Cai de Perfectionare a Serviciilor de Transport Comercial din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuvant inainte 3
Capitolul I. Studiul relatiei dintre transporturi si dezvoltarea economica 5
1.1. Infrastructurile de transport si dezvoltarea 5
1.1.1. Caracterizarea infrastructurii de transport romanesti si europene 6
1.1.2. Efectele infrastructurilor de transport asupra dezvoltarii regionale 8
1.1.3. Efectele infrastructurilor de transport asupra dezvoltarii macroeconomice 13
1.2. Rolul si functiile transporturilor comerciale 14
1.2.1. Rolul transporturilor comerciale 14
1.2.2. Functiile transporturilor comerciale 19
1.3. Transporturile de marfuri - indicator al starii economiei nationale 22
1.3.1. Efectele dezvoltarii economiei nationale asupra transporturilor de marfuri 22
1.4. Transporturile si calitatea vietii 31
1.4.1. Transporturile si redistribuirea veniturilor 32
1.4.2. Transporturile si turismul 32
1.4.3. Transporturile si mediul inconjurator 34
1.4.4. Transporturile si securitatea persoanelor 36
Capitolul 2. Analiza relatiei dintre transporturi si comert 38
2.1. Transporturile suport al activitatii comerciale 38
2.2. Transporturile - element de baza al strategiei intreprinderii comerciale 40
2.3. Transporturile - componenta esentiala a logisticii comerciale 44
2.4. Corelatia dintre comertul interior si transporturi 48
2.5. Corelatia dintre comertul exterior si transporturi 52
Capitolul 3. Cai de perfectionare a serviciilor de transport comercial din Romania. Parteneriatele Industrie - Servicii Logistice - Comert 56
3.1. Tehnici de transport utilizate de furnizorii serviciilor logistice 56
3.2. Strategii de parteneriat centrate pe transporturile comerciale rutiere 62
Capitolul 4. Studiu de caz: Corelatia dintre activitatile productive si transportul de marfuri in economia romaneasca 68
4.1. Scurta privire asupra economiei romanesti 68
4.2. Corelatia dintre activitatile productive si transportul de marfuri 72
Concluzii 77
Bibliografie 80


Extras din licenta Cum descarc?

Cuvant inainte
Transporturile, permit punerea in valoare a bogatiilor naturale sau a resurselor geografice din diferite regiuni sau tari, contribuind astfel la sustinerea productiei si serviciilor.
Reducerea timpului de deplasare a persoanelor spre locurile de munca sau de agrement, a constituit inca din sec. al XVIII-lea, o conditie a dezvoltarii economice si sociale.
Insa rolul fundamental al transportului, consta in schimbarea locului sau amplasarii unui bun material. Acest fapt creeaza utilitate de timp si loc pentru bunul deplasat .
Dezvoltarea serviciilor de productie care permit coordonarea activitatilor industriilor extractive cu cele ale industriilor prelucratoare sau ale distributiei, reprezinta indiscutabil rezultatul dezvoltarii transporturilor. Implicarea transporturilor in functionarea acestor servicii determina economii apreciabile, ca urmare a reducerii costurilor cu stocarea, prin coordonarea intrarilor si a iesirilor de materii prime, materiale sau produse finite.
Cresterea economica este determinata nu numai de dezvoltarea transporturilor ci si de alti factori precum prezenta resurselor de energie sau a comunicatiilor.
Transporturile sunt domeniul care nu numai ca utilizeaza sursele de energie neconventionala dar stimuleaza si inovarea in domeniu.
Dezvoltarea economica este nu doar o consecinta ci si o premisa a dezvoltarii transporturilor. Astfel, revolutia industriala, inceputa in sec. al XVIII - lea a permis progresul mijloacelor de transport, in speta locomotiva cu abur. Aceasta a produs mutatii in viata oamenilor care gaseau astfel o solutie de satisfacere a nevoii lor de deplasare spre centrele industriale. Mai apoi, progresul tehnicii orientat spre cresterea vitezei de deplasare, a facut posibila utilizarea automobilului sau a avionului pentru deplasarile in scop turistic.
Transporturile beneficiaza de progresele inregistrate in comunicatii, imprimand inovatiilor din acest sector o anume specificitate prin scopul urmarit: eficacitatea transporturilor. Astfel, descoperirea telegrafului in sec. al XIX - lea, a determinat dezvoltarea serviciilor de transport maritim. De asemenea, inovatiile in comunicatiile prin satelit, din ultimele decenii ale sec. al XX - lea, au permis dezvoltarea transporturilor rutiere si combinate. Performantele inregistrate in industriile producatoare de mijloace de transport au avut implicatii nu doar asupra dezvoltarii transporturilor, prin economii de timp la deplasare ci si asupra conservari mediului. Astfel, automobilele de ultima generatie, sunt performante nu doar prin viteza pe care o dezvolta ci si prin reducerea efectului poluant al carburantului. Autocamioanele Euro IV pot asigura protejarea mediului prin emisii mai reduse de bioxid sau monoxid de carbon.
Progresul tehnic a permis si ameliorarea efectelor nedorite pe care transportul le genereaza in ceea ce priveste aglomeratia. Solutiile de arhitectura urbana aplicate in marile metropole din Japonia, SUA sau Canada demonstreaza acest fapt.
Dispersarea teritoriala a agentilor economici din industrie, agricultura sau comert, dar si pozitia geostrategica a unor state, stimuleaza dezvoltarea transporturilor. Numeroase studii intreprinse de specialisti din SUA, Japonia sau Franta, demonstreaza legatura dintre aceste aspecte si dezvoltarea transporturilor.
Situarea unui stat pe traiectoria marilor trasee transeuropene sau transcontinentale are efecte benefice asupra dezvoltarii transporturilor. Spre exemplu, traversarea tarii noastre de catre importantele artere rutiere transeuropene permite realizarea unui trafic de marfuri de 357.679 tone anual . Redeschiderea vechiului Drum al Matasii va creea premisele realizarii de catre Romania, pe acest traseu, a unui volum mediu al traficului de marfuri la import / export si tranzit de 27.203,8 tone anual in anul 2005 .
Capitolul I. Studiul relatiei dintre transporturi si dezvoltarea economica
Lumea noastra economica este marcata de competitie, care are drept scop dezvoltarea economica. Dezvoltarea economica reprezinta un imperativ al tuturor tarilor, intrucat ea reprezinta principala conditie de lupta impotriva somajului si de generalizare a bunastarii. Dezvoltarea economica este si un imperativ al intreprinderilor, stiut fiind faptul ca daca o intreprindere nu progreseaza, ea va fi repede eliminata de pe piata de catre concurenti. Asadar, dezvoltarea presupune concurenta, care se exercita la toate nivelurile: la nivelul tarilor, datorita deschiderii frontierelor; la nivelul regiunilor, datorita miscarilor de descentralizare, care au loc in orice tara; la nivelul intreprinderilor, datorita reglementarii si liberalizarii care se manifesta atat in tarile Uniunii Europene cat si in cele ale Europei de Est.
In acest context, calitatea serviciilor de transport, abundenta si comoditatea lor reprezinta unul din factorii care determina dezvoltarea economica.
Cele mai bune instrumente de transport conduc la reducerea costurilor de productie, la extinderea distributiei, la satisfacerea nevoilor consumatorilor finali, la cresterea productivitatii intreprinderilor.
O alta manifestare a efectelor benefice ale transporturilor o reprezinta cresterea schimburilor comerciale. Binefacerile eliminarii frontierelor sau ale unificarii pietelor nu ar fi vizibile in lipsa facilitatilor create de transporturi.
Transporturile, permit de asemenea dezvoltarea activitatilor recreative, contribuind la refacerea capacitatii de munca si la sporirea calitatii vietii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cai de Perfectionare a Serviciilor de Transport Comercial din Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!