Capacitatea de Autofinantare a Intreprinderii

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1 
DELIMITARI NOTIONALE.pag.5
1.1. Capacitatea de autofinantare (CAF).pag.5
1.1.1. Definire.pag.5
1.1.2. Procedee de calcul .pag.6
1.2. Autofinantarea sau finantarea interna.pag.7
1.2.1. Definire. Politica de autofinantare.pag.7
1.2.2. Structura autofinantarii.pag.10
1.2.3. Avantajele si dezavantajele autofinantarii.pag.15
1.3. Analiza situatiei financiare a intreprinderii. Prezentarea intreprinderii .pag.16
CAPITOLUL 2 
ANALIZA FORMARII VALORII ADAUGATE .pag.27
2.1. Analiza consumului intermediar (CI).pag.30
2.2. Analiza productiei .pag.32
CAPITOLUL 3 
ANALIZA REPARTIZARII VALORII ADAUGATE .pag.39
3.1.Analiza rezultatului brut de exploatare .pag.39
3.2. Analiza rezultatului de exploatare.pag.43
3.3. Analiza rezultatului curent .pag.46
3.4. Analiza rezultatului net (RN).pag.49
3.5. Analiza capacitatii de autofinantare (CAF).pag.52
CAPITOLUL 4 
CORELATIILE CAPACITATII DE AUTOFINANTARE CU ALTI INDICATORI S1 UTILITATEA EI .pag.58
4.1. Corelatiile capacitatii de autofinantare cu alti indicatori.pag.58
4.2. Utilitatea capacitatii de autofinantare .pag.60
CONCLUZII SI PROPUNERI.pag.63
BIBLIOGRAFIE.pag. 65


Extras din licenta Cum descarc?

Cuvinte cheie: autofinantare, analiza situatiei financiare, valoarea adaugata, S.C. ARTEX S.A., indicatori
Tema lucrarii de licenta este intitulata ,,Capacitatea de autofinantare a intreprinderii" fiind structurata pe patru capitole, astfel:
- primul capitol este denumit ,,Delimitari notionale", 
- al doilea capitol ,,Analiza formarii valorii adaugate",
- al treilea capitol ,,Analiza repartizarii valorii adaugate",
- al patrulea capitol ,,Corelatiile capacitatii de autofinantare cu alti indicatori si utilitatea ei".
In lucrare a fost definita capacitatea de autofinantare, a fost prezentat procedeul de calcul, autofinantarea sau finantarea interna, politica de autofinantare, structura, avantajele, dezavantajele autofinantarii, precum si o analiza a situatiei financiare a intreprinderii.
De asemenea am prezentat in lucrare o analiza a consumului intermediar, a productiei, a rezultatului brut de exploatare, a rezultatului curent, rezultatului net si o analiza a capacitatii de autofinantare. In finalul lucrarii am efectuat corelatii intre capacitatea de autofinantare si alti indicatori.
Autonomia financiara a unei intreprinderi se defineste ca fiind aptitudinea acesteia de a face fata angajamentelor sale financiare. Finantarea din resurse proprii presupune ca intreprinderea sa obtina in primul rand beneficiile corespunzatoare nevoilor sale, iar in al doilea rand sa aiba dreptul de decizie asupra repartizarii lor pe destinatii cu respectarea in acelasi timp a obligatiilor catre bugetul statului.
Amortizarea si provizioanele sunt cheltuieli calculate care se exonereaza de la plata impozitului pe profit. Profitul net ramane o sursa gratuita de finantare. Numai dupa distribuirea actiunilor gratuite, autofinantarea devine generatoare de costuri pentru remunerarea, prin dividende, a capitalului intern convertit in capital social. Deci, autofinantarea este cea mai eficienta solutie de acoperire a nevoilor permanente de capitaluri.
Capacitatea de autofinantare mai poate fi definita si ca un surplus monetar care se obtine ca rezultat al tuturor operatiunilor de incasari si plati efectuate de intreprindere, intr-o perioada de timp, avand in vedere incidenta fiscala. Pentru determinarea capacitatii de autofinantare trebuie avute in vedere atat variabile economice cat si financiare.
Finantarea pe termen lung a intreprinderii presupune nevoi de fonduri cu caracter permanent sau pe perioade mari de timp, operatiune care se poate realiza in diferite forme, in functie de conditiile concrete ale intreprinderii. Caile de finantare pe termen lung sau in stransa legatura cu caile de investire, formand cu acestea politica financiara a firmei.
Autofinantarea este cel mai raspandit principiu de finantare si presupune ca intreprinderea isi asigura dezvoltarea cu forte proprii, folosind drept surse de finantare o parte a profitului obtinut in exercitiul expirat, si fondul de amortizare, acoperind atat nevoile de inlocuire a activitatilor imobilizate cat si cresterea activului economic. Autofinantarea are in structura sa amortizarile, provizioanele si beneficiile nedistribuite de firma, si trecute de aceasta la rezerve, si anume: Autofinantarea = Amortizarile + Provizioanele + Beneficiile nedistribuite.
Provizioanele sunt definite ca fiind capitaluri prelevate de intreprindere inainte de determinarea beneficiului cu scopul de a face fata unor cheltuieli viitoare. Sunt doua categorii de provizioane: 
- provizioane pentru deprecieri ale elementelor de activ;
- provizioane pentru riscuri si cheltuieli.
Rezervele sunt beneficii nedistribuite, constituind partea cea mai putin discutata a autofinantarii. Ele reprezinta fonduri acumulate de intreprindere plecand de la beneficiile realizate. Exista mai multe categorii de rezerve, si anume: 
- rezerve legale: acestea sunt reglementate prin legi specifice. 
- rezerve statuare care sunt constituite pe baza prevederilor statutului societatii, in concordanta cu permisibilitatea legilor in materie. 
Dividendul reprezinta remuneratia cuvenita unei actiuni in decurs de un an si este singura forma de impartire a profitului realizat de societatile comerciale pe actiuni.
Am efectuat o analiza situatiei financiare a unei intreprinderii, respectiv societatea comerciala ,, Artex '' S.A. cu sediul in Oradea, nr.18, telefon 357911 s-a constituit in anul 1991 ca societate pe actiuni. Este inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J/15427/1991 si are codul fiscal R142359.
Capitalul social al societatii, reprezentand suma valorilor nominale a actiunilor aduse in virtutea unui contract de actionari este in suma de 200 milioane impartit cu 20.000 actiuni cu o valoare nominala de 1000 aceste actiuni sunt detinute in cote de cei 68 actionari ai firmei.
La inceputul desfasurarii activitatii sale, societatea era specializata in producerea si comercializarea produselor de artizanat din lemn, pirogravuri, fluiere, marochinarie din piele cu intarsie. Din 1993 societatea "Artex" S.A. s-a extins, construindu-si o sectie de croit costume din piele pentru femei (jacheta si fusta sau jacheta si pantalon, lung sau scurt) sau jachete din piele pentru dame.
Ca si element al strategiei de obtinere a productiei remarcam credit - bail, prin care firma inchiriaza un utilaj performant specific confectiilor din piele pe o perioada de 10 ani, in vederea obtinerii unor produse superioare calitativ, ea asigurandu-si astfel posibilitati de mentinere pe pietele ocupate deja, dar mai ales de penetrare pe alte piete.
Aprovizionarea cu materii prime si materiale se face atat de pe piata interna (piele si tesaturi), cat si de pe cea externa, cumparand pe valuta coloranti si mordanti de calitate superioara din Italia pentru a-si indeplini obligatiile contractuale ca subtratant.
Personalul societatii este format atat din persoane muncitor calificat, in totalitate 20 persoane, cat si personalul administrativ si de conducere cu pregatire superioara, 5 persoane Acest personal este stabilit, nu ridica probleme particulare, ramanand constant de la o perioada la alta.
Analiza situatiei financiare a intreprinderii are ca obiect studierea modului de realizare a autofinantarii, in conditiile autonomiei decizionale, asigurarea integritatii patrimoniului acesteia, a unui raport optim intre mijloacele economice ale acesteia.
La modelul societatii Artex S.A. se mentine echilibrul bilantier intre activ si pasiv. Activul bilantului este prezentat de activul imobilizat, circulant, conturile de regularizare si primele de rambursare a obligatiunilor. Ponderea cea mai mare(60%) ii revine activului circulant si in cadrul acestuia stocurilor. Analiza dinamica arata o crestere a stocurilor la nivelul societatii si o reducere a activului imobilizat; aceasta din urma determinata fiind de cresterea amortizarii fata de perioada precedenta.
Societatea Artex S.A. Oradea procedeaza la repartizarea a 40% din profitul net actionarilor si la constituirea unui fond de dezvoltare. Pasivul dupa repartizarea profitului se diferentiaza fata de pasivul inainte de repartizare prin marimea capitalului propriu si al datoriilor.
Indicatorii mai importanti care masoara eficacitatea intreprinderii pe valoarea adaugata sunt: rata variatiei valorii adaugate si randamentul echipamentului, ca raport intre VA si imobilizarile.
Cifra de afaceri devine productia vanduta + venituri din vanzari de marfuri si aceasta este obtinuta nu numai ca urmare a desfacerii produselor pe piata interna ci si ca urmare a inchiderii unor contracte de vanzare cu partenerii externi. Astfel ca aproximativ 60% din CA se obtine ca urmare a vanzarii de produse pe piata externa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Capacitatea de Autofinantare a Intreprinderii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!