Auditarea Situatiilor Financiare

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. Conceptul situatiei financiare.3
1.1. Armonizarea contabila.3
1.1.1. Nevoia de armonizare contabila. .3 
1.1.2. Program de armonizare contabila in Romania.6
1.2. Cadrul general de armonizare a reglementarilor contabile.11
1.2.1. Situatiile financiare anuale.11
1.2.2. Forma si continutul situatiilor financiare.12
1.2.3. Principiile contabile.18
1.2.3.1. Principii contabile.18
1.2.3.2. Tratamente contabile.19
1.2.4. Aprobarea situatiilor financiare.20
1.3. Cadrul general de intocmire si prezentare a situatiilor financiare. 21
1.3.1. Obiectivul situatiilor financiare.22
1.3.2. Principii, conventii si concepte contabile.23
1.3.3. Structuri ale situatiilor financiare.25 
1.3.4. Recunoasterea si evaluarea elementelor din situatiile financiare.28
CAPITOLUL 2. Organizarea profesiunii contabile.31
2.1. Organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati.31
2.1.1. Calitatea de expert contabil si contabil autorizat.31
2.1.2. Exercitarea profesiei de expert contabil si contabil autorizat.32
2.1.3. Activitatea cenzorilor externi.33
2.2. Organizarea si functionarea C.E.C.C.A.R.35
2.2.1. Organizarea si atributiile CECCAR.35
2.2.1.1. Sectiuni ale CECCAR.36
2.2.1.2. Organele de conducere si control ale CECCAR.37
CAPITOLUL .3. Continutul activitatii de audit financiar.40
3.1. Conceptul de control si audit.40
3.1.1. Controlul financiar contabil.40
3.1.2. Rolul auditului financiar contabil.43
3.1.3. Obiectivele auditului financiar.45
3.1.4. Procedurile si etapele auditului financiar contabil.48
3.2. Camera Auditorilor din Romania.61
CAPITOLUL 4. Auditarea intreprinderii SC MEDEA EXIM SRL.63
4.1. Misiunea de auditare a SC MEDEA EXIM SRL.Raportul de audit.63 
4.2. Anexe la raportul de audit.68
4.3. Foi de lucru.78 
CONCLUZII.95
Bibliografie.97


Extras din licenta Cum descarc?

1. CONCEPTUL DE SITUATIE FINANCIARA
1.1. ARMONIZAREA CONTABILA
1.1.1. NEVOIA DE ARMONIZARE CONTABILA
Situatiile financiare emise de intreprinderile comerciale, industriale sau de afaceri, in interiorul granitelor fiecarei tari, sunt controlate, intr-un grad mai ridicat sau mai scazut de reglementarile locale. Astfel de reglementari locale includ standarde de contabilitate care sunt promulgate de organismele de reglementare si/sau de organismele profesionale ale contabililor din respectivele tari.
Datorita procesului accentuat de globalizare a economiilor nationale si regionale si extinderii investitiilor peste granitele traditionale, nevoia utilizarii unui limbaj contabil universal se face simtita din ce in ce mai mult.
Ca rezultat al unui acord intre organismele profesionale ale contabililor din Australia, Canada, Franta, Germania, Japonia, Mexic, Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei, Olanda si S.U.A., in anul 1973 a intrat in vigoare Comitetul pentru Standardele Internationale de Contabilitate (IASC). Un acord si un Regulament revizuite au fost semnate in 1982. Activitatea IASC este condusa de un Consiliu care include reprezentanti din pana la 13 tari si pana la 4 organizatii care manifesta interes in raportarea financiara.
Comitetul pentru Standardele Internationale de Contabilitate se bazeaza pe suportul profesional si financiar al membrilor sai, precum si a comunitatii oamenilor de afaceri, analistilor financiari, membrilor activi ai pietelor internationale de capital, avocati si bancheri. Deasemenea IASC colaboreaza indeaproape cu organismele nationale de reglementare contabila, cu comisiile valorilor mobiliare de pe pietele internationale de capital, cu Comisia Europeana, Banca Mondiala etc. Comitetul pentru Standardele Internationale de Contabilitate este un organism independent dar, incepand cu anul 1983, a stabilit o relatie profesionala stransa cu Federatia Internationala a Expertilor Contabili (IFAC).
Inainte de infiintarea IASC existau in mod frecvent diferente, atat la nivelul formei, cat si la nivelul continutului, intre standardele contabile publicate ale majoritatii tarilor. IASC luand la cunostinta standardele contabile deja emise pe marginea fiecarui subiect, elaboreaza un Standard International de Contabilitate in vederea acceptarii acestuia pe scara larga. Unul din obiectivele IASC il constituie armonizarea, pe cat de mult posibil, a diverselor standarde si politici contabile ale diferitelor tari.
Adaptand standardele existente pentru elaborarea Standardelor Internationale de Contabilitate care sa trateze noi subiecte, IASC se concentreaza pe ceea ce este esential, incercand sa nu ofere Standardelor Internationale de Contabilitate un caracter atat de complex, incat acestea sa nu poata fi aplicate eficient la nivel mondial.
Standardele Internationale de Contabilitate sunt revizuite in mod constant pentru a se putea lua in calcul stadiul actual si necesitatile de actualizare.
Standardele Internationale de Contabilitate nu inlocuiesc reglementarile locale. Numeroase intreprinderi din intreaga lume intocmesc situatii financiare pentru uzul utilizatorilor exteni. Chiar daca aceste situatii financiare pot parea similare de la o tara la alta, exista diferente care sunt cauzate de factori sociali, economici si juridici, precum si de faptul ca diferite tari, in momentul stabilirii cerintelor nationale, au avut in vedere necesitatile unor utilizatori diferiti ai situatiilor financiare.
Aceste circumstante au dus la utilizarea unei varietati de definitii pentru structurile situatiilor financiare, criterii diferite pentru recunoasterea elementelor in situatiile financiare si o anumita preferinta pentru diferitele conventii de evaluare. IASC si-a propus sa atenueze aceste diferente, cautand sa armonizeze reglementarile, standardele contabile si procedurile referitoare la intocmirea si prezentarea situatiilor financiare.
Armonizarea se poate realiza cel mai bine punandu-se accent pe intocmirea situatiilor financiare ce au ca scop furnizarea unor informatii utile pentru adoptarea deciziilor economice. Luand in considerare faptul ca aproape toti utilizatorii iau decizii economice pentru a hotara cum sa cumpere, sa pastreze sau sa vanda o investitie de capital; pentru a evalua raspunderea sau gestionarea manageriala; pentru a evalua capacitatea intreprinderii de a plati si de a oferi alte beneficii angajatilor sai; pentru a evalua garantiile pentru creditele acordate intreprinderii; pentru a determina politicile de impozitare; pentru a determina profitul si dividendele ce se pot repartiza; pentru a reglementa activitatea intreprinderii, consiliul IASC considera ca situatiile financiare armonizate raspund necesitatilor comune majoritatii utilizatorilor. Consiliul IASC recunoaste totusi ca guvernele pot stabili, in particular, cerinte diferite sau suplimentare pentru scopurile proprii, dar aceste cerinte nu ar trebui sa influenteze situatiile financiare publicate in beneficiul altor utilizatori, decat in situatia in care raspund si cerintelor acestora. 
Normalizarea contabila este procesul prin care se armonizeaza prezentarea documentelor de sinteza, metodele si terminiligia.
Procesul de normalizare este opera de determinare a unui cadru de referinta. Normalizarea contabila internationala presupune existenta de autoritati capabile sa elaboreze reguli s-au norme, sa le faca obligatorii si sa sanctioneze nerespectarea lor.?
Pana in prezent au fost elaborate 41 de standarde internationale de contabilitate, care acopera din punct de vedere al reflectarii situatiilor financiare, o gama larga de operatii economice din cele mai diverse sfere de activitate: industrie, servicii, finante, agricultura.
In vederea elaborarii, fiecare standard trece prin diferite etape, luandu-se in considerare si constrangerile contabile nationale si regionale. Publicarea Standardelor Internationale de Contabilitate este precedata de proiectele de expunere, pregatite de diferite comisii ale Consiliului. Respectivele proiecte sunt distribuite membrilor Comitetului pentru Standardele Internationale de Contabilitate, pentru a fi analizate si comentate. Aceste proiecte sunt inmanate si unor organizatii guvernamentale, membrilor burselor internationale, altor persoane interesate sa-si spuna opinia. Eventualele controverse sunt discutate, clarificate si solutionate.?
Pentru ca un proiect sa fie aprobat este nevoie de votul a cel putin doua treimi din membrii Consiliului. Acest proiect de expunere este apoi distribuit profesionistilor financiar-contabili si tuturor celor afectati sau implicati. Inainte de a fi definitivata forma publicabila a standardelor, toate opiniile sunt analizate cu atentie. Standardul finalizat trebuie aprobat de trei patrimi din membrii Comitetului pentru Standardele Internationale de Contabilitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Auditarea Situatiilor Financiare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Boulescu M., Ghita M., Control financiar si expertiza contabila, Editura Eficient, Bucuresti, 1996.
2. Dutescu A., Ghid pentru intelegerea si aplicarea Standardelor Internationale de Contabilitate, CECCAR, 2001.
3. Feleaga N., Sisteme contabile comparate, Editura Economica, Bucuresti, 2000.
4. Florea I., Florea R., Controlul economico-financiar, CECCAR, Bucuresti, 2000.
5. Oprean I., Control si audit financiar contabil, Editura Intelcredo, Deva, 2002.
6. Stoian A., Turlea E., Auditul financiar contabil, Editura Economica, Bucuresti, 2001.
7. Toma M., Chivulescu M., Ghid pentru audit financiar si certificarea bilanturilor contabile, CECCAR, Bucuresti, 1995.
8. *** Standardele Internationale de Contabilitate 2001, Editura Economica, 2001.
9. *** Norme Nationale de Audit, CECCAR, Bucuresti, 1999.
10. *** Legea contabilitatii, nr.82/ 1991, Monitorul Oficial nr. 265/ 27.12.1991.
11. *** Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 94/ ianuarie, 2001. 
12. *** Regulamentul de organizare CECCAR, Monitorul Oficial nr. 153/ 28.03.2001.
13. *** Audit financiar 2000, Editura Economica si Camera Auditorilor din Romania, Bucuresti, 2000.
14. *** Ordinanta Guvernulu nr. 74/ 1999, Monitorul Oficial nr. 256/ 4.07.1999.
15. *** Hotararea de Guvern nr.591/ 2000, Monitorul Oficial nr. 349/ 2000.
16. *** Ordonanta 65/ 19 august 1994.
17. *** Legea 186/ 2 decembrie 1999, Monitorul Oficial 592/ 6.12.1999..
18. *** Hotararea 562/ 3 iulie 2000, Monitorul Oficial nr. 332/ 17.07.2000.
19. *** Ordinul 32/ 30 iunie 1995, Monitorul Oficial nr.159/ 24.07.1995.
Reviste:
1. Colectia "Tribuna Economica", 2001-2002
2. Colectia "Contabilitatea, expertiza si auditul afacerilor", CECCAR, 2001-2002


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!