Extras din licență
Generalităţi cu privire la materialele compozite
In construcţiile navale unele elemente de structura pot fi confectionate atat din otel cat si din materiale nemetalice (materialele plastice, materiale compozite).
Utilizarea în domeniul naval a materialelor compozite este impusă de numeroasele avantaje oferite de acest tip de material.
Un mare avantaj a utilizarii materialelor compozite in domeniul naval este reducerea greutăţii proprii a structurii (de la 30% până la 70%), şi rezistenta mare in mediu puternic coroziv (apa de mare).
Pentru a asigura succesul utilizării materialelor compozite, proiectantul trebuie să ţină seama de două lucruri:
- caracteristici mecanice slabe în direcţie perpendiculară a fibrelor, lucru important în special la detalii structurale cu geometrie complicată;
- evitarea materiilor prime de natură combustibilă în compoziţia materialelor compozite.
Prima ambarcaţiune din fibră de sticlă a fost realizată în 1942 şi de asemenea, la acel timp, acest material a fost utilizat în aeronautică şi pentru componentele electrice. La sfârşitul anilor '70 materialele compozite s-au extins în aeronautică, la automobile, articole sportive şi medicină.
Cea mai mare navă confecţionată în totalitate din materiale compozite a fost lansată la apă în anul 2006 la Galaţi şi a fost construită de SC SPAT SA, fiind proiectată la Ship Design Group Galaţi după diverse norme destinate ambarcaţiunilor de dimensiuni mici.
Nava este de tip pasager fluvial şi are o lungime de 12 m. Nu se construiesc nave de dimensiuni mai mari, datorită lipsei informaţiilor şi tehnologiilor referitoare la norme de proiectare şi constructie
Materialele compozite sunt materiale cu proprietăţi anizotrope, formate din mai multe componente, a căror organizare şi elaborare permit folosirea celor mai bune caracteristici ale componentelor, astfel încît acestea să aibă proprietăţi finale în general superioare componentelor din care sunt alcătuite.
Conținut arhivă zip
- Calculul de Rezistenta a Unor Structuri Metalice.ppt