Campania de Televiziune

Licență
10/10 (3 voturi)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 89 în total
Cuvinte : 19970
Mărime: 174.11KB (arhivat)
Publicat de: Dan Scurtu
Puncte necesare: 15
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lector Drd. Vasile Arhire
INSTITUTUL DE STUDII EUROPENE "STEFAN LUPASCU” – IASI DEPARTAMENTUL DE STIINTE ALE COMUNICARII Lucrare de diploma pentru obtinerea licentei în Jurnalism

Cuprins

  1. 1. Introducere 5
  2. Capitolul I
  3. Campania de televiziune 7
  4. 1.1. Tipuri de campanie 8
  5. 1.2. Etapele de planificare strategica 9
  6. Capitolul II
  7. Definirea problemei de solutionat 12
  8. 2.1. Gestionarea cererii în interiorul organizatiei 14
  9. 2.2. Cum se defineste o problema 15
  10. 2.3. Dosarul de informare 15
  11. 2.4. Caietul de sarcini 16
  12. 2.5. Alegerea unei firme de relatii publice 17
  13. Capitolul III
  14. Analiza situatiei 18
  15. 3.1. Redefinirea problemei 18
  16. 3.2. Cercetarea 19
  17. 3.2.1 Pregatirea cercetarii 20
  18. 3.2.2. Culegerea informatiei 21
  19. 3.2.2.1 Ancheta 21
  20. 3.2.2.2. Analiza documentelor 22
  21. 3.2.2.3. Experimentul 24
  22. 3.2.3. Valorificarea informatiei 24
  23. 3.3. Raportul de cercetare 25
  24. Capitolul IV
  25. Cunoasterea publicului 26
  26. 4.1. Publicurile organizatiei 26
  27. 4.2. Publicul-tinta 27
  28. 4.2.1. Profilul publicului-tinta 27
  29. 4.2.2. Modelul de comportament al publicului vizat 28
  30. 4.3. Comportamentul telespectatorilor din România 30
  31. Capitolul V
  32. Obiectivele 32
  33. 5.1. Sarcinile propuse si asumate în cadrul campaniei 32
  34. 5.2. Gradul de îndeplinire 34
  35. 5.3. Perioada de timp 35
  36. Capitolul VI
  37. Axa campaniei 36
  38. Capitolul VII
  39. Strategia 38
  40. 5.1. Comunicarea de masa si construirea întelesului 38
  41. 5.2. Strategii teoretice ale comunicarii de masa în scopul convingerii 39
  42. 5.2.1. Strategia psihodinamica 39
  43. 5.2.2. Strategia socioculturala 41
  44. 5.2.3. Strategia de construire a semnificatiei 43
  45. 5.3.Principalele sarcini pe care le au de îndeplinit strategiile 44
  46. 5.3.1. Captarea atentiei publicului-tinta 44
  47. 5.3.2. Stimularea unei atitudini pozitive 44
  48. 5.3.3. Provocarea unui comportament anume 45
  49. Capitolul VIII
  50. Mesajul 48
  51. 8.1. Mesajul campaniei 48
  52. 8.1.1. Principiile de baza 48
  53. 8.1.2. Tipuri de mesaje 49
  54. 8.1.3. Conceperea mesajului 51
  55. 8.2. Mesajul audiovizual 53
  56. 8.2.1. Caracteristicele mesajului audio-vizual 53
  57. 8.2.2. Structura mesajului audio-vizual 54
  58. Capitolul IX
  59. Productia de televiziune 57
  60. 9.1. Elemente de management al productiei 57
  61. 9.1.1. Preproductia 57
  62. 9.1.2. Procesul de productie 59
  63. 9.1.3. Post-productia 60
  64. 9.2. Genuri majore în audiovizual 61
  65. 9.2.1. Stirea de televiziune 61
  66. 9.2.2. Reportajul 62
  67. 9.2.3. Interviul 64
  68. 9.2.4. Documentarul 66
  69. Capitolul X
  70. Bugetul si calendarul 68
  71. 10.1 Bugetul 68
  72. 10.1.1. Cum se stabileste un buget 68
  73. 10.1.2. Elementele bugetului 69
  74. 10.2. Calendarul activitatilor 70
  75. Capitolul XI
  76. Evaluarea 72
  77. 11.1. Evaluarea planului 72
  78. 11.2. Cercetarea audientei 74
  79. Capitolul XII
  80. Studii de caz: Mari Români 78
  81. Învinge apele 81
  82. Concluzii 85
  83. Bilbliografie 87

Extras din licență

Introducere

Am ales aceasta lucrare de diploma pentru ca nu exista, în literatura româna de specialitate, carti care sa descrie etapele si modalitatile de punere în practica a unui plan de campanie specific audiovizualului.

Am realizat ,,campania de televiziune” pe structura ,,campaniei de relatii publice” luând etapele unei campanii de relatii publice si adaptâdu-le pentru televiziune.

A realiza un plan de campanie de televiziune înseamna a adopta o metoda de lucru care va permite utilizarea unor abordari diferite, respectiv si cea a relatiilor publice.

Lansarea unor idei, traversarea unei crize, determinarea oamenilor sa-si schimbe comportamentul, evitarea unor catastrofe, refacerea imaginii publice constituie, pentru o televiziune preucupari continue. Iar pentru acestea sunt nevoie de cunostinte din comunicare, sociologie, marketing, management, psihosociologie, cinematografie si publicitate.

Aceasta lucrare se doreste prin urmare, un instrument destinat înbunatatirii activitatii de relatii publice, implicit relatia cu telespectatorul. Este vorba mai putin de un ansamblu de instructiuni, cât de explicarea fiecarei etape ce trebuie parcurse pentru a construi un plan de campanie.

Vreau ca cititorul, nu numai sa înteleaga pasii ce trebuie urmati, ci si sa cunoasca câte ceva despre fenomenul complex al comunicarii audiovizuale.

În lucrarea de fata sunt prezentate principiile care trebuie sa ghideze orice demers având scop realizarea unui plan de campanie.

Etapele descrise în lucrare sunt :

- definirea problemei

- analiza situatiei

- publicul si publicul-tinta

- obiectivele

- axa campaniei

- strategia

- mesajul

- productia de televiziune

- bugetul si calendarul

- evaluarea

Nu am pretentia ca, dupa ce veti fi citit aceasta lucrare de diploma, sa fi devenit maestri în arta pregatirii unui plan de campanie. Însa, cel putin, veti întelege procesul în sine, precum si dificultatea de a gasi solutiile potrivite pentru problemele care apar în aceasta privinta.

CAPITOLUL I

CAMPANIA DE TELEVIZIUNE

Campania de televiziune reprezinta totalitatea operatiilor coordonate de comunicare derulate într-o perioada de timp determinata, într-un anumit areal, pentru îndeplinirea unor scopuri si obiective ale postului de televiziune în raport cu anumite tinte ale comunicarii.

Cu alte cuvinte campania de televiziune este o campanie de comunicare în masa pe o durata determinata cu un scop definit, ce foloseste canalul audiovizual.

Aceste campanii pot fi initiate de institutiile audiovizuale sau de o terta parte : guvernul României, fundatie umanitara, minister etc. Aceste campanii sunt concepute si conduse de departamentul de relatii publice în colaborare cu specialisti în domeniu.

Initial, conceptul de campanie se referea la “totalitatea operatiilor militare efectuate de armatele unei tari sau unui grup de armate pe un teatru de lupta într-un anumit timp si într-un scop strategic.

Depasind aspectul militar, mediul non-militar defineste campania drept “actiunea organizata în vederea realizarii într-o anumita perioada de timp a unor sarcini importante “.

Ca orice campanie focalizarea se realizeaza pe efort, tinte si obiective

Campania de televiziune fiind o vasta operatiune de informare, un efort depus pentru a furniza publicului informatii prin produselor sale media, care sunt destinate sa “vorbeasca” despre obiectul, evenimentul sau serviciul care a motivat campania.

Campanie de televiziune poate fi si un efort sustinut al unei televiziuni pentru a construi relatii sociale demne de încredere (ex: TVR Iasi - O noua zi acelasi prieten ).

Preview document

Campania de Televiziune - Pagina 1
Campania de Televiziune - Pagina 2
Campania de Televiziune - Pagina 3
Campania de Televiziune - Pagina 4
Campania de Televiziune - Pagina 5
Campania de Televiziune - Pagina 6
Campania de Televiziune - Pagina 7
Campania de Televiziune - Pagina 8
Campania de Televiziune - Pagina 9
Campania de Televiziune - Pagina 10
Campania de Televiziune - Pagina 11
Campania de Televiziune - Pagina 12
Campania de Televiziune - Pagina 13
Campania de Televiziune - Pagina 14
Campania de Televiziune - Pagina 15
Campania de Televiziune - Pagina 16
Campania de Televiziune - Pagina 17
Campania de Televiziune - Pagina 18
Campania de Televiziune - Pagina 19
Campania de Televiziune - Pagina 20
Campania de Televiziune - Pagina 21
Campania de Televiziune - Pagina 22
Campania de Televiziune - Pagina 23
Campania de Televiziune - Pagina 24
Campania de Televiziune - Pagina 25
Campania de Televiziune - Pagina 26
Campania de Televiziune - Pagina 27
Campania de Televiziune - Pagina 28
Campania de Televiziune - Pagina 29
Campania de Televiziune - Pagina 30
Campania de Televiziune - Pagina 31
Campania de Televiziune - Pagina 32
Campania de Televiziune - Pagina 33
Campania de Televiziune - Pagina 34
Campania de Televiziune - Pagina 35
Campania de Televiziune - Pagina 36
Campania de Televiziune - Pagina 37
Campania de Televiziune - Pagina 38
Campania de Televiziune - Pagina 39
Campania de Televiziune - Pagina 40
Campania de Televiziune - Pagina 41
Campania de Televiziune - Pagina 42
Campania de Televiziune - Pagina 43
Campania de Televiziune - Pagina 44
Campania de Televiziune - Pagina 45
Campania de Televiziune - Pagina 46
Campania de Televiziune - Pagina 47
Campania de Televiziune - Pagina 48
Campania de Televiziune - Pagina 49
Campania de Televiziune - Pagina 50
Campania de Televiziune - Pagina 51
Campania de Televiziune - Pagina 52
Campania de Televiziune - Pagina 53
Campania de Televiziune - Pagina 54
Campania de Televiziune - Pagina 55
Campania de Televiziune - Pagina 56
Campania de Televiziune - Pagina 57
Campania de Televiziune - Pagina 58
Campania de Televiziune - Pagina 59
Campania de Televiziune - Pagina 60
Campania de Televiziune - Pagina 61
Campania de Televiziune - Pagina 62
Campania de Televiziune - Pagina 63
Campania de Televiziune - Pagina 64
Campania de Televiziune - Pagina 65
Campania de Televiziune - Pagina 66
Campania de Televiziune - Pagina 67
Campania de Televiziune - Pagina 68
Campania de Televiziune - Pagina 69
Campania de Televiziune - Pagina 70
Campania de Televiziune - Pagina 71
Campania de Televiziune - Pagina 72
Campania de Televiziune - Pagina 73
Campania de Televiziune - Pagina 74
Campania de Televiziune - Pagina 75
Campania de Televiziune - Pagina 76
Campania de Televiziune - Pagina 77
Campania de Televiziune - Pagina 78
Campania de Televiziune - Pagina 79
Campania de Televiziune - Pagina 80
Campania de Televiziune - Pagina 81
Campania de Televiziune - Pagina 82
Campania de Televiziune - Pagina 83
Campania de Televiziune - Pagina 84
Campania de Televiziune - Pagina 85
Campania de Televiziune - Pagina 86
Campania de Televiziune - Pagina 87
Campania de Televiziune - Pagina 88
Campania de Televiziune - Pagina 89

Conținut arhivă zip

  • Campania de Televiziune.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul Reporterului în Televiziune

INTRODUCERE Televiziunea reprezintă astăzi una dintre cele mai importante surse de informaţii disponibile în societatea noastră. Ore în şir, un...

Efecte ale mass-media - televiziunea de nișă

INTRODUCERE Televiziunea este categoric un fenomen. în continuă desfăşurare şi progress, este un fenomen care se autocreează. S-a produs, a...

Mass-media și Impactul Televiziunii asupra Tânărului Individ

Societatea moderna a fost încă de la începuturi însetată de informaţii şi este pe zi ce trece tot mai tentată de cultul informaţiei. Mai mult,...

Importanța mass-media în relațiile publice

Mijloacele de comunicare în masă au avut şi încă au o uriaşă forţă de influenţare a consumatorului de informaţie, a publicului. Acest lucru este...

Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului

INTRODUCERE Mass media reprezintă o denumire generală a tuturor mijloacelor de informare în masă. Aceste mijloace sunt caracterizate prin...

Interviul în presa scrisă

În condiţiile actuale, nevoia de comunicare stăpâneşte mai mult ca oricând individul şi comunitatea pe care o reprezintă. Asigurarea unui dialog...

Mass Media în societatea informațională

1. Repere teoretice De la începuturi şi pâna astăzi oamenii au comunicat între ei şi şi-au transmis gânduri, idei, cuvinte etc. influenţându-se...

Crearea Mesajului Publicitar

David Ogilvy a reuşit să sintetizeze, pentru prima dată, două mari direcţii în şcoala de advertising americană: cea orientată către imagine...

Te-ar putea interesa și

Impactul Campaniilor Sociale Asupra Publicului din România

INTRODUCERE Am ales ca temă a lucrării de licenţă Impactul campaniilor sociale asupra publicului din România datorită multiplelor posibilităţi de...

Influența mass-media asupra opiniei publice - atitudinea consumatorilor față de publicitatea tv

Introducere Comunicarea a însoţit omul pe parcursul întregii sale existenţe şi evoluţii, în toate genurile de activităţi în care a fost implicat....

Instrumente de Marketing Direct Utilizate de Oriflame

Introducere Într-o epocă în care totul evoluează cu o rapiditate nu foarte uşor de urmat pentru întreprinderile existente, în care progresul...

Comunicarea în Campania Electorală

Argument Sfârşitul anului 2009 a fost marcat de alegerile prezidenţiale din România. Acestea au fost primele alegeri prezidenţiale din România...

Televiziunea Românească în 2012

Introducere Televiziunea, spre deosebire de presa scrisă, încadrată publicistic în funcţie de specificul redactării, calitatea publicaţiei și...

Publicitatea în Televiziune

INTRODUCERE Ansamblul mijloacelor de informare, considerat atât ca sistem autonom cât şi ca subsistem al sistemului social sau al celui cultural,...

Analiza Pieței Românești a Publicității

INTRODUCERE Publicitatea ca şi componentă a mixului promoţional de marketing face obiectul acestei lucrări.”” Publicitatea este un câmp de...

Importanța numelui instituțiilor media lucrare finală

INTRODUCERE Această lucrare îşi propune să analizeze impactul numelui instituţiilor media româneşti asupra mesajului. Motivaţia pentru care am...

Ai nevoie de altceva?