Biserica Orodoxa in Timpul lui Mahomed al-II-Lea

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere - pg. 1
I. Sultanul Mahomed al II-lea: Cuceritorul Constantinopolului
I.1 Viata - pg. 7
I.2 Imperiul Otoman: organizare, structura economica, sociala si politica - pg. 10
II.Situatia Bisericii Ortodoxe in Imperiul Otoman la caderea Constantinopolului
II.1 Ofensiva otomana asupra Imperiului Bizantin - pg. 26
II.2 Situatia Bisericii - pg. 30
III. Biserica Ortodoxa in timpul sultanului Mahomed al II-lea
III.1 Urmarile politice si militare ale caderii Constantinopolului - pg. 42
III.2 Masurile privitoare la Biserica Ortodoxa - pg. 52
III.3 Relatia dintre Imperiul Otoman si Biserica Ortodoxa in timpul lui Mahomed - pg. 59
III.4 Ghenadie al II-lea Scholarios primul patriarh sub dominatia otomana - pg. 64
IV. Concluzii - pg. 68 
Bibliografie - pg.71


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Prin lucrarea de fata "Biserica Ortodoxa in timpul sultanului Mahomed al II - lea Cuceritorul" s-a urmarit aducerea la cunostinta crestinilor otodocsi atat istoria credintei si bisericii ortodoxe din sec.XV - XVI cat si greutatile si eforturile depuse de-a lungul anilor pentru mentinerea acesteia, biserica ortodoxa fiind recunoscuta prin dreapta si corecta ei invatatura. Aceasta lucrare constituie mai degraba o introducere pentru cei care doresc sa aprofundeze cunoasterea unui trecut pe care se bazeaza in mare masura realitati ale prezentului.
Lucrarea are patru capitole principale si opt subcapitole asa cum se vede in cuprins:
I. Sultanul Mahomed al II-lea: Cuceritorul Constantinopolului
I.1 Viata 
I.2 Imperiul Otoman: organizare, structura economica, sociala si politica 
II.Situatia Bisericii Ortodoxe in Imperiul Otoman la caderea Constantinopolului
II.1 Ofensiva otomana asupra Imperiului Bizantin 
II.2 Situatia Bisericii 
III. Biserica Ortodoxa in timpul sultanului Mahomed al II-lea
III.1 Urmarile politice si militare ale caderii Constantinopolului 
III.2 Masurile privitoare la Biserica Ortodoxa 
III.3 Relatia dintre Imperiul Otoman si Biserica Ortodoxa in timpul lui Mahomed 
III.4 Ghenadie al II-lea Scholarios primul patriarh sub dominatia otomana 
IV. Concluzii 
Lucrarea isi propune accentuarea cunoasterii situatiei Bisericii Ortodoxe in timpul schimbarilor petrecute in perioada domniei lui Mahomed al II-lea. 
Astfel in primul capitol "Sultanul Mahomed al II -lea Cuceritorul Constantinopolului" se prezinta viata acestuia si realizarile lui ca sultan si intemeietor al Imperiului Otoman. 
In capitolul doi "Situatia Bisericii Ortodoxe in Imperiul Otoman la caderea Constantinopolului" este prezentata atat situtia din perioada precedenta cuceririi Constantinopolului, situatia Bisericii Ortodoxe in Imperiul Bizantin, cat si situatia Bisericii Ortodoxe in perioada imediat urmatoare cuceririi Constantinopolului de catre otomani. 
Capitolul trei al acestei lucrari aduce in prim plan urmarile caderii Constantinopolului, masurile luate de Mahomed al II -lea cu privire la Biserica ortodoxa si relatia stabilita intre Biserica Ortodoxa si Imperiul Otoman in timpul domniei acestuia. Este prezentata deasemenea aici o mica si succinta parte a vietii si scrierilor patriarhului Ghenadie al II-lea Scholarios, primul patriarh sub domnia otomana.
In capitolul "Concluzii" sunt prezentate concluziile trase din aceasta lucrare si anume ca :
Biserica Ortodoxa a trecut de-a lungul vremii prin multe incercari, dar Dumnezeu a avut mereu grija de ea si a ajutat la mentinerea ei .
Istoria Bisericii este o parte importanta a credintei crestine ortodoxe.
In alegerea acestei perioade marcate de reperele cronologice din cuprinsul lucrarii un
rol important l-a avut si fascinatia exercitata de o epoca de tranzitie, in care lumea bizantului n-a disparut cu desavarsire iar cea otomana nu s-a conturat definitiv.
Un demers centrat pe aceasta perioada si pe evolutiile oglindite de istoriografie poate sa puna foarte bine in evidenta atat elementele de continuitate, cat si pe cele de ruptura.
Problemele comune sau specifice cu care sunt confruntati, de-a lungul perioadei definite ca obiect al prezentului studiu, autorii de istorii din Occident si din Bizant, reclama adesea din partea lor un raspuns de acelasi tip, anume ideologic si propagandistic.
Pe aceasta tema s-a scris mereu cate ceva, dar adevarul istoric este considerat o enigma, pe care multi scriitori si istorici renumiti s-au straduit sa-l aduca la lumina.
Un excelent text despre aceasta perioada apartine lui Pierre Chuvin, director intre 2003 si 2008 al Institutului de Studii Anatoliene din Istanbul "Limba, obiceiuri, islamizare". 
Despre ,,Timpul sultanilor. De ce au cu!cerit turcii Constantinopolul" scrie cu acribie si eruditie Stephane Yerasimos, profesor la Univeristatea Paris.
Istoria Bisericii Ortodoxe in timpul sultanului Mahomed al II - lea Cuceritorul a fost descrisa de patru istorici; Laonic Chalkokondil, Ducas, Giorgios Sphrantzes si Critobul din Imbros. 
Laonic Chalkokondil (Condei de arama) era un nobil atenian, discipol al umanistului Ghemistos Pleton, captivat de Herodot si Tucidide. 
Istoria sa cuprinde 10 capitole si trateaza evenimentele istorice dintre anii 1298-1463, deci perioada cuceririi turcesti si a caderii Constantinopolului, ajungand la cucerirea Lerinos-ului in 1463. Expunerea sa este clara, demonstrand intelegerea faptelor istorice. In plus, nu atat Bizantul cat Imperiul otoman este centrul expunerii istoriei sale. Traind mai multi ani la curtea Despotului de Moreea, el trateaza detaliat procesul istoric din Peloponez care a avut mare importanta pentru istoria Imperiului bizantin din secolul al XV-lea.
Chalkokondil este important si pentru istoria noastra, mai ales pentru luptele lui Vlad Tepes cu turcii - cum scria prof. Alexandru Elian descriind cu lux de amanunte campania lui Mahomed II contra lui Vlad Tepes din 1462, precum si activitatea fiilor lui Mircea cel Batran (1386-1418). Contemporan cu Renasterea italiana, s-a interesat si de istoria statelor apusene, precum si a Tarilor Romanesti. Prof. Vasile Grecu a tradus opera sa cu titlul ''Expuneri istorice" ed. Academiei, Bucuresti, 1958.
Ducas este nepotul imparatului Mihail Ducas. 
A fost un umanist convins si a scris in greaca populara. Opera sa, Istoria turco-bizantina (1341-1462) - editata in editie critica de prof. Vasile Grecu, Bucuresti, 1958 - prezinta dramatic caderea Constantinopolului. Istoria sa incepe cu venirea pe tron a imparatului Ioan VI Cantacuzino, in 1341, devenind detaliat pentru domnia lui Baiazid, dupa 1389. Este important si pentru istoria noastra, dand date si asupra epocii lui Mircea cel Batran si a lui Dan II. 
Giorgios Sphrantzes, nascut in 1401, a avut o viata zbuciumata. 
Opera sa are doua variante: a) Chronicon minus, sigur autentica, tratand evenimentele istorice dintre anii 1413 si 1477; b) Chronicon maius tratand anii 1256-1476, contestata de unii istorici, dar aparata de alti ca V. Grumel sau G. Morovczik. In expunerea evenimentelor istorice, Sphrantzes-martor ocular al caderii Constantinopolului, - este obiectiv, respectand cronologia evenimentelor.
Interesant este faptul miraculos, descris de el, cand turcii au intrat in Sf. Sofia, unii din preoti care slujeau la Sf. Altar au luat Sf. Taine si s-au indreptat cu ele spre peretele de miazazi; acesta s-a deschis si i-a cuprins si acolo vor ramane pana ce Sf. Sofia va fi iarasi biserica! Istoria lui Sphrantzes ne priveste si pe noi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Biserica Orodoxa in Timpul lui Mahomed al-II-Lea.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!