Analiza Pietei Romanesti a Publicitatii

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAPITOLUL I: ELEMENTE INTRODUCTIVE 3
1.1. Definirea publicitatii 3
1.2. Rolurile publicitatii in activitatea de marketing 4
1.2.1. Rolul de marketing 5
1.2.2. Rolul de comunicare 5
1.2.3. Rolul economic 5
1.2.4. Rolul social 6
1.3. Medii de publicitate prezente in Romania 7
1.3.1. Publicitatea prin intermediul presei scrise 7
1.3.2. Publicitatea prin intermediul radio-ului 10
1.3.3. Publicitatea prin intermediul televiziunii 11
1.3.4. Publicitatea prin intermediul Internetului 12
CAPITOLUL II: PIATA PUBLICITATII IN ROMANIA 15
2.1. Evolutia publicitatii in Romania 15
2.2. Piata mediilor de publicitate din Romania 15
2.2.1. Analiza pietei presei scrise 19
2.2.2. Analiza pietei radio 21
2.2.3. Analiza pietei televiziunii 22
2.2.4. Analiza pietei Internetului 23
CAPITOLUL III: PERCEPTIA STUDENTILOR DIN ASE BUCURESTI, FATA DE PRINCIPALELE MEDII DE PUBLICITATE - PRESA SCRISA, RADIO, TELEVIZIUNE SI INTERNET 26
CONCLUZII GENERALE 39
ANEXA 1: Metodologia Cercetarii 41
ANEXA 2: Chestionar 50
BIBLIOGRAFIE 58


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Romania a intrat de mai mult de un an de zile in criza economica si financiara. Aceasta a afectat foarte multe domenii printre care si publicitatea. Prin prezenta lucrare vreau sa evidentiez starea actuala a pietei publicitatii romanesti. 
In primul capitol am inceput cu diferenta dintre conceptele de ,,advertising" si ,,publicity" si definirea publicitatii. Am evidentiat cele patru roluri deosebit de importante si functiile publicitatii in activitatea de marketing. Apoi am prezentat principalele medii de publicitate prezente si in Romania: presa scrisa, radio-ul, televiziunea si Internetul, evidentiind principalele avantaje si dezavantaje ale fiecarui mediu. 
Al doilea capitol este dedicat in totalitate pietei publicitatii din Romania. Am inceput prin a prezenta evolutia publicitatii din cele mai vechi timpuri si pana in prezent. De asemenea am tratat piata mediilor de publicitate, facand o comparatie intre cele patru medii avute in vedere si tratandu-le si separat pe fiecare in parte evidentiind principalii jucatori pe piata publicitatii din Romania. 
In al treilea capitol am realizat o scurta cercetare prin care am vrut sa evidentiez perceptia studentilor din Academia de Studii Economice din Bucuresti asupra publicitatii principalelor medii de publicitate - presa scrisa, radio, televiziune si Internet. Studiul a avut loc in randul studentilor din Academia de Studii Economice cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 ani. Studiul s-a realizat pe un esantion de 385 de persoane cu o eroare medie de +-5%. Pentru culegerea datelor am apelat la metoda interviului face-to-face pe baza de chestionar. 
CAPITOLUL I: ELEMENTE INTRODUCTIVE
1.1. Definirea publicitatii
Publicitatea este elementul utilizat, de obicei, pentru prezentarea convingatoare a unui produs sau serviciu catre un consumator potential in vederea vanzarii. 
In limba engleza, exista doua acceptiuni pentru termenul ,,publicitate". Primul termen ,,publicity" - tradus gresit in limba romana tot prin publicitate - poate fi definit mai precis ca procesul prin care o organizatie sau un individ incearca sa se faca cunoscut opiniei publice, sa ocupe un loc vizibil in spatiul public. ,,Publicity" desemneaza informatiile difuzate de catre media fara ca acestea sa fi fost platite si care au rezultat cel mai adesea in urma unor evenimente. ,,Publicity" mai este cunoscuta si ca ,,publicitate gratuita", concretizata in orice tip de expunere in media a produselor sau serviciilor unei companii .
Al doilea termen ,,advertising", este definit de AMA , drept ,,orice forma nepersonala, platita, de prezentare si promovare a ideilor, bunurilor si serviciilor, de catre un sponsor identificat". 
,,Advertising" presupune plasarea publicitatii in mass-media contra unor costuri, in schimb, ,,publicity" consta in oferirea de informatii catre media de informare in speranta ca acestea vor fi apreciate ca avand valoare de stiri si de aceea vor fi publicate fara a mai fi nevoie sa fie platite. Diferenta dintre ,,advertising" si ,,publicity" este si mai clara in ceea ce priveste costurile si gradul de control asupra procesului de comunicare. In cazul ,,advertising"-ului, agentiile de publicitate platesc pentru spatiu sau timp media, iar canalele mediatice au obligatia de a nu modifica deloc mesajele si imaginile acestora. In cazul ,,publicity", atat costurile cat si controlul asupra mesajelor sunt scazute, canalele mediatice putand modifica mesajele fara a fi acuzati de acest lucru. 
O definitie moderna a publicitatii reprezinta o forma de comunicare persuasiva platita, care utilizeaza mass-media nepersonala sau alte forme de comunicare interactiva pentru a ajunge la un public larg, pentru a conecta un sponsor identificat cu un public tinta .
O definitie standard a publicitatii include cinci componente de baza :
1) Publicitatea este o forma de comunicare platita, desi unele forme de publicitate, cum ar fi anunturile la serviciile publice, utilizeaza spatiu si timp gratuit.
2) Nu numai ca mesajul este platit, dar sponsorul acestuia este cunoscut.
3) Majoritatea formelor de publicitate incearca sa convinga sau sa influenteze consumatorul sa faca ceva, desi in unele cazuri scopul mesajului este pur si simplu pentru a informa consumatorii si de a le face cunoscuta existenta produsului sau a companiei. Cu alte cuvinte, este o comunicare strategica bazata pe obiective, iar aceste obiective pot fi masurate pentru a determina daca publicitatea a fost eficienta sau nu.
4) Publicitatea este destinata unui public larg de consumatori potentiali.
5) Mesajul este transmis prin diferite canale mass-media, care sunt foarte nepersonale. Ceea ce inseamna ca publicitatea nu este adresata unei singure persoane, desi aceasta situatie se schimba odata cu aparitia Internetului si a unor media mai interactive.
1.2. Rolurile publicitatii in activitatea de marketing
Mixul de marketing reprezinta setul de instrumente de marketing pe care le utilizeaza intreprinderea pentru a-si atinge obiectivele de marketing pe piata tinta. Datorita sintetizarii realizate de Eugen J. McCarthy, s-a ajuns la o acceptiune in ceea ce priveste structurarea mixului de marketing, prin gruparea tuturor instrumentelor aflate la dispozitia intreprinderii in jurul a patru ,,piloni" ai activitatii de marketing - sau cei 4P (figura 1.1.) - respectiv: produsul (product), pretul (price), distributia (place), promovarea (promotion) .
Promovarea este doar una dintre variabilele mixului de marketing, dar una dintre cele mai importante, fiind greu de separat contributia ei de cea a celorlalte elemente. Publicitatea joaca patru roluri deosebit de importante in activitatea de afaceri si in societate: de marketing, de comunicare, economic si social.
1.2.1. Rolul de marketing
Procesul unei afaceri care utilizeaza pentru a satisface nevoile si dorintele consumatorilor prin oferirea de bunuri si servicii se numeste marketing. Departamentul de marketing sau managerul este responsabil pentru vanzarea produselor companiei, care pot fi bunuri (alimentare, electronice etc.), servicii (asigurari, imobiliare etc.) sau idei (sustinerea unei organizatii, increderea intr-un candidat). Produsele sunt, la randul lor, identificate in ceea ce le priveste in categorii de produse. Grupul de consumatori care sunt considerati a fi consumatori potentiali pentru anumite produse sau servicii constituie piata tinta. 
Instrumentele disponibile in marketing includ pe langa comunicarea de marketing sau promovarea, produsul, pretul, precum si mijloacele folosite pentru a distribui sau livra produsul intr-un loc de unde consumatorul sa poata cumpara. Specialistii de marketing sunt implicati in crearea unui brand, care se identifica printr-un semn distinctiv al unui produs pe care-l diferentiaza de concurentii sai.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Pietei Romanesti a Publicitatii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!