Atletismul - jocuri de mișcare și ștafete specifice

Cuprins licență Cum descarc?

CAPITOLUL I INTRODUCERE
1.1 Importanta si actualitatea temei in literatura de specialitate.4
1.2 Motivarea alegerii temei.5
1.3 Scopul lucrarii.5
CAPITOLUL II FUNDAMENTAREA TEORETICA A LUCRARII
2.1 Particularitatile bio-psiho-sociale ale elevilor din invatamantul liceal.6 
2.2 Rezistenta, aptitudine motrica ( definitie, forme de manifestare, metode 
de dezvoltare ).10
2.3 Particularitatile predarii lectiei de educatie fizica si sport din invatamantul liceal.16
2.4 Programa scolara pentru disciplina educatie fizica si sport la clasa a IX a.17
CAPITOLUL III ORGANIZAREA SI DESFASURAREA CERCETARII
3.1 Locul si durata cercetarii. 28
3.2 Ipoteza si sarcinile lucrarii. 28
3.3 Metode de cercetare. 29
3.4 Jocuri si stafete specifice atletismului, aplicate in lectiile de educatie fizica si sport.31
CAPITOLUL IV PRELUCRAREA SI INTERPRETAREA DATELOR 
4.1 Prelucrarea, analiza si interpretarea datelor. 49
CONCLUZII. 76 
BIBLIOGRAFIE . 77


Extras din licență Cum descarc?

CAPITOLUL I
INTRODUCERE
1.1 IMPORTANTA SI ACTUALITATEA TEMEI IN LITERATURA DE SPECIALITATE
Calitatile sau insusirile sunt proprietati ce privesc activitatea neuromusculara, cunoscute de-a lungul timpului, sub denumirea de: calitati fizice, calitati motrice, calitati biomotrice, aptitudini motrice si aptitudini psihomotrice. 
Prima notiune folosita pentru a desemna insusirile miscarii organismului in activitatea sportiva a fost cea de calitatii fizice. Calitatile fizice au fost si mai sunt intelese ca fiind "proprietati ale activitatii neuromusculare". In aceasta categorie, sunt incluse: forta, viteza, rezistenta, indemanarea.
Dictionarul terminologic al educatiei fizice si sportului (1974) defineste calitatea motrica ca fiind "aptitudinea individului de a executa miscari exprimate in indici de viteza, forta, rezistenta, indemanare, mobilitate", iar Ardelean, T., ca fiind "insusiri esentiale ale activitatii musculare exprimate prin intermediul actelor motrice, conditionate de structura si capacitatile functionale ale diferitelor aparate si sisteme ale organismului uman, dar mediate si de procesele si capacitatile psihice". Acelasi autor imparte calitatile motrice in: de baza ce cuprind: forta, viteza, rezistenta si combinate ce cuprind: detenta, supletea, indemanarea.
Peter J. R. Thompson, Tudor Bompa (2001) si alti teoreticieni folosesc notiunea de calitatii biomotrice pentru a defini: forta, rezistenta, viteza, supletea si coordonarea. Iar mai recent a aparut in literatura de specialitate notiunea de aptitudine motrica si aptitudine psihomotrica. 
R. Mano (in 1992) considera ca aptitudinile motrice sunt " premisele motrice de tip endogen ce permit formarea abilitatilor motrice". Cei mai multi autori inteleg prin aptitudinile psihomotrice insusiri foarte importante ale organismului ce evidentiaza capacitatea de efectuare a actiunilor de miscare cu anumiti indici de forta, viteza, rezistenta si coordonare.
Aptitudinile motrice sunt prezente in efectuarea oricarui act de miscare al omului. Nici o miscare nu se poate executa fara manifestarea in acelasi timp si intr-o anumita masura a tuturor aptitudinilor, dar cu o dominanta uneia sau cel mult doua.
Un alt aspect care trebuie avut in vedere in metodica de predare a educatiei fizice scolare este acela de interconditionare a deprinderilor si calitatilor motrice. Astfel deprinderile nu se pot perfectiona fara aportul calitatilor, dupa cum nici calitatile motrice nu se pot dezvolta fara cresterea nivelului de executie a deprinderilor motrice.
Dupa aceasta prezentare argument, este necesar sa analizam cadrul de organizare a predarii educatiei fizice din scoala si masurile de ordin metodic ce se impun a fi luate sub aspectul proiectarii si realizarii demersului didactic, pentru a actiona eficient asupra dezvoltarii calitatilor motrice. In conformitate cu noua structurare a invatamantului pe cicluri curriculare, la nivelul invatamantului obligatoriu, ne confruntam cu existenta a trei asemenea cicluri. Aceasta grupare a elevilor din clasele respective s-a realizat tinandu-se cont de caracteristicile psihologice si morfologice ale copiilor incadrati in aceste varste.
In ciclul de orientare (clasele VII-VIII/IX) prioritatea va trece de partea fortei si a rezistentei care ofera posibilitati de dezvoltare notabile, incepand cu varsta de 13 ani, cu un varf de randament situat in perioada de 15-19ani. Aceasta impartire s-a realizat doar din punct de vedere al prioritatilor ce trebuie avute in vedere, acestea neavand un caracter exclusivist privind celelalte calitati, mai ales daca avem in vedere cele mai sus prezentate cu privire la manifestarea (in diferite proportii si cu anumite dominante) a calitatilor motrice combinate.
De altfel programa scolara prevede cerinte de continut pentru dezvoltarea tuturor calitatilor motrice la toate clasele, iar ,, Sistemul National Scolar de Evaluare" cuprinde probe si norme specifice privind verificarea si aprecierea elevilor si din asemenea categorii de continuturi. Pentru a obtine finalitatile stabilite cu privire la dezvoltarea calitatilor motrice, profesorul trebuie sa-si obiectivizeze procesul de instruire inca din etapa proiectarii acestuia, facandu-se precizari concrete la volumul si modalitatile de actionare pe care le va utiliza.
1.2 MOTIVAREA ALEGERII TEMEI 
Motivatia alegerii acestei teme, o reprezinta dorinta de a intelege si prezenta, intr-un mod cat mai detaliat importanta jocurilor de miscare si a stafetelor specifice atletismului in dezvoltarea aptitudinilor motrice si evaluarea acestora la clasele din ciclul liceal.
Pentru ca aceste jocuri si stafete specifice atletismului sa se bucure de interes din partea elevilor, si in acelasi timp sa avem posibilitatea realizarii sarcinilor propuse, ele sunt accesibile posibilitatilor fizice si intelectuale ale acestora.
In lucrarea de fata as dori sa reliefez aportul acestor jocuri si stafete, specifice atletismului in ceea ce priveste dezvoltarea si evaluarea aptiudinilor motrice.
1.3 SCOPUL LUCRARII 
Lucrarea de fata are drept scop realizarea unui studiu experimental privind eficienta jocurilor de miscare si a stafetelor specifice atletismului in dezvoltarea si evaluarea aptitudinilor motrice la elevii din ciclul liceal.


Fisiere în arhivă (1):

  • Atletismul - jocuri de miscare si stafete specifice.doc

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1. Ardelean, T., (1965) - Rolul elementelor de atletism, structura si accesibilitatea lor , Revista CFS, nr.2, Bucuresti.
2. Ardelean, T., (1990) - Particularitatile dezvoltarii calitatilor motrice in atletism. In : IEFS. Bucuresti.
3. Bobei, C., (1978) - Pentatlonul atletic scolar, Ed. Sport-Turism, Bucuresti.
4. Cataneanu S., Dan D., (1997) - Jocuri de miscare, Ed.SITECH, Craiova.
5. Carstea, Gh., (2000) - Teoria si metodica educatiei fizice si sportului, Ed. AN-DA, Bucuresti. 
6. Ciobanu, N.Gh., (2005) - Adolescentii, Ed. Accent Print, Suceava.
7. Chateau, J., (1972) - Copilul si jocul, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti.
8. Chirita, G., (1983) - Educatie prin jocuri de miscare, Ed. Sport-Turism, Bucuresti.
9. Claparede, E., (1975) - Psihologia copilului si psihologia experimentala, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti.
10. Corogeanu, T., (1992) - Exercitii si jocuri aplicative pentru scolari, Ed. Stadion, Bucuresti.
11. Demeter, A., (1981) - Bazele fiziologice si biochimice ale calitatilor fizice, Ed. Sport-Turism, Bucuresti.
12. Dragnea, A., Mate-Teodorescu S., (2002) - Teoria sportului, Ed. FEST, Bucuresti. 
13. Dragomir, M., Albina, A., (2009) - Atletism in scoala, Ed. Universitaria, Craiova.
14. Epuran, M., (1976) - Psihologia educatiei fizice, Editura Sport-Turism, Bucuresti.
15. Garleanu, D., (1980) - Exercitii si jocuri pentru pregatirea atletilor, Ed. Stadion, Bucuresti.
16. Garleanu, D., (1983) - Lectii de atletism pentru copii si juniori, Ed. Sport-Turism, Bucuresti.
17. Ilca, I., (1972) - Jocuri dinamice pentru clasele I-IX, Ed. CJEFS, Timisoara.
18. Mano, R., (1996) - Bazele teoretice ale antrenamentului sportiv, MTS-CCPS, Bucuresti.
19. Mitra, GH., Mogos, Al, (1980) - Metodica educatiei fizice scolare, Ed. Sport-Turism, Bucuresti.
20. Niculescu, Al., Cruli, M., (1987) - Exercitii si jocuri in scoala, Ed. Sport-Turism, Bucuresti .
21. Rinderu, I., Dragomir, M., Dragomir, M., (1997) - Predarea atractiva a atletismului prin folosirea jocurilor sia exercitiilor pregatitoare cu caracter de intrecere, Reprografia Universitatii din Craiova, Craiova.
22. Siclovan, I., (1976) - Teoria educatiei fizice si sportului, Ed. Sport-Turism, Bucuresti.
23. Tatu, T., Alexandrescu, D.C., Ardelean, T., (1983) - Atletism, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti.
24. Tapletal, M., (1980) - Mica enciclopedie a jocurilor, Ed. Sport-Turism, Bucuresti.
25. Versa, E., (1995) - Omul, jocul si distractia, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti.
26. w.w.w.Ipsiasi.ro/documente/legislatie/mects/efs 9_12 pdf - Programe scolare - Clasele IX-XII - Educatie fizica, 2009, Bucuresti.


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!