Avortul

Cuprins licenta Cum descarc?

INRODUCERE 4
CAP. I. COPILUL NENASCUT - O FIINTA UMANA 5S
I.1. Procrearea si momentul de inceput al vietii 8
I.1.1. Perspectiva crestina asupra vietii 12
I.1.2. Momentul de debut al vietii umane 17
I.1.3. Interventia divina in actul uman al procreatiei 23
I.2. Argumente in favoarea tezei ca fiinta umana exista din momentul conceperii 25
I.2.1. Argumente stiintifice 25
I.2.2. Argumente teologice 31
I.2.2.1. Argumente liturgice 31
I.2.2.2. Argumente dogmatice 32
I.2.2.3. Argumente morale 32
CAP. II. AVORTUL - FACTORI DETERMINANTI SI TEHNICI FOLOSITE 33
II.1 Avortul si factorii determinanti ai aparitiei lui 34
II.1.1. Scurt istoric asupra problemei avortului 38
II.1.2. Factori favorizanti externi ai avortului 39
II.1.3. Factori favorizanti interni 42
II.1.4. Relatia dintre abuzul copiilor si avort 49
II.2.Tehnici abortive 51
II.2.1. Forme ,,ascunse" de avort 51
II.2.2 Dilatatia si aspiratia 52
II.2.3. Dilatatia si chiuretajul 53
II.2.4. Dilatatia si evacuarea 53
II.2.5. Dilatarea si extractia 53
II.2.5. Alte metode de avort tardiv 54
CAP. III. CONSECINTELE AVORTULUI 59
III. 1. Efectele asupra sanatatii fizice 59
III.2. Efectele asupra sanatatii psihice 61
III.2.1. Sindromul post-avort( SPA) 62
III.2.2.Repercusiunile avortului asupra familiei 72
III.2.3.Efectele avortului pe termen lung 75
III.3. Efectele sociale ale avortului 77
III.3.1. Efecte asupra structurilor sociale 77
III.3.2. Efectele asupra sferei medicale 77
III.3.3. Efectele asupra sferei juridice si economice 78
III. 4. Efectele asupra demografiei 78
CAP. IV. POZITIA BISERICII ORTODOXE PRIVIND AMENINTARILE LA ADRESA VIETII PRENATALE 81
IV. 1. Avortul - pruncucidere: atentat impotriva persoanei umane 81
IV. 1.2. Avortul - genocid: atentat impotriva societatii 85
IV. 1.3. Avortul - deicid: atentat impotriva Mantuitorului Insusi 86
IV. 2. Pozitia Bisericii Ortodoxe privind contraceptia 89
IV.2.1. Contraceptia ca act de opunere la planul de creatie al lui Dumnezeu 89
IV.2.2. Efectele nefaste ale anticonceptionalelor 90
IV.2.2.1. Efectele anticonceptionalelor asupra starii de sanatate a femeii 91
IV.2.2.2. Efectele contraceptivelor in planul mentalitatii privind viata si semnificatia ei 92
IV.2.2.3. Efectele contraceptivelor asupra situatiei demografice a tarii 97
IV.3. Pozitia Bisericii Ortodoxe privind metodele naturale de reglare a sarcinilor 99
STUDIU DE CAZ I 102
in consiliere prenatala 102
STUDIU DE CAZ II 108
in consiliere prenatala 108
STUDIU DE CAZ III 113
in consiliere prenatala 113
STUDIU DE CAZ IV 118
in consiliere prenatala 118
STUDIU DE CAZ V 123
in consiliere prenatala 123
NEMAME 128
CONCLUZIE 132
BIBLIOGRAFIE 136


Extras din licenta Cum descarc?

INRODUCERE
Am ales studierea problematicii avortului pentru ca este o tema de mare actualitate, care - zic eu - ne priveste pe toti. Caci nu putem fi crestini adevarati si totodata indiferenti la holocaustul avorturilor din tara noastra.
E dureros ca avortul a ajuns sa fie vazut ca o alternativa pentru o viata mai confortabila, sau, si mai dureros, ca o manifestare concreta a vietii personale. Se invoca de catre partizanii avortului numeroase argumente. Se vorbeste de faptul ca ceea ce este in pantecele mamei nu este o persoana, ci doar un ,,produs de conceptie" nedeplin format. Se face apel la dreptul femeii de a dispune de propriul ei trup. Se aduc argumente de ordin material si social: saracie si somaj, lipsa banilor si a locuintelor, programul de lucru stresant sau dorinta de realizare profesionala.
Cu toate acestea, nimic nu justifica, nu indreptateste avortul, pentru ca, din orice punct de vedere ar fi privit si orice fel de argumente ar fi invocate, avortul ramane ceea ce este: o crima cumplita. Oricat de grele ar fi conditiile de viata intr-un anume timp istoric si aricare ar fi motivele, avortul si contraceptia nu pot fi acceptate pentru ca ele raman ceea ce sunt: ucidere.
CAP. I. COPILUL NENASCUT - O FIINTA UMANA
Intalnirea dintre stiinta si teologie ne poate ajuta sa patrundem in tainele vietii umane, asa cum a fost ea impartasita omului de catre Creator. Aceasta intalnire va trebui sa ofere raspunsuri concrete in marile probleme pe care interventia stiintei moderne le creeaza atunci cand biomedicina si genetica actioneaza asupra vietii umane.
Nasterea unui copil constituie un eveniment insemnat in viata omului. Acest act, incarcat de o bogata mitologie culturala, nu poate explica inceputul vietii omului. Taina inceputului vietii nu a fost patrunsa de stiinte; insa progresul lor a adus multe detalii edificatoare, care intaresc aspectul sacru al vietii. Cuvintele proorocilor, care marturisesc prezenta lui Dumnezeu la concepere, contin acelasi mesaj ca si cel al geneticienilor. Tehnologia moderna a permis studierea comportamentului individual al copilului in uter. Caracteristicile fatului au aceeasi pregnanta ca si cele ale copilului deja nascut. Genetica arata ca, din primele momente ale evolutiei proceselor biochimice, care se declanseaza dupa actul conceperii, embrionului i se incumba o structura cu o bogatie de date cu nimic mai prejos decat cea a omului matur. Toate etapele evolutiei intrauterine constituie nu etapele oricarei fiinte, ci ale uneia inzestrate cu suflet rational. Stiinta a evidentiat caracterul continuu, programat al procesului de dezvoltare a embrionului, incepand de la primele stadii. Nu exista o diferenta substantiala intre zigot, forma de viata capatata imediat dupa concepere, si nou-nascut. Datele biologiei ne permit astazi sa constatam ca fiinta umana isi incepe ciclul vital de la forma zigotului, de la fuziunea gametilor, fiind acelasi individ biologic cu adultul de mai tarziu.
Datele oferite de biologie nu permit insa afirmarea pe deplin a naturii umane, caci aceasta implica prezenta spiritului, care incarneaza fiinta umana. Atat religia, cat si filozofia arata ca persoana umana are, in acelasi timp, o parte spirituala si una corporala. Corpul reprezinta conditia indispensabila ca omul sa aiba viata proprie in lume. Inseparabilitatea spiritului de corp arata ca inceputul fiintei umane coincide cu inceputul evolutiei individului uman.
Investigatiile geneticii au impus raspunsuri ca cele oferite de religie si filosofie, aratand ca de la concepere, omul a primit toata zestrea genetica. Acest fapt intareste concluzia ca embrionul este o persoana umana si justifica aprecierile privind asigurarea demnitatii si inviolabilitatii lui. Viata umana incepe in momentul conceptiei, in momentul cand oul este fecundat. Atunci incepe o noua viata, care nu este nici a tatalui, nici a mamei. Ia nastere o fiinta umana, care se dezvolta separat, care trebuie sa se bucure de demnitate si careia trebuie sa-i fie asigurate drepturile ce decurg de aici.
Recentele progrese ale stiintelor biologice dovedesc clar ca aceasta noua fiinta, chiar de la concepere, poseda un cod genetic propriu, diferit de cel al parintilor, cu totul distinct de al mamei.
Asadar, fiinta conceputa in sanul matern e o fiinta complet noua, diferita, unica, independenta. Nasterea inseamna parasirea uterului matern, taierea cordonului ombilical si existenta fizica a noului nascut in afara trupului mamei, separat de el. Dar nu este nici o diferenta intre copilul dinainte si copilul de dupa nastere. Singura schimbare se refera la metoda de alimentare cu hrana si oxigen. Daca inainte de nastere hrana si oxigenul erau preluate de la mama prin cordonul ombilical, dupa nastere oxigenul este preluat din atmosfera prin plamani si hrana prin stomac. 
Ovulul fecundat este uneori comparat cu un proiect sau cu un plan. Comparatia este falsa. Proiectul unei case este un desen care o data utilizat, este aruncat la cos; el nu este viabil. In schimb, ovulul fecundat nu este un proiect, un plan, ci este o casa in miniatura, o casa intreaga chiar de la inceput, destinata sa creasca cu timpul. O casa este construita caramida cu caramida si doar la sfarsit are forma de casa. Omul adult de astazi a fost casa intreaga din momentul conceperii. Ceea ce lipsea ca sa devina adult era hrana, oxigenul si timpul.


Fisiere in arhiva (1):

  • Avortul.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!