Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța

Licență
9/10 (4 voturi)
Domeniu: Turism
Conține 13 fișiere: doc
Pagini : 101 în total
Cuvinte : 28729
Mărime: 302.24KB (arhivat)
Publicat de: Gherghina Antal
Puncte necesare: 14
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mariana Mingescu
Proiect de licenta, la Tursim in cadrul Universitatii Ovidius Constanta

Cuprins

  1. INTRODUCERE.3
  2. Cap.1 ASPECTE TEORETICE PRIVIND POLITICA DE MARKETING ÎN TURISM
  3. 1.1 Conţinutul şi rolul serviciilor turistice.4
  4. 1.2 Rolul şi importanţa marketingului în domeniul derviciilor turistice.15
  5. Cap.2 MIX-UL DE MARKETING ÎN TURISM.19
  6. 2.1 Conceptul de mx de marketing în turism.19
  7. 2.2 Structura mix-ului de marketing turistic.20
  8. 2.2.1 Politica de produs.20
  9. 2.2.1.1 Conceptul de produs turistic şi politică de produs.20
  10. 2.2.1.2 Ciclul de viaţă al produselor turistice.23
  11. 2.2.1.3 Alternative strategice în politica de produs.28
  12. 2.2.2 Politica de preţ.30
  13. 2.2.2.1 Conceptul de politică de preţ în turism.32
  14. 2.2.2.2 Strategii de preţ.35
  15. 2.2.3 Politica de distribuţie.40
  16. 2.2.3.1 Conceptul de distribuţie şi rolul distribuţiei în turism.40
  17. 2.2.3.2 Canale de distribuţie şi tipologia intermediarilor.42
  18. 2.2.3.3 Strategii de distribuţie în turism.47
  19. 2.2.4 Politica de promovare.48
  20. 2.2.4.1 Instrumentele mix-ului promoţional.49
  21. 2.2.4.2 Strategii de promovare.57
  22. Cap.3 PREZENTAREA GENERALĂ A HOTELULUI MARIA CONSTANŢA.58
  23. 3.1 Prezentarea generală a societăţii.58
  24. 3.2 Evoluţia capitalului social şi prezentarea principalelor componente ale bilanţului.59
  25. 3.3 Prezentarea generală a hotelului MARIA.61
  26. 3.3.1 Structura organizatorică a hotelului MARIA Constanţa.62
  27. Cap.4 MIX-UL DE MARKETING SPECIFIC HOTELULUI MARIA CONSTANŢA.65
  28. 4.1 Politica de produs a hotelului MARIA Constanţa.65
  29. 4.1.1 Poziţionarea produselor turistice oferite de hotelul MARIA.69
  30. 4.1.2 Strategii de marketing în domeniul produsului turistic la hotelul MARIA.70
  31. 4.2 Politica de preţuri şi tarife specifică hotelului MARIA.71
  32. 4.2.1 Metode de stabilire a preţurilor şi tarifelor la hotelul MARIA.73
  33. 4.2.1.1 Stabilirea tarifului de cazare.73
  34. 4.2.1.2 Tehnici de stabilire a preţurilor serviciilor de alimentaţie.75
  35. 4.2.2 Strategii de preţuri şi tarife adoptate de hotelul MARIA.76
  36. 4.3 Politica de distribuţie.78
  37. 4.3.1 Asigurarea accesului la produsul turistic.78
  38. 4.3.2 Distribuţia produsului turistic.79
  39. 4.3.3 Variante strategice utilizate în distribuţia produselor turistice.81
  40. 4.4 Politica de promovare.83
  41. 4.4.1 Identificarea şi analiza publicului-ţintă.83
  42. 4.4.2 Obiectivele promovării hotelului MARIA.84
  43. 4.4.3 Mix-ul promoţional.84
  44. CONCLUZII.89
  45. ANEXE
  46. Lista figurilor cuprinse în lucrare.96
  47. Lista tabelelor cuprinse în lucrare.97
  48. Lista anexelor.98
  49. BIBLIOGRAFIE.99

Extras din licență

INTRODUCERE

Prin conţinutul său turismul are un rol reconfortant, contribuind la refacerea capacităţii fizice a organismului, atât prin formele generale de odihnă, recreere, mişcare, cât şi prin cele specifice, de tratament balneo-medical. Turismul se manifestă ca un mijloc activ de educaţie, de ridicare a nivelului de instruire, de cultură şi civilizaţie a oamenilor.

Turismul facilitează accesul la valorile culturale, favorizează schimbul de idei, de informaţii, stimulând lărgirea orizontului cultural, de cunoaştere a turiştilor şi populaţiei locale.

În consecinţă, turismul are o importanţă deosebită în satisfacerea nevoilor materiale şi spirituale ale oamenilor, influenţând pozitiv dimensiunile şi structura consumului, contribuind la dezvoltarea economico-socială a unei regiuni sau ţări.

Marketingul este o ” filosofie a afacerilor care vede în satisfacerea cerinţelor clienţilor, cheia succesului în afaceri şi recomandă utilizarea practicilor manageriale care ajută în identificarea şi rezolvarea cerinţelor clienţilor“ ( E. Hill ; T. O’Sullivan – Marketing –1997 )

Lucrarea de faţă îşi propune să prezinte câteva aspecte teoretice privind mix-ul de marketing specific firmelor de turism, cu exemplificări concrete din activitatea hotelului MARIA Constanţa.

Tema centrală este reprezentată de analiza celor patru variabile ale mix-ului de marketing: - produsul, preţul, distribuţia şi promovarea – pe baza cărora firma va putea să stabilească strategiile necesare pentru a oferi serviciile adecvate satisfacerii nevoilor turiştilor.

Lucrarea cuprinde patru capitole, care abordează treptat probleme referitoare la conţinutul, rolul şi importanţa serviciilor turistice, dar şi ale marketingului turistic (capitolul I), referitoare la mix-ul de marketing (capitolul II), la principalele coordonate care descriu activitatea hotelului MARIA (capitolul III) şi modul în care este particularizat la nivelul hotelului (capitolul IV).

Capitolul I

ASPECTE PRIVIND POLITICA DE MARKETING ÎN DOMENIUL TURISMULUI

1.1 Conţinutul şi rolul serviciilor turistice

Considerate în prezent ca un sector distinct al economiei, caracterizate printr-o mare complexitate şi un sensibil dinamism, serviciile îşi exercită tot mai mult influenţa lor asupra întregii activităti economico-sociale, asupra modului de valorificare a resurselor umane şi natural materiale, contribuind la dezvoltarea şi modernizarea vieţii economice şi sociale.

Definit la modul cel mai sintetic “ca un ansamblu de activităţi ce au ca obiect de baza satisfacerea tuturor nevoilor turistului în perioada în care se deplasează şi în legătura cu aceasta” serviciul turistic trebuie să asigure nu numai condiţii pentru refacerea capacităţii de muncă, dar totodată şi asigurarea unor modalitaţi adecvate de petrecere placută a timpului liber.

Rolul şi importanţa serviciilor turistice rezidă şi din faptul că ele astfel concepute şi organizate încât, în urma consumului produsului turistic, utilizatorul să capete un plus de informaţii, de cunoştinte. Serviciul turistic trebuie să contribuie efectiv la asigurarea unei odihne active a turistului, mai ales în condiţiile când dimensiunile timpului liber, zilnic, săptămânal şi anual au crescut ca urmare a promovării pe scara largă a progresului tehnico-material, a prfecţionării proceselor de conducere a creşterii productivitaţii muncii.

Prin natura lor, serviciile turistice trebuie să creeze condiţii pentru refacerea capacităţii fizice a organismului, simultan cu petrecerea placută şi instructivă a timpului liber, de asemenea, ele trbuie concepute astfel încat, în urma consumării lor turistul să dobândească un plus de informaţii.

O altă cerinţă a consumului turistic, la care serviciile – prin conţinutul lor- sunt chemate să contribuie efectiv, o constituie asigurarea unei odihne active a turistului.

Ca rezultat al creşterii productivităţii muncii şi perfectionării proceselor de producţie, al promovării pe scară largă, în economie, a progresului ştinţific şi tehnic se reduce timpul de muncă, sporind dimensiunile celui liber. Odihna activă tinde să devină o componentă tot mai importantă a turismului, ea reprezentând un procedeu modern, eficient de conectare de tratament pentru ameliorarea consecinţelor nefavorabile ale suprasolicitării nervoase. Pornind de la aceste premise, organizatorilor de turism le revine sarcina conceperii unor vacanţe, respectiv aranjamente turistice cu multiple posibilităţi de desfăşurare a unor activităţi recreative-culturale, artistice, sportive.

Turismul are o serie de trasături comune cu cele ale celorlalte ramuri ale acestuia, dar se şi individualizează prin specificitatea şi complexitatea conţinutului său, prin formele de concretizare şi tendinţele de evoluţie.

Preview document

Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 1
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 2
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 3
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 4
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 5
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 6
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 7
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 8
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 9
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 10
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 11
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 12
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 13
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 14
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 15
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 16
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 17
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 18
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 19
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 20
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 21
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 22
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 23
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 24
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 25
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 26
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 27
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 28
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 29
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 30
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 31
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 32
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 33
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 34
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 35
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 36
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 37
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 38
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 39
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 40
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 41
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 42
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 43
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 44
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 45
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 46
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 47
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 48
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 49
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 50
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 51
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 52
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 53
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 54
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 55
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 56
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 57
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 58
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 59
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 60
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 61
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 62
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 63
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 64
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 65
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 66
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 67
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 68
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 69
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 70
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 71
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 72
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 73
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 74
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 75
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 76
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 77
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 78
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 79
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 80
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 81
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 82
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 83
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 84
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 85
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 86
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 87
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 88
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 89
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 90
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 91
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 92
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 93
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 94
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 95
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 96
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 97
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 98
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 99
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 100
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 101
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 102
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 103
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 104
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 105
Aspecte privind mixul de marketing al unui hotel - studiu de caz un hotel din Constanța - Pagina 106

Conținut arhivă zip

  • Aspecte Privind Mixul de Marketing al unui Hotel - Studiu de Caz un Hotel din Constanta
    • anexe.doc
    • bibliografie.doc
    • capitolul 3.doc
    • capitolul 4.doc
    • CONTRACT DE INCHIRIERE NR.doc
    • cuprins.doc
    • introducere cap 1, 2.doc
    • lista anexelor.doc
    • lista figurilor cuprinse in lucrare.doc
    • Lista tabelelor cuprinse in lucrare.doc
    • LUCRARE DE LICENTA.doc
    • LUCRARE.doc
    • ORGANIGRAMA .doc

Alții au mai descărcat și

Zona Etnografică Maramureș

CAPITOLUL I – INTRODUCERE Atunci când se va scrie o lucrare cuprinzatoare despre contributia Maramuresului la civilizatia si cultura noastra se va...

Dezvoltarea activităților turistice și protejarea mediului

Capitolul 1 Probleme actuale ale mediului 1.1 Conceptul de mediu înconjurator Turistmul este dependent de mediul încojurator mai mult ca orice...

Studiu de caz - Hotel Minut

Capitolul I. Hotel Restaurant Minuţ *** 1.1 Prezentarea generală a hotelului Amplasat în staţiunea Vatra Dornei într-o zonă bine pusă în...

Serviciile de cazare hotelieră - studiu de caz Hotel Crișana Băile Felix

CAPITOLUL I: TURISMUL ŞI PERSPECTIVELE LUI 1.1. Turismul, ramură a economiei naţionale Turismul este, în înţelegerea multor profesionişti, cu...

Analiza Indicatorilor Economici ai Spaniei

Capitolul I “Potentialul turistic in Spania” 1.1 Descrierea generala a Spaniei Spania este prin excelenta o piata primitoare de turisti....

Gestiune hotelieră - Ramada

Capitolul I: Hotelul 1.1. Prezentare generală În zona de nord a capitalei, la doar 15 minute de Aeroportul Internaţional Otopeni si la câteva...

Eficiența Agenției de Turism Paralela 45

„Paralela 45” este unul dintre brand-urile cele mai puternice dintre agenţiile de turism din România. Înfiinţată la 4 aprilie 1990, în aprile 2010,...

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Te-ar putea interesa și

Specificul activității promoționale în domeniul turismului - Hotel Piatra Mare Poiana Brașov

Introducere Sectorul privat hotelier din Braşov a înregistrat o dezvoltare şi modernizare, astfel, reunind tradiţia de mai multe secole a...

Ai nevoie de altceva?