Caracteristici ale Calitatii in Institutiile Publice

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
CAPITOLUL I 4
CALITATEA SERVICIILE DE SANATATE 4
1.1.Aspecte ale calitatii in serviciilor de sanatate 4
1.2. Orientarea catre pacient 5
1.3.Reforma serviciilor de sanatate in Romania 9
1.3.1.Reforma sistemului serviciilor de sanatate 10
1.3.2.Reforma in spitale 10
1.3.3.,,Criza medicamentelor" 11
1.4. Elementul de baza in asigurarea calitatii in sectorul sanitar 
Institutia asigurarilor de sanatate 12
1.5.Imbunatatirea calitatii in serviciile de sanatate 13
CAPITOLUL II 16
ACTIVITATEA DE ASISTENTA MEDICALA 16
IN JUDETUL BACAU 16
2.1 Analiza activitatii de asistenta medicala 16
2.1.1. Date statistice in judetul Bacau 18
2.1.1. Activitatea unitatilor sanitare in anul 2011 22
2.2 Indicatorii de performanta si activitate managementului in unitatilor
Sanitare 23
2.3. Activitatea retelei sanitare ambulatorii de specialitate 28
2.4. Activitatea serviciului de ambulanta in judetului Bacau 29
2.5. Accesul pacientilor la serviciile medicului de familie 29
2.6. Asistenta medicala comunitara 34
2.7. Activitatea compartimentului sanatate publica si programe 34
2.8. Programul national de boli transmisibile 36
2.8.1. Subprogramul de Supraveghere si Control al Boli Transmisibile
Prioritare 36
2.8.2. Subprogramul de supraveghere si control al infectiei HIV /SIDA37
2.8.4. Subprogramul de supraveghere si control al bolilor 37
cu transmitere sexuala 37
2.9. Programul national de supraveghere si control 39
al infectiilor nosocomiale 39
2.10. Programul national de monitorizare a factorilor determinanti din
mediul de viata si munca 39
2.11.Campanii derulate 42
2.12. Activitatea compartimentului de control in sanatate publica 43
CONCLUZII SI PROPUNERI 47
Concluzii 47
Propuneri 49
BIBLIOGRAFIE 51


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Marea majoritate a pacientilor din UE beneficiaza de asistenta medicala in propria lor tara si prefera aceasta optiune. Dar, in anumite cazuri, pacientii pot dori sa beneficieze de anumite tipuri de asistenta medicala in alt stat membru. Exemplele includ asistenta medicala foarte specializata sau asistenta medicala in zonele de frontiera unde unitatea spitaliceasca adecvata cea mai apropiata se afla de cealalta parte a frontierei. In ultimii ani, cetatenii au inaintat Curtii Europene de Justitie o serie de cazuri pentru a-si revendica dreptul la rambursarea serviciilor medicale furnizate in alte state membre. In hotararile sale cu privire la aceste cazuri, incepand cu anul 1998, Curtea a hotarat in mod constant ca pacientii au dreptul de a li se rambursa costul asistentei medicale de care au beneficiat in alt stat membru, in conditiile in care ar fi indreptatiti sa beneficieze de acestea si in propriul stat membru. Este necesar sa se clarifice modul in care principiile stabilite in aceste cazuri specifice ar trebui sa fie aplicate in general. Prin urmare, sunt necesare norme comunitare cu privire la modul in care ar trebui asigurata calitatea si siguranta asistentei medicale transfrontaliere in general. In acest scop, Comisia intentioneaza sa propuna in anul 2008 o comunicare si o recomandare a Consiliului privind siguranta pacientului si calitatea serviciilor medicale precum si o recomandare a Consiliului privind infectiile asociate asistentei medicale.
In baza acestei jurisprudente, prezenta initiativa vizeaza asigurarea unui cadru clar si transparent privind furnizarea asistentei medicale transfrontaliere din cadrul UE, in cazul in care asistenta medicala de care pacientii au nevoie este furnizata in alt stat membru decat in tara de origine. In aceste cazuri, nu ar trebui sa existe obstacole nejustificate. Serviciile medicale ar trebui sa fie sigure si de buna calitate. Procedurile referitoare la rambursarea costurilor ar trebui sa fie clare si transparente. Respectand principiul universalitatii, al accesului la asistenta medicala de calitate, al echitatii si solidaritatii, obiectivele acestui cadru vor, prin urmare, urmatoarele:
- de a oferi suficienta claritate in ceea ce priveste drepturile de rambursare a costurilor asistentei medicale furnizate in alte state membre;
- de a se asigura ca cerintele necesare pentru o asistenta medicala de inalta calitate, sigura si eficienta sunt respectate in cazul asistentei medicale transfrontaliere.
Statele membre sunt responsabile cu organizarea si prestarea de servicii de sanatate si asistenta medicala. Acestea sunt, in special, responsabile cu determinarea normelor care se vor aplica rambursarii pacientilor si furnizarii de asistenta medicala. Aceasta propunere nu aduce nicio modificare in aceasta privinta. Este importanta sublinierea faptului ca aceasta initiativa nu afecteaza dreptul statelor membre de a alege normele care se vor aplica unui caz specific. In schimb, acest cadru este creat pentru a facilita cooperarea europeana privind asistenta medicala, precum cea pentru retelele europene de centre de referinta; impartasirea evaluarilor noilor tehnologii medicale; sau pentru a folosi tehnologia informatiei si a comunicatiilor in vederea furnizarii de asistenta medicala mai eficienta (,,e-health"). Aceste actiuni vor oferi statelor membre sprijin suplimentar in vederea indeplinirii obiectivelor generale privind accesul universal la asistenta medicala de inalta calitate pe baza echitatii si solidaritatii, fapt ce va avantaja toti pacientii, indiferent daca acestia pleaca in alta tara sau nu.
Aceste chestiuni au fost discutate in mai multe randuri de catre Comisie impreuna cu autoritatile responsabile din toate statele membre, reprezentantii Parlamentului European precum si comunitatea medicala si alte parti interesate. Inaintea formularii acestor propuneri, Comisia a efectuat, de asemenea, o consultare publica privind actiunea comunitara in materie de servicii de sanatate ale carei rezultate au constituit o baza solida pentru elaborarea si definirea cadrului propus Atat ministrii in cadrul Consiliului cat si Parlamentul European au solicitat, de asemenea, intreprinderea de actiuni in domeniul serviciilor medicale iar caracterul lor particular a fost confirmat prin excluderea acestor servicii din directiva generala a serviciilor.
Aceasta propunere se bazeaza pe articolul 95 din Tratatul CE privind stabilirea si functionarea pietei interne. De asemenea, este conforma cu dispozitiile articolului 152 din Tratatul CE privind sanatatea publica si respecta responsabilitatile statelor membre referitoare la organizarea si prestarea serviciilor de sanatate si asistenta medicala, astfel cum a fost interpretat de catre Curtea de Justitie. Dispozitiile Tratatului de reforma nu vor afecta temeiul juridic.
CAPITOLUL I
CALITATEA SERVICIILE DE SANATATE
1.1.Aspecte ale calitatii in serviciilor de sanatate
Calitatea reprezinta masura in care un ansamblu de caracterisitici intrinseci indeplinesc cerintele. Calitatea reprezinta obtinerea satisfactiei durabile ale clientului, raspunzand la nevoile si asteptarile sale, in mediul unui organism care se angajeaza sa imbunatateasca in mod constant randamentul si eficacitatea sa. Calitatea este astazi inaintea tuturor o stare de spirit, o mobilizare permanenta a tutuor in jurul aceluBacau obiectiv: saitsfacerea clientului/pacientului. Calitatea nu este altceva decat satisfacerea clientului/pacientului, conformitatea intre ceea ce el asteapta si ceea ce el primeste. De o parte exista clientul/pacientul cu un anumit numar de nevoi, de asteptari si de cerinte si de alta parte produsul/serviciul (sau ingrijirea) cu un anumit de caracterisitici si atribute. Asadar, calitatea inseamna: cum sa satisfaci clientul/pacientul. Cum sa se procedeze, astfel incat atributele produsului,ale serviciului sau ale ingrijirii sa raspunda asteptarilor clientului/pacientului.
O definitie pragmatica a calitatii adaptata activitatii de sanatate este ,,obtinerea satisfactiei durabile a clientului, in primul rand pacientul, la cel mai bun cost" Organizatia Mondiala a Sanatatii a definit calitatea in institutiile de sanatate ca ,,un demers care trebuie sa permita sa se garanteze fiecarui pacient armonizarea actelor diagnostice si terapeutice care le va asigura cel mai bun rezultat in conditii de sanatate, in conformitate cu stadiul actual al stiintei medicale, la cel mai bun cost pentru un acelasi rezultat, cu cel mai mic risc iatrogen si pentru marea sa satisfactie, in conditii de proceduri, de rezultate si de contacte umane in interiorul sistemului de ingrijiri medicale".
Asigurarea calitatii impune o organizare si o metodologie riguroasa pentru a face proba, a priori, ca un produs sau serviciu va fi conform cu specificatia sa. Este rezultatul dispozitiilor luate de unitatea sanitara care asigura servicii medicale pentru a da incredere in capacitatea sa de a satisface in mod permanent si durabil nevoile clientilor sai (incepand cu pacientii). 
Pentru ca o organizatie sa poata fi condusa si sa functioneze cu succes, este necesar ca aceasta sa fie coordonata si controlata intr-un mod sistematic si transparent. Succesul rezulta din implementarea si mentinerea unui sistem de management al calitatii care este proiectat pentru imbunatatirea continua a performantei luand in consideratie necesitatile tuturor partilor interesate.
Standardul ISO 9000: 2000 identifica opt principii de management al calitatii care trebuie sa fie utilizate de conducerea la cel mai inalt nivel pentru a conduce unitatea la imbunatatirea performantei. Aceste principii, adaptate la activitatile unitatilor furnizoarea de servicii de sanatate sunt: orientarea catre pacient, conducerea, implicarea personalului, abordarea bazata pe proces, abordarea sistemului de management, imbunatatirea continua, luarea deciziilor, relatiile cu furnizorul.
1.2. Orientarea catre pacient
Unitatile sanitare care asigura servcii medicale depind de pacientii lor. De aceea, ele trebuie sa le inteleaga nevoile, asteptarile si cerintele lor prezente si viitoare, sa le integreze in politica in domeniul calitatii si sa defineasca obiectivele calitatii adaptate, sa le comunice personalului unitatii, sa masoare satisfactia clientor/pacientilor si sa gestioneze relatiile cu clientii/pacientii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Caracteristici ale Calitatii in Institutiile Publice.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!