Extras din licență
Introducere
În lucrarea de faţă îmi propun să fac o analiză teoretică a două concepte întâlnite foarte des în zilele noastre, concepte care pentru majoritatea persoanelor sunt identice, dar privite din punct de vedere al unui cunoscător de marketing , brandul şi marca reprezintă, aş putea spune, un ideal greu de atins, un ideal care presupune mai multe cheltuieli şi mai ales necesită aplicarea unor strategii adecvate care să conducă la fenomenul de loialitate şi încredere faţă de un produs.
Lucrarea este structurată pe patru capitole. Astfel, în elaborarea primului capitol „Branduri româneşti – tradiţie şi performanţă” am încercat să vorbesc despre apariţia „brandului”, am evidenţiat care este definiţia noţiunii de brand, aducând în acest sens mai multe explicaţii date de specialiştii în domeniu, cea mai uşor de reţinut fiind cea care spune că brandul este o promisiune făcută ferm, clar şi pentru totdeauna.
În continuarea acestui capitol am descris piaţa brandurilor româneşti , cu cele mai importante branduri care au continuat să existe de la Revoluţia din 1989 şi până astăzi, procedeul de trecere de la brand la lovemark-urile zilelor noastre, oferta actuală de mărci româneşti, precum şi cel mai important program, care a ajutat la menţinerea brandurilor şi a mărcilor pe piaţa românească, şi anume, „Programul fabricat în România”.
Capitolul al doilea „Publicitatea de marcă – oportunitate de promovare pe pieţele externe” este structurat, astfel încât, un simplu cititor să-şi dea seama cât de importantă este publicitatea în viaţa unei mărci. Lucrul care trebuie înţeles de companiile româneşti este că marca fără publicitate nu există.
În continuare, am vorbit despre cât de importantă este publicitatea în promovarea unei mărci, care sunt cele mai importante şi eficiente metode de promovare a publicităţii de marcă, dar şi modul în care acestea influenţează consumatorii.
Capitolul al treilea „Piaţa mărcilor de vinuri din România”, vine cu o descriere într-ale vinului, ne arată care sunt cele mai importante mărci de vinuri româneşti pe piaţa internaţională şi cât de mare este această arie a vinurilor pe piaţa externă.
Ultimul capitol intitulat „Vinul de Cotnari” reprezintă ultima parte a lucrării în care, partea introductivă se referă la compania şi meleagurile producătoare de vin, cu o foarte veche istorie, iar partea a doua constituie o analiză a mărcii de vin veterane din ţara noastră, vinul de Cotnari.
În final trebuie să reţinem faptul că nu orice marcă este neapărat şi brand. Pentru a se menţine pe piaţa românească, un brand trebuie să fie unul de calitate, să răspundă cerinţelor consumatorilor , dar mai ales, să respecte promisiunea ferm făcută la înfiinţarea sa.
Capitolul 1. BRANDURI ROMÂNEŞTI - TRADIŢIE ŞI PERFORMANŢĂ
1.1. Scurt istoric
Etimologia cuvântului brand vine de la vechii locuitori ai Scandinaviei- „brandr”, unde avea semnificaţia de „a arde”. Pe această rădăcină a ajuns lumea anglo-saxona, unde o data cu dezvoltarea comerţului cu animale, reprezenta modalitatea prin care crescătorii de bovine îşi marcau numele (cu fierul înroşit in foc) pe animalele proprii pentru a putea face diferenţierea lor. Astfel, bovinele marcate cu un semn aparţinand unui fermier cu o buna reputaţie în creştereaa animalelor erau mai căutate decât cele ale unor fermieri cu o repuţatie mai mică. Această utilitate reprezentând „însemnarea” a rămas neschimbată în esenţa ei până astăzi.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Branduri si Marci Romanesti.doc