Brandul in moda romaneasca

Extras din licenta Cum descarc?

Lucrarea de fata prezinta pe parcursul a trei capitole analiza brandurilor si a modei romanesti precum si pozitionarea designerilor romani atat la nivel national cat si international. Acest segment de piata este suprasaturat de branduri internationale care si-au facut aparitia in marile malluri din Romania dar cu toate acestea se observa o modificare in mentalitatea romanilor care au inceput sa aprecieze creatiile designerilor romani.
Am ales aceasta tema deoarece consider ca orice sa moda este si va fi mereu un subiect de actualitate, precum si un subiect de dezbateri. In plus Romania este renumita la nivel international pentru creatii deosebite realizate de creatori de moda romani. De asemenea piata modei romaneasca a inceput sa fie apreciata in ultimii ani si pe plan local nu doar pe podumiurile straine.
Obiectivul acestei lucrari este dublu, in primul rand am avut in vedere principalii creatori de moda celebrii din Romania si pozitionarea acestora pe piata autohtona si internationala si in al doilea rand observarea profilului consumatorului roman cand vine vorba despre piese vestimentare si de alegerile pe care acestia le fac. 
In primul capitol am analizat structura si caracteristicile brandurilor in general precum si importanta acestora pentru toate afacerile, considerand ca brandul este unul dintre cele mai importante aspecte ale oricarei afaceri mari sau mici. O strategie de brand eficienta ofera un avantaj major in cadrul pietelor din ce in ce mai competitive. Mai mult un brand solid nu reprezinta doar imagine si publicitate, acesta se contruieste in timp in jurul unui produs sau serviciu de o buna calitate si cu ajutorul unei organizatii competente.
In plus pentru a face o introducere in capitolul al doilea am evidentiat faptul ca in Romania cel mai usor se pot analiza brandurile si moda acestora cand vine vorba de garderoba fiecaruia. Marcile cunoscute sunt prima obtiune cand vine vorba de improspatarea garderobei, atat pentru cei foarte tineri dar si pentru cei cu varsta medie.
In capitolul al doilea am prezentat domeniul fashion din Romania, acesta fiind unul al usilor deschise deoarece aici se regasesc colaboratori si parteneri dar si o multime de alte persoane pentru care acest domeniu prezinta interes, fapt pentru care in aceasta lume exista foarte des diferite evenimente la care participa persoane din Romania cat si din alte tari interesate de acest domeniu. De asemenea am evidentiat succesul brandurilor romanesti si a marilor designeri romani ce se afla in spatele acestora, cum ar fi Catalin Botezatu, Doina Levintza, Irina Schrotter, Romanita Iovan, dar si designeri tineri printre care Maria Lucia Hohan, Andreea Constantin, Aura Cercel. Tendintele in ceea ce priveste moda este de asemenea un element care a fost analizat in cadrul capitolului al doilea deoarece prin acest internediu designerii se pot evidentia in aceasta lume.
In ultimul capitol am realizat o analiza cu privire la preferintele romanilor in materie de branduri vestimentare romanesti, observandu-se ca alegerile rationale au devenit un factor mult mai important in deciziile de cumparare privind articolele vestimentare, acest lucru determinand o noua aborbare a clientilor si a unei noi strategii care sa mentina vanzarile. In plus am realizat un top al preferintelor romanilor in materie de designeri romani, in ultima perioada observandu-se o moda in a purta creatii ale designerilor autohtoni. In incheierea lucrarii am realizat o analiza a marilor designeri din Iasi si a pozitiei pe care acestia o au pe piata locala.
Metoda de cercetare folosita este una descriptiva, utilizand in realizarea lucrarii ca principale surse de informare bazele de date Anelis Plus.
Capitolul I
Brandul si moda romaneasca
1.1.Despre brand
Pentru a putea vorbi despre brandul din moda romaneasca trebuie sa tratam pentru inceput notiunea de brand si mai exact trebuie sa definim ceea ce presupune capitalul unui brand. Prin urmare David Aaker , sustine in lucrarea sa ,, Managementul Capitalului unui Brand", idee lui Stephan King, prin care se afirma faptul ca un brand reprezinta de fapt ceea ce cumpara clientul. De altfel, acesta mai sustine si faptul ca un produs poate fi copiat cu usurinta de concurenta in timp ce brandul este unic. Totodata produsul copiat poate fi depasit cu usurinta, in timp ce un brand de succes dainuie in timp, fiind etern.
Capitalul unui brand este alcatuit din cinci elemente cruciale am putea spune: recunoasterea numelui, cumparatorii fideli ai brandului, calitatea perceputa, asocierile precum si alte active ce se afla in proprietatea brandului, dintre care remarcam marcile, sau relatiile in canalele de distribuire. 
Un brand este adesea asociat cu un nume, auun simbol distinctiv precum un logo, o marca inregistrata sau chiar un design care este folosit tocmai cu intentia de a identifica in mod distinct produsele sau chiar si serviciile apartinand unui producator si de a le diferentia de cele ale concurentei. Crearea unui brand a fost gandita ca o chestiune prin care sa se treaca de la lucrurile comune si bune, la produse bune care sa se remarce printr-un nume, printr-o marca nu doar prin pret. Prin urmare nu pretul sa fie cel care influenteaza alegerea cumparatorului ci marca. Brandul a fost gandit ca fiind unul din factorii principali de marketing care sa dainuie in timp si care sa isi pastreze caracteristicile. Astfel, desi practicile de marketing ale unui produs au suferit nenumarate schimbari de-a lungul timpului, definirea elementele determinante ale brandului au stagnat pentru aproape 80 de ani 
Brandul analizat este ansamblul caracteristicilor si experientelor ce fac ca un serviciu sa fie unic in raporturile cu partile interesate. Acesta a devenit un aspect definitoriu al modului in care sunt promovate produsele si serviciile catre consumatori. In conditiile in care procesele de branding au o flexibilitate deosebita si pot fi aplicate unei game largi de obiecte, managementul brandului este un instrument de baza al marketingului din zilele noastre, el fiind prezent in procesele de vanzare si promovare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Brandul in moda romaneasca.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

A.Carti
1.Aaker, D. A. ,Managing brand equity: Capitalising on the value of a brand name, Anul 1991New York: The Free Press;
2.Aaker, D. A. Managing brand equity: Capitalising on the value of a brand name. New York: The Free Press 1991;
3.Aaker, David, Managementul Capitalului Unui Brand, Cum sa valorificam numele unui Brand, Anul 2005, Editura Brandbuilders;
4.Eric Abrahamson, Management Fashion, Academy of Management Review;
5.Francisco Conejo and Ben Wooliscroft,, Brands Defined as Semiotic Marketing Systems, Journal of Macromarketing, 2015;
6.Ioana Lepadatu, Daniela, Danciu, Personalitatea unui brand;
7.Keller, K. L. Strategic brand management: building, measuring and managing brand equity. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall 2003;
8.Munyaradzi W. Nyadzayo, Michael Ewing, Brand relationships and brand equity in franchising, Industrial Marketing Management
B.Articole
1.Bopeng Zhang, Jung-HwanKim, ury fashion consumption in China: Factors affecting attitude and purchase intent, ScienceDirect ,Journal of Retailing and Consumer Services 2013;
2.Cheng Lu Wang, Cultural identity and consumer ethnocentrism impacts on preference and purchase of domestic versus import brands, Journal of Business Research , 2015;
3.Degeratu,A.M.,Rangaswamy,A.,Wu,J.,2000.Consumer choice behavior in online and traditional supermarkets: the effectsof brand name,price,andother search attributes.Int.J.Res.Mark;
4.Eunju Ko, Carol M. Megehee, Fashion marketing of luxury brands: Recent research issues and contributions, ScienceDirect, Journal of Business Research , 2012;
5.Fournier, S. Consumers and their brands: Developing relationship theory in consumer research. Journal of Consumer Research, 1998;
6.Fournier, S Consumers and their brands: Developing relationship theory in consumer research. Journal of Consumer Research, 1998;
7.HaeEun Helen Chun, C. Whan Park, Andreas B. Eisingerich, Deborah J. MacInnis, Strategic benefits of low fit brand extensions: When and why? ScienceDirect Journal of Consumer Psychology 2015;
8.Keller, K. L., & Lehmann, D. R. (2006). Brands and branding: Research findings and future priorities. Marketing Science;
9.Kim Willems, Wim Janssens , Gilbert Swinnen , Malaika Brengman ,Sandra Streukens, Mark Vancauteren, From Armani to Zara: Impression formation based on fashion store patronage, Journal of Business Research, ScienceDirect 2012;
10.ler, K. L. Strategic brand management: building, measuring and managing brand equity. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall 2003;
11.Maria Teresa Garcia-Alvarez, Analysis of the effects of ICTs in knowledge management and innovation: The case of Zara Group, ScienceDirect, Computers in Human Behavior 2015; 
12.Martos-Partal, San Martin, Brands as substitutes for the need for touch in online shopping, Journal of Retailing and Consumer Services 27 2015;
13.Mindrut, Manolica, Building brands identity, Procedia Economics and Finance, 2015;
14.Rita Valette Florence, Virginie De Barnier, Towards a micro conception of brand personality, Journal of Bussiness Research 66, 2013;
15.Rossi, Borges, Private label versus national brands: the effects of branding on sensory perceptions and purchase intentions, Journal of Retailling and Consumer Services 2015;
16.Yan Li, Hongwei He, Evaluation of international brand alliances: Brand order and consumer ethnocentrism, Journal of Busuness Research;


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!