Barbatul si Berea - Ziua Barbatului

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere pagina 5
Capitolul1- Comunicarea - aspecte teoretice pagina 8
Definitii,Forme, Modele pagina 9
Comunicarea verbala si limbajul pagina 13
Capitolul 2- Mesajul publicitar si creativitatea pagina 18
Mesajul publicitar pagina 19
Modalitati de formare a mesajului pagina 20
Capitolul 3- Creativitatea si echipa de creatie pagina 26
Creativitatea pagina 27
Echipa de creatie pagina 31
Instrumente folosite pagina 35
Studiu de caz - Ziua Barbatului pagina 37
Scurta prezentare. Context pagina 38
Directii urmate de brandurile de bere pagina 39
Mesajul publicitar in reclamele la bere. pagina 41
Campania ,,Ziua Barbatului" pagina 51
Context
Evenimentul in sine (print, ads, spoturi, campania online)
Mesajul folosit
Urmari, rezultate, efecte
Pareri si critici ale specialistilor
Campania online
Analiza interviurilor proprii pagina 60
Interviu Carmen Hiticas - Account Media One (Freelance Copywriter)
Interviu Alexandru Sava - (Freelance Photographer)
Interviu Tudor Matei - (Art Director iLeo Interactive)
Concluzii pagina 66
Bibliografie
Anexe


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Prezentare generala 
Lucrarea de fata cuprinde doua parti: una teoretica, ce trateaza aspectele limbajului publicitar si rolul esential al acestuia si una practica, axata pe tipologia barbatului in publicitate, precum si a diferitelor mesaje care il tintesc explicit.
Prima parte a lucrarii cuprinde trei capitole care trateaza, intr-o ordine logica, aspecte teoretice ale comunicarii (definitii, forme si modele ale comunicarii, aspecte ale comunicarii verbale si ale limbajului), aceste aspecte trebuie tratate deoarece este importanta precizarea faptului ca mesajul, intreaga constructie a acestuia, incepe de la zero. Incepem de unde incepe si comunicarea, cu tinta. Mai apoi vom aborda aspecte ale discursului publicitar si creativitatea mesajului (strategia si integrarea acestuia) si un capitol destinat exclusiv copywritingului, ca arta de a scrie texte, si metodelor de generare a ideilor creative. Vom analiza modalitatile in care mesajele create pentru reclamele la bere, intr-un anume mod incat sa stabileasca o legatura cu publicul tinta. De ce este important copywritingul in ceea ce priveste spoturile si ad-urile? Dupa o idee creativa buna, fie ca e generata de copy, de art sau de designer, se realizeaza un spot, fie genial, fie sters. Ce prezinta lucrarea aceasta in mod special sunt mesajele publicitare adresate barbatilor. 
Partea a doua a lucrarii, partea practica, este reprezentata de axarea in mod special pe spoturi si pe print-uri in care se folosesc mesajele dedicate exclusiv acestui tip de public tinta. Mai departe, ca un studiu de caz, ne vom axa pe Ziua Barbatului, eveniment/campanie derulata de OBR (Organizatia Barbatilor din Romania in parteneriat cu Bergenbier). Ce dorim sa dezvoltam din acest studiu de caz este faptul ca publicitatea are un impact major asupra acestui public tinta, pe care il vom segmenta, la randul sau, in mai multe sub-target-uri, in functie de plasarea pe piata a produselor alcoolice care li se adreseaza. 
Subiectul acesta este unul foarte actual. Minusurile acestui studiu vor fi subliniate pe parcurs, din cauza zidurilor pe care le vom intalni in gasirea de date relevante. De precizat este faptul ca tema aleasa va atinge toate, daca nu majoritatea campaniilor adresate barbatilor, urmarind explicarea pe parcurs a tipului de barbat pe care noi am ales sa il denumim astfel. Un alt motiv pentru care am ales aceasta tema este dat de schimbarile care au avut loc in ultima vreme in randul campaniilor la bere. Multe companii au ales cate un rebranding sau un refresh de brand, o repozitionare pe piata sau pur si simplu o ,,maturizare" a brandului. Comunicarea in acest sens, cu cumparatorii, este extrem de interesant de urmarit. Modalitatile in care publicitarii aleg sa schimbe atitudini sau sa genereze comportamente barbatesti 100% sunt la nivelul occidental. Campaniile de acest gen au crescut fata de anii trecuti, cand berea era un mod de a-ti petrece timpul liber. Marcile au inceput sa devina de nisa, agentiile din Romania au crescut si ele, au invatat din greseli, iar noi dorim sa urmarim cum s-au maturizat si exact la ce nivel au ajuns.
Sa fii creativ si sa fii curios nu este de ajuns. Trebuie sa stii cum sa alegi cuvintele in asa fel incat sa iti determini cititorul sa ia o decizie: a actiona, sau nu, oricum materializata intr-o reactie comportamentala. Trebuie sa stii cum sa indeplinesti visele si valorile targetului, prin lucruri si idei simple si umane. Modul in care scrii, limbajul folosit, acestea sunt instrumente puternice, pe care, daca stii sa le folosesti ,,la capacitate maxima", ai toate sansele de succes. Si sa vinzi. Aceasta mentalitate de creativ determina axarea lucrarii noastre pe aceasta tema. Din curiozitate, din faptul ca dorim, concret, sa aflam ce anume din mentalitatea unui creativ de agentie determina o reclama geniala si daca, intr-adevar, ipotezele noastre sunt verificabile sau nu.
Ipoteze
Lucrarea va fi axata pe limbajul verbal al comunicarii publicitare si pe reclamele scrise (machete de presa sau print ad-uri), urmarind doua ipoteze majore:
1. Principala ipoteza este ca publicitatea influenteaza acest eveniment in sensul ca parteneriatul cu Bergenbier a fost anulat. De precizat este ca Bergenbier a suferit un refresh al marcii, care practic i-a modificat si target-ul initial. Lipsa unui parteneriat a ONG-ului OBR cu un nume mare, va duce la o scadere a notorietatii acestei campanii - Ziua Barbatului - in 2009.
2. Cea de-a doua ipoteza majora este aceea ca publicul a fost foarte receptiv la campania care i-a fost adresata, pe scurt, obiectivele acestei campanii au fost indeplinite. Acest de-al doilea obiectiv poate fi putin mai greu de validat din cauza lipsei de acces la acest tip de surse. In primul rand, date relevante pentru aceste campanii se gasesc la nivel intern in cadrul agentiilor de publicitate, de aceea acesta este un dezavantaj al lucrarii de fata. Dar precizam ca se incearca punctarea acestor ipoteze majore de la care studiul acesta porneste.
Metodologie
Dorim sa analizam acest segment de piata prin prisma unor analize pe baza reclamelor si a campaniilor efective derulate in ultimii ani, care tinteau acest public. Analiza de date si de documente va fi folosita in cadrul acestei lucrari pentru a analiza in special tipurile diferite de campanii concepute pentru publicurile tinta ale diferitelor marci de bere din tara, precum si o scurta paralela cu ceea ce inseamna acest tip de publicitate inafara tarii si modalitatile de atingere a obiectivelor din alte tari. Vom recurge si la un numar de interviuri luate unor oameni din industrie, pe baza carora urmarim sa surprindem trucurile folosite, modalitatile de promovare care accentuaza succesul acestor campanii, dorim sa simtim pulsul din agentie in ceea ce priveste o campanie de acest gen, la bere si ce insemna exact o campanie de acest gen. Astfel urmarim sa validam (sau nu), cea de-a doua ipoteza a noastra de la care porneste aceasta lucrare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Barbatul si Berea - Ziua Barbatului.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!