Cai de Eficientizare a Activitatii de Marketing a SA Unic
- Nota 9
- 64 pagini
- Marketing
Extras din licenta Cum descarc?
Am ales si tratat cu multa placere si cu mult interes aceasta tema deopotriva fundamentala, utila si pasionanta pentru teoria si practica marketingului, cu dorinta de a aduce un plus de cunoastere in acest domeniu. Tema este incitanta prin actualitatea, extinderea si importanta ei, necesitand o laborioasa munca de cercetare si documentare, de coroborare si asamblare a informatiilor si cunostintelor necesare dezvoltarii ei. Actualitatea temei. Intreprinderile sint tot mai mult obligate sa-si restructureze radical obiectivele si strategiile de piata. De unde anterior ele operau in conditiile unei concurente si clientele stabile, cunoscute, in prezent intreprinderile activeaza in conditiile unui adevarat razboi, in care au loc schimbari rapide ale concurentei, progrese tehnologice, aparitii de noi legi si politici comerciale si o scadere continua a fidelitatii clientelei. In zilele de glorie ale "afacerilor normale", intreprinderile puteau rezista concurentei prin aplicarea unei politici agresive de vinzari si reclama a produselor. Este ceea ce s-a numit "marketing". Trebuie avut in vedere faptul ca, astazi, cumparatorii sunt pusi in fata unei game uriase de produse de tot felul. Nu trebuie, de asemenea, uitat ca ei au reactii si cerinte diferite fata de pretul unui produs sau de raportul produs/servicii oferite. Nu in ultimul rand, cerintele lor in ceea ce priveste calitatea sunt in continua crestere. Avand posibilitati nelimitate de a alege, ei se vor orienta catre acele oferte care corespund cel mai bine asteptarilor si nevoilor lor; decizia de a cumpara se va baza pe capacitatea de perceptie a valorii. Asadar nu este de mirare ca firmele cele mai prospere sunt cele care reusesc sa ofere clientilor satisfactia scontata, intelegand marketingul nu ca pe o functie separata, ci ca pe o filosofie de insusiri la nivelul intregii organizatii. Ceea ce se cere compartimentului de marketing este identificarea categoriilor de consumatori si a nevoilor pe care le satisface in mod profitabil, precum si a modalitatilor prin care acest obiectiv poate fi atins cu o eficienta sporita in comparatie cu alti concurenti. Acest tip de firme isi canalizeaza eforturile in directia satisfacerii la maximum a cerintelor pietei-tinta. Intentia lor nu este de a ocupa pozitia a treia sau a patra pe piata; daca nu reusesc sa aduca ceva special pe piata-tinta, ele nu vor rezista prea mult. Acestea sunt genul de firme orientate in principal catre piata si client si nu catre produs sau costuri. Ele acorda o atentie deosebita calitatii si serviciilor, infrunta concurenta si stiu cum sa coopereze cu partenerii strategici din cadrul retelelor de aprovizionare si distributie. Telul lor este eficienta activitatii, dar fara a actiona in detrimentul flexibilitatii. - 4 - Scopul acestei investigatii constain intarirea cunostintelor teoretice acumulate la universitate cu exemple practice; studierea si analiza activita.ii de marketing in S.A. ,,UNIC" .i propunerea unor cai de eficientizare a temei cercertate. Printre obiectivele de baza a lucrarii putem enumera: . Sinteza bibliografiei sub aspect teoretic; . Dezvoltarea deprinderii de a culege si sistematiza informatia; . Insusirea componentelor de baza a diagnosticului financiar si economic; . Studiul unei intreprinderi concrete. Metodele de cercetare aplicate sint analiza, sinteza, inductia, deductia, metoda experimentala utilizata pentru estimarea normativelor consumurilor, precum si metoda balantiera.Capitolul I. Aspectele activitatii de marketing in cadrul intreprinderilor 1.1 Rolul si importanta activitatii de marketing in cadrul intreprinderilor Inainte de aparitia analizei de piata, majoritatea intreprinderilor se concentrau pe produse, angajind echipe de vinzatori pentru a impinge produsele pe piata, fara a lua in considerare nevoile reale ale pietei. O organizatie orientata spre nevoile pietei si ale clientilor mai intii determina dorintele potentialilor sai clienti si mai apoi construieste produsul sau serviciul. Teoria si practica marketingului sint justificate prin convingerea conform careia clientii folosesc un produs sau serviciu pentru ca au o nevoie, sau pentru ca produsul sau serviciu aduce un presupus beneficiu. In societatea contemporana, importanta marketingului este esentiala pentru supravietuirea intreprinderilor, avind in vedere faptul ca acestea isi desfasoara activitatea intr-un mediu concurential. Astfel, fundamentarea actiunilor intreprinderii trebuie sa fie orientate in permanenta catre clienti si catre piata. Intreaga activitate a companiei si a intregului personalul trebuie sa fie dirijata spre directia satisfacerii cererilor clientilor actuali si a celor potentiali. Daca intreprinderea nu va tine cont de aceste cerinte, va avea de suferit, atit pe termen scurt, dar mai ales pe termen mediu si lung; in interiorul intreprinderii, strategiile, tacticile si instrumentele concrete prin intermediul carora se realizeaza politica globala de marketing, trebuie sa fie coordonate astfel incit sa reprezinte un tot unitar. Buna cunoastere a cerintelor, exigentilor si preferintelor clientilor intreprinderii, creaza posibilitatea intreprinderii de a raspunde pe masura cererilor acestora. Rolul marketingului consta in gasirea celor mai bune mijloace de a satisface cererea consumatorilor prin preintimpinarea nevoilor acestora inconditiile obtinerii unui profit maxim.
Fisiere in arhiva (6):
- Cai de Eficientizare a Activitatii de Marketing a SA Unic
- 1_ Cuprins.pdf
- 2_ Introducere.pdf
- 3_ Capitolul I.pdf
- 4_ Capitolul II si III.pdf
- 5_ Concluzii si recomandari.pdf
- 6_ Bibliografie.pdf
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.