Bucuria

Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I. ASPECTE TEORETICE PRIVIND ACTIVITATEA DE MARKETING 
1.1 Esenta marketingului. Concept si definire.
Continutul conceptului de marketing, functiile si trasaturile lui sunt diferit prezentate in literatura de specialitate. Toate teoriile accepta, insa, caracterizarea scopului urmarit de marketing, mijloacele de investigare si tehnicile folosite. Termenul semnifica: organizarea procesului de conceptie a produselor, productia, desfacerea si activitatea de comunicare, pornind de la ideea de cunoastere a cerintelor consumatorilor sau utilizatorilor, in scopul satisfaceriicelor mai exigente cerinte ale acestora. Marketingul este deci un concept organizational, o organizare de metode, de procedee, de tehnici de cercetare, de calcul si analiza, de previziune si control, dar si de organizare si promovare in intreprindere a unui spirit de cunoastere si anticipare a conduitei, comportamentului de cumparare si de consum a cumparatorilor, a preferintelor, dorintelor si aspiratiilor lor. Asociatia Americana de Marketing defineste marketingul ca fiind: ,,Ansamblul dinamic al tuturor activitatilor comerciale care dirijeaza fluxul de marfuri si servicii de la producator la consumator sau utilizatorul final." Dar aceasta definitie ramane inca tributara vechii conceptii care punea pe primul plan produsul ce trebuia valorificat si de aceea, i se vor aduce unele completari. Profesorul Mc Carthy adauga la definitia de mai sus in vederea satisfacerii cumparatorului si indeplinirea obiectivelor intreprinderii". Profesorul Stanton adauga: ,,Marketingul este un intreg sistem de activitati economice referitoare la programarea, preturile, promovarea si distribuirea produselor si serviciilor menite sa satisfaca cerintele consumatorilor actuali si potentiali".Evidentiem din aceste definitii accentul pe elementul consumator, pe nevoile acestuia, precum si rolul marketingului in toate domeniile intreprinderii. Philip Kotler - unul dintre parintii marketingului sti da urmatoarea definitie: ,,Marketingul este analizarea, programarea si controlul resurselor diferitelor intreprinderi producatoare, politica si activitatea lor de productie si desfacere in vederea satisfacerii cerintelor diferitelor grupe de consumatori si a obtinerii de profituri." Reiese clar accentul pus pe legatura dintre profit ca obiectiv al intreprinderii si mijlocul de realizare a acestui profit, astfel:
1. Toate programele si actiunile unui agent economic, a unei companii vor fi orientate spre consumator; 
2. Volumul vanzarilor profitabile va fi scopul firmei si nu volumul de dragul volumului;
3. Toate activitatile de marketing ale agentului economic vor fi organizational coordonate cu activitatea celorlalte compartimete ale firmei.
Din gama larga a definitiilor se mai desprinde ideea ca majoritatea autorilor vorbesc, pe langa 
activitatea teoretica, de activitati concrete de marketing, de activitati practice, paralel cu conceptul de marketing ca mod de gandire, ca filosofie de marketing. 
Adica, abilitatea de a crea si de a pastra consumatori profitabili (Brown). Astfel putem defini marketingul drept intreaga afacere privita din punctul de vedere al clientului. Toate acestea presupun folosirea metodelor stiintifice, a tehnicilor moderne (inclusiv echipamente electronice de calcul etc.) Dar, mai presus de toate marketingul presupune ATITUDINEA DE MARKETING, un fenomen inter si intra organiozational, dar si personal, care implica o coordonare a intregii activitati Marketing - elemente fundamentale, strategii si tactici a firmei spre cerintele pietei, spre cunoasterea riguroasa a acestor cerinte, spre urmarirea sistematica si anticiparea diferitelor procese, lucru ce presupune abordarea stiintifica a micro si macro mediului firmei.
1.2 Rolul marketingului in cresterea economica
Privit in perspectiva semnificatiilor sale macroeconomice,marketingul poate fi definit drept totalitatea activitatilor din economie care sunt cuprinse in procesele de transformare si vehiculare a bunurilor, incepand cu proiectarea acestorasi ajungand pana la reteaua comercialasi,in final, pana la ultimul consumator, impreuna cu serviciile conexe postvanzare, organizarea proceselor de vanzare, stocarea si transportul. Pentru orice stat, marketingul este un factor esential al cresterii economice, lui revenindu-i rolul de catalizator al unei asemenea cresteri. Aceasta deoarece, accelerand procesul de vanzare a marfurilor, marketingul accelereaza reluarea procesului de productie la un nivel mai ridicat, profiturile obtinute putand fi mai repede reinvestite.


Fisiere in arhiva (1):

  • Bucuria.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!