Brand Turistic Brașov

Licență
9/10 (3 voturi)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 44 în total
Cuvinte : 12999
Mărime: 1.72MB (arhivat)
Publicat de: Liliana Prodan
Puncte necesare: 11

Cuprins

  1. CUPRINS 2
  2. CAPITOLUL I BRANDING-UL ŞI DESTINAŢIA TURISTICĂ 4
  3. I.1 DESTINAŢIA TURISTICĂ 4
  4. I.2 IMAGINEA DE BRAND A DESTINAŢIEI TURISTICE 6
  5. I.2.1 BRAND-UL ŞI STRATEGIA DE COMUNICARE A BRANDULUI 7
  6. I.3 PROMOVAREA IMAGINEI DE BRAND 9
  7. CAPITOLUL II DESTINAŢIA TURISTICĂ. BRAŞOV – PERLA TURISMULUI MONTAN ROMÂNESC 15
  8. II.1 SCURT ISTORIC 15
  9. II.2 FORME DE TURIM PRACTICATE ÎN JUDEŢUL BRAŞOV 15
  10. II. 3 POTENŢIALUL TURISTIC ŞI ANTROPIC AL JUDEŢULUI BRAŞOV 17
  11. CAPITOLUL III IMAGINEA DE BRAND A DESTINAŢIEI TURISTICE BRAŞOV 23
  12. – BE.LIVE.IT- 23
  13. III.1 METODOLOGIA DE CERCETARE 23
  14. III.2 APARIŢIA BRAND-ULUI “BRAŞOV.BE.LIVE.IT” 23
  15. III.3 PIAŢA ŢINTĂ 25
  16. III.3 PERSONALITATEA BRANDULUI 26
  17. III.4 ATRIBUTELE ŞI BENEFICIILE BRAND-ULUI „BRAŞOV BE.LIVE IT” 26
  18. III. 5 ETAPE DE CREARE A BRAND-ULUI „BRAŞOV.BE LIVE IT” 27
  19. III.5 STRATEGII DE PROMOVARE A BRAND-ULUI „BRAŞOV BE. LIVE IT” 28
  20. STUDIU DE CAZ 29
  21. IMPACTUL IMAGINII DE BRAND „BRAŞOV BE. LIVE IT” 29
  22. CONCLUZII ŞI PROPUNERI 35
  23. BIBLIOGRAFIE 37

Extras din licență

Capitolul I Branding-ul şi destinaţia turistică

I.1 Ce este turismul?

Turismul modern s-a născut în secolul al XIX-lea, odată cu dezvoltarea civilizației industriale. Mai mult, el a fost rezervat elitelor, dar, după anii 1930-1940 și mai ales după al doilea război mondial, datorită promovării unor legi sociale, cu privire la concediile plătite, dar și ca urmare a creșterii veniturilor populației, turismul a devenit mai mult un fenomen de masă.

România a reprezentat o destinaţie turistică importantă pentru piaţa zonală, promovând, cu precădere, produsele turistice de litoral, staţiunile balneare, programele culturale şi mănăstirile din nordul Moldovei şi Bucovina.

Oferta turistică românească nu s-a schimbat de-a lungul timpului devenind necompetitivă în raport cu exigenţele cererii turistice şi ale produselor turistice similare de pe piaţa internaţională.

Structurile turistice de primire şi îndeosebi oferta de agrement sunt învechite, necompetitive, serviciile turistice şi programele turistice sunt realizate stereotip şi de calitate modică iar raportul calitate-preţ este neconcludent. De aceea, în ultimii 20 de ani s-a constatat o scădere continuă a cererii turistice externă pentru România.

Pentru a ieşi din competiţia turistică internaţională este necesară modernizarea, relansarea şi dezvoltarea turismului românesc şi crearea unor produse turistice moderne şi competitive pe piaţa turistică.

Se impun, astfel, pe lângă modernizarea structurilor turistice, a staţiunilor turistice, şi crearea de produse turistice noi, staţiuni, programe originale, atractive şi inedite ce ar putea, printr-o activitate susţinută de promovare pe piaţa internaţională, să direcţioneze importante fluxuri turistice spre România. În acest sens, se impune şi dezvoltarea ofertei de agrement şi de animaţie, de mare atractivitate, prin crearea de parcuri tematice şi de divertisment, parcuri acvatice, oferte prezente în ţările cu tradiţie turistică din lume.

Alături de modernizarea şi dezvoltarea unei oferte turistice diversificate şi competitive sunt necesare şi măsuri de îmbunătăţire şi dezvoltare a activităţii de marketing şi promovare, de integrare în turismul mondial, de asigurare a cadrului legislativ şi mediului financiar-fiscal stimulativ şi stabil, corespunzătoare.

Turismul reprezinta un fenomen economico – social propriu civilizatiei moderne, puternic ancorat în viata societatii si, ca atare, aflat într-o relatie de interconditionalitate cu aceasta. Astfel, tendintele înregistrate în evolutia economiei mondiale, atât cele pozitive exprimate de sporirea productiei si, pe aceasta baza, a prosperitatii generale, de intensificare a schimburilor internationale si largirea cooperarii dintre state, de industrializare si tertiarizare, cât si cele negative precum crizele sau perioadele de recesiune economica, extinderea saraciei si somajului, inflatia, deteriorarea mediului au influentat cantitativ si strucural activitatea turistica, stimulând calatoriile si diversificând orientarea lor spatiala.

În ultimele decenii, pe plan mondial, economiile moderne au dat câstig de cauza dezvoltarii serviciilor. Structura si rolul acestora s-au amplificat în mod continuu si ascendent, contribuind în mod deosebit la reorientarea fortei de munca spre sectorul tertiar si dezvoltare regionala. Turismul este consumator de resurse naturale, umane si culturale, de servicii directe si indirecte fiind la rândul sau initiator de servicii proprii. Prin continutul si functiile lor, serviciile din turism raspund atât industriei de profil cât si celor ale consumatorilor .(Bran , F. ,2004)

In prezent, turismul se situeaza printre cele mai de seama componente ale economiei mondiale, participând cu aproape 12% la realizarea produsului mondial brut, cu circa 11% la ocuparea fortei de munca, fiind cel mai important capitol al comertului international si mobilizând circa 11% din cheltuielile de consum ale populatiei. Nu pot fi ignorate efectele negative generate de dezvoltarea necontrolata a turismului, mai ales asupra palierelor sociale si de mediu, chiar daca turismul este adesea privit ca o forma inofensiva a dezvoltarii industriale comparativ cu alte industrii.(Popescu , D. , 2003)

I.2 Destinaţia turistică

Dinamismul , profunzimea şi amploare transformărilor din toate domeniile vieţii economice şi sociale – ca trăsături definitorii ale evoluţiei contemporane- se reflectă între altele , în modificarea structurilor economice , în reierarhizarea ramurilor component în concordanţă cu cerinţele prograsului ştiinţifico-tehnic, cu exploatarea raţională a întregului potenţial de resurse şi sporirea eficienţei, cu exigenţele îmbunătăţirii calităţii vieţii.(Miniciu, R., 2001).

Nu putem vorbi de turism , turişti , servicii turistice sau produse turistice dacă nu ar exista o ţară , o regiune din cadrul unei ţări, un oraş, un sat sau o staţiune unde acesta elemente să fie organizate, concepute şi promovate. Datorită acestui fapt este necesar să definim conceptul de destinaţie turistică şi elementele caracteristice ale acesteia.

Prin destinaţie turistică se poate întelege o ţară , o regiune din cadrul unei ţări , un oraş , un sat sau o staţiune în interiorul căreia se crează o imagine favorabilă a destinaţiei la nivelul segmentelor ţintă de vizitatori , se concep instrumente de susţinere şi difuzare a imaginii şi se promovează imaginea destinaţiei în zonele de origine.

Există mai multe tipuri principale de destinaţii turistice : (Anastasiei , B. , 2008 )

- destinaţii clasice – acestea sunt în general oraşe care dispuns de un bogat patrimoniu arhitectural , cultural şi istoric , foarte potrivite pentru petrecerea unei vacanţe sau pentru o vizită de durată mai lungă (ex.: Paris , Atena, Roma etc. );

- destinaţii naturale – cum ar fi Delta Dunării , rezervaţia Serengeti din Tanzania sau Cascada Niagara. Aici turiştii vin pentru a admira peisajele sau pentru a lua contact cu bogăţiile naturale ale regiunii (floră, faună ) ;

- destinaţii pentru turismul de afaceri – acestea sunt importante centre industriale şi comerciale, unde există facilităţi turistice de înal nivel şi posibilităţi de agrement variate , fapt care le face atractive pentru oamenii de afaceri . Ex.: New York ;

- destinaţii pentru o noapte – este vorba în special de localităţile aflate între marile destinaţii de vacanţă şi zonele de origine ale turiştilor ;

- destinaţii pentru şederi scurte – acestea sunt în general oraşe mai mici în care există obiective de patrimoniu care le fac atrăgătoare.De exemplu Pisa din Italia şi Bruges din Belgia.

Preview document

Brand Turistic Brașov - Pagina 1
Brand Turistic Brașov - Pagina 2
Brand Turistic Brașov - Pagina 3
Brand Turistic Brașov - Pagina 4
Brand Turistic Brașov - Pagina 5
Brand Turistic Brașov - Pagina 6
Brand Turistic Brașov - Pagina 7
Brand Turistic Brașov - Pagina 8
Brand Turistic Brașov - Pagina 9
Brand Turistic Brașov - Pagina 10
Brand Turistic Brașov - Pagina 11
Brand Turistic Brașov - Pagina 12
Brand Turistic Brașov - Pagina 13
Brand Turistic Brașov - Pagina 14
Brand Turistic Brașov - Pagina 15
Brand Turistic Brașov - Pagina 16
Brand Turistic Brașov - Pagina 17
Brand Turistic Brașov - Pagina 18
Brand Turistic Brașov - Pagina 19
Brand Turistic Brașov - Pagina 20
Brand Turistic Brașov - Pagina 21
Brand Turistic Brașov - Pagina 22
Brand Turistic Brașov - Pagina 23
Brand Turistic Brașov - Pagina 24
Brand Turistic Brașov - Pagina 25
Brand Turistic Brașov - Pagina 26
Brand Turistic Brașov - Pagina 27
Brand Turistic Brașov - Pagina 28
Brand Turistic Brașov - Pagina 29
Brand Turistic Brașov - Pagina 30
Brand Turistic Brașov - Pagina 31
Brand Turistic Brașov - Pagina 32
Brand Turistic Brașov - Pagina 33
Brand Turistic Brașov - Pagina 34
Brand Turistic Brașov - Pagina 35
Brand Turistic Brașov - Pagina 36
Brand Turistic Brașov - Pagina 37
Brand Turistic Brașov - Pagina 38
Brand Turistic Brașov - Pagina 39
Brand Turistic Brașov - Pagina 40
Brand Turistic Brașov - Pagina 41
Brand Turistic Brașov - Pagina 42
Brand Turistic Brașov - Pagina 43
Brand Turistic Brașov - Pagina 44

Conținut arhivă zip

  • Brand Turistic Brasov.docx

Alții au mai descărcat și

Evaluarea Diversității Ofertei de Agrement Turistic în Municipiul Chișinău

Introducere În perioada actuală, când turismul a devenit o activitate de mare importanţă socială, economică şi, chiar politică, atât pe plan...

Turcia - Politici Turistice

REPUBLICA TURCIA ( TÜRKIYE CÜMHURIYETI) Motto: “Pace in tara, pace in lume” Turcia, tara asezata pe doua continente, la estul extreme al...

Potențialul Turistic al Deltei Dunării

Evaluarea industriei turistice românesti indica faptul ca turismul poate deveni una din industriile de export puternice ale României, care va...

Turismul Religios

1. Notiuni teoretice despre turismul religios Turismul religios este o forma de turism care exista, de secole si care mai pastreaza înca unele...

Program turistic internațional în Grecia

Capitolul I 1.1 Tipul de program turistic international: Agentia de turism « New Vision » organizeaza un circuit turistic international in inima...

Promovarea și Comercializarea unui Circuit Turistic

Cuvânt înainte Această lucrare are ca temă comercializarea şi promovarea unui circuit turistic din judeţul Braşov, zonă care este unică pentru că...

Oferta și producția turistică pe piață

Argument Turismul este astăzi considerat de analişti ca unul din cele mai dinamice sectoare economice, cu o evoluţie mereu oscilantă, fiind...

Obiective turistice pentru un sejur în orașul Sibiu

Sibiul este situat in partea sudica a Transilvaniei, pe raul Cibin si se situeaza la 45°47' latitudine nordica (in linie cu Lyon) si 24°05'...

Te-ar putea interesa și

Studiu comparativ privind imaginea destinațiilor turistice Poiana Brașov - România și Bad Gastein - Austria

Lucrarea de față își propune să analizeze două stațiuni turistice montane renumite, una din România, Poiana Brașov și cealaltă din Austria,...

Promovarea prin brand a destinației turistice - România

INTRODUCERE Situată în rândul țărilor al căror potential turistic este divers și bogat, România nu a reușit să-l valorifice la adevărata sa...

Strategia de dezvoltare durabilă a orașului Brașov

1.1 Scurt isoric Brasovul in evul mediu. Brasovul este atestat documentar in anul 1234 in Catalogul Ninivensis cu numele de Corona. In a doua...

Turismul brașovean

Cuvânt înainte Braşovul este un loc de o frumuseţe aparte, care se oferă generos nu numai prin natură, ci şi prin vestigiile istorice, amprenta...

Strategia de Dezvoltare a Turismului Rural Românesc în Contextul Integrării în Uniunea Europeana

CAPITOLUL I Strategii de dezvoltare a unor zone turistice româneşti în perspectiva integrării în Uniunea Europeană În cadrul strategiei naţionale...

Strategia de comercializare a produsului turistic - Poiana Brașov

Introducere Turismul este astazi una din cele mai dinamice ramuri economice din lume. Este un lucru pe care l-au inteles deja organizatiile de...

Valorificarea resurselor turistice ale județului Brașov

PARTEA I 1. Informații generale despre județ (Localizarea și caracterizarea zonei) Sursă: https://images.app.goo.gl/5ZBW1NNBXt8GbB6U - Așezarea...

Analiza activității de turism din Județul Brașov

CAPITOLUL I : TURISMUL SI MARKETINGUL TURISTIC – ABORDARI TEORETICE 1.1 DEFINIREA NOŢIUNII DE TURISM Etimologic, cuvântul „turism” provine din...

Ai nevoie de altceva?