Bauturi Racoritoare

Extras din licenta Cum descarc?

1. ISTORIC
Producerea industriala a bauturilor racoritoare a inceput in anii 1830 evoluand de-a lungul unei perioade mari de timp. Predecesorii bauturilor racoritoare au fost amintiti acum mai bine de 2000 de ani, cand Hippocrates, a descoperit ca apele minerale ar putea fi benefice pentru sanatate. Grecii si romanii foloseau aceste ape pentru imbaiere si relaxare. Dupa aproape o mie de ani apele minerale au fost utilizate ca sortimente racoritoare si nu doar in scop terapeutic. Multe legende si mituri amintesc despre efectul benefic al acestor ape in tratarea unor boli ca artrite, indigestii, etc. Mai tarziu, fizicienii si oamenii de stiinta au inceput sa studieze aceste ape minerale, descoperind o cale de a produce ape carbonatate artificial. Odata cu aceasta descoperire, a fost doar o chestiune de timp pana cand bauturile racoritoare au ajuns in mana consumatorilor.
In anii 1830, atat apele minerale naturale, cat si cele artificiale erau considerate produse sanatoase si racoritoare. Dar farmacistii, crezand ca pot imbunatatii proprietatile lor curative, au experimentat cu o multime de adaosuri, de la coaja de mesteacan la papadie. Astfel au fost descoperite cateva arome si sortimente foarte interesante: ginger ale, root beer, sarsaparilla, lamaie si capsuni, care au devenit cele mai populare arome. In acele vremuri, industria bauturilor racoritoare era o afacere sezonala, functionand mai ales in timpul lunilor de vara. Pentru multi ani, farmacistii erau forta conducatoare care asigura rafinamentul bauturilor racoritoare si multe din aromele si combinatiile realizate. Cu timpul, cererile de bauturi racoritoare au crescut. 
Imbutelierea produsului s-a dovedit dificila la inceput, deoarece presiunea dioxidului de carbon impiedica astuparea cu dop a sticlelor. A devenit clar ca daca se dorea comercializarea bauturilor racoritoare cu pastrarea timp indelungat a proprietatilor lor organoleptice, trebuia sa se gaseasca o metoda de inchidere a sticlelor. Inventatorii au lucrat multi ani pentru a gasi o solutie, prezentand circa 1500 de diferite dopuri, capsule si capace pentru sticlele de bauturi racoritoare.
Apoi, in 1892, a fost inventat capacul tip coroana, care a revolutionat complet industria bauturilor racoritoare prin prevenirea eliberarii dioxidului de carbon din sortimentele imbuteliate. De fapt a fost cea mai importanta descoperire in domeniul bauturilor racoritoare pentru mai mult de 70 de ani. 
Incepand din anii 1920 se poate vorbi de producerea pe scara industriala a bauturilor racoritoare. Inventarea ,, pachetelor pentru acasa '' , primul pachet de carton pentru sase sticle, a facut mai convenabil transportul acasa la consumator. Utilizarea acestor pachete a dus la cresterea consumului si a popularitatii bauturilor racoritoare. Aparitia automobilelor a creat o noua era, ajutand la raspandirea cu rapiditate a produselor racoritoare. Statiile de intretinere au devenit un cadru propice pentru racoritoarele imbuteliate si camioanele de distributie au devenit mai potrivite pentru a satisface cererea tot mai mare. 
In anii 1920 au aparut primele masini automate de vanzare a bauturilor racoritoare, aducand un suflu nou acestei afaceri. Noi tehnologii au ajutat producatorii de bauturi racoritoare sa asigure cererile tot mai mari ale consumatorilor prin cresterea semnificativa a disponibilitatii produsului: traditionalele cutii de sase sticle au devenit cutii de opt sticle, apoi au aparut cutii din ce in ce mai mari.
Pana in anii 1890, imbutelierea se efectua in butelii de sticla iar sigilarea si ambalarea erau aproape in totalitate operatii manuale. Extinderea nu era posibila fara introducerea unui proces mecanizat. Acest lucru s-a schimbat intre anii 1890 si 1910, cand au fost inventate masini automate, care au facut industria bauturilor racoritoare mai eficienta si mai productiva. Raspunzand cererii consumatorilor, aceasta industrie a scos pe piata, in anii 1950, bauturile racoritoare la pahar si sortimentele dietetice. Cu timpul, industria bauturilor racoritoare s-a dezvoltat, prin crearea unor noi arome, vanzarea produselor la cutie in automate si inventia sticlelor PET.
Majoritatea bauturilor racoritoare populare in ziua de azi sunt produse din concentrate de aroma sau baze de bauturi, produse dupa formule secrete apartinand companiilor autorizate. Instalatiile de imbuteliere sunt automate, nepoluante si pot produce un numar de 2000 de containere pe minut in fiecare linie de operare. Echipamente sofisticate conduc intregul proces, de la procedeele delicate de amestecare, la imbuteliere si ambalare. Monitorizand constant intregul proces, computerele si operatorii se asigura ca fiecare produs indeplineste standardele controlului de calitate.
Evenimente importante in dezvoltarea bauturilor racoritoare:
1798 - s-a introdus pentru prima data termenul de ,, apa minerala ''
1809 - a fost publicat primul patent pentru fabricarea apelor minerale artificiale
1835 - a fost imbuteliata pentru prima data apa minerala
1850 - este utilizata pentru prima data, la imbutelierea apei minerale, o masina manuala de umplere si inchidere a sticlelor
1851 - in Irlanda a fost introdus sortimentul ,, ginger ale''
1861 - bauturile racoritoare primesc denumirea de ,,pop''
1881 - este introdus primul sortiment cu aroma de cola
1892 - inventia dopului tip coroana
1899 - a aparut prima masina de fabricat recipiente de sticla
1913 - carutele trase de cai sunt inlocuite cu camioane de livrare, incepand o noua era pentru industria bauturilor racoritoare
1920 - masinile automate au inceput sa distribuie bauturi racoritoare la pahar
1923 - au fost introduse cartoanele pentru sase sticle
1934 - sunt utilizate etichete colorate, pentru a face reclama produsului
1952 - este introdusa prima bautura racoritoare dietetica
1958 - este introdusa prima cutie de aluminiu
1959 - este introdusa prima bautura Cola-dietetica
1965 - in masinile automate apar bauturile racoritoare in pahare de aluminiu
1970 - sunt folosite pentru prima data sticlele de plastic pentru imbutelierea bauturilor racoritoare
1973 - au fost descoperite sticlele PET
1991 - companiile de bauturi racoritoare au inceput utilizarea sticlelor PET
2. BAUTURI RACORITOARE SLAB ALCOLIZATE
2.1. Alcopops, designer drinks, bauturi alcoolice aromatizate
Bauturile racoritoare slab alcoolizate sunt cunoscute sub denumirea de ,,alcopops'' sau ,,designer drinks''. Ele sunt in general bauturi racoritoare alcoolizate, cu un continut de alcool etilic cuprins intre 4 si 6 % in volume.
Termenul ,, alcopops'' a patruns in vocabularul anilor 1990. Inventia australiana care a aparut prima data pe piata in Marea Britanie in vara anului 1995, a avut o evolutie uimitoare, care a depasit orice prevedere. Acesta a reprezentat unul dintre cele mai dinamice sectoare ale pietei bauturilor alcoolizate in ultimii ani iar explozia continua. Consumul total de alcopops in Europa in 1996 era de 120 milioane de litri, comparativ cu 30 milioane de litri in 1995. In 1996, Hooper's Hooch a fost sortimentul cu cea mai rapida crestere intre bauturile alcoolizate, cu o rata de crestere uimitoare de 232%. Piata de alcopops in regiunea Asia-Pacific a cunoscut o crestere similara, dar mai lenta decat in Marea Britanie.
In figura 2.1. se prezinta evolutia mondiala a productiei de alcopops, in milioane litri.
Figura 2.1. Alcopops si evolutia lor in ultimii 60 de ani
In figura 2.2 este prezentata o paralela intre dinamica vanzarilor pe piata laptelui si cea a bauturilor racoritoare slab alcoolizate. 
Figura 2.2. Consumul de bauturi racoritoare comparativ cu consumul de lapte
Initial adresandu-se tinerilor intre 18 si 25 de ani, avand arome dulci, ambalaje colorate si nume ca ,, Two Dogs'', ,,Shotts'', ,, Thickhead'' si ,,TNT'', produsele au fost curand atacate de media, sugerandu-se ca aceste bauturi incurajeaza tinerii, inclusiv minorii, sa consume mari cantitati de alcool, fara a aprecia taria produselor, care aveau in general aproximativ 5% alcool in volume. Controversele au fost alimentate cand au aparut o serie de bauturi alcoolice cu lapte, cu nume ca ,,Moo'' si ,,Super Milch''. Aceste bauturi cu lapte si arome de fructe, contineau 5% alcool si puteau pacali usor tinerii creduli.


Fisiere in arhiva (1):

  • Bauturi Racoritoare.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!