Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV

Licență
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 94 în total
Cuvinte : 25446
Mărime: 602.01KB (arhivat)
Publicat de: Antonia I.
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. Capitolul 1. Consumatorul si Publicitatea TV
  2. 1.1 Publicitatea TV - continut si realizare
  3. 1.2 Atitudinea consumatorului - concept si factori de influenta
  4. 1.3 Sondajul - instrument de cercetarea a atitudinii consumatorilor
  5. Capitolul 2. Publicitatea TV in Romania
  6. 2.1 Dimensiunile si caracteristicile pietei romanesti a publicitatii
  7. 2.2 Segmentul de piata al Publicitatii TV
  8. 2.3 Consumatorul Roman si publicitatea
  9. Capitolul 3. Cercetarea atitudinii consumatorilor fata de Publicitatea TV
  10. 3.1 Metodologia de proiectare a cercetarii
  11. 3.2 Principalele rezultate ale cercetarii
  12. 3.3 Concluziile Cercetarii
  13. Concluzii
  14. Bibliografie

Extras din licență

Ca orice alt concept cu care operează societatea, şi mai ales sociologia, definiţia publicităţii este supusă relativităţii în funcţie de punctul de vedere abordat. Astfel, se poate vorbi despre o definire a publicităţii din punct de vedere al ştiinţelor comunicării şi din punctul de vedere al marketingului.

Primul punct de vedere priveşte publicitatea într-o diversitate de perspective: ca şi instituţie socială prezentă în viaţa indivizilor, ca şi „forţă de modelare a culturii de masă” ; mai este văzută ca şi o marfă supusă legilor vânzărilor-publicitatea are un preţ, care odată plătit, apar beneficiile; este totodată o formă de comunicare persuasivă cu scop de modificare a comportamentului receptorilor spre achiziţionarea produsului respectiv, şi totodată, publicitatea reprezint practic orice foră de comunicare prin care sunt promise destinatarilor beneficii reale legate de un produs.

Pentru a concluziona ideea primului punct de vedere, putem spune, că din punct de vedere comunicaţional, publicitatea reprezintă acea formă de comunicare „de tip persuasiv, comandată, plătită şi contrololată de un sponsor şi transmisă de către o organizaţie comercială (agenţia de publicitate)” prin folosirea mesajelor publicitare adresate unui număr mare de oameni-public ţintă- şi are ca scop primordial şi unic, modificare comportamentului şi atitudinii acestora în favoarea unui anumit produs, a cărui calităţi sunt prezentate ca fiind reale.

Din această concluzie se desprinde şi una dintre cele mai importante diferenţieri din domeniu, şi anume cea dintre termenii de „publicity” şi „advertising”. Deşi primul a fost preluat din limba engleză ca desemnând publicitatea, el de fapt reprezintă publicitatea neplătită, pe când advertising-ul se referă strict la acea formă de publicitate înţeleasă ca o tranzacţie comercială-adică forma plătită. Şi tot de aici reies caracteristicile cele mai importante ale publicităţii (advertising): publicitatea este o tranzacţie comercială, reclamele sunt impersonale prin direcţionarea spre un public mare şi identificarea reclamei cu sponsorul, pentru ca, identificând sursa, receptorul mesajului să se orienteze exact asupra produslui vizat.

Din punctul de vedere al marketing-ului, publicitatea este una dintre componentele activităţii de promoţie, „nervul politicii de comunicare a întreprinderii”; reprezintă totodată variabila calitativă de natură psihologică cu scop de modificare a comportamentului şi unul dintre mijloacele de transformare a cererii de consum în comportament efectiv de cumpărare.

În istoria apariţiei şi mai ales a dezvoltării publicităţii există două momente temporale de o deosebită importanţă pentru evoluţia fenomenului publicitare: după primul război mondial, odată cu explozia şi aglomerarea de produse, publicitatea ia un avânt considerabil. Acest fapt duce la crearea conceptelor cu care se operează şi în zilele noastre, fiind considerate esenţiale: preempţiunea-termen care-i aparţine lui Claude Hopkins- desemnează o trăsătură generală a unei categorii de produse şi care este transmisă publicului ca fiind caracteristică produsului pentru care face reclamă. Tot în acea perioadă se lansează conceptul de brand (Helen şi Stanley Resor) ca definind numele care defineşe bunul/serviciul şi îl identifică şi diferenţiază de altele. Se descoperă importanţa titlurilor în creare mesajului publicitar. Se introduce genialul concept de propunere unică de vânzare - USP- cu alte cuvinte, fiecare reclamă trebuie să conţină o promisiune unică receptorului mesajului, promisune care să fie unică şi mai ales puternică pentru a elimina riscul de duplicat pentru alt produs rival. Astfel consumatorul ştie exact care-i sunt beneficiile dacă alege acel produs şi este mai uşor de convins să îl cumpere.

Al doilea moment este în perioada anilor ’60, când operează geniile publicităţii: Leo Burnet, David Ogilvy etc. Burnett vine cu stilul offbed- asocierea de elemente care nu au mai fost asociate, stabilirea de relaţii veridice, semnificative pentru cumpărător. Iar Ogilvy se axează pe caracterul informativ al reclamei. În această perioadă se aplică strategiile de poziţionare- de marcare a produsului în mintea consumatorului- astfel încât se ajunge la concluzia că pentru a realiza acest lucru, situaţia trebuie privită şi judecată in perspectiva consumatorului, reclama trebuie constituită după cerinţele acestuia din urmă. Mergând tot pe ideea acestei strategii, se lansează conceptul de poziţionare de nişă, care merge pe ideea că produsul nu este cel mai performant din categoria lui, ci numai în privinţa unui singur aspect caracteristic produselor din acea categorie.

Tradiţia sociologică consideră că dezvoltarea publicităţii poate fi văzută ca şi efect al diferenţierilor sociale tot mai accentuate şi totodată ca un procea care a marcat o tendinţă de schimbare a imaginii despre om. Astfel , apariţia publicităţii este corelată cu apariţia societăţii de consum, iar W.Leiss propune 4 faze ale dezvoltării acestei culturi: idolatria (1890-1925), iconologia (1925-1945), narcisismul (1945-1965), totemismul (1965-1985). Aceste faze ale culturii de masă pot fi puse în legătură cu principiile motivaţionale ale publicităţii: viziunea economică, viziunea behavioristă şi viziunea psiho-socială.

Bibliografie

1. Anghel, L.; Florescu, C. - Aplicaţii in marketing, Ed. Expert, Zaharia, R. Bucureşti, 1999

2. Arens, William. F. - Contemporary Advertising, Fifth Edition, Richard Baiee, Courtland, L. D. hwin Inc., 1994

3. Baker, M.J., Marketing, Societatrea Ştiinţifică &Tehnică SA, 1997

4. Balaure, V., Popescu, I. C, Şerbănică, D., Tehnici promotional,Editura Metropol, Bucureşti, 1994

5. Balaure, V.; Popescu, C. - Tehnicipromotionale, Ed. Metropol, 1994

6. Balaure, Virgil( coord) - Marketing, Ed. Uranus, Bucureşti, 2000;

7. Berkovitz, Eric, N. Kevin, Roger, A. Rudelius Williams -Marketing, Ed. Irwin, 1989

8. Breban, V.- Dicţionarul Limbii Romane Contemporane, Ed. Ştiinţifica si Enciclopedica, Bucureşti, 1980

9. Epure, Manuela - Programe de marketig, Editura Fundaţiei România de Mâine, Bucureşti, 2001

10. Faison, Edmund, W.J.- Advertising: A behavioral approch for managers- John Wiley&Sons, New York, 1980

11. Hawkins, Del., L Best, Roger, 1. Coney. Kenneth, A., Consumer behavior - implication for marketing strategy, Fourth Edition, Richard D. Irwin Inc., 1989

12. Iliescu D., Petre D., Psihologia consumatorului, Bucureşti : Ed Comunicare, 2004

13. Jefkins, F. (revizuita de Yadin D.), Cum sa stăpâneşti reclama la perfecție, Ediţia a FV-a, Ed Rentrop & Straton. Bucuresti,2000

14. Jetkins, Frank, Cum sa stăpâneşti reclama la perfecţie, Ediţia a IV -a, (revizuita de Yadin D.) Ed. Rentrop & Straton, Bucureşti, 2000

15. Kotler, Ph - Managementul Marketingului- Editura Teora, Bucureşti,1998

16. Kotler, Ph - Principiile Marketingului - Editura Teora, Bucureşti, 1998

17. Kotler, Ph.; Amstrong, G. Saunders, John; Wong, V., Principiile Marketingului, Ediţia Europeana, Ed. Teora, Bucureşti, 2001

18. LeRoy, Wilson, S. - Mass MedialMass Culture: an introduction, McGraw-Hill Inc., 1993

19. Lodish, L.M., The Advertising and promotion Challenge. Vaguely Right or Precisely Wrong, Oxford University Press, New York, Oxford, 1986

20. Marcenac, L, Milon, A.,Saint-Michel, S.H- Strategies publicitaires, De I 'etude mercatique au choix des mediaş, ediţia a III-a, Breal, Rosny, 1994

21. McQuail, Denis- Mass communication theory: an introduction, Second Edition, Sage Publications, 1987

22. Moldoveanu, Maria, Miron Dorina, - Psihologia reclamei -Publicitatea in afaceri, Ed. Libra, Bucureşti, 1995

23. Ogilvy, D., - La publicite selon Ogilvy, Dunod, Paris, 1984

24. Olteanu, V- Studiu privind marketingul în transporturi, INCERTRANS, Bucureşti, 1993

25. Olteanu, V, Cetină. I- Marketingul serviciilor- Ed. Expert, Bucureşti,1994

26. Olteanu,V. - Marketingul serviciilor- Editura Uranus, Bucureşti, 2001

27. Payne,A,-77ze essence of Services Marketing- Prentice Hall International, 1993

28. Peter, P.J,Donnelly, J.H.- Marketing Management- Knowledge and Skills, Ed. Richard D. Irvin Inc, Ediţia a IlI-a, Boston, 1992

29. Pistol Ghe. M.- Marketing- Ed. Fundaţiei România de Mâine, Bucureşti, 1999

30. Pistol, Ghe. M - Bazele comerţului, Editura Fundaţiei România de Mâine, Bucureşti, 2004

31. Popescu, I. C, Comunicarea in marketing, Ed. Uranus, Bucureşi, 2001

32. Sahnoun, P.- Comment chercher un sponsor- Mode d'employ, Chotard et associes, Paris, 1990

33. Stancu, Ş — Relaţii publice şi comunicare, Editura Teora, Bucureşti, 2000

34. Terence A Shimp, Advertising, Promotion and Supplemental Aspects Of Integrated Marketing Communicatioons, the Dryden Press, Harcourt Brace College Publishers, Fort Worth, 1997, pag 10

35. Toffler, A.- Al treilea val- Editura Politică Bucureşti, 1983

36. www.adworld.com/articole

37. www.consumerpsychologist.com

Preview document

Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 1
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 2
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 3
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 4
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 5
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 6
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 7
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 8
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 9
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 10
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 11
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 12
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 13
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 14
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 15
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 16
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 17
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 18
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 19
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 20
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 21
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 22
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 23
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 24
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 25
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 26
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 27
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 28
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 29
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 30
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 31
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 32
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 33
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 34
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 35
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 36
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 37
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 38
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 39
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 40
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 41
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 42
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 43
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 44
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 45
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 46
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 47
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 48
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 49
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 50
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 51
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 52
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 53
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 54
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 55
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 56
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 57
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 58
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 59
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 60
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 61
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 62
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 63
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 64
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 65
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 66
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 67
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 68
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 69
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 70
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 71
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 72
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 73
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 74
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 75
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 76
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 77
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 78
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 79
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 80
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 81
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 82
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 83
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 84
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 85
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 86
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 87
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 88
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 89
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 90
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 91
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 92
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 93
Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV - Pagina 94

Conținut arhivă zip

  • Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV.doc

Alții au mai descărcat și

Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional

INTRODUCERE Publicitatea diferă ca importanţă foarte mult pe pieţele internaţionale, în funcţie de mai multe elemente. Diferenţierea se poate face...

Comportamentul consumatorului de servicii turistice

Lucrarea de licenta titlul„Studiul privind procesul decizional al consumatorului de servicii turistice”are ca scop principal tratarea unei problem...

Brief

Motivatie Multe femei au considerat ca este momenut unei schimbari în ceea ce priveste definirea frumusetii prin stereotipuri obtuze si opresive....

Studiul Impactului Publicității

Cuvânt înainte Funcţia publicitară se înscrie, înainte de toate într-o reflecţie generală despre spaţiul publicitar. Această lucrare îşi propune...

Deodorante Dove - comportamenul consumatorului

Comportamentul consumatorilor de deodorante Dove Capitolul 1. Cu mult timp în urma, în antichitate, se utiliza frictionarea cu uleiuri din plante,...

Tehnici de manipulare a consumatorului prin publicitate

„Publicitatea nu este artă, este făcută pentru a vinde. Cine crede că publicitatea este făcută dezinteresat, nu ar trebui să existe în domeniul...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Publicitatea

a Existenţa societăţii şi a indivizilor nu ar fi posibilă în afara consumului, fiecare dintre noi având calitatea de consumator. De aceea, datorită...

Comunicarea în Marketing

INTRODUCERE Comunicarea în marketing reprezintă un concept relativ nou, apărut în ultimele decenii ale secolului al XX-lea, ca urmare a evoluției...

Influentă mass-media asupra consumatorului

1. Ce reprezintă “mass-media” Mass-media este o denumire generală a tuturor mijloacelor de informare în masă. Aceste mijloace sunt variate: presa...

Evaluarea percepției consumatorilor cu privire la produsele ecologice

INTRODUCERE Dacă cu treizeci de ani în urmă, de ecologie se ocupau organele guvernamentale și organizațiile non-guvernamentale, în zilele de...

Dreptul Muncii

Rolul si insemnatatea. Dreptului muncii in sistemul de drept român Dreptul muncii este ramura de drept care cuprinde normele juridice aplicabile...

Ai nevoie de altceva?