Bugetul Primariei Comunei Ceanu Mare

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere . 4
1. Cadrul legal. 6
1. 1. Principiile procedurii bugetare. 6
1. 2. Competente in domeniul bugetar. 10
1. 2.1. Atributiile autoritatilor administratiei publice locale ................. 11
1.2.2. Atributiile autoritatilor administratiei publice centrale. 12
1. 3. Elaborarea si adoptarea bugetelor locale. 14
1. 4. Factorii implicati in procesul bugetar. 18
2. Structura bugetelor locale. 25
2. 1. Veniturile bugetare locale. 25
2. 1. 1. Veniturile proprii. 25
2. 1. 2. Venituri la bugetele locale provenite de la nivel central. 27
2. 1. 3. Imprumuturi. 31
2. 2. Cheltuielile bugetare locale. 32
2. 2. 1.Continutul cheltuielilor publice. 33
2. 2. 2. Criterii de grupare a cheltuielilor publice . 35
2. 3. Echilibrarea bugetelor locale. 37
2. 4. Aspecte financiare ale descentralizarii. 39
3. Analiza bugetului Comunei Ceanu Mare. 44
3.1. Analiza veniturilor bugetare. 44
3.2. Analiza cheltuielilor bugetare. 53
Concluzii. 60
Bibliografie. 62


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Una dintre temele prioritare ale actualei guvernari o constituie reforma administratiei publice, un accent important fiind pus pe componenta financiara a acesteia. Date fiind conditiile de austeritate in care functioneaza autoritatile locale in acest moment in Romania, echilibrarea bugetelor locale este un subiect actual si care face obiectul a numeroase dezbateri. Exista un clivaj intre comunitatile care realizeaza venituri proprii suficiente si cele care nu se descurca nici pentru cheltuielile de intretinere a localitatii. Reprezentantii primelor merg pana la solutii extreme cum ar fi eliminarea procedurii echilibrarii bugetelor locale, iar cele din urma fac lobby pentru a obtine cat mai multi bani prin aceasta modalitate. Aceasta disputa are loc pe doua paliere de guvernare: de la nivel central la nivel judetean si de la nivel judetean la nivel local.
Comunitatile locale ,,fruntase" detin diverse avantaje economice, sociale, demografice care le permit o dezvoltare continua si echilibrata. Ele au tendinta de a invinovati comunitatile care nu realizeaza venituri suficiente, pierzand din vedere faptul ca in Europa de astazi conceptul de baza pe care se construieste teoria dezvoltarii este coeziunea economica si sociala. Aceasta se traduce intr-un principiu fundamental, si anume, faptul ca dezvoltarea economica si sociala trebuie sa se bazeze pe o structura spatiala echilibrata. Din aceasta perspectiva se considera ca dezvoltarea inegala a teritoriilor reflecta slabiciuni economice ale ansamblului si sunt de neacceptat deoarece, la randul lor, devin sursa de instabilitate politica si economica.
Cea mai buna alternativa este solidaritatea comunitatilor locale, o solidaritate calculata astfel incat sa se mentina un echilibru intre asteptarile ambelor tipuri de comunitati.
In acest context pretentiile comunitatilor bogate par deplasate si lipsite de realism. Doar o dezvoltare teritoriala echilibrata va genera dezvoltarea economica sanatoasa pe ansamblu iar nu adancirea decalajelor existente.
Un alt aspect al reformei administratiei asupra caruia s-a apreciat ca ar avea nevoie de imbunatatiri, se refera la descentralizarea financiara. Pe fondul acestor preocupari, exista nenumarate observatii nu numai din partea partidelor de opozitie dar si al beneficiarilor ei, primari, consilieri locali si judeteni. Una dintre temele centrale din dezbaterile publice si de pe agenda executivului in 2001, descentralizarea administratiei publice, produce reactii diverse in conditiile repartizarii cu intarziere, catre administratiile publice locale, a unor capitole de activitati altadata in atributiile autoritatii centrale.
In oglinda anuntatelor intentii ale executivului de a inaugura o procedura diferita de discutare si adoptare a bugetelor locale separata de cea de adoptare a bugetului de stat, incepand cu 2003, actorii administratiei publice locale isi manifesta ingrijorarea pentru capacitatea de autosustinere financiara - spiritul preconizatei intentii a administratiei centrale. Aceasta ingrijorare se explica prin experienta neplacuta pe care au avut-o in 2001 cand li s-au repartizat activitati noi (in sfera asistentei sociale, invatamantului si consultantei agricole, pentru a le enumera pe cele mai importante) fara o pregatire manageriala anterioara si fara a li se asigura fonduri suficiente.
Oricum, data fiind complexitatea dar si actualitatea temei, analize, documentari si sinteze care sa aduca in prim plan date din teren si informatii privind politicile nationale in domeniu, sunt din ce in ce mai necesare atat pentru administratie cat si pentru societatea civila.
CAPITOLUL 1
CADRUL LEGAL
In ultimii ani au fost facuti pasi importanti pentru imbunatatirea cadrului legal existent in domeniul bugetelor locale. Ultimul demers in acest sens este anuntul actualului executiv referitor la separarea discutiilor pe bugete locale de cele pe bugetul de stat, incepand cu anul 2003.
Totusi, actuala legislatie in domeniu necesita doua tipuri de imbunatatiri. Primul tip se refera la armonizarea actelor normative din domeniu si simplificarea traseului proiectarii si adoptarii bugetelor locale. Cel de-al doilea tip vizeaza simplificarea insasi a cadrului legislativ.
Cadrul legal care reglementeaza functionarea administratiei locale pe tema bugetelor locale include urmatoarele legi:
o Constitutia Romaniei (1991)
o Legea administratiei publice locale (2001)
o Legea finantelor publice (1996)
o Legea finantelor publice locale (1998)
o Legea privind contenciosul administrativ (1998)
o Legea privind taxele si impozitele locale (1994)
o Legea anuala a bugetului de stat.
Alaturi de acestea se regasesc si ordonante si hotarari ale guvernului, ordine ale ministerelor si prefecturilor, hotarari ale consiliilor judetene, hotarari ale consiliilor locale, dispozitii ale presedintelui consiliului judetean, dispozitii ale primarului.
1.1. PRINCIPIILE PROCEDURII BUGETARE
Bugetul public national reprezinta planul financiar al statului prin care sunt prevazute veniturile si cheltuielile pentru o perioada determinata de timp, in speta de un an.
Bugetul public national cuprinde:
o Bugetul de stat;
o Bugetele locale;
o Bugetul asigurarilor sociale de stat.
Fiind parte a bugetului public national, activitatea bugetara la nivel local se circumscrie activitatii bugetare la nivel national, cunoscand aceleasi etape si desfasurandu-se pe baza acelorasi principii, dar privite prin prisma specificitatii activitatii administratiei publice locale. Activitatea bugetara la nivel local cunoaste patru etape:
1. Elaborarea proiectului de buget local cuprinde activitatea de determinare a veniturilor si cheltuielilor la nivelul unitatilor adiministrativ-teritoriale cu personalitate juridica (fiecare comuna, oras, municipiu, judet, sector al capitalei si Municipiul Bucuresti);
2. Aprobarea presupune dezbaterea si votarea bugetelor locale de catre autoritatile administratiei publice locale cu functie deliberativa si care au in competenta lor aceasta atributie (consiliile locale, consiliile judetene, precum si Consiliul General al Municipiului Bucuresti);


Fisiere in arhiva (3):

  • Anexe cheltuieli.xls
  • Anexe venituri.xls
  • Bugetul Primariei Comunei Ceanu Mare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!