Aspecte Privind Obtinerea unui Aliment Functional nou pe Baza de Iaurt si Polen

Cuprins licenta Cum descarc?

ARGUMENT.5
PARTEA I
CAPITOLUL I - IMPORTANTA NUTRITIVA A ALIMENTELOR.8
1.1. Introducere.8
1.2. Istoricul alimentelor.9
1.3. Rolul alimentelor in organism.10
CAPITOLUL II - ALIMENTE CONVENTIONALE.12
2.1.Definitii si functii.12
2.2.Clasificare.13
2.3.Nutrientii majori din alimentele conventionale.15
CAPITOLUL III - PRINCIPALELE GRUPE DE ALIMENTE.18
3.1.Alimente comune.18
3.2.Alimente pentru scopuri dietetice, speciale.21
3.3.Alimente medicale.22
3.4.Alimente functionale.23
3.5.Suplimente alimentare.25
CAPITOLUL IV - ALIMENTE FUNCTIONALE.26
4.1.Generalitati si definitii.26
4.2.Alimente functionale de origine vegetala.29
4.3.Alimente functionale de origine animala.34
CAPITOLUL V-ASPECTE GENERALE PRIVIND CARACTERIZAREA IAURTULUI SI A POLENULUI.38
5.1.Tehnologia iaurtului.38
5.2.Caracterizarea polenului.52
CAPITOLUL VI - IMPLEMENTAREA CONCEPTULUI DE PRODUS NOU: ALIMENT FUNCTIONAL PE BAZA DE IAURT SI POLEN.62
6.1.Generalitati.62
6.2.Studiu de marketing.64
6.3.Obtinerea alimentului functional"IAURT CU POLEN".68
6.4.Mixul produsului.75
PARTEA II
CAPITOLUL I - ORIENTARI ACTUALE IN PROBLEMATICA CURRICULUMULUI.82
1.1.Teorii privind proiectarea si dezvoltarea curriculumului scolar.82
1.2.Caracteristicile proiectarii curriculare.83
1.3.Etapele proiectarii curriculumului.83
CAPITOLUL II - MODULUL "ALIMENTE FUNCTIONALE" propunere de Curriculum la decizie locala ( CDL ).86
2.1.Curriculum la decizie locala.86
2.2.CDL-model de proiectare a programei.87
2.3.Propunere de curriculum la decizie locala.92
CAPITOLUL III - METODE DE PREDARE-INVATARE pentru optionalul "Alimente functionale".99
3.1.Functiile metodelor de invatamant.99
3.2.Clasificarea metodelor de predare-invatare.100
3.3.Prezentarea generala a principalelor metode de instruire.101
3.4.Aplicarea metodelor de invatamant in cadrul modului CDL propus. .116
CAPITOLUL IV - MIJLOACELE DE INVATAMANT.126
4.1.Definirea mijloacelor de invatamant.126
4.2.Clasificarea mijloacelor de invatamant.127
4.3.Descrierea principalelor mijloace de invatamant utilizate in cadrul CDL.130
4.4.Valentele psihologice ale mijloacelor de invatamant.131
CAPITOLUL V - STRATEGIA DIDACTICA.132
5.1.Conceptul de strategie didactica.132
5.2.Criterii de elaborare a strategiei didactice.132
5.3.Tipuri de strategii de instruire.134
CAPITOLUL VI - STRATEGII, METODE SI INSTRUMENTE DE EVALUARE in cadrul disciplinelor de specialitate.136
6.1.Conceptul de evaluare.136
6.2.Functiile evaluarii scolare.136
6.3.Forme de evaluare a rezultatelor si progreselor scolare.137
6.4.Descrierea metodelor de evaluare.138
6.5.Metodologia elaborarii probelor de evaluare.140
6.6.Perfectionarea sistemului de evaluare si examinare in perspectiva reformei invatamantului romanesc.141
6.7. Propuneri de metode si instrumente de evaluare in cadrul activitatii didactice pentru predarea modulului propus.141
CAPITOLUL VII - PROIECTAREA ACTIVITATII DIDACTICE in cadrul optionalului ,,Alimente functionale".146
7.1.Proiectarea activitatii didactice pentru clasa a X-a in contextul noului curriculum.146
7.2. Niveluri ale proiectarii pedagogice.147
7.3. Planificarea calendaristica si proiectarea unitatilor de invatare.149
7.4. Lectia - forma de baza a procesului de invatamant.159
7.5. Modalitati de evaluare a procesului educativ in cadrul optionalului.185
CONCLUZII.195
BIBLOGRAFIE.198


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENT
Industria alimentara este una dintre principalele ramuri ale economiei nationale, avand ca obiect fabricarea de produse alimentare destinate consumului uman.
Producerea de alimente este un domeniu in continua evolutie si pentru ca raspunde unor nevoi esentiale ale omului, asigurand intreaga lui dezvoltare armonioasa, ocupa un loc deosebit de important in viata unei comunitati. 
Industria alimentara se caracterizeaza printr-o mare complexitate, avand un mare numar de subramuri, determinate de multitudinea materiilor prime, varietatea proceselor de prelucrare si diversitatea produselor finite.
Prelucrarea in scop alimentar a unor surse primare din natura a evoluat continuu pe scara mutatiilor suferite de om de-a lungul transformarii intr-o fiinta care-si dirijeaza constient actiunile in general, dar si pe cele in legatura cu alimentatia. Se remarca astfel faptul ca in industria alimentara contemporana se regasesc comasate si perfectionate toate stadiile parcurse de om pentru a-si asigura mijloacele de hrana, acumularea treptata a fost mentinuta, adaptata si amplificata.
Dezvoltarea industriei alimentare are in vedere satisfacerea cu produse de calitate a intregii populatii, conform preferintei consumatorilor, in concordanta cu cerintele determinate pe baza necesarului fiziologic. Ea trebuie sa asigure populatiei produse avand continut nutritiv ridicat, in sortimente diversificate, produse dietetice si pentru copii si in plus semipreparate care sa usureze munca in gospodarie.
Mai mult decat un rol nutritional, alimentele ne ajuta sa ne mentinem sanatatea si chiar sa prevenim aparitia bolilor. Rolul nutritiei in societatea noastra este din ce in ce mai mare, mai ales avand in vedere dificultatea alegerii unui mod de hranire adecvat si aparitiei E-urilor, multe dintre ele foarte nocive.
Pentru alimentul functional nu exista o definitie universala, deoarece o mare varietate de produse alimentare sunt sau pot fi catalogate astfel pe viitor. Aceste alimente contin o multitudine de componente recunoscute pentru capacitatea acestora de a influenta o mare diversitate a functiilor implicate in mentinerea starii de sanatate si in reducerea riscului de aparitie a bolilor. 
Alimentul functional este un concept care, daca va fi centrat pe ideea de modulare a functiilor organismului, poate sa devina universal, fara a fi influentat de obiceiurile alimentare locale sau de traditiile culturale.
In cuprinsul lucrarii sunt prezentate diferite aspecte ale corelatiei dintre alimente si sanatate: echilibre alimentare, componete bioactive ale alimentelor, tendinte privind produsele alimentare cu beneficii pentru sanatate, produse si componente lactate functionale, proteine si grasimi functionale din peste, precum si o clasificare a grupelor alimentare. 
La partea cu continut stiintific, se promoveaza introducerea conceptului de aliment nou din grupa celor functionale, sub forma unui proiect realizat in cadrul curricumului de dezvoltare locala din invatamantul liceal. In partea a doua a lucrarii, cu specific metodic, este implementat acest modul, in cadrul procesului instructiv-educativ.
,,Alimentele voastre sa va fie medicamente si medicamentele voastre sa va fie alimente" (Hipocrate) 
CONTINUTUL STIINTIFIC AL LUCRARII
ASPECTE PRIVIND OBTINEREA UNUI ALIMENT FUNCTIONAL NOU PE BAZA DE IAURT SI POLEN
CAPITOLUL I
IMPORTANTA NUTRITIVA A ALIMENTELOR
1.1 Introducere
Motto: Medicul grec Hipocrat afirma, in secolul al IV-lea i.Hr., ca ,,alimentele trebuie sa va fie si medicamente, iar medicamentele sa vina din alimentele voastre". 
Alimentele reprezinta factori importanti ai mediului exterior, prin care se influenteaza favorabil atat dezvoltarea fizica si cerebrala a omului, cat si sanatatea si capacitatea lui de munca, de aceea trebuie sa contina substante nutritive necesare: proteine, glicide, lipide, vitamine, substante minerale, apa, fibre alimentare si in plus sa aiba calitati senzoriale si sa fie salubre. Trebuie deci, sa fie corespunzator prelucrate si sa aibe o prezentare atragatoare. (60)
Alimentatia corecta acopera in intregime pierderile si satisface necesitatile de crestere ale organismului tanar astfel omul primeste materialul necesar pentru elaborarea substantelor proprii (rol trofic) si energia necesara sintezelor, proceselor biologice si activitatii fizice pe care o desfasoara.
In zilele noastre se impune o educatie a omului pentru o alimentatie rationala (echilibrata, stiintifica) cara sa satisfaca in mod optim necesarul cantitativ si calitativ al organismului in functie de particularitatile sale fiziologice si de conditiile de mediu. 
Alimentatia rationala realizeaza un echilibru perfect si continuu intre ceea ce organismul consuma si ceea ce el primeste din natura sub forma de alimente. Industria alimentara vine in intampinarea necesitatilor umane de alimentatie rationala dar si in ceea ce priveste alimentatia dietetica care este alimentatia adaptata la starea de sanatate ce caracterizeaza indivizii la un moment dat, raspunzand acestor cerinte.
Experienta istorica a invatat pe om ca alimentele primare, asa cum sunt ele oferite de natura, castiga in satietate, sunt mai usor consumabile si digerabile, isi sporesc calitatile organoleptice ce determina apetitul, daca sunt prelucrate dupa anumite tehnologii. (63)
Industria alimentara trebuie considerata drept ramura energetica si de materiale de constructii pentru om, deci pentru aceea este cea mai importanta resursa a societatii, ratiunea de dezvoltare a acesteia. Eficienta si utilitatea industriei alimentare este constituita de randamentul obtinut pe planul valorilor de intrebuintare ale alimentelor. Se poate caracteriza astfel influenta tehnologiei si importanta produsului dupa gradul de innobilare, dupa randamentul pe care aceasta industrie il determina. (62)
Agregarea alimentelor primare sub forma de alimente complexe are ca radacini fenomenul de self alimentatie, respectiv, de asortare, ponderare si reglare instinctuala a componentelor hranei pentru a obtine o stare de homeostazie (echilibru alimentar) corespunzatoare.
Evolutia functiei alimentare, a facut ca omul sa-si micsoreze eficacitatea capacitatii de comanda si autoreglare. Organismul uman nu mai reuseste " sa se descurce" in multimea de noi produse alimentare, cu caracteristici atat de diferite fata de cele de odinioara. Se cere astfel sa se intervina explicitand fenomenul nutritional si orientand productia alimentara in raport cu cerintele omului active si sanatos pe care-l revendica contemporaneitatea. (64)


Fisiere in arhiva (1):

  • Aspecte Privind Obtinerea unui Aliment Functional nou pe Baza de Iaurt si Polen.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!