Cai de Perfectionare a Serviciilor Destinate Pietei Afacerilor din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1. Caracterizarea principalelor categorii de servicii pentru intreprinderi 3
1.1. Servicii prestate inaintea activitatii propriu-zise a firmei 3
1.1.1. Servicii privind cercetarea de marketing 4
1.1.2. Servicii de cercetare - dezvoltare 8
1.1.3. Servicii de recrutare si formare a fortei de munca 12
1.2. Servicii desfasurate concomitent cu activitatea din profilul firmei 14
1.2.1. Servicii de finantare a activitatii firmei 15
1.2.2. Servicii informatice 19
1.2.3. Servicii de reciclare a deseurilor rezultate din procesul de productie 23
1.3. Servicii prestate pentru valorificarea pe piata a activitatii firmei 24
1.3.1. Servicii de distributie 25
1.3.2. Servicii de logistica 30
1.4. Servicii de sprijinire a sistemului managerial pe tot parcursul activitatii firmei 36
Capitolul 2. Utilizarea instrumentelor de marketing in eficientizarea activitatii de piata a prestatorilor de servicii 41
Capitolul 3. Identificarea unor cai de perfectionare a serviciilor destinate pietei afacerilor din Romania 50
3.1. Perfectionarea serviciilor pentru intreprinderi in cadrul Uniunii Europene 50
3.2. Externalizarea serviciilor din activitatea agentilor economici - posibila solutie de dezvoltare a sectorului serviciilor destinate pietei afacerilor 58
3.3. Oportunitatea externalizarii activitatilor de servicii pentru obtinerea avantajului concurential 61
Capitolul 4. Strategii de externalizare a serviciilor din activitatea agentilor economici 66
4.1. Externalizarea serviciilor ca necesitate pentru buna servire a clientilor 66
4.2. Externalizarea serviciilor ca urmare a efectului legii sau aderarii la standardele europene 71
Capitolul 5. Studiu de caz: Cresterea competitivitatii firmei prin externalizarea serviciilor de distributie la SC Scorpion SRL Galati 75
Concluzii 82
Bibliografie 85


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1. Caracterizarea principalelor categorii de servicii pentru intreprinderi
Serviciile domina toate sectoarele economice, care devin dependente din ce in ce mai mult de activitati cum ar fi cele de: cercetare-dezvoltare, managementul calitatii, intretinere, finantare, asigurare, distributie, relatii cu clientii, reciclare etc. Pentru a obtine cele mai bune rezultate in conditiile cresterii puternice a competitiei pe piata, intreprinderile trebuie sa apeleze la prestatori specializati ai unor astfel de servicii, care pot sa realizeze respectivele activitati la nivele ridicate de calitate si competitivitate, obtinandu-se in final costuri mai reduse decat in cazul prestarii serviciilor cu forte proprii.
1.1. Servicii prestate inaintea activitatii propriu-zise a firmei
Serviciile prestate inaintea activitatii propriu-zise a firmei au o importanta decisiva pentru activitatea oricarei intreprinderi, in conditiile in care mediul competitiv la nivelul oricarei piete este intr-o dinamica foarte rapida.
In conditiile orientarii de marketing, organizatia trebuie sa-si conceapa activitatea intr-o noua conceptie, care presupune o abordare dinspre exterior (de la nevoile consumatorului sau utilizatorului), catre interior (organizarea si gestionarea propriilor activitati) 
Potrivit acestei conceptii, organizatia nu se concentreaza pe imbunatatirea performantelor produsului (orientarea spre produs) pornind de la viziunea propriului compartiment de proiectare a produselor, nici nu promoveaza o vanzare agresiva (orientarea spre vanzari) pornind de la premisa ca orice produs poate fi vandut daca este suficient de bine cunoscut de catre consumatori sau utilizatori Orientarea de marketing, proprie organizatiilor contemporane, presupune abordarea activitatii de afaceri pornind de la identificarea necesitatilor si dorintelor consumatorilor sau utilizatorilor si conceperea unor produse capabile sa asigure satisfactia deplina a acestora, intr-un mod mult mai eficace si mai eficient decat concurenta In plus, in majoritatea cazurilor, relatia dintre vanzator si cumparator continua si dupa vanzarea produselor, prin asistenta pe care consumatorul sau utilizatorul o primeste pe durata folosirii produsului. Toata aceasta relatie, care se desfasoara pe parcursul mai multor etape, de la identificarea nevoilor consumatorilor sau utilizatorilor, pana la proiectarea, fabricarea si vanzarea produsului si in continuare pana la scoaterea definitiva a acestuia din uz sau la consumarea sa, este sustinuta cu ajutorul serviciilor.
O prima categorie de servicii prestate inainte de desfasurarea activitatii propriu -zise a firmei si care au drept obiectiv identificarea necesitatilor si preferintelor consumatorilor sau utilizatorilor sunt serviciile privind cercetarea de marketing.
1.1.1. Servicii privind cercetarea de marketing
In cele mai sus mentionate, cunoasterea necesitatilor, dorintelor si preferintelor consumatorilor sau utilizatorilor are o importanta vitala pentru intreaga activitate desfasurata in cadrul unei organizatii. Insa pentru a le cunoaste, organizatia are nevoie de informatii despre comportamentele consumatorilor sau utilizatorilor, despre tendintele pietei si ale mediului de marketing, precum si despre activitatile concurentilor. Obtinerea acestor informatii nu este un proces simplu, adesea fiind nevoie de investirea unor resurse materiale si umane importante pentru culegerea datelor si prelucrarea acestora, in vederea transformarii datelor in informatii utile pentru procesul decizional.
Obtinerea informatiilor privind necesitatile si preferintele consumatorilor sau utilizatorilor se face cu ajutorul unor metode de investigatie specifice, proprii cercetarii de marketing.
Asociatia Americana de Marketing defineste cercetarea de marketing ca fiind functia care leaga consumatorul, cumparatorul si publicul larg cu specialistul de marketing prin intermediul informatiilor - informatii prin care se identifica si se definesc oportunitatile si problemele de marketing, se genereaza clarifica si evalueaza actiunile de marketing, se monitorizeaza performantele de marketing si se asigura intelegerea marketingului ca un proces. Cercetarile de marketing stabilesc informatiile cerute de investigarea aspectelor legate de problema cercetata, stabilesc metodele de obtinere a informatiilor, dirijeaza si asigura realizarea procesului de culegere a datelor, analizeaza si comunica rezultatele si implicatiile lor 
Aria cercetarilor de marketing cuprinde urmatoarele domenii: studierea pietei; studierea mediului de marketing; studierea comportamentului consumatorilor; identificarea nevoilor de consum; investigatii referitoare la elementele mix-ului de marketing; cercetarea satisfactiei clientilor; fundamentarea previziunilor de marketing.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cai de Perfectionare a Serviciilor Destinate Pietei Afacerilor din Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!