresterii productivitatii muncii si perfectionarii proceselor de productie, al promovarii pe scara larga, in economie, a progresului stintific si tehnic se reduce timpul de munca, sporind dimensiunile celui liber. Odihna activa tinde sa devina o componenta tot mai importanta a turismului, ea reprezentand un procedeu modern, eficient de conectare de tratament pentru ameliorarea consecintelor nefavorabile ale suprasolicitarii nervoase. Pornind de la aceste premise, organizatorilor de turism le revine sarcina conceperii unor vacante, respectiv aranjamente turistice cu multiple posibilitati de desfasurare a unor activitati recreative-culturale, artistice, sportive. 
Turismul are o serie de trasaturi comune cu cele ale celorlalte ramuri ale acestuia, dar se si individualizeaza prin specificitatea si complexitatea continutului sau, prin formele de concretizare si tendintele de evolutie.


Fisiere in arhiva (13):

  • Aspecte Privind Mixul de Marketing al unui Hotel - Studiu de Caz un Hotel din Constanta
    • anexe.doc
    • bibliografie.doc
    • capitolul 3.doc
    • capitolul 4.doc
    • CONTRACT DE INCHIRIERE NR.doc
    • cuprins.doc
    • introducere cap 1, 2.doc
    • lista anexelor.doc
    • lista figurilor cuprinse in lucrare.doc
    • Lista tabelelor cuprinse in lucrare.doc
    • LUCRARE DE LICENTA.doc
    • LUCRARE.doc
    • ORGANIGRAMA .doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!