Cuprins
- 1. Introducere 5
- Capitolul I
- Campania de televiziune 7
- 1.1. Tipuri de campanie 8
- 1.2. Etapele de planificare strategica 9
- Capitolul II
- Definirea problemei de solutionat 12
- 2.1. Gestionarea cererii în interiorul organizatiei 14
- 2.2. Cum se defineste o problema 15
- 2.3. Dosarul de informare 15
- 2.4. Caietul de sarcini 16
- 2.5. Alegerea unei firme de relatii publice 17
- Capitolul III
- Analiza situatiei 18
- 3.1. Redefinirea problemei 18
- 3.2. Cercetarea 19
- 3.2.1 Pregatirea cercetarii 20
- 3.2.2. Culegerea informatiei 21
- 3.2.2.1 Ancheta 21
- 3.2.2.2. Analiza documentelor 22
- 3.2.2.3. Experimentul 24
- 3.2.3. Valorificarea informatiei 24
- 3.3. Raportul de cercetare 25
- Capitolul IV
- Cunoasterea publicului 26
- 4.1. Publicurile organizatiei 26
- 4.2. Publicul-tinta 27
- 4.2.1. Profilul publicului-tinta 27
- 4.2.2. Modelul de comportament al publicului vizat 28
- 4.3. Comportamentul telespectatorilor din România 30
- Capitolul V
- Obiectivele 32
- 5.1. Sarcinile propuse si asumate în cadrul campaniei 32
- 5.2. Gradul de îndeplinire 34
- 5.3. Perioada de timp 35
- Capitolul VI
- Axa campaniei 36
- Capitolul VII
- Strategia 38
- 5.1. Comunicarea de masa si construirea întelesului 38
- 5.2. Strategii teoretice ale comunicarii de masa în scopul convingerii 39
- 5.2.1. Strategia psihodinamica 39
- 5.2.2. Strategia socioculturala 41
- 5.2.3. Strategia de construire a semnificatiei 43
- 5.3.Principalele sarcini pe care le au de îndeplinit strategiile 44
- 5.3.1. Captarea atentiei publicului-tinta 44
- 5.3.2. Stimularea unei atitudini pozitive 44
- 5.3.3. Provocarea unui comportament anume 45
- Capitolul VIII
- Mesajul 48
- 8.1. Mesajul campaniei 48
- 8.1.1. Principiile de baza 48
- 8.1.2. Tipuri de mesaje 49
- 8.1.3. Conceperea mesajului 51
- 8.2. Mesajul audiovizual 53
- 8.2.1. Caracteristicele mesajului audio-vizual 53
- 8.2.2. Structura mesajului audio-vizual 54
- Capitolul IX
- Productia de televiziune 57
- 9.1. Elemente de management al productiei 57
- 9.1.1. Preproductia 57
- 9.1.2. Procesul de productie 59
- 9.1.3. Post-productia 60
- 9.2. Genuri majore în audiovizual 61
- 9.2.1. Stirea de televiziune 61
- 9.2.2. Reportajul 62
- 9.2.3. Interviul 64
- 9.2.4. Documentarul 66
- Capitolul X
- Bugetul si calendarul 68
- 10.1 Bugetul 68
- 10.1.1. Cum se stabileste un buget 68
- 10.1.2. Elementele bugetului 69
- 10.2. Calendarul activitatilor 70
- Capitolul XI
- Evaluarea 72
- 11.1. Evaluarea planului 72
- 11.2. Cercetarea audientei 74
- Capitolul XII
- Studii de caz: Mari Români 78
- Învinge apele 81
- Concluzii 85
- Bilbliografie 87
Extras din licență
Introducere
Am ales aceasta lucrare de diploma pentru ca nu exista, în literatura româna de specialitate, carti care sa descrie etapele si modalitatile de punere în practica a unui plan de campanie specific audiovizualului.
Am realizat ,,campania de televiziune” pe structura ,,campaniei de relatii publice” luând etapele unei campanii de relatii publice si adaptâdu-le pentru televiziune.
A realiza un plan de campanie de televiziune înseamna a adopta o metoda de lucru care va permite utilizarea unor abordari diferite, respectiv si cea a relatiilor publice.
Lansarea unor idei, traversarea unei crize, determinarea oamenilor sa-si schimbe comportamentul, evitarea unor catastrofe, refacerea imaginii publice constituie, pentru o televiziune preucupari continue. Iar pentru acestea sunt nevoie de cunostinte din comunicare, sociologie, marketing, management, psihosociologie, cinematografie si publicitate.
Aceasta lucrare se doreste prin urmare, un instrument destinat înbunatatirii activitatii de relatii publice, implicit relatia cu telespectatorul. Este vorba mai putin de un ansamblu de instructiuni, cât de explicarea fiecarei etape ce trebuie parcurse pentru a construi un plan de campanie.
Vreau ca cititorul, nu numai sa înteleaga pasii ce trebuie urmati, ci si sa cunoasca câte ceva despre fenomenul complex al comunicarii audiovizuale.
În lucrarea de fata sunt prezentate principiile care trebuie sa ghideze orice demers având scop realizarea unui plan de campanie.
Etapele descrise în lucrare sunt :
- definirea problemei
- analiza situatiei
- publicul si publicul-tinta
- obiectivele
- axa campaniei
- strategia
- mesajul
- productia de televiziune
- bugetul si calendarul
- evaluarea
Nu am pretentia ca, dupa ce veti fi citit aceasta lucrare de diploma, sa fi devenit maestri în arta pregatirii unui plan de campanie. Însa, cel putin, veti întelege procesul în sine, precum si dificultatea de a gasi solutiile potrivite pentru problemele care apar în aceasta privinta.
CAPITOLUL I
CAMPANIA DE TELEVIZIUNE
Campania de televiziune reprezinta totalitatea operatiilor coordonate de comunicare derulate într-o perioada de timp determinata, într-un anumit areal, pentru îndeplinirea unor scopuri si obiective ale postului de televiziune în raport cu anumite tinte ale comunicarii.
Cu alte cuvinte campania de televiziune este o campanie de comunicare în masa pe o durata determinata cu un scop definit, ce foloseste canalul audiovizual.
Aceste campanii pot fi initiate de institutiile audiovizuale sau de o terta parte : guvernul României, fundatie umanitara, minister etc. Aceste campanii sunt concepute si conduse de departamentul de relatii publice în colaborare cu specialisti în domeniu.
Initial, conceptul de campanie se referea la “totalitatea operatiilor militare efectuate de armatele unei tari sau unui grup de armate pe un teatru de lupta într-un anumit timp si într-un scop strategic.
Depasind aspectul militar, mediul non-militar defineste campania drept “actiunea organizata în vederea realizarii într-o anumita perioada de timp a unor sarcini importante “.
Ca orice campanie focalizarea se realizeaza pe efort, tinte si obiective
Campania de televiziune fiind o vasta operatiune de informare, un efort depus pentru a furniza publicului informatii prin produselor sale media, care sunt destinate sa “vorbeasca” despre obiectul, evenimentul sau serviciul care a motivat campania.
Campanie de televiziune poate fi si un efort sustinut al unei televiziuni pentru a construi relatii sociale demne de încredere (ex: TVR Iasi - O noua zi acelasi prieten ).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Campania de Televiziune.doc