Aspecte Privind Promovarea Vanzarilor

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere.3
Capitolul 1. Piata produselor electrocasnice in Romania.4
1.1. Contextul concurential pe piata aparatelor de refrigerat.4
1.2. Cererea de produse electrocasnice pe piata romaneasca.10
1.3. Oferta de produse electrocasnice pe piata romaneasca.12
1.4. Perspectivele pietei.22
Capitolul 2. Prezentarea firmei S.C. Arctic S.A.24
2.1. Scurt istoric.24
2.2. Istoria brand-ului.25
2.3. Profilul firmei .29
2.4. Micromediul firmei Arctic.32
2.5. Capitalul social si structura actionariatului.33
2.6. Pozitionarea firmei si a produselor sale.34
2.7. Portofoliul de produse.35
Capitolul 3. Posibilitati de promovare a vanzarilor la S.C. Arctic S.A.38
3.1. Mixul promotional  concept si structura.38
3.1.1. Publicitatea.38
3.1.2. Relatiile publice.43
3.1.3. Promovarea vanzarilor.46
3.1.4. Forta de vanzare.52
3.2. Aspecte privind promovarea la S.C. Arctic S.A.54
Capitolul 4. Fidelizarea clientilor la S.C. Arctic S.A. .60
4.1. Definirea si continutul notiunii de fidelizare a clientilor.60
4.2. Fidelizarea clientilor  obiectiv al interprinderii.63
4.3. Metode de masurare a satisfactiei consumatorilor si de transformare a acesteia in loialitate65
4.4. Metode si instrumente de fidelizare a clientilor .69
4.5. Controlul beneficiilor managementului fidelizarii clientilor.72
4.6. Modul de realizare a fidelizarii clientilor la S.C. Arctic S.A.73
Capitolul 5. Program de marketing privind lansarea unui nou produs pe piata.84
5.1. Prezentarea produsului.84
5.2. Fundamentarea stiintifica a diciziei de lansare pe piata a noului produs.85
5.3. Activitatile programului si bugetul alocat lansarii.90
Concluzii si propuneri.95
Anexe.99
Bibliografie.100


Extras din licenta Cum descarc?

In conditiile de piata actuale caracterizate printr-o concurenta puternica, modernitate, progres tehnologic etc., este foarte important pentru orice intreprindere sa-si promoveze cat mai bine produsele in scopul informarii publicului, vizand in primul rand fidelizarea clientilor sai.
In ultimele doua decenii s-au conturat noi aspecte specifice activitatii comerciale, unul dintre acestea fiind promovarea unor noi modalitati de dialogare cu publicul si, in general, o perfectionare continua a sistemului de relatii comert-consumatori.
O firma utilizeaza promovarea spre a contribui cu ajutorul ei la diferentierea produselor sale, pentru a convinge clientii sa ofere mai multe informatii in procesele decizionale de cumparare.
Pietele opereaza adesea sub imperiul concurentei imperfecte, caracterizate prin diferentierea produselor, comportamentul emotional al cumparatorilor, lipsa de informatii asupra pietei. Tocmai din aceste motive promovarea este esentiala.
Deoarece vanzarile unei intreprinderi depind de doua categorii de clienti  cei noi si cei vechi, obisnuiti  este mult mai dificila si costisitoare atragerea de clienti noi decat pastrarea celor vechi, iar secretul pastrarii clientelei consta in satisfacerea nevoilor acesteia.
Pentru a avea succes firmele trebuie sa puna in centrul atentiei clientul deoarece un client fidel poate reprezenta un adevarat capital al firmei pe viitor.
Atragerea clientilor si fidelizarea lor nu este o activitate exclusiva a compartimentului de marketing sau a celui comercial, ci dimpotriva, toate compartimentele intreprinderii si angajatii ei trebuie sa alcatuiasca o echipa unita al carei obiectiv este elaborarea si implementarea unui sistem de satisfacere a consumatorilor prin valoarea creata.
I. Piata produselor electrocasnice in Romania
Dupa 1990, piata de electrocasnice sufera o serie de modificari, apare concurenta si se observa primele segmentari pe consumatori.
I.1. Contextul concurential pe piata aparatelor de refrigerat
Fata de anul 1998, considerat un an bun, numarul aparatelor vandute in 2000 a fost substantial mai mic, constatandu-se o scadere a potentialului de absorbtie al pietei cu 18%.
De asemenea, in 2001 piata aparatelor frigorifice a marcat o noua scadere, cu 9,5% fata de 2000, iar in termeni valorici cu peste 40% in raport cu 1998.
Concomitent, ponderea aparatelor importate, in totalul vanzarilor s-a dublat, ajungand de la 28% in 1996, la 57% in anul 2000.
Fig. 1.1. Evolutia pietei aparatelor frigorifice
Anul 2002 a marcat totusi un usor reviriment al pietei, speculat insa in egala masura si de catre importatori, concurentii firmei Arctic.
Productia autohtona de aparate frigorifice este dominata de catre Arctic, constatandu-se totusi in ultimii 5 ani o scadere accentuata a acesteia de la aproximativ 450 000 de bucati in 1996, la doar 361 000 de bucati in 2001, acest an marcand o stabilizare a pietei analizate. In anul 2003 productia firmei Arctic se ridica la 325.000 de bucati, destinate pietei romanesti.
Factorii principali ai erodarii pozitiei firmei Arctic sunt pe de-o parte concurenta reprezentata de produsele noi din import si in al doilea rand de influenta produselor second-hand. Importurile de produse noi si second-hand s-au dublat in decurs de 4 ani, ajungand ca de la 27% in 1998, sa depaseasca in 2001 si 2002 50% din totalul pietei, atat cantitativ cat si valoric , dar scade pana la 46% in 2003.


Fisiere in arhiva (1):

  • Aspecte Privind Promovarea Vanzarilor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!