Cadrul Violentei Scolare in Romania - Scoala intre Instanta de Educare si Mediu Favorizant pentru Violenta

Cuprins licenta Cum descarc?

I INTRODUCERE 4
II DEVIANTA SI CONFORMISM 6
II.1 NORMATIVITATE 6
II.2 CONFORMISMUL 8
II.3 DEVIANTA 8
II.3.1 TIPURI DE DEVIANTA - CLASIFICAREA ACTELOR DEVIANTE 9
II.3.2 CARACTERISTICI ALE DEVIANTEI 12
II.3.3 TEORII ALE DEVIANTEI 14
II.4 COMPORTAMENTUL DEVIANT DIN PERSPECTIVA ASISTENTEI SOCIALE 22
III VIOLENTA, FENOMEN DEVIANT 26
III.1 DEFINIREA TERMENULUI DE VIOLENTA 27
III.2 TIPURI DE VIOLENTA 27
III.3 VIOLENTA SI AGRESIVITATE 29
III.3.1 TIPURI SI FORME ALE AGRESIVITATII 30
III.3.2 CAUZE ALE AGRESIVITATII 32
IV ETAPE DE DEZVOLTARE SI DE SOCIALIZARE ALE COPILULUI 35
IV.1 FAMILIA, MEDIU PRIMAR DE SOCIALIZARE 37
IV.2 SCOALA CA MEDIU DE SOCIALIZARE 40
IV.3 GRUPUL DE PRIETENI CA INSTANTA DE SOCIALIZARE 43
IV.4 FACTOR SECUNDAR DE SOCIALIZARE: MASS-MEDIA 46
IV.5 INTERNETUL CA AGENT MODERN DE SOCIALIZARE 47
V FENOMENUL DE VIOLENTA IN SCOALA IN ROMANIA 49
V.1 FORME ALE VIOLENTEI SCOLARE 49
V.2 CAUZE ALE VIOLENTEI IN SCOALA 51
V.3 SCOALA CA SURSA A VIOLENTEI 53
V.4 PREVENIREA SI COMBATEREA VIOLENTEI IN MEDIUL SCOLAR 57
V.5 ROLUL ASISTENTULUI SOCIAL IN SCOALA-IN COMBATEREA VIOLENTEI SCOLARE 59
VI PERSPECTIVA TEORETICA SI METODOLOGICA A CERCETARII 61
VI.1 PERSPECTIVA TEORETICA 61
VI.2 PERSPECTIVA METODOLOGICA 62
VII CONCLUZII SI PROPUNERI 85
VIII BIBLIOGRAFIE 87
ANEXE 90


Extras din licenta Cum descarc?

I INTRODUCERE
Violenta in scoli este un fenomen care framanta toate societatile si se produce la toate scolile de diferite niveluri, spectrul ei este extrem de larg manifestandu-se pe scara larga in relatia elevi-elevi pana la profesori-elevi.
Conform unui studiu international efectuat de Organizatia Mondiala a Sanatatii in 37 de tari, Romania este nominalizata pe primele locuri la violenta in scoli. 
Potrivit altor studii, prevalenta acestui fenomen o reprezinta actele de huliganism care se produc cel putin o data pe saptamana. De exemplu, un studiu israelian a aratat ca aproape o treime din elevii care frecventeaza scoli elementare si licee si aproape un sfert din studentii aflati in unitatile superioare de invatamant considera violenta ca fiind o mare problema in scolile in care invata. Cercetatorii au semnalat diferente intre modurile in care se manifesta aceste comportamente deviante in cele 37 de tari dar care sunt greu de explicat. 
Pe de-o parte, fenomenul nu este legat de rata criminalitatii, a divorturilor sau de procentul minoritatilor etnice. Dar, pe de alta parte, aceste situatii sunt in conexiune cu indicatorii sociali, cum ar fi privarile economice, varsta, calitatea sistemului scolar etc. 
De obicei, profilul psihologic al celor care suporta acte de cruzime din partea colegilor este urmatorul: tinerii anxiosi, fara protectie, persoanele sensibile, tacute, care nu au nici macar un prieten bun in scoala. Totusi elevii agresivi isi manifesta deseori furia si asupra profesorilor sau parintilor. 
Peste jumatate din profesorii romani raporteaza acte de huliganism la orele lor sau au nevoie de protectie pentru securitatea lor sau a altor elevi. In cealalta parte a balantei se afla Olanda, cu 7%. Studiile au demonstrat ca cel putin unul din patru elevi de clasele VII-VIII se teme sa nu fie atacat sau sa devina victima violentei in scoli. Cel mai mare procent din acest punct de vedere se intalneste in Ungaria (75%), la scor strans aflandu-se Romania. 
Aproape 70% din elevii romani se afla in aceasta situatie, ducandu-se cu teama la ore. Pe locul trei in topul insecuritatii scolare se afla filipinezii (60%). Scolile din Danemarca si Singapore sunt cele mai sigure, deoarece, conform datelor, doar 6% din cursanti se tem de acest lucru, respectiv 8%. Germania si Statele Unite ale Americii se gasesc cu 22%, respectiv 26%. (Ioana Georgescu)
In prezenta lucrare voi prezenta cat mai realist cauzele ce pot genera comportamente deviante in scoala, folosind atat partea teoretica a lucrarii ce cuprinde teorii explicative, cat si partea de cercetare prin intermediul chestionarului.
In primul capitol am tratat problema deviantei, privind tipurile de comportamente deviante, caracteristici ale acesteia, precum si teorii explicative ale comportamentelor deviante. Insa, pentru a intelege mai bine acest fenomen, a trebui sa explic ce inseamna un comportament conformist, care se supune normelor societatii, si sa explic ce inseamna normativitatea, care sunt normele la care noi trebuie sa ne supuneam de-a lungul vietii.
In al doilea capitol, expus explicarea fenomenului de violenta, cauze acestui comportament violent, tipuri de violenta si am expus relatia violenta-agresivitate.
Urmatoarea etapa a presupus explicarea dezvoltarii si socializarii copilului, instantele de socializare unde am prezentat caracteristicile, impactul pe care il au in viata copilului, precum si carentele din mediile de socializare, care pot duce la aparitia unui comportament deviant pe viitor.
De la primele capitole, dupa ce am stabilit niste notiuni de baza, si caracteristicile generale ale fenomenelor de devianta si violenta, am trecut la ceva mai specific, si anume tema de cercetat: violenta in scoala. De asemenea am vorbit despre cauze ale acestui fenomen, sub ce forme se manifesta, si mijloace de prevenire si combatere a fenomenului de violenta in scoala. Tot aici am vorbit despre rolul asistentului social in scoala, cum se poate el implica in diminuarea acestui fenomen.
In partea practica a lucrarii, in urma aplicarii si interpretarii chestionarelor cu privire la cauzele si formelor violentei in scoala am expus grafic, cele mai importante cauze ale violentei in scoala, masurile care ar trebui luate, precum si formele de violenta cel mai des intalnite. Raspunsurile au fost interpretate comparativ: cele ale elevilor cu cele ale cadrelor didactice.
II DEVIANTA SI CONFORMISM
,,Multi oameni naufragiaza in viata si nu pentru ca sunt rai, ci pentru ca le-a lipsit grauntele de prudenta si de stapanire de sine intr-un moment dat." (Fr. W. Forster)
Este necesar sa vorbim despre devianta atunci cand vorbim despre fenomenul de violenta. Pentru a putea explica de ce oamenii ,,naufragiaza" in anumite situatii din viata lor, in ce mod se abat de la norme, reguli este nevoie sa stim care sunt factorii si cadrul ce pot determina un astfel de comportament precum si tipurile de abatere de la ,,normal".
II.1 NORMATIVITATE
In cadrul Dictionarului de Sociologie (1998, p.389) norma reprezinta ,,un model, regula, prescriptie care regleaza comportamentul indivizilor, grupurilor, organizatiilor, colectivitatilolor. 
Termenul de "norma" este explicat in Dictionar de Sociologie (1973, p.178 ) ca "toate comportamentele conforme asteptarilor unui anumit grup social".
Normalitatea unei persoane, situatii apare ca o masura a respectarii normelor, a constrangerilor si prescriptiilor societatii careia ii apartine persoana respectiva. Anormalitatea, comportamentul in afara normelor, provoaca efecte negative asupra lui. Respectarea normelor reprezinta o constrangere a societatii asupra membrilor ei. Normele, asadar, nu vin din interiorul individului, ele sunt exterioare lui si provin din obiceiurile, legile, traditiile unei societati sau grup social care isi constrange astfel membrii sa adopte conduite si comportamente care sa corespunda asteptarilor acelei societati sau grup social.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cadrul Violentei Scolare in Romania - Scoala intre Instanta de Educare si Mediu Favorizant pentru Violenta.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!