Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 96 în total
Cuvinte : 30127
Mărime: 391.39KB (arhivat)
Publicat de: Doru P.
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf. dr. ing. Enăchescu Daniela
UNIVERSITATEA PETROL-GAZE DIN PLOIEŞTI FACULTATEA DE LITERE ŞI ŞTIINŢE SPECIALIZAREA : ASISTENŢĂ MANAGERIALĂ ŞI SECRETARIAT

Cuprins

  1. INTRODUCERE 5
  2. CAPITOLUL 1. ASPECTE INTRODUCTIVE PRIVIND ACTIVITATEA 6
  3. DE SECRETARIAT 6
  4. 1.1.Conceptul de birotică 6
  5. 1.2.Obiectivele biroticii 8
  6. 1.3.Funcția de secretariat 9
  7. 1.4.Clasificarea funcțiilor de secretariat 13
  8. 1.5.Atribuții şi sarcini ale secretarelor 14
  9. 1.6.Calități şi aptitudini ale personalului de secretariat 16
  10. 1.6.1.Calități personale 16
  11. 1.6.2. Calități profesionale 24
  12. CAPITOLUL 2. ORGANIZAREA MUNCII DE SECRETARIAT 27
  13. 2.1. Deontologia secretarului 27
  14. 2.2. Forme de organizare a secretariatului 29
  15. 2.3. Modul de organizare a unui birou de secretariat 32
  16. 2.3.1. Noțiuni de ergonomie 33
  17. 2.3.2. Ambianța la locul de munca şi eficiența muncii de secretariat 34
  18. 2.4. Echipamente necesare muncii de birou 38
  19. 2.5. Corespondența în munca de secretariat 40
  20. 2.6. Instrumente pentru organizarea şi evidența muncii 42
  21. 2.7.Mijloacele de comunicare într-un secretariat, 54
  22. 3.1. Scurt istoric al Primăriei Municipiului Iaşi 58
  23. 3.2. Prezentarea generală a organizației 59
  24. 3.3. Atribuțiile secretarului 75
  25. 3.4. Documentele în activitatea secretarului 76
  26. 3.5. Activitatea legată de corespondență 77
  27. 3.6. Secretarul în relațiile cu publicul 83
  28. CONCLUZII 87
  29. BIBLIOGRAFIE 89
  30. ANEXE 91

Extras din licență

INTRODUCERE

Lucrarea de față îşi propune să prezinte principalele aspecte introductive privind activitatea de secretariat. Într-o simplă enumerare acestea sunt :birotica şi componentele sistemului birotic,rolul acestuia în cadrul firmei,clasificarea funcțiilor de secretariat, atribuții, sarcini, calități şi aptitudini ale personalului de secretariat.Conținutul lucrării prezintă munca de secretariat în administrația publică, care prin natura sa prezintă unele calități față de secretariatul din sectorul privat ,rezultat a faptului ca însuşi managementul instituțiilor publice şi structura organizațională sunt diferite de organizarea şi conducerea companiilor şi firmelor private. Totodata termenul de secretară a fost suplinit cu cel de asistent manager.Secretariatul se află pe plan secundar, direct şi indispensabil în conducere ,având ca sarcină degrevarea acesteia de unele atribuții,creându-i astfel condițiile necesare realizării principalelor sale funcții : prevedere- organizare- comandă- coordonare-control. Secretara trebuie să creeze condiții optime pentru luarea deciziilor care reprezintă dovada esențială a conducerii.

În capitolul al-II-lea sunt analizate pe larg organizarea muncii de secretariat, ,începând cu deontologia secretarului şi continuând cu activitățile pe care acesta le practică pentru indeplinirea rolului sau. În literatura de specialitate secretariatele au fost denumite ca fiind “un nucleu funcțional, un grup de oameni specializați reuniți sub o autoritate ierarhică ,subordonată la rîndul ei conducerii unității şi care are prevăzute atribuții cu carcater permanent pentru efectuarea lucrărilor specifice muncii de secretariat”.

În funcţie de specificul şi mărimea organizaţiei secretariatul poate fi un grup de încăperi,o încăpere mare în care lucrează mai multe persoane, cu atribuţii diferite sau cu superiori diferiţi, sau o încăpere în care lucrează o singură secretară, pentru unul sau mai mulţi şefi.

În capitolul 3 este prezentat Studiu de caz Modul de organizare al activității de secretariat intr-o instituție publică şi impletirea acesteia cu activitatea de birotică.

Principalul obiectiv al prezenței lucrări este acela de a trata din punct de vedere teoretic şi practic birotica şi organizarea muncii de secretariat.

Lucrarea se incheie cu principalele concluzii asupra temei abordate ,reconstituind principalele noțiuni teoretice prezentate ,cele mai importante ale cercetării,precum şi câteva îmbunătățiri ce ar putea fi aduse activității de secretariat.

CAPITOLUL 1. ASPECTE INTRODUCTIVE PRIVIND ACTIVITATEA DE SECRETARIAT

1.1.Conceptul de birotică

În contextul actualei revoluţii tehnico-ştiinţifice, în care informatica şi telecomunicaţiile, producerea şi comunicarea informaţiei sunt priorităţi incontestabile, cu largi aplicaţii în întreaga viaţă economică, ştiinţifică şi socială, definirea biroticii este o problemă necesară dar dificilă.

Birotica vizează automatizarea activităţilor administrative şi de birou, cu toate acestea, obiectul ei depăşeşte cadrul tehnic al proceselor administrative. Astfel, prin asocierea cu cele mai noi servicii de telecomunicaţii, cu noile mijloace de stocare şi de transmitere a informaţiei audiovizuale, cu tehnicile cele mai performante de reproducere optică şi electronică şi în special cu noile realizări în materie de echipamente şi de programe informatice, birotica oferă noilor tehnici de procesare a informaţiei valenţe profesionale şi economice cu multiple efecte sociale.

Birotica este un nou mod de utilizare a calculatoarelor electronice şi a devenit posibilă odată cu răspândirea pe scară largă a microcalculatoarelor care, prin costul lor relativ redus şi prin accesibilitatea utilizării lor, au pătruns în orice birou sporind considerabil productivitatea şi calitatea muncii administrative.

Bibliografie

A.PANĂ, B. IONESCU, V. MAREŞ, Birotică. Bucureşti, Editura All, 1996,

Alexandru Teodorescu, Lecţii de Acces, Editura Albastră, Cluj-Napoca, 2002,

Bernard Dagenais -Campania de relaţii publice, Ed. Polirom, Iaşi, 2003,

Doina Fotache, Birotica, Editura Junimea, Iaşi, 2001 ,

Doina Fotache, Groupware.Metode, tehnici şi tehnologii pentru grupuri de lucru, Editura Polirom, Iaşi, 2002 ,

Giovannini GIORANNINI, (ed .) De la silex la siliciu : Istoria mijloacelor de comunicare în masă. Bucureşti : Editura tehnică, 1989,

Giovannini GIORANNINI, (ed .) De la silex la siliciu : Istoria mijloacelor de comunicare în masă. Bucureşti : Editura tehnică, 1989,

Irina Popescu, Alina Profiroiu – „ Bazele administrației publice” -Editura Economică, Bucureşti, 2005

Iulian Marius Furdu,Dumitru Todoroi,Diana Micusa , Birotica , Editura Edusoft, Bucureşti , 2006

Margit Gatenjs-Reuter , Manual de secretariat şi asistenţă managerială, Editura Tehnică Bucureşti, 1999 ,

Marin AIFTINCA, Babilonul informaţiei : Către o nouă ordine internaţională în domeniul comunicării şi informaţiei – Bucureşti : Editura politică, 1987 ,

Marin AIFTINCA, Babilonul informaţiei : Către o nouă ordine internaţională în domeniul comunicării şi informaţiei – Bucureşti : Editura politică, 1987 ,

Naftanaila Ion, Colesca Sofia, Birotica şi secretariat, Editura ASE, Bucureşti, 1999 ,

NĂFTĂNĂILĂ, Birotica şi performanţa managerială, Bucureşti, 2000,

NĂFTĂNĂILĂ, Birotica şi performanţa managerială, Bucureşti, 2000,

PANĂ, B. IONESCU, V. MAREŞ, Birotică. Bucureşti, Editura All, 1996

Site-ul Primăriei Municipiului Iaşi – www.primăria-iaşi.ro

Socobeanu Iordana , Manual de secretariat, Editura Eficient, Bucureşti, 2002

Susan VINNICOMB; Nina COLWILL L, Femeile în management, Bucureşti , Teora, 1998

Teodorescu Alexandru, Lecţii de Acces, Editura Albastră, Cluj-Napoca, 2002

Preview document

Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 1
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 2
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 3
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 4
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 5
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 6
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 7
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 8
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 9
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 10
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 11
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 12
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 13
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 14
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 15
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 16
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 17
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 18
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 19
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 20
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 21
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 22
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 23
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 24
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 25
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 26
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 27
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 28
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 29
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 30
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 31
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 32
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 33
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 34
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 35
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 36
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 37
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 38
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 39
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 40
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 41
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 42
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 43
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 44
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 45
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 46
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 47
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 48
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 49
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 50
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 51
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 52
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 53
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 54
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 55
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 56
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 57
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 58
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 59
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 60
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 61
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 62
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 63
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 64
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 65
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 66
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 67
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 68
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 69
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 70
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 71
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 72
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 73
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 74
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 75
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 76
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 77
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 78
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 79
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 80
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 81
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 82
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 83
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 84
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 85
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 86
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 87
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 88
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 89
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 90
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 91
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 92
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 93
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 94
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 95
Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat - Pagina 96

Conținut arhivă zip

  • Birotica si Secretariat - Organizarea Muncii de Secretariat.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Sistemul Organizatoric al Managementului

Introducere Mediul în care-şi desfăşoară activitatea instituţiile este tot mai complex şi imprevizibil, iar ritmurile schimbărilor acestuia este...

Echipamente Birotice Utilizate în Munca de Secretariat

CAPITOLUL I BIROURILE DE SECRETARIAT – SPAŢII ALE ACTIVITĂŢLOR INFORMATIONALE ŞI COMUNICAŢIONALE 1.1. Birotica – ştiinţa automatizării...

Specificul comunicării în Administrația Publică Locală - studiu de caz - Primăria Comunei Munteni, Judetul Galați

INTRODUCERE Fascinantă şi omniprezentă, comunicarea este o dimensiune fundamentală a existenţei şi dezvoltării umane din cele mai vechi timpuri....

Dosar de practică la unitatea SC Pravat SRL

CAPITOLUL I Caracteristicile tipologice ale firmei 1.1 Denumirea si statutul juridic Firma la care a fost efectuata practica ( 6 ore pe...

Proiect de practică - Diamant-Ata SRL

I. CARACTERISTICI TIPOLOGICE ALE FIRMEI 1.1 Denumirea si statul juridic S.C. “Diamant-ata” SRL este o persoana juridica româna 2004 cu sediul in...

Birotică

INTRODUCERE În actuala revoluţie tehnico-ştiinţifică informatica, telecomunicaţiile, producerea şi comunicarea informaţiei au devenit priorităţi...

Proiect Management - Strial SRL

CAPITOLUL I CARACTERISTICI TIPOLOGICE ALE FIRMEI 1.1. DENUMIREA ŞI STATUTUL JURIDIC Societatea comercială STRIAL S.R.L. s-a constituit în baza...

Organizarea Muncii de Secretariat și Utilizarea Sistemului Informatic în Cadrul Firmei SC Ubicalc SA

1.1. Forme de organizare a secretariatului Compartimentul secretariat este unul subordonat direct conducerii, el are atribuţii şi sarcini...

Ai nevoie de altceva?