Bugetul de Stat Trecut Prezent si Perspective

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 

CAPITOLUL 1 
BUGET SI TEORIA BUGETULUI 

CAPITOLUL 2
BUGETUL DE STAT COMPONENTA A SISTEMULUI BUGETULUI PUBLIC NATIONAL 
2.1. Consideratii generale 
2.2. Principiile bugetare fundamentale 

CAPITOLUL 3
COORDONATE ALE CONTINUTULUI BUGETULUI DE STAT 
3.1. Formarea resurselor financiare ale bugetului de stat 
3.2. Semnificatia utilizarii resurselor bugetului de stat 
3.3. Metode de determinare a optiunilor bugetare 

CAPITOLUL 4
PROCESUL BUGETAR PRIVIND BUGETUL DE STAT 
4.1. Pregatirea, elaborarea si avizarea proiectului de buget 
4.2. Prezentarea, examinarea si aprobarea in Parlament a 
proiectului bugetului de stat si a legii bugetare anuale 
4.3. Executia bugetului de stat 
4.3.1. Competentele ce privesc executia bugetului de stat 
4.3.2. Competentele Guvernului 
4.3.3. Competentele Ministerului Finantelor Publice 
4.3.4. Competentele ordonatorilor principali de credite de la bugetul de stat 
4.3.5. Competentele compartimentelor de contabilitate ale 
ordonatorilor de credite bugetare 
4.3.6. Atributiile compartimentelor de contabilitate 
4.3.7. Modalitati de executie administrativa si contabila 
4.4. Incheierea executiei Bugetului de stat 
4.5. Aprobarea incheierii executiei bugetare 
4.6. Controlul executiei bugetului de stat 

69
CAPITOLUL 5
CONSIDERATII GENERALE PRIVIND EXCEDENTUL / DEFICITUL BUGETAR 

109
CAPITOLUL 6
SINTEZA EVOLUTIEI BUGETARE IN ROMANIA 

CONSIDERATII FINALE 

BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE

Bugetul de stat constituie componenta centrala a sistemului financiar-bancar, care cuprinde o parte a relatiilor social-economice banesti, prin mijlocirea carora se constituie si se administreaza principalul fond banesc al statului. 
Bugetul de stat nu este numai un document, aprobat prin lege, de planificare si canalizare a resurselor financiare anuale ale statului spre destinatii conforme cu programul de guvernare al puterii politice. El este si un reper important al semnalizarii gradului in care statul se implica in economie si in viata sociala, al capabilitatii economiei nationale de a contribui la constituirea resurselor financiare, pe cale de autoritate, la dispozitia statului, precum si al modului in care acesta intelege sa le gestioneze.
In lucrare am incercat sa surprind, in cele sase capitole ale lucrarii, probleme ale teoriei si practicii bugetare. In prima parte a lucrarii am incercat sa cuprind o multitudine de pareri si definitii legate de bugetul de stat, mecanismul si politicile bugetare; principiile bugetare fundamentale; structura si nivelul cheltuielilor publice, posibilitatile de acoperire a acestora prin constituirea, alocarea si controlul utilizarii resurselor financiare publice; metode de evaluare si determinare a optiunilor bugetare; prezentarea procesul bugetar cuprinzand atat pregatirea, prezentarea, executia, incheierea cat si aprobarea si controlul, neinlaturand si cateva consideratii privind deficitul/excedentul bugetar. 
In a doua parte a lucrarii am incercat sa fac o sinteza a evolutiei bugetare din Romania in perioada 1990 - 2005, strategii ale politicii fiscale si bugetare pentru anul 2006 avand in vedere crearea unei economii de piata functionala care sa poata face fata fortelor concurentiale care vor actiona pe Piata Unica, si extrapoland am incercat sa extrag unele perspective in perioada 2007 - 2009
In statele mileniului trei, politicile fiscale, bugetare, monetare si valutare adoptate de orice guvern produc efecte in primul rand in plan intern, national dar influenteaza si asupra relatiilor cu alte state. 
Activitatea financiara a unui stat trebuie sa se bazeze pe norme, metode, principii, masuri si instrumente concrete si just aplicate, in vederea constituirii, repartizarii si optimizarii fondurilor de resurse financiare, in conformitate cu obiectivele sociale si economice. 
Bugetul de stat reprezinta cel mai important si complex buget atat in cadrul bugetului public national, cat si in intregul sistem bugetar. Acest buget, prin dimensiunea, complexitatea si impactul sau asupra economiei publice si private, ar trebui sa asigure, daca nu anual atunci pe perioade durabile, un echilibru intre nevoile centralizate ale statului si mijloacele care le-ar putea acoperi intr-un singur an bugetar.
Pe langa termenul de buget de stat mai trebuie explicat si termenul de finante. In evolutia istorica cuvantul finante a capatat un sens mai larg cuprinzand bugetul statului, operatii bancare si de bursa, respectiv resurse, relatii si operatiuni banesti. 
Este importanta cunoasterea stiintei finantelor, avand in vedere ca aceasta reprezinta componenta majora a activitatilor social-economice a oricarui nucleu functional din structura institutional administrativa a societatii romanesti. 
Fiscalitatea apartine stiintei finantelor, fiind astfel formulate principii si legitati specifice si identificate metode specifice de analiza a fenomenelor si proceselor. 
Politica fiscal - bugetara trebuie sa realizeze un echilibru intre necesitatile reale de resurse financiare ale statului in vederea infaptuirii reformei economice si sociale si posibilitatea reala de acoperire a acestora. 
In lucrare am incercat sa dau unele raspunsuri la anumite intrebari despre sistemul bugetar al Romaniei si a evolutiei din ultimii 16 ani.


Fisiere in arhiva (1):

  • Bugetul de Stat Trecut Prezent si Perspective.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!