Audiovizualul din Republica Moldova

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea si gradul de investigare a temei. In societatea actuala, audiovizualul joaca un rol crucial in viata sociala, devenind, de-a lungul timpului, o putere crescanda si indispensabila, cu o influenta puternica asupra segmentelor societatii. Prezenta sa activa se simte in viata financiar- bancara, in dezvoltarea industriei, in evolutia tehnologiei, in viata politica, dar si in viata cotidiana, construind la randul sau o industrie proprie.
Prin aparitia audiovizualului si posibilitatii de a transmite cu rapiditate informatiile, mijloacele media au ajuns sa fie caracterizate de simultaneitatea cu evenimentul. Astfel, timpul dintre momentul aflarii unei informatii sau desfasurarii unui eveniment si receptarea lor a ajuns sa fie foarte scurt, uneori chiar nul. Posibilitatea transmiterii in direct capteaza atentia publicului si pastreaza interesul, ajungandu-se la o dependenta de mijloacele media. Chiar daca este vorba despre televizor, radio sau internet (new media), oamenii cauta in permanent sa-si satisfaca nevoia de informare, de acces la cultura sau de divertisment pentru a-si ocupa timpul liber. Desigur, ca aceasta dependenta s-a creat si din cauza rutinei zilnice si a comoditatii cu care omul actual se multumeste. In acceptiunea freudiana, oamenii isi impun singuri aceste ritualuri, avand tendinta innascuta de a reveni la situatia initiala, la repetarea acelorasi gesturi sau situatii.
Pe parcursul celor peste 20 de ani de indepenta ai Republicii Moldova audiovizualul moldovenesc ramane a fi nucleul a mai multor neantelegeri si probleme. Definitiile date in primul articol al Legii Audiovizualului din Republica Moldova notiunilor de institutie a audiovizualului (persoana juridica care concepe, produce si emite programe audiovizuale), de institutie publica a audiovizualului (institutie creata in baza capitalului de stat sau cu un capital majoritar de stat si cu participarea altui capital public sau privat care este independent in activitatea de creatie si reflecta interesele tuturor paturilor sociale) si de institutie privata a audiovizualului (institutie creata cu un capital integral privat sau majoritar privat care reflecta interesele unei persoane sau ale unui grup de persoane) vin sa intareasca convingerea ca in Republica Moldova exista putine conditii legislative care ar face posibila activitatea unui audiovizual cu adevarat independent. Desi institutiile publice ale audiovizualului ar trebui sa reflecte si sa apere in acelasi timp in mod independent interesele tuturor paturilor sociale prezenta capitalului majoritar de stat sau al unuia public sau privat face posibila aparitia unei limitari in modul de reflectare a interesului tuturor categoriilor de cetateni in cadrul programelor de radio sau de televiziune publice. Lipsa capitalului public care sa stea in exclusivitate la baza institutiei de radio sau de televiziune, duce la aparitia unor ingradiri a libertatilor de creatie ale jurnalistilor, la lipsa audiovizualului independent in Republica Moldova. Capitalul de stat sau cel privat impune activitatii institutiilor audiovizualului o serie de reguli si restrictii care tin de reflectarea sau nereflectarea interesului cetateanului in functie de provenienta capitalului care sta la baza institutiei audiovizualului. Chiar daca din punct de vedere legislativ se asigura libertatile de opinie si de exprimare, capitalul este cel care are ultimul cuvint in aprecierea gradului de independenta al unei institutii a audiovizualului. 
Scopul si sarcinile lucrarii consta in atingerea a doua finalitati: o documentare cu privire la analizastarii de facto a audiovizualului din Republica Moldova, pe de o parte, si perceperea starii de lucruri de catre receptor, pe de alta parte.


Fisiere in arhiva (1):

  • Audiovizualul din Republica Moldova.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!