Atitudinea Consumatorilor privind Publicitatea Pietei Auto din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2 
Capitolul I. Atitudinea delimitarii conceptuale 3 
1.1. Ce este atitudinea? 3 
1.1.1. Componentele atitudinilor 3 
1.1.2. Dimensiunile atitudinilor 4 
1.1.3. Relatia dintre atitudine si comportament. 5 
1.2. Formarea si schimbarea atitudinilor 6 
1.2.1. Metodele de formare ale atitudinilor 6 
1.2.2 Strategii de schimbare a atitudinilor 7 
Capitolul II. Analiza publicitatii la nivelul pietei auto din Romania 9 
2.1. Analiza ofertei pe piata auto 9 
2.2. Analiza cererii pe piata auto 14 
2.3. Cheltuieli cu publicitatea la nivelul pietei auto din Romania 18 
2.4. Principalele campanii publicitare la nivelul pietei auto din anul 2010 21 
Capitolul III. Cercetarea atitudinilor fata de publicitatea la autoturisme 25
3.1. Faza preliminara a cercetarii - scop, obiective, ipoteze, variabile 25
3.2. Faza de proiectare 27
3.3 Rezultatul cercetarii 28 
Concluzii 38 
Anexa 1: Imagini comparative pe diferite tipuri de clase si modele 39 
Anexa 2: Chestionar 43 
Anexa 3: Definirea conceptuala si operationala a variabilelor cercetarii 49 
Bibliografie 54


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Aceasta lucrare isi propune sa analizeze din punct de vedere al avantajelor si dezavantajelor publicitatii pietei auto din Romania, si mai ales, publicitatea unui autoturism prin intermediul principalelor medii de publicitate - presa scrisa, radio, televiziune si Internet. In ciuda faptului ca Romania a intrat in criza economica si financiara de mai mult de doi ani de zile, piata auto nu a fost vizibil afectata, in special cand vine vorba de marci premium.
In primul capitol am ridicat semnul intrebarii in scopul aflarii atitudinii comportamentului consumatorului, atitudinea fiind una dintre cele mai importante parti ale aceste materii, abordand componentele, dimensiunile si relatia dintre atitudine si comportament care dispune de o adevarata coerenta intre acestea; apoi se pot observa metodele de formare ale atitudinilor dar si cele mai bune strategii de schimbare ale acestora.
Al doilea capitol este dedicat in totalitate publicitatii pietei auto din Romania, in special la marcile premium, lideri actuali pe piata din Romania. Am inceput prin efectuarea unei analize atat de cerere cat si de oferta numai la marcile premium, facand o comparatie intre cele trei marci renumite pentru competivitatea dintre ele, si anume: BMW, Mercedes-Benz si Audi. De asemenea am tratat principalele cheltuieli cu publicitatea si campanii publicitare la nivelul pietei auto din Romania.
In al treilea capitol am realizat o scurta cercetare prin care am vrut sa evidentiez perceptia atitudinii consumatorilor privind publicitatea unui autoturism utilizand principalele medii de publicitate - presa scrisa, radio, televiziune si Internet. Studiul s-a realizat pe un esantion de 60 de persoane cu o eroare medie de +-5%, si o varsta medie de 25 de ani. Pentru culegerea datelor am utilizat metoda interviului face to face dar si pe internet, pe baza de chestionar.
Capitolul I. Atitudinea delimitarii conceptuale
1.1 Ce este atitudinea?
Atitudinea reprezinta legatura dintre perceptiile cosumatorului si comportamentul efectiv. Consumatorul este ghidat de atitudinile pe care le manifesta cu privire la un obiect in cadrul deciziei de cumparare. Atitudinile ne arata de asemenea evaluarea globala a unui obiect, cu un set de asocieri realizate de consummator in legatura stransa cu obiectul. Din acest motiv, " ??din punct de vedere al marketingului,obiectul atitudinii il poate constitui un produs,un serviciu,o unitate turistica,un afis publicitar,personalul din punctele de vanzare etc." 
Atitudinile se invata sau sunt dobandite in timp ca invatate, si se formeaza ca un rezultat al experientei personale si pot fi dobandite prin informare. Privind acest aspect, atitudinile sunt relativ stabile si au durabilitate in timp, procesul schimbarii atitudinilor fiind astfel un proces greu de realizat. 
Atitudinile sunt variabile endogene, prin urmare ele nu pot fi observate, ci deduse. 
Atitudinile consumatorilor sunt compuse din: convingeri ale consumatorilor, sentimente ale consumatorilor si intentia comportamentala a consumatorilor. 
1.1.1 Componentele atitudinilor 
Componentele ce formeaza atitudinile au fost tratate diferit de-a lungul timpului de catre specialisti.
La inceput atitudinea a fost tratata drept "a avea un caracter unidimensional si anume a reprezenta o stare afectiva relativ stabila fata de un anumit obiect" Cu acest context conceptual de atitudine se rezuma doar la partea afectiva.
Lucrurile au inceput sa stea altfel dupa anii '50, cand specialistii au realizat ca atitudinea reprezinta un concept mai complex, un concept multidimeansional. W.T. Campbell definea atitudinea drept "un sindrom de reactii constante fata de obiectele sociale."Acest sindrom de reactii constante prin care atitudinea este definita se caracterizeaza prin trei dimensini ce trebuie luate in considerare de catre marketeri in studiul atitudinilor consumatorilor" (dimensiuni cunoscute si sub numele de ABC al atitudinilor):
1. Dimensiunea afectiva - se bazeaza pe sentimentele si reactiile emotionale ale consumatorilor, reprezentand dispozitia favorabila sau nefavorabila fata de un anumit obiect.
2. Dimensiunea cognitiva - imbina informatiile si cunostintele detinute de consumatori sau nu fata de obiectul in cauza.


Fisiere in arhiva (1):

  • Atitudinea Consumatorilor privind Publicitatea Pietei Auto din Romania.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!