Audit Intern

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
NOTIUNI DE BAZA PRIVIND
AUDITUL INTERN
1.1 Conceptul privind auditul intern
1.2 Obiectivele si aria de aplicabilitate a auditului intern
1.3 Clasificarea auditului
1.4 Sfera, atributiile si tipurile de audit intern
1.5 Sfera, atributiile si tipurile de control intern
CAPITOLUL II
METODOLOGIA DE EXERCITARE A AUDITULUI INTERN 
IN INSTITUTIILE PUBLICE
2.1. Metode profesionale de lucru
2.2. Normele unditului intern
2.3 Atributiile compartimentului de audit intern
2.4. Norme generale de comportament al auditorilor interni
CAPITOLUL III
PROCEDEE SI TEHNICI DE AUDIT INTERN LA INSTITUTIILE PUBLICE
3.1. Caracteristicile operatiunilor verificate de auditul intern
3.2. Tehnici si proceduri de audit intern
CAPITOLUL IV
1.1.1 ORGANIZAREA SI DESFASURAREA
1.1.2 PLANULUI DE AUDIT INTERN
4.1. Organizarea structurilor de audit intern la nivelul ordonatorilor principali de credite
4.2. Organizarea structurilor de audit intern la nivel central
4.3. Organizarea structurilor de audit intern la nivelul institutiilor publice cu mai putin de 25 de posturi in schema de personal
4.4. Planul auditului intern
1.1.2.1.1.1 Structura planului de undit intern
1.1.2.1.1.2 Elaborarea raportului de audit intern
1.1.2.1.1.2.1.1.1 Prezentarea raportului de audit intern
1.1.2.1.1.2.1.1.2 Arhivarea raportului de audit intern
1.2.1.1.1.1.1.1.1 Delimitari de obiect intre auditul intern si controlul de Management
1.2.1.1.1.1.1.1.2 Certificarea bilantului contabil si a contului de executie bugetara
4.5. Trasaturile si principiile generale ale planului de audit intern
4.6. Desfasurarea planului de audit intern
4.7. Principii care stau Ia baza realizarii certificarii
CAPITOLUL V
STUDIU DE CAZ
PRIVIND EXERCITAREA AUDITULUI INTERN SI A CONTROLULUI FINANCIAR PREVENTIV LA CONSILIUL LOCAL AL ORASULUI ROVINARI
- JUDETUL GORJ
CONCLUZII


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
NOTIUNI DE BAZA PRIVIND
AUDITUL INTERN
1.1 Conceptul privind auditul intern
Auditul reprezinta examinarea de catre o persoana competenta si independenta a fidelitatii inregistrarilor contabile, financiare si fiscale, a probitatii si credibilitatii tranzactiilor economice. Obiectul auditului a evoluat de la o corectare specifica a fraudelor in documentele contabile, pana la o apreciere globala de fidelitate a rapoartelor emise de o agentie economica si o analiza critica a procedurilor si structurilor acestora.
Auditul reprezinta procesul desfasurat de persoane fizice sau juridice legal abilitate, numite auditori, prin care se analizeaza si se evalueaza, in mod profesional informatii legate de o anumita entitate, utilizand tehnici si procedee specifice, in scopul obtinerii de dovezi, numite probe de audit, pe baza carora auditorii emit intr-un document numit raport de audit, o opinie responsabila si independenta, prin apelarea la critice de evaluare care rezulta din reglementarile legale sau din buna practica recunoscuta unanim in domeniul in care isi desfasoara activitatea entitatea audiata .
Auditul este:
o o analiza profesionala a unor informatii economice, financiare, contabile, fiscale, in vederea expunerii unei opinii responsabile si independente, prin raportarea la un criteriu sau standard de calitate;
o o cercetare, cu scopul de a produce o judecata motivata si independenta, cu referinta la normele de evaluare, in vederea aprecierii fiabilitatii ori eficacitatii sistemelor si procedurilor unui agent economic;
o un examen obiectiv al unui element, cu scopul de a emite o opinie sau de a obtine o concluzie asupra obiectului auditului;
o un aport de credibilitate asupra informatiilor economice publicate de unitatea patrimoniala, cu privire la situatiile financiar - fiscale. Pentru persoane exterioare agentului economic, avizul sau opinia unui profesionist contabil independent asupra documentelor financiare si fiscale agentului economic constituie cea mai buna indicatie privind gradul de incredere pe care poate sa-1 acorde acestor documente. Avizul presupune o examinare completa a documentelor financiar - fiscale si a actelor justificative si are scopul de a arata daca documentele respective reprezinta corect sau nu situatia financiara a agentului economic si rezultatul operatiunilor privind perioada specificata. Fara aceasta atestare a unui auditor independent, documentele financiar -fiscale pot fi puse la indoiala sub aspect real si juridic;
o o revedere critica pentru evaluarea unor situatii financiare, contabile, si fiscale determinate;
o o evaluare efectuata de un profesionist competent si independent, in vederea examinarii unei opinii motivate asupra validitatii si corectei aplicari a procedurilor interne stabilite de conducerea unitatii patrimoniale, precum si asupra imaginii fidele, clare si complete a patrimoniului, a situatiei financiare si a rezultatelor obtinute de unitate. Imaginea fidela este asociata cu regularitatea si sinceritatea contabilitatii:
- regularitatea presupune conformitate cu regulile si procedurile contabile;
- sinceritatea presupune aplicarea cu buna credinta a regulilor si procedurilor contabile, in functie de cunoasterea pe care responsabilii conturilor trebuie sa o aiba despre realitatea si importanta operatiilor, evenimentelor, si situatiilor din cadrul agentului economic;
o o atestare sau o certificare a documentelor si evidentelor, a sistemului contabil in ansamblu. Pentru auditori, imbunatatirea continua a sistemului de conturi intern aduce un ajutor clientilor lor si permite reducerea lucrarilor de audit, intrucat are ca efect cresterea calitatii documentelor si evidentelor contabile. Din punct de vedere al auditului, sistemul de control intern reduce lucrarile de rutina, verificarile mecanice asupra exactitatii totalizarilor contabile si implica rationamentul si judecata, accentuarea examenului de ansamblu, analiza, evaluarea si sondajul statistic. In conditiile existentei controlului intern, auditul procedeaza la un studiu aprofundat si la o apreciere a acestuia pentru a opina asupra gradului de incredere pe care poate sa il acorde si, in consecinta, pentru a determina importanta testelor la care se limiteaza procedurile de audit;
o o activitate organizata independent in structura unei institutii publice si in directa subordonare a conducatorului acesteia, care consta in efectuarea de verificari, inspectii si analize ale sistemului propriu de control intern, in scopul evaluarii obiective a masurii in care acesta asigura indeplinirea obiectivelor institutiei publice si utilizarea resurselor in mod economic, eficace si eficient si pentru a raporta conducerii constatarile facute, slabiciunile identificate si masurile propuse de corectare a deficientelor si de ameliorare a performantelor sistemului de control intern.
Definirea unor termeni si expresii :
a) angajament bugetar: orice act prin care o autoritate competenta potrivit legii afecteaza fonduri publice unei anumite destinatii;
b) angajament legal: orice act cu efect juridic din care rezulta sau ar putea rezulta o obligatie pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public;
c) audit intern: activitate organizata independent in structura unei institutii publice si in directa subordonare a conducatorului acesteia, care consta in efectuarea de verificari, inspectii si analize ale sistemului propriu de control intern, in scopul evaluarii obiective a masurii in care acesta asigura indeplinirea obiectivelor institutiei publice si utilizarea resurselor in mod economic, eficace si eficient si pentru a raporta conducerii constatarile facute, slabiciunile identificate si masurile propuse de corectare a deficientelor si de ameliorare a performantelor sistemului de control intern;
d) compartiment contabil: structura organizatorica din cadrul institutiei publice in care este organizata si se tine contabilitatea, se efectueaza controlul financiar preventiv si se tine evidenta angajamentelor (serviciu, birou, compartiment);
e) conformitate: caracteristica unei operatiuni, a unor acte sau fapte administrative produse in cadrul unei institutii publice de a corespunde politicii asumate in mod expres in domeniul respectiv de catre institutia in cauza sau de catre o autoritate superioara acesteia, potrivit legii;
f) contabil: persoana care verifica, inregistreaza si raporteaza, cu respectarea prevederilor legale aplicabile in domeniu, operatiunile efectuate pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public;
g) contabil-sef: seful compartimentului contabil, cu atributii de tinere a contabilitatii, de exercitare a controlului financiar preventiv si evidenta a angajamentelor, sau, dupa caz, una dintre persoanele care indeplineste aceste atributii in cadrul unei institutii publice care nu are in structura sa un compartiment contabil sau persoana care indeplineste aceste atributii pe baza de contract, in conditiile legii.


Fisiere in arhiva (2):

  • Audit Intern.doc
  • Cuprins.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!