Calculul Dinamic și Termic al Unui Autovehicul Echipat cu Motor Diesel cu O Putere de 5 CP și 4500 RPM

Extras din licență Cum descarc?

CAPITOLUL I
1.ELEMENTE DE DINAMICĂ ALE AUTOVEHICULULUI
Dinamica este o ramură a fizicii care se ocupă cu studiul mișcării corpurilor. Ea este împărțită în două ramuri, numite cinetică și cinematică. Cinematica se ocupă cu studiul relației spațiu-timp ce descrie o mișcare fără efectul forțelor. Cu alte cuvinte, tratează doar aspectele geometrice ale mișcării. Cinetica se ocupă cu studiul mișcării corpurilor sub acțiunea forțelor. Pentru abordarea proiectării unui noi tip de autovehicul, ținând seama de datele impuse prin tema de proiectare, care precizează anumite particularități legate de destinația și performanțele acestuia trebuie găsite un număr cat mai mare de soluții constructive deja existente, având caracteristici asemănătoare cu cele ale autovehiculului cerut. Literatura de specialitate cuprinde pentru fiecare categorie de autovehicule informaţii legate de organizarea generală, de modul de dispunere al motorului şi punţi motoare, de organizare a transmisiei, de asemenea sunt date principalele dimensiuni geometrice, greutatea utilă şi proprie, tipul sistemelor de direcţie şi frânare, tipul suspensiei.
Analizând cu atenţie toate aceste informaţii şi având în vedere tendinţele de dezvoltare caracteristice pentru fiecare categorie de autovehicule cercetată se pot stabili, pentru început, prin comparare, unele date iniţiale, absolut necesare pentru calculul de predimensionare, cum ar fi: organizarea generală, dimensiunile geometrice, greutatea autovehiculului şi repartizarea sa pe punţi, alegerea roţilor şi determinarea razei de rulare.
1.1 ADOPTAREA PRINCIPALELOR DIMENSIUNI GEOMETRICE ȘI DE MASĂ
Autovehiculul este un vehicul rutier autopropulsat care se poate deplasa pe un drum sau pe un traseu neamenajat, fiind echipat cu roţi, cu şenile , cu patine sau cu pernă de aer. Autovehiculul pe roţi este autovehiculul suspendat elastic pe cel puţin trei roţi şi serveşte pentru transportul persoanelor şi a bunurilor, pentru tractarea unor autovehicule fără mijloace proprii de propulsie şi pentru efectuarea de servicii speciale. Automobilul este un autovehicul pe roţi carosate.
Autovehiculele destinate pentru transportul de persoane se numesc autoturisme, când au o capacitate de maxim opt locuri, autobuze când au capacitate mai mare de opt locuri şi automobile de performanţă când se urmăreşte realizarea unor performanţe.
Amenajarea generală a autovehiculului de proiectat se adoptă în urma studiului soluţiilor similare de organizare generală a altor autoturisme şi al datelor impuse prin tema de proiectare .
Având în vedere aceste concluzii , cunoscând datele impuse prin tema de proiect şi urmărind tendinţele actuale din construcţia de automobile am adoptat principalele dimensiuni geometrice şi de masă pentru un autoturism tot-teren, 2 locuri şi viteză maximă 50km/h.
1.1.1 Dimensiuni geometrice:
Lungimea totală – 3000 mm ;
Lăţimea totală – 1430 mm ;
Înălţime totală – 800 mm ;
Ampatament – 1850 mm ;
Consolă faţă – 900 mm ;
Ecartament faţă – 1000 mm ;
Ecartament spate – 1420 mm ;
UNIVERSITATEA „OVIDIUS” CONSTANȚA
FACULTATEA DE INGINERIE MECANICĂ,
INDUSTRIALĂ ȘI MARITIMĂ
SPECIALIZAREA AUTOVEHICULE RUTIERE
PROIECT DE DIPLOMĂ
PAG. 3
Lungimea automobilului ( La), reprezintă distanţa dintre două plane perpendiculare pe planul
longitudinal de simetrie al automobilului şi tangenta la acesta în punctele extreme din faţă şi din spate.
Toate elementele din faţă sau din spate ale automobilului sunt incluse în aceste două plane.
Lăţimea automobilului ( l ), reprezintă distanţa dintre două plane paralele cu planul longitudinal de
simetrie al vehiculului tangente la acestea de o parte şi de alta. Toate organele laterale ale vehiculului
fixate rigid, cu excepţia oglinzilor retrovizoare sunt cuprinse între aceste plane.
Înălţimea vehiculului ( h ), reprezintă distanţa dintre planul de sprijin şi un plan de la presiune
corespunzătoare masei totale maxime admise.
Ampatamentul ( L ), reprezintă distanţa dintre perpendicularele coborâte pe planul longitudinal de
simetrie al vehiculului corespunzătoare la două roţi consecutive situate de aceiaşi parte a vehiculului.
Ecartamentul ( E ), reprezintă distanţa dintre centrele punctelor de contact ale pneurilor cu solul.


Fisiere în arhivă (1):

  • Calculul Dinamic si Termic al Unui Autovehicul Echipat cu Motor Diesel cu O Putere de 5 CP si 4500 RPM.pdf

Imagini din acest licență Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!