Campaniile Sociale - Latura Sensibila a Publicitatii

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 5
Capitolul 1. PUBLICITATEA SI ROLUL SAU SOCIAL 8
1.1. Definitii ale publicitatii 8
1.2. Procesul activitatii de publicitate 9
1.3. Functiile publicitatii 10
1.4. Obiectivele publicitatii 11
1.5. O tipologie evolutiva a strategiilor publicitare 12
1.5.1. Integrarea modelelor: functiile demersului publicitar 13
1.5.2. Caracteristicile mesajului persuasiv 15
1.6. Structura reclamei 17
1.6.1. Elemente vizuale cu importanta majora in publicitate 18
1.7. Emotia si afectivitatea in publicitate 19
1.7.1. Intensitatea afectiva 19 1.7.2. Emotiile negative 20
1.7.3. Masurarea emotionalitatii in reclame 21
1.8. Publicitatea dincolo de produs. Publicitatea ideilor 21
Capitolul 2. COMPORTAMENTUL SI ATITUDINEA 22
2.1. Definitia comportamentului prosocial 22
2.2. Teorii explicative ale comportamentului prosocial 23
2.3. Conceptul de atitudine 24
2.4. Structura atitudinilor 24
2.4.1. Proprietatile atitudinilor 25
2.4.2. Functiile atitudinilor 25
2.5. Atitudinile si procesarea informatiei 26
2.6. Prezic atitudinile comportamentele? 26
2.7. Modele teoretice ale relatiei dintre atitudine si comportament 27
Capitolul 3. CAMPANIILE SOCIALE 29
3.1. Ce sunt campaniile sociale? 29
3.2. Nevoia de astfel de campanii 29
3.3. Organizatiile sociale si rolul lor in societate 30
3.4. Analiza de continut a printurilor, pe cele trei categorii ale atitudinii: afectiv, cognitiv, comportamental 30
3.5. Studiu exploratoriu 43
CONCLUZII 47
ANEXA I 49
BIBLIOGRAFIE 51


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Publicitatea care prezenta perfectiunea, o lumea de poveste cu familii ideale si siluete perfecte s-a estompat incetul cu incetul. Astazi pentru a iesi din anonimat, reclamele incearca sa provoace publicul, sa-l faca sa vorbeasca despre ele, iar provocarea vizeaza emotiile. 
Pentru ca am realizat ca fac parte din targetul unor astfel de campanii, si pentru ca au avut influente asupra mea, am decis sa-mi aleg acesta tema. De asemenea ma intereseaza foarte mult si-mi doresc sa am posibilitatea de a crea campanii cu mesaj social, pentru ca implica foarte multa creativitate. Modul in care imaginile influenteaza atitudini si reusesc sa schimbe comportamente, sau cel putin sa atraga atentia asupra printului, mi se pare foarte important in conditiile in care lumea este inconjurata de mesaje publicitare.
Promovarea mesajelor sociale s-a dovedit a fi de-a lungul timpului mult mai greu de produs si transmis catre publicul tinta, deoarece nu au menirea de a schimba doar comportamente de cumparare, ci trebuie sa modifice mentalitati si comportamente cu care individul este obisnuit dintotdeauna.
Mesaje de genul: ,,Renunta la fumat", ,,Spune nu drogurilor", ,,Viteza ucide", sunt frecvent auzite de toti consumatorii, problema e ca nimeni nu le constientizeaza si nimeni nu le aplica. Aici intervin campaniile sociale creative care reusesc sa socheze si sa modifice comportamentul consumatorilor, prin ilustrarea consecintelor grave, inspaimantatoare ale neacceptarii sfaturilor si recomandarilor emitatorului.
In campaniile cu mesaj social este vorba de inversarea procesului de marketing, adica campaniile de publicitate sociala care folosesc apeluri la teama informeaza consumatorii despre riscurile utilizarii unui produs, si nu despre beneficiile folosirii acestuia.
Campaniile sociale reprezinta, in general, incercari de a preveni sau de a educa publicul larg in privinta unor probleme care le vizeaza in mod direct existenta. Pentru ca oamenilor le este foarte greu sa recunoasca faptul ca au o problema si le este foarte greu sa ceara ajutorul cuiva, serviciile sociale gratuite promovate de campaniile sociale ar putea fi o solutie. Toate campaniile sunt menite sa traga semnale de alarma pozitive in randul populatiei si, in general, in spatele lor se afla diferite organizatii nonprofit care propun sa monitorizeze mesajele respective.
In cadrul acestei lucrari m-am axat pe latura afectiva a publicitatii, respectiv pe analiza unor campanii sociale, intrucat reclamele care sensibilizeaza publicul este un subiect din ce in ce mai important pentru societate de astazi, in special pentru societatea romaneasca. 
Mi-am propus sa masor perceptiile unor consumatori de publicitate, respectiv a unor studenti din zona socio-umanului, asupra reclamelor care apeleaza la emotii, a unor printuri din campanii sociale antifumat, antidrog si de prevenire a accidentelor rutiere.
Lucrarea este structurata in trei capitole, avand drept scop prezentarea caracteristicilor publicitatii, explicarea conceptelor de comportament prosocial si atitudine, respectiv realizarea unui studiu exploratoriu privind reactiile publicului in fata unor reclame din campaniile sociale.
Primul capitol prezinta cateva notiuni referitoare la publicitate, cum ar fi: definirea conceptului, functiile publicitatii, obiectivele acesteia, strategii publicitare, mesajul persuasiv, structura reclamei, emotia si afectivitatea in publicitate.
In cel de-al doilea capitol, structurat in sapte subcapitole, sunt definite conceptele de atitudine si comportament prosociale, precum si relatia dintre acestea.
Capitolul trei este structurat in cinci subcapitole, care imbina notiunile teoretice privind campaniile sociale, cu aspectele practice, respectiv realizarea unei analize de continut a unor printuri din campaniile sociale, pe cele trei categorii ale atitudinii: cognitiv, afectiv si comportamental.
Capitolul se incheie cu un studiu exploratoriu, in care mi-am propus sa masor perceptiile adolescentilor asupra acestor reclame si ale altora din zona rationalului, pe cele trei nivele: cognitiv, afectiv, comportamental, sa observ reactiile respondentilor cu privire la cele trei functii ale mesajului publicitar, respectiv de a asigura memorabilitatea, cea expresiv-emotionala si de comunicare persuasiva.
Consider ca numarul problemelor de ordin social din societatea romaneasca continua sa creasca , iar campaniile publicitare reusesc sa schimbe atitudini si mentalitati, cele cu mesaj social inducand adoptarea unui comportament prosocial, benefic pentru indivizi si comunitate implicit. De asemenea reclamele-soc, care apeleaza la reactii negative, sunt receptate de target si reusesc sa convinga publicul sa urmeze in plan comportamental mesajul transmis.
Capitolul 1. Publicitatea si rolul sau social
1.1. Definitii ale publicitatii
Traim in epoca hiperconsumului, ,,un imperiu in care soarele marfii si al individualismului nu apune niciodata" , etapa in care comunicarea joaca un rol deosebit de important atat in relatiile interumane, cat si in relatia omului cu mediul de consum.
Astazi ne preocupam mai mult de imaginea noastra, de sine, de fericirea personala, de cum ne percep ceilalti, de ce ar trebui sa facem pentru a fi in fruntea societatii, iar publicitatea este instrumentul prin intermediul caruia ne raportam la ceilalti. ,,Publicitatea este mai mult decat un mijloc de diseminare a unor informatii cu privire la produse. Este un instrument de comunicare primar al sistemului nostru economic si al culturii noastre" Ea reflecta cultura unui popor, societatea in linii mari, si totodata schimba anumite atitudini, comportamente si conceptii. Uneori ne simtim agasati de mesajele publicitare, pe care le observam in orice colt de strada, in fiecare institutie sau chiar in parc, vrem intimitate, dar in acelasi timp ne simtim goi in lipsa lor. ,,Publicitatea este ca o pusca cu alice, nu ca una cu glont. Atunci cand trage, prinde in raza ei de actiune tot ceea ce exista".


Fisiere in arhiva (1):

  • Campaniile Sociale - Latura Sensibila a Publicitatii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!