Aspectele Juridice ale Impunerii Tranzactiilor in Republica Moldova

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
Capitolul I. Notiuni generale 5
1.1. Notiunea si clasificarea tranzactiilor. 5
1.2. Notiunea de impozit si clasificarea impozitelor. 8
1.3. Functiile impozitului. Principiile impozitarii in R. Moldova. 14
Capitolul II. Taxe si impozite percepute de la agentii economici in legatura cu efectuarea tranzactiilor pe teritoriul Republicii Moldova. 19
2.1. Particularitati generale privind impozitele indirecte. 19
2.2. Taxa pe valoarea adaugata. 22
2.3. Accizele. 49
2.4. Taxa vamala. 60
Incheiere. 73
Bibliografie. 74


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Odata cu aprobarea la 27 august 1991 a Declaratiei privind suveranitatea Republicii Moldova ca si oarecare alt stat suveran s-a intilnit cu problema determinarii politicii fiscale si financiare independente, precum si cu problema dezvoltarii economiei nationale, crearii sistemului fiscal propriu si realizarii reglementarii fiscale pe intregul teritoriul Republicii Moldova.
Perceperea impozitelor este una din cele mai stravechi functii ale statului, precum si una din conditiile de baza de existenta a statului. Dupa cum este cunoscut, impozitele au aparut o data cu divizarea societatii in mai multe clase si aparitia statalitatii. Impozitele au aparut in forma de depuneri ai cetatenilor pentru intretinerea autoritatii publice. Prin intermediul impozitelor statul influenteaza asupra unor procedee sociale, exercita functiile sale de control si se manifesta ca garantul dreptului constitutional. In istoricul dezvoltarii societatii nici un stat n-a putut sa achite bine fara impozitarea, deoarece pentru realizarea functiilor de satisfacere a necesitatilor publice ii trebuie o anumita suma de bani, care poate fi obtinuta numai prin intermediul impozitelor. Reiesind din toate cele expuse, marimea minimala a impozitarii se determina prin suma cheltuielilor statale pentru exercitarea minima a functiilor lui: de administrare, aparare, judecata, mentinerea ordinii publice.
In conditiile relatiilor de piata, si mai ales in perioada de tranzitie spre economie de piata, impozitarea si sistemul fiscal sint unele din cele mai importante procedee, sint baza mecanismului financiar de creditare al reglementarii de stat a economiei. De faptul cit de bine este construit sistemul impozitarii, cu cit mai mare este povara impunerii depinde eficacitatea functionarii economiei nationale. Problema impunerii este una din cele mai complicate reforme economice, ce are loc in timpul de fata in tara noastra.
Pe de alta parte, sistemul fiscal este un element important al relatiilor de piata, si de el, in mare masura, depinde reusita transformarilor economice in tara noastra.
Existenta oricarui stat contemporan este in strinsa legatura cu impozitarea. Benjamen Franclin a scris ca ,,sa plateasca impozite si sa moara trebuie fiecare". Principiul participarii obligatorie a cetatenilor in cheltuielile finantarii este inclus in legislatia Republicii Moldova in vigoare: ,,Cetatenii au obligatia sa contribuie, prin impozite si prin taxe, la cheltuielile publice", mentioneaza alineatul 1 art. 58 din Constitutia Republicii Moldova, aprobata la 29 iulie 1994.[1;art.58]
Odata cu trecerea spre relatiile de piata, se schimba esential rolul politicii fiscale in reglementarea productiei nationale si distribuirea venitului national, astfel se mareste rolul si importanta impozitarii ca regulator a economiei de piata in stimularea si dezvoltarea ramurilor prioritare ale economiei nationale.
Politica fiscal-bugetara este lantul esential in politica economica de stat si reprezinta prin sine un instrument complet in reglementarea indicilor economici, care sint determinate prin posibilitatea republicii de a percepe venitul si de a administra cu eficacitatea cheltuielilor. In conditiile economiei de piata orice stat utilizeaza vast politica fiscala pentru a influenta asupra faptelor negative ale petii.
Pentru impozite se rezerva un loc important in pirghiile economice, prin mijlocul carora statul influenteaza economia de piata. Impozitarea este una din metodele economice de administrare si asigurare a interconexiunii intereselor nationale cu interesele comerciale ale intreprinzatorilor, intreprinderilor in toate formele organizatorico-juridice si formele de proprietate.
In conformitate cu Legea Republicii Moldova nr. 845-XII din 3 ianuarie 1992 ,,Cu privire la antreprenoriat si intreprinderi", activitatea de fabricare a productiei, executare a lucrarilor si prestare a serviciilor, desfasurata de cetateni si de asociatiile acestora in mod independent, din proprie initiativa in numele lor, pe riscul propriu si sub raspunderea lor patrimoniala cu scopul de a-si asigura o sursa permanenta de venituri, reprezinta alaturi de impozitare al doilea component important al reformelor economice, realizate in Republica Moldova. Antreprenoriatul si impozitarea sint procese reciproce care determina directiile activitatii Guvernului de reformare a sistemului fiscal al statului si de realizare a politicii fiscale.
Astfel, politica fiscala si dezvoltarea antreprenoriatului pot servi ca instrumente macroeconomice efective de influentare nu numai asupra proceselor bugetare, ci asupra intregului complex al problemelor economice.
Baza antreprenoriatului este tranzactia. Anume prin intermediul acestui institut de drept se efectueaza majoritatea operatiunilor de antreprenoriat, tranzactia este instrumentul necesar al activitatii de antreprenoriat. Astfel, tema data a tezei de licenta este problema, care determina, pe de o parte, dezvoltare a antreprenoriatului continua, iar pe de alta parte, este baza atit a politicei fiscale cit si a intregii politici economice a statului.
La lucrarea in cauza va fi data aprecierea juridica a urmatoarelor impozite:
? accize;
? taxa vamala;
? taxa pe valoare adaugata.
Astfel, impozitarea tranzactiilor reprezinta o sursa importanta a bugetului de stat, si de faptul impozitarii corecte, corespunzatoare intereselor publice si private, depinde dezvoltarea tarii noastre.
Sarcina lucrarii date consta in reflectarea problemelor impozitarii tranzactiilor de baza de natura juridica in baza analizei materialului legislativ, literaturii juridice si exemplelor concrete in domeniul aplicarii practice a normelor fiscale.
Scopul lucrarii prezentate este sustinerea intereselor publice a Republicii Moldova, dezvoltarea antreprenoriatului drept activitate de baza in domeniul obtinerii venitului, imbunatatirea sistemului fiscal al statului, precum si studierea si perfectarea continua a mecanismului impozitarii tranzactiilor.
CAPITOLUL I
1.1. Notiunea si clasificarea tranzactiilor
Din punct de vedere a legislatiei civile activitatea de intreprinzator indiferent de faptul ca este vorba de producere, comercializare, transport, operatiuni bancare si altele, poate fi reprezentata ca efectuarea diferitor feluri de tranzactii. In art. 195 al Codului Civil, se spune ca: ,,actul juridic civil este manifestarea de catre persoane fizice si juridice a vointei indreptate spre nasterea, modificarea sau stingerea drepturilor si obligatiilor civile"33.
Din definitiile date conventiei si contractului se observa ca intre acesti termeni nu exista diferente. De aceea, se poate afirma ca termenii conventie si contract sint sinonime. Se poate de spus ca orice contract (conventie) este un act juridic civil, dar nu orice act juridic civil este contract (conventie). Corelatia dintre contract si tranzactie este aceeasi ca si intre act juridic si contract, adica contractul este genul, iar tranzactia specia. Altfel spus, orice tranzactie poate fi considerata contract, respectiv act juridic civil, aplicindu-i-se regulile caracteristice contractelor in genere, si nu orice contract va fi considerat si tranzactie.4


Fisiere in arhiva (2):

  • Prima Pagina.doc
  • Aspectele Juridice ale Impunerii Tranzactiilor in Republica Moldova.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!