Avantaje si Dezavantaje a Firmelor de Comert in Cadrul Uniunii Europene

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Titlul lucrari de fata mi-a starnit interesul, deoarece am fost curioasa sa aflu care sunt avantajele si dezavantajele firmelor romanesti pe piata Uniunii Europene, dar si problemele cu care se confrunta firma care livreaza pe piata Uniunii Europene. Am pornit de la ipoteza ca sigur firmele romanesti au mai multe dezavantaje decat avantaje, insa dupa ce am parcurs cele trei capitole ale lucrarii de fata, pot afirma ca firmele romanesti au mai multe avantaje, privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, decat dezavantaje. Aceste avantaje si dezavantaje le-am aflat analizand firma Vsm International Srl Botosani. Vsm International este o companie in plina ascensiune, apreciata de clientii sai, obiectul de activitate al acestei firme fiind turnarea metalelor neferoase usoare. Incepand din 2005, si-a extins activitatea dezvoltand o divizie de productie de piese turnate din aluminiu si zamac.
Luand in considerare posibilitatile financiare limitate ale firmei VSM INTERNATIONAL, consider ca livrarile in U.E sunt singura forma de patrundere pe piata externa pe care firma o poate utiliza. 
S.C. VSM INTERNATIONAL livreaza in Franta, pentru Compin Group, fiind principalul client, insa mai livreaza si in Germania, Italia si Polonia, direct clientilor fara sa recurga la intermediari. Aceste livrari prezinta mai multe avantaje pentru Vsm International: ofera firmei posibilitatea sa participe la insusirea profitului comercial;permite adoptarea unei politici pe termen lung, cu participarea in mare parte a societatii VSM INTERNATIONAL, la realizarea livrarii (strategie proprie de distribuire, promovare);asigura contactul permanent cu pietele externe si cunoasterea acestora.
Aceste livrari prezinta insa si dezavantaje pentru S.C. VSM INTERNATIONAL cheltuielile de comercializare sunt ridicate si, ca urmare, numai de la un anumit volum al vanzarilor devine rentabil si riscurile specifice activitatii de comert exterior se rasfrang direct asupra firmei.
Principalul concept de la care am pornit este acela de a sesiza modificarile care au fost aduse firmei odata cu integrarea Romaniei la Uniunea Europeana. Am analizat aceste modificari din punctul de vedere al indicatorilor financiari incepand din anul 2004 pana in anul 2009. Cand am inceput documentarea pentru aceasta lucrare, nu erau definitivate documentele financiare la decembrie 2010, termen de depunere a bilanturi anuale fiind 31 mai 2011, si societatea nu mi-a putut pune la dispozitie documentele finale.
Din aceasta analiza putem observa ca firma intr-adevar se dezvolta incepand cu anul 2007, cand Romania a aderat la Uniunea Europeana.
Am analizat si clientii firmei urmarind comportamentul lor. Clienti firmei fiind tot aceeasi cu consumatori. Compin Group este principalul client al Vsm International, acesta fiind si cel mai exigent. Are loc de doua ori pe an, un control audit din partea Compin Group , pentru verificarea regulilor de asigurare a calitatii precum si a problemelor tehnice ce ar putea aparea in procesul tehnologic.
Cota de piata detinuta de Vsm International este de 5% din furnizorii companiei Compin Group Franta, 4% din furnizorii firmei Compin Polonia dar detine si 2% din furnizorii firmei Ficomirrors Polonia. De asemenea detine si 2,5 % din furnizorii firmei Automechanika Frankfurt si tot 2,5 % si din furnizorii firmei Unimec Italia.
SC TURNEF S.A. BUZAU este un competitor de temut al firmei Vsm International, fiind furnizor de piese turnate din aluminiu si zamac pentru companii importante din tara si din strainatate Sc Altur Srl , Sc Chear V&I Srl Slatina, Mob-on Srl fiind ceilalti competitor ai firmei Vsm International Srl.
Obiectivul cercetarii este de a stabili comportamentul unei firme care livreaza in UE Tot un obiectiv al acestei lucrari este si stabilirea avantejelor si dezavatanjelor firme Vsm International care livreaza pe piata externa La nivelul firmei firmei Vsm International, livrarile pe piata internationala pot oferi un avantaj concurential si in afara de obiectivul de a vinde, Vsm International trebuie sa ia in considerare problema adaptarii produsului.
Un obiectiv secundat al acestei lucrari a fost aflarea problemelor cu care se confrunta firma Vsm International care face livrari in UE. Aceste probleme fiind: sarcini administrative si normative, accesul la finantare, fiscalitatea, concurenta neloiala, prea puternica, accesul la piata unica, platile intarziate, accesul la programele UE, instabilitatea economiei mondiale si a costurilor energetice.
Metodologia utilizata in aceasta lucrare este analiza indicatorilor financiari din anii 2003 si pana in 2009, deoarece societatea nu mi-a putut pune la dispozitie si informatii despre ceilalti ani.Cercetarea a fost realizata prin prezenta efectiva in fabrica, vizitarea si prezentarea spatiilor de productie precum si discutarea principalelor obiective pe care si le-a propus firma in contextul economic actual, detalii despre structura organizatorica, baza materiala si de client a firmei, portofoliul de furnizori cu cele mai bune preturi si termeni de livrare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Avantaje si Dezavantaje a Firmelor de Comert in Cadrul Uniunii Europene.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!