Audit intern

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE	1
CAPITOLUL I: TERMENII DE AUDIT SI AUDIT PUBLIC INTERN	2
1.1.AUDIT	2
1.1.1.Notiuni introductive	2
1.1.2.Definirea auditului intern	3
1.1.3.Caracteristicile auditului intern	4
1.1.4.Scopul auditului intern	5
1.2 AUDIT PUBLIC INTERN	6
1.2.1.Context general	6
1.2.2.Obiectivul, sfera de activitate si atributiile auditului public intern	6
1.2.3.Organizarea auditului public intern	7
1.2.4.Tipuri de audit	10
1.2.5.Desfasurarea auditului public intern	10
CAPITOLUL II: METODOLOGIA DERULARII MISIUNILOR DE AUDIT INTERN	12
2.1 PREGATIREA MISIUNII DE AUDIT PUBLIC INTERN	14
2.1.1.Initierea auditului	14
2.1.2.Colectarea si prelucrarea informatiilor	14
2.1.3.Identificarea si analiza riscurilor	15
2.1.4.Elaborarea Programului de audit intern	17
2.1.5.Sedinta de deschidere	17
2.2 INTERVENTIA LA FATA LOCULUI	18
2.2.1.Colectarea dovezilor	18
2.2.2.Constatarea si raportarea iregularitatilor	19
2.2.3.Revizuirea documentelor de lucru	19
2.2.4.Sedinta de inchidere	20
2.3 RAPORTUL DE AUDIT INTERN	20
2.3.1.Elaborarea proiectului de audit intern	20
2.3.2.Transmiterea proiectului raportului de audit intern	21
2.3.3.Reuniunea de conciliere	21
2.3.4.Intocmirea raportului de audit intern	21
2.3.5.Difuzarea raportului de audit intern	22
2.4 URMARIREA RECOMANDARILOR	23
CAPITOLUL III: MISIUNE DE AUDIT PUBLIC INTERN LA PARCHETUL DE PE LANGA INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE BUCURESTI	24
3.1. INTRODUCERE	24
3.1.1. Baza legala a misiunii si tipul auditului:	24
3.1.2. Date de identificare a misiunii de audit public intern:	24
3.1.3. Durata misiunii de audit de regularitate/conformitate:	25
3.1.4. Domeniul misiunii:	25
3.1.5. Scopul misiunii:	25
3.1.6. Organizarea structurii auditate:	25
3.1.7. Modul de desfasurare a misiunii de audit de regularitate/ conformitate:	26
3.1.8. Obiectivele generale ale misiunii de audit public intern:	27
3.1.9. Abordarea misiunii de audit public intern:	27
3.2.CONSTATARI	30
3.2.1.Organizarea si conducere contabilitatii	30
3.2.2.Organizarea si conducerea controlului financiar preventiv propriu	34
3.2.3.Inventarierea si reevaluarea patrimoniului	36
3.3.CONCLUZII	39
3.4.RECOMANDARI	40
CONCLUZII	50
BIBLIOGRAFIE	51


Extras din licenta Cum descarc?

Auditul intern se exercita asupra tuturor activitatilor desfasurate intr-o entitate publica, inclusiv asupra entitatilor subordonate, avand in vedere utilizarea fondurilor publice si administrarea patrimoniului public, acesta derulandu-se conform metodologiei specifice auditului intern pe etape, proceduri si documente.
Lucrarea de fata este structurata in trei capitole iar prin obiectivele stabilite isi propune sa prezinte principalele aspecte teoretice si practice in legatura cu definirea, aria si metodologia desfasurarii unei misiuni de audit intern, auditul intern avand rolul de a constata problemele, de a le stabili cauzele si consecintele acestora si de a recomanda un mod de rezolvare a problemelor detectate, pentru a putea fi imbunatatite performantele entitatii, eficientizarea activitatii, evitarea pierderilor generate de fraude sau de valorificarea insuficienta a resurselor entitatii.
Capitolul I abordeaza aspecte teoretice cu privire la definirea si scopul auditului intern si a auditului public intern. Tot in cadrul acestui capitol sunt abordate obiectivele si sfera de activitate a acestora.
Capitolul II prezinta teoretic metodologii de desfasurare a unei misiuni de audit intern, metodologii precum: pregatirea misiunii de audit intern, interventia la fata locului, raportul de audit intern si urmarirea recomandarilor.
Capitolul III intitulat ,,Misiune de audit public intern privind organizarea si desfasurarea activitatii financiar- contabile la Parchetul de pe Langa Inalta Curte de Casatie si Justitie Bucuresti" constituie esenta principala a lucrarii. In acest capitol este elaborat studiul de caz in care sunt aplicate notiunile teoretice abordate.Tot aici au fost prezentate elemente necesare desfasurarii misiunii de audit intern.
In raportul de audit intern au fost prezentate problemele identificate in cadrul misiunii, cauzele care le-au determinat, consecintele pe care acestea le genereaza si recomandarile care au fost formulate in vederea corectarii acestora.
Tema lucrarii este complexa si de actualitate, deoarece majoritatea entitatiilor, se confrunta cu numeroase probleme, iar un audit intern eficient poate preveni aceste probleme ducand la ameliorarea lor.
CAPITOLUL I: TERMENII DE AUDIT SI AUDIT PUBLIC INTERN
1.1.AUDIT
1.1.1.Notiuni introductive
Termenul de audit provine din limba latina de la cuvantul audit-auditare, care are semnificatia ,,a asculta", dar despre audit se vorbeste de pe vremea asirienilor, egiptenilor, din timpul domniei lui Carol cel Mare sau al lui Eduard I al Angliei. Activitati de audit s-au desfasurat si in Romania dar purtau alte denumiri. 
In perioada crizei economice din anul 1929 din Statele Unite ale Americii, intreprinderile afectate erau nevoite sa plateasca sume importante de bani auditorilor externi care efectuau certificarea conturilor intreprinderilor cotate la bursa. Pentru a-si reduce costurile, intreprinzatorii au inceput sa isi organizeze departamente de audit intern proprii care efectuau lucrarile pregatitoare din interiorul entitatii. Certificarea activitatii desfasurate se realiza apeland la cabinetele de audit extern.
Dupa trecerea crizei economice, auditorii au fost utilizati in continuare, deoarece dobandisera cunostiintele necesare si foloseau tehnici si instrumente specifice domeniului financiar-contabil. In timp, ei au largit mereu domeniul de aplicare al auditului si i-au modificat obiectivele, ajungandu-se la idea necesitatii existentei unei functii a activitatii de audit intern in interiorul organizatiilor. 
In Romania nu a existat nici o reglementare privind auditul intern, aceasta activitate nefacand parte din cultura organizationala si nici din cerintele proprietarilor de entitati. 
Romania s-a inscris, in mod temeinic, din anul 1999, pe drumul reformarii Sistemului de Control Financiar Public Intern. 
Acest proces s-a desfasurat initial prin elaborarea OG nr. 119/1999 privind auditul intern si controlul financiar preventiv, dar care nu a corespuns pe deplin cerintelor noului concept de audit intern.
Aparitia Legii nr. 627/2002 privind auditul public intern, republicata in temeiul art. VI din Legea nr. 191/2011 in baza careia entitatile publice isi organizeaza activitatea de audit intern, reglementeaza toate aceste aspecte, Romania avand din acel moment un cadru normativ adecvat, acceptat de Comisia Europeana si armonizat cu sistemele similare din tarile candidate. 
Legea nr. 191/2011 reglementeaza organizarea si exercitarea auditului public intern in entitatile publice. Conform legii mentionate auditul public intern in entitatile publice il reprezinta imbunatatirea managementului acestora si poate fi atins, in principal, prin:
- activitati de asigurare, care reprezinta examinari obiective ale elementelor 
probante, efectuate in scopul de a furniza entitatilor publice o evaluare independenta a proceselor de management al riscurilor, de control si de guvernanta;
- activitati de consiliere menite sa adauge valoare si sa imbunatateasca procesele 
guvernantei in entitatile publice, fara ca auditorul intern sa isi asume responsabilitati manageriale. Sfera auditului intern cuprinde toate activitatile desfasurate in cadrul entitatilor publice pentru indeplinirea obiectivelor acestora, inclusiv evaluarea sistemului de control managerial. 
1.1.2 Definirea auditului intern
Functia de audit intern a cunoscut transformari succesive pana la stabilirea definirii conceptului. Aceste abordari progresive au scos in evidenta o serie de elemente care trebuie retinute pentru conturarea cadrului in care se inscrie auditul intern.
Din analiza evolutiei functiei auditului intern, pana in prezent, putem aprecia urmatoarele elemente de implicare in viata entitatii auditate si anume:


Fisiere in arhiva (1):

  • Audit intern.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1.Cornel Nicolae Jucan si Daniela Petrascu- ,,Problematica de anasamblu a controlului si auditului intern", Editura Alma Mater, Sibiu, 2011;
2.Daniela Petrascu- ,,Caiet seminar- audit intern", Sibiu, 2014;
3.Daniela Petrascu- ,,Suport de curs- audit intern", Sibiu, 2014;
4.Elena Dobre- ,,Controlul financiar, expertiza contabila si audit", Editura EX Ponto, Constanta, 2003;
5.Ghita M., Sas F., Tamas A., Briciu S., Ghita R., Dobra B.- ,,Guvernamentatia corporativa si auditul intern", Editura AETERNITAS, Alba Iulia, 2009;
6.Ghita Marcel (coordonator)- ,,Guvernanta corporativa si auditul intern", Editura Tehnica-Info, Chisinau, 2009;
7.Ghita Marcel- ,,Auditul intern", Editura Economica, Bucuresti, 2009;
8.Ghita Marcel si Mihai Spranceana - ,,Auditul intern in sistemul public", Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 2006;
9.Ghita Marcel si Mihai Spranceana- ,,Auditul intern al institutiilor publice", Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 2004;
10.Ghita Marcel si Popescu Marian- ,,Auditul intern al instututiilor publice: teorie si practica", Editura CECCAR, Bucuresti, 2006;
11.Ion Florea, Ionela Corina Macovei, Radu Florea - ,,Controlul economic, financiar si gestionar", Editura CECCAR, Bucuresti , 2007;
12.Victor Munteanu (coordonator)- ,,Auditul intern la intreprinderi si institutii publice", Editura Wolters Kluwer, Bucuresti, 2010;
13.Carta Auditului Public Intern din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
14.www.mfinante.ro
15.www.mpublic.ro
16.www.cafr.ro
17.www.aair.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!