Banca Comerciala Romana

Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
PREZENTAREA SOCIETATII BANCARE
ISTORIC SI EVOLUTIE
I.1. ISTORIC SI EVOLUTIE
Revolutia din Decembrie 1989 a produs un cutremur in societatea romaneasca atat in plan social, politic cat si economic. Acest proces a cuprins, dupa cum era si normal si sectorul bancar. Sistemul bancar romanesc se reorganizeaza radical, in sensul structurarii sale pe doua trepte organizatorice: Banca Nationala a Romaniei si bancile comerciale.
Reorganizarea Bancii Nationala a Romaniei a insemnat revenirea la sarcinile unei Banci Centrale si acest lucru s-a facut in primul rand prin desprinderea departamentului de operatiuni comerciale si transformarea sa in Banca Comerciala Romana. 
La 4 septembrie 1990 prin Hotararea Guvernului 1048 se infiinteaza Banca Comerciala Romana, care se va organiza pe baza H.G. nr. 1195, de la 12 noiembrie 1990. Ministerul Finantelor a aprobat functionarea Bancii Comerciale Romane prin certificatul nr.130996 / 17.IX.1990, prin care se confirma obiectul sau de activitate: operatiuni specifice unei banci comerciale. Certificatul este inscris in registrul de stat sub nr. 10 din 17.IX.1990.
Dupa acest inceput legislativ, Banca Comerciala Romana devine o realitate; conducerea sa isi intra rapid in atributii, se iau primele masuri de natura organizatorica de emitere a unor reglementari proprii si de proiectare a modului in care banca urmeaza sa opereze in viitor. La 15 noiembrie 1990, presedintele BCR transmite in tara o circulara prin care anunta ca Banca Comerciala Romana va incepe sa functioneze cu data de 1 decembrie 1990 si isi va desfasura activitatea prin: administratia centrala, sucursalele judetene si sucursala municipiului Bucuresti, filiale si agentii. BCR a inceput sa functioneze prin preluarea portofoliului de credite pentru industrie, gestionat anterior de BNR.
BCR si-a propus sa se dezvolte ca o banca universala, capabila sa satisfaca cerintele unor segmente cat mai largi de clienti. In conditiile concurentei bancilor de stat cu traditie, dar si a celor cu capital privat autohton si strain aparute ulterior, BCR s-a impus treptat pe piata interna, prin seriozitate eficienta si oferta diversificata de produse si servicii.
Managementul bancii a urmarit in mod consecvent obtinerea de profit si cresterea acestuia pe baze consistente, extinderea portofoliului de afaceri prin angajarea prudenta a resurselor, capitalizarea adecvata in raport cu obiectivele proprii de investitii si specificul mediului economic de operare.
De la data infiintarii si pana la atingerea acestor performante, evolutia bancii nu a fost liniara, fiecare an caracterizandu-se prin anumite particularitati, care corespund de fapt etapelor parcurse intr-un proces continuu de acumulari si maturizare.
Anul 1999 marcheaza debutul unei noi etape de evolutie, BCR participand la o premiera pe piata romaneasca, respectiv fuzionarea prin absorbtie a Bancorex. In urma acestui proces deosebit de complex prin dimensiuni, care s-a finalizat in termen record, a rezultat o banca mai solida, lider incontestabil pe piata interna si cu o reprezentare in strainatate prin subsidiarele sale.
Cresterea volumului de afaceri si extinderea portofoliului de participatii au determinat formarea Grupului BCR care desfasoara, pe langa activitatile specific bancare si activitati de asigurari si intermediere de valori mobiliare.
Oferta bancii pentru populatie include depozite la vedere si la termen, depozite cu destinatie speciala (pentru pensie, concediu de odihna), certificate de depozite, credite de consum si pentru construirea/cumpararea de locuinte, procesarea si emiterea de cecuri, carduri de debit, operatiuni de incasari si plati prin conturi personale. De asemenea, banca asigura servicii de consultanta, atat pentru persoane fizice, cat si pentru persoane juridice. Incepand din anul 2000, BCR ofera noi posibilitati de finantare pentru persoanele fizice, prin introducerea optiunii avans zero, eliminarea garantarii prin ipoteci si simplificarea inlocuirii documentatiei pentru mai multe tipuri de credite. In ceea ce priveste persoanele juridice, baza de clienti a bancii acopera toate sectoarele de activitate din economie corespunzand majoritatea intreprinderilor <<blue chip>> romanesti.
BCR se prezinta astazi ca lider de piata, cu o cota de circa 30% atat pentru creditele neguvernamentale, cat si pentru depozitele atrase in sistem. Depozitele constituite de clienti la BCR reprezinta 23,7% din totalul resurselor atrase de sistemul bancar; aproape 75% din industria romaneasca isi desfasoara afacerile prin BCR. Cu peste 200000 de transferuri pe zi, BCR detine circa 40% din tranzactiile interbancare din Romania.
Strategia bancii prevede, firesc, deschiderea cat mai larga spre exterior, domeniu in care BCR are deja o carte de vizita prodigioasa, semn al fortei si credibilitatii sale: are relatii de corespondent cu 800 de banci straine, majoritatea acestora clasate intre primele 1000 din lume; beneficiaza de peste 45 de linii de credit acordate de mari institutii bancare si garantate de institutiile neguvernamentale specializate din principalele tari industrializate.
Prezenta Bancii Comerciale Romane in economie, in general si in industrie, in special, in domeniul comertului exterior se deruleaza prin doua grupe mari de activitati: cele de procesare si cele de acordare de credite in lei si in valuta destinate exportului, productiei de export sau importului. 
Activitatea de creditare in valuta a luat o mare extindere. In acest domeniu se utilizeaza curent creditarea in valuta sub forma unor linii de credit revolving pentru importul de materii prime, materiale, sau creditul pe termen mediu si lung pentru proiecte pentru care banca deruleaza alaturi de liniile de credit banca-banca, credite furnizor, credite cumparator, operatiuni de forfaiting si factoring. 
Banca este angajata si in alte activitati bancare, care decurg din utilizarea unor imprumuturi BIRD sau a angajamentelor bancare intre firme si banci straine si romanesti de livrari reciproce in compensatie, operatiuni generate in principal de importuri de materii prime si exporturi de produse romanesti . 
Directia Relatii Internationale, prin serviciile sale de relatii de corespondent bancar si organisme financiare internationale faciliteaza legaturile B.C.R. cu alte institutii financiare din intreaga lume . Aceasta directie are ca obiectiv major ca banca sa deruleze operatiuni optime pentru clienti , atragand si oferind produse si servicii financiare cat mai avantajoase . 
Prin pozitia pe care o ocupa ca prima institutie bancara in Romania si intre primele 10 din Europa Centrala si de Est, Banca Comerciala Romana reprezinta la ora actuala una dintre cele mai mari institutii care ofera si presteaza servicii financiar-bancare integrate pentru clientii nebancari si bancari.


Fisiere in arhiva (1):

  • Banca Comerciala Romana.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!