Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1. Consumatorul si Publicitatea TV
              1.1 Publicitatea TV - continut si realizare
              1.2 Atitudinea consumatorului - concept si factori de influenta
              1.3 Sondajul - instrument de cercetarea a atitudinii consumatorilor
Capitolul 2. Publicitatea TV in Romania
              2.1 Dimensiunile si caracteristicile pietei romanesti a publicitatii
              2.2 Segmentul de piata al Publicitatii TV
              2.3 Consumatorul Roman si publicitatea
Capitolul 3. Cercetarea atitudinii consumatorilor fata de Publicitatea TV
              3.1 Metodologia de proiectare a cercetarii
              3.2 Principalele rezultate ale cercetarii
              3.3 Concluziile Cercetarii
Concluzii
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

Ca orice alt concept cu care opereaza societatea, si mai ales sociologia, definitia publicitatii este supusa relativitatii in functie de punctul de vedere abordat. Astfel, se poate vorbi despre o definire a publicitatii din punct de vedere al stiintelor comunicarii si din punctul de vedere al marketingului.
Primul punct de vedere priveste publicitatea intr-o diversitate de perspective: ca si institutie sociala prezenta in viata indivizilor, ca si ,,forta de modelare a culturii de masa" ; mai este vazuta ca si o marfa supusa legilor vanzarilor-publicitatea are un pret, care odata platit, apar beneficiile; este totodata o forma de comunicare persuasiva cu scop de modificare a comportamentului receptorilor spre achizitionarea produsului respectiv, si totodata, publicitatea reprezint practic orice fora de comunicare prin care sunt promise destinatarilor beneficii reale legate de un produs.
Pentru a concluziona ideea primului punct de vedere, putem spune, ca din punct de vedere comunicational, publicitatea reprezinta acea forma de comunicare ,,de tip persuasiv, comandata, platita si contrololata de un sponsor si transmisa de catre o organizatie comerciala (agentia de publicitate)" prin folosirea mesajelor publicitare adresate unui numar mare de oameni-public tinta- si are ca scop primordial si unic, modificare comportamentului si atitudinii acestora in favoarea unui anumit produs, a carui calitati sunt prezentate ca fiind reale.
Din aceasta concluzie se desprinde si una dintre cele mai importante diferentieri din domeniu, si anume cea dintre termenii de ,,publicity" si ,,advertising". Desi primul a fost preluat din limba engleza ca desemnand publicitatea, el de fapt reprezinta publicitatea neplatita, pe cand advertising-ul se refera strict la acea forma de publicitate inteleasa ca o tranzactie comerciala-adica forma platita. Si tot de aici reies caracteristicile cele mai importante ale publicitatii (advertising): publicitatea este o tranzactie comerciala, reclamele sunt impersonale prin directionarea spre un public mare si identificarea reclamei cu sponsorul, pentru ca, identificand sursa, receptorul mesajului sa se orienteze exact asupra produslui vizat.
Din punctul de vedere al marketing-ului, publicitatea este una dintre componentele activitatii de promotie, ,,nervul politicii de comunicare a intreprinderii"; reprezinta totodata variabila calitativa de natura psihologica cu scop de modificare a comportamentului si unul dintre mijloacele de transformare a cererii de consum in comportament efectiv de cumparare.
In istoria aparitiei si mai ales a dezvoltarii publicitatii exista doua momente temporale de o deosebita importanta pentru evolutia fenomenului publicitare: dupa primul razboi mondial, odata cu explozia si aglomerarea de produse, publicitatea ia un avant considerabil. Acest fapt duce la crearea conceptelor cu care se opereaza si in zilele noastre, fiind considerate esentiale: preemptiunea-termen care-i apartine lui Claude Hopkins- desemneaza o trasatura generala a unei categorii de produse si care este transmisa publicului ca fiind caracteristica produsului pentru care face reclama. Tot in acea perioada se lanseaza conceptul de brand (Helen si Stanley Resor) ca definind numele care definese bunul/serviciul si il identifica si diferentiaza de altele. Se descopera importanta titlurilor in creare mesajului publicitar. Se introduce genialul concept de propunere unica de vanzare - USP- cu alte cuvinte, fiecare reclama trebuie sa contina o promisiune unica receptorului mesajului, promisune care sa fie unica si mai ales puternica pentru a elimina riscul de duplicat pentru alt produs rival. Astfel consumatorul stie exact care-i sunt beneficiile daca alege acel produs si este mai usor de convins sa il cumpere.
Al doilea moment este in perioada anilor '60, cand opereaza geniile publicitatii: Leo Burnet, David Ogilvy etc. Burnett vine cu stilul offbed- asocierea de elemente care nu au mai fost asociate, stabilirea de relatii veridice, semnificative pentru cumparator. Iar Ogilvy se axeaza pe caracterul informativ al reclamei. In aceasta perioada se aplica strategiile de pozitionare- de marcare a produsului in mintea consumatorului- astfel incat se ajunge la concluzia ca pentru a realiza acest lucru, situatia trebuie privita si judecata in perspectiva consumatorului, reclama trebuie constituita dupa cerintele acestuia din urma. Mergand tot pe ideea acestei strategii, se lanseaza conceptul de pozitionare de nisa, care merge pe ideea ca produsul nu este cel mai performant din categoria lui, ci numai in privinta unui singur aspect caracteristic produselor din acea categorie.
Traditia sociologica considera ca dezvoltarea publicitatii poate fi vazuta ca si efect al diferentierilor sociale tot mai accentuate si totodata ca un procea care a marcat o tendinta de schimbare a imaginii despre om. Astfel , aparitia publicitatii este corelata cu aparitia societatii de consum, iar W.Leiss propune 4 faze ale dezvoltarii acestei culturi: idolatria (1890-1925), iconologia (1925-1945), narcisismul (1945-1965), totemismul (1965-1985). Aceste faze ale culturii de masa pot fi puse in legatura cu principiile motivationale ale publicitatii: viziunea economica, viziunea behaviorista si viziunea psiho-sociala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Anghel, L.; Florescu, C. - Aplicatii in marketing, Ed. Expert, Zaharia, R. Bucuresti, 1999
2. Arens, William. F. - Contemporary Advertising, Fifth Edition, Richard Baiee, Courtland, L. D. hwin Inc., 1994
3. Baker, M.J., Marketing, Societatrea Stiintifica &Tehnica SA, 1997
4. Balaure, V., Popescu, I. C, Serbanica, D., Tehnici promotional,Editura Metropol, Bucuresti, 1994
5. Balaure, V.; Popescu, C. - Tehnicipromotionale, Ed. Metropol, 1994
6. Balaure, Virgil( coord) - Marketing, Ed. Uranus, Bucuresti, 2000;
7. Berkovitz, Eric, N. Kevin, Roger, A. Rudelius Williams -Marketing, Ed. Irwin, 1989
8. Breban, V.- Dictionarul Limbii Romane Contemporane, Ed. Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1980
9. Epure, Manuela - Programe de marketig, Editura Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti, 2001
10. Faison, Edmund, W.J.- Advertising: A behavioral approch for managers- John Wiley&Sons, New York, 1980
11. Hawkins, Del., L Best, Roger, 1. Coney. Kenneth, A., Consumer behavior - implication for marketing strategy, Fourth Edition, Richard D. Irwin Inc., 1989
12. Iliescu D., Petre D., Psihologia consumatorului, Bucuresti : Ed Comunicare, 2004
13. Jefkins, F. (revizuita de Yadin D.), Cum sa stapanesti reclama la perfectie, Editia a FV-a, Ed Rentrop & Straton. Bucuresti,2000
14. Jetkins, Frank, Cum sa stapanesti reclama la perfectie, Editia a IV -a, (revizuita de Yadin D.) Ed. Rentrop & Straton, Bucuresti, 2000
15. Kotler, Ph - Managementul Marketingului- Editura Teora, Bucuresti,1998
16. Kotler, Ph - Principiile Marketingului - Editura Teora, Bucuresti, 1998
17. Kotler, Ph.; Amstrong, G. Saunders, John; Wong, V., Principiile Marketingului, Editia Europeana, Ed. Teora, Bucuresti, 2001
18. LeRoy, Wilson, S. - Mass MedialMass Culture: an introduction, McGraw-Hill Inc., 1993
19. Lodish, L.M., The Advertising and promotion Challenge. Vaguely Right or Precisely Wrong, Oxford University Press, New York, Oxford, 1986
20. Marcenac, L, Milon, A.,Saint-Michel, S.H- Strategies publicitaires, De I 'etude mercatique au choix des medias, editia a III-a, Breal, Rosny, 1994
21. McQuail, Denis- Mass communication theory: an introduction, Second Edition, Sage Publications, 1987
22. Moldoveanu, Maria, Miron Dorina, - Psihologia reclamei -Publicitatea in afaceri, Ed. Libra, Bucuresti, 1995
23. Ogilvy, D., - La publicite selon Ogilvy, Dunod, Paris, 1984
24. Olteanu, V- Studiu privind marketingul in transporturi, INCERTRANS, Bucuresti, 1993
25. Olteanu, V, Cetina. I- Marketingul serviciilor- Ed. Expert, Bucuresti,1994
26. Olteanu,V. - Marketingul serviciilor- Editura Uranus, Bucuresti, 2001
27. Payne,A,-77ze essence of Services Marketing- Prentice Hall International, 1993
28. Peter, P.J,Donnelly, J.H.- Marketing Management- Knowledge and Skills, Ed. Richard D. Irvin Inc, Editia a IlI-a, Boston, 1992
29. Pistol Ghe. M.- Marketing- Ed. Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti, 1999
30. Pistol, Ghe. M - Bazele comertului, Editura Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti, 2004
31. Popescu, I. C, Comunicarea in marketing, Ed. Uranus, Bucuresi, 2001
32. Sahnoun, P.- Comment chercher un sponsor- Mode d'employ, Chotard et associes, Paris, 1990
33. Stancu, S -- Relatii publice si comunicare, Editura Teora, Bucuresti, 2000
34. Terence A Shimp, Advertising, Promotion and Supplemental Aspects Of Integrated Marketing Communicatioons, the Dryden Press, Harcourt Brace College Publishers, Fort Worth, 1997, pag 10
35. Toffler, A.- Al treilea val- Editura Politica Bucuresti, 1983
36. www.adworld.com/articole
37. www.consumerpsychologist.com


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!