Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 59 în total
Cuvinte : 12828
Mărime: 18.97MB (arhivat)
Publicat de: Dafina Vereș
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Alexandru Puiu

Cuprins

  1. Introducere
  2. 1
  3. Capitolul I. Consideraţii cu privire la conţinutul şi rolul negocierii în societate şi în economie
  4. 2
  5. 1.1 Opinii cu privire la conţinutul şi rolul negocierii în viaţa social-economică
  6. 2
  7. 1.2 Comunicarea, problemă esenţială a negocierii 8
  8. 1.3 Strategii, tehnici şi tactici de negociere 12
  9. 1.4 Particularităţi zonale ale negocierii şi negociatorilor
  10. 17
  11. Capitolul II. Rolul esenţial al negociatorului în dimensionarea performanţelor în tratative
  12. 28
  13. 2.1 Negociatorii, echipa de şoc în activităţile diplomatice şi economice, calităţi native şi cele dobândite; norme şi comportament etic al negociatorilor
  14. 28
  15. 2.2 Impactul integrării României în Uniunea Europeană aupra conduitei negociatorilor români
  16. 37
  17. 2.3 Exigenţe specifice pentru negociatori datorate crizei economice contemporane
  18. 40
  19. Capitolul III. Studiu de caz: Negociatori români de succes din vremuri trecute şi din prezent
  20. 43
  21. A) Nicolae Titulescu, negociator de talie mondială 43
  22. B) Bogdan Aurescu, un negociator de succes al vremurilor noastre
  23. 47
  24. Concluzii 51
  25. Bibliografie 56

Extras din licență

INTRODUCERE

În afaceri, în diplomaţie dar şi în viaţa de zi cu zi, dacă stăpâneşti arta negocierii, ai o şansă în plus să câştigi mai mult şi să păstrezi o relaţie bună cu partenerul. Când negociezi bine, poţi să orientezi, să influenţezi şi să manipulezi partenerul pentru a-l face să coopereze.

Chiar dacă într-o accepţiune generală, negocierea este un instrument pe care îl folosim în decursul existenţei noastre fără a-l numi ca atare, în accepţiunea sa specifică, a negocia va însemna însuşirea unor reguli, alegerea unor strategii şi formarea unor deprinderi care să articuleze şi să asigure atingerea scopurilor propuse. Pentru a fi un bun negociator trebuie ca aceste deprinderi să îţi permită să joci un anumit rol în condiţii dificile. Negocierea înseamnă conflict şi situaţii în care îţi va fi dificil să păstrezi eficient rolul pe care l-ai repetat, deoarece trăirile te vor determina să te joci pe tine, cel din viaţa de toate zilele. Negociatorul profesionist cunoaste acest risc şi ştie faptul că anumite situaţii îl vor pune în faţa propriilor limite. A avea în vedere acest lucru înseamnă a învăţa şi a putea să negociezi cu ceilalţi, dar în acelaşi timp cu tine, cu propriile limite, angoase şi probleme. Numai astfel vei ajunge în situaţia de a nu te mai teme de negociere şi astfel să ajungi să nu negociezi cu teamă.

CAPITOLUL I.

CONSIDERAŢII CU PRIVIRE LA CONŢINUTUL ŞI ROLUL NEGOCIERII ÎN SOCIETATE ŞI ÎN ECONOMIE.

1.1. Opinii cu privire la conţinutul şi rolul negocierii în viaţa social-economică.

Negocierea este un talent, un har înnăscut, dar şi o abilitate dobândită prin experienţă, formare şi învăţare. Profesia de negociator este una „de elită”, în diplomaţie, în economie, precum şi în alte domenii ale vieţii sociale şi cultural-ştiinţifice.

A negocia înseamnă să fii de acord asupra unui lucru cu unul sau mai mulţi parteneri de negociere. „A negocia înseamnă că tu şi/sau partenerii tăi de negociere vă faceţi concesii unii în favoarea altora, în scopul de a obţine, de comun acord, un anumit rezultat.”

Personalitatea diplomatului, a omului de afaceri presupune o serie de atitudini şi aptitudini care, atunci când sunt pozitive, reprezintă variabile optime ale activităţii, iar atunci când sunt negative, determină eşecul.

Aptitudinile negociatorului sunt preponderent intelectuale şi cuprind: inteligenţa, intuiţia, spiritul analitic, capacitatea de selecţie şi sinteză, previziunea, luciditatea, clarviziunea, etc. Spre deosebire de deprinderile bazate, în esenţă, pe obişnuinţe determinate de exerciţii repetative, aptitudinile sunt procese funcţionale, eficiente care, corect direcţionate, contribuie la crearea şi dezvoltarea deprinderilor. Acestea, la rândul lor, duc la înnobilarea aptitudinilor existente.

Negocierea acoperă în prezent o gamă largă de domenii, cum ar fi cel politico-diplomatic, social, cultural şi cu deosebire cel economic. Negocierea apare ca o soluţie de rezolvare pe cale paşnică a oricăror stări de conflict din orice activitate umană. Conceptul de negociere, respectiv activitatea practică pentru care acesta este acoperitor, poate fi revendicat ca prioritate mai ales de diplomaţi şi economişti, dar are o relevanţă tot mai mare în toate domeniile vieţii.

Preview document

Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 1
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 2
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 3
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 4
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 5
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 6
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 7
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 8
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 9
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 10
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 11
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 12
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 13
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 14
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 15
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 16
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 17
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 18
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 19
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 20
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 21
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 22
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 23
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 24
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 25
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 26
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 27
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 28
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 29
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 30
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 31
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 32
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 33
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 34
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 35
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 36
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 37
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 38
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 39
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 40
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 41
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 42
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 43
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 44
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 45
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 46
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 47
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 48
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 49
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 50
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 51
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 52
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 53
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 54
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 55
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 56
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 57
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 58
Calitatea negocierii și negociatorilor, cerințe importante pentru atingerea înaltelor performanțe - Pagina 59

Conținut arhivă zip

  • Calitatea Negocierii si Negociatorilor, Cerinte Importante pentru Atingerea Inaltelor Performante.doc

Alții au mai descărcat și

Relațiile diplomatice în contextul negocierii internaționale

Introducere Prin lucrarea de faţă “Relaţiile diplomatice în contextul negocierilor internaţionale” s-a urmărit stabilirea rolul diplomaţiei...

Comunicarea cu Clientul de La Tranzacție la Relație

MOTIVAŢIE Am ales această temă din dorinţa de a atrage atenţia asupra unicităţii individului. O persoană care încearcă să comunice cu adevărat...

Locul și Rolul Negocierii în Administrarea Afacerii

Clipă de clipă, ceas de ceas, fiecare dintre noi are o dorinţă, un interes sau măcar un punct de vedere numai “al său”. Fiecare convinge sau se...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul Activității Industriale

1.1 IMPORTANTA SI SARCINILE REPARARII UTILAJULUI Desfasurarea în mod ritmic a activitatii de productie a unei întreprinderi industriale necesita,...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Conceptul de managementul resurselor umane. Etape în evoluția funcțiunii de personal

Curs 1 1) Conceptul de managementul resurselor umane Managementul resurselor umane reprezinta ansamblul de activitati generale si specifice,...

Ai nevoie de altceva?