Caracteristicile calitatii activitatilor de e-Banking din perspectiva standardelor de calitate

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE.3
CAPITOLUL I. SERVICIILE BANCARE ELECTRONICE
1.1. Evolutia sistemului bancar, serviciile bancare si avantajele acestora in Romania.5
1.2. Influentele e-banking asupra serviciilor bancare traditionale.10
1.3. Etica bancara si legislatia care reglementeaza serviciile de e-banking.11
CAPITOLUL II. CARACTERISTICILE CALITATII ACTIVITATILOR DE E- BANKING DIN PERSPECTIVA STANDARDELOR DE CALITATE
2.1. Structura si rolul pietei bancare.13
2.2. Tipurile de banci si sistemele bancare.15
2.3. Calitatea serviciilor bancare, protectia si perspectivele activitatii bancare.17
2.4. Respectarea cerintelor ISO 27000 la cele mai importante banci din sistemul romanesc.23
CONCLUZII.33
BIBLIOGRAFIE.37


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea de fata, intitulata "Caracteristicile calitatii activitatilor de e-banking din perspectiva standardelor de calitate", isi propune sa ofere un fond de informatii cu privire la serviciile bancare electronice si caracteristicile calitatii activitatilor de e-banking.
Astfel in primul capitol, "Serviciile bancare electronice", sunt elaborate aspecte cu privire la evolutia sistemului bancar, serviciile bancare si avantajele acestora in Romania, influentele e-banking asupra serviciilor bancare traditionale, etica bancara si legislatia care reglementeaza serviciile de e-banking. Cresterea pietelor financiare si variatia uneltelor financiare, au sporit posibilitatile de intrare la fonduri pentru banci, astfel ele au intrat si pe pietele de capital la concurenta cu societatile de valori mobiliare, de asigurari, fonduri mutuale, fonduri de pensii, iar bancile au trebuit sa promoveze noi produse si servicii si sa utilizeze instrumente si modalitati specifice noilor piete, pentru a tine pasul cu concurenta. 
Serviciile bancare, sunt acele modalitati puse de banca la dispozitia persoanelor fizice, sau pentru diverse firme si societati, de catre o banca, prin mijloacele electronice sau partial electronice efectuate de regula printr-un telefon fix sau mobil si prin internet. Prin urma inregistrari detinatorii de conturi pot beneficia de aceste servicii, iar odata ce acceptarea a avut loc ei primesc o identificare unica primind un nume, parola, precum si expresii de control si dispozitive speciale care le permite o utilizare sigura a serviciilor.
Capacitatea utilizarii de la distanta la serviciile de e-banking se poate efectua prin mai multe modalitati: intre solicitant si banca, prin telefonul fix sau mobil, prin care solicitantul foloseste un numar de telefon special al bancii sau prin folosirea serviciilor de e-banca printr-un calculator personal, si care se realizeaza fie prin conectarea PC-ului la Internet, folosind o pagina de navigare si folosirea unei pagini specializate de pe site-ul bancii, precum si prin cuplarea PC-ului dotat cu un modem si o aplicatie furnizata de banca direct la serverul bancii (PC Banking). 
In dezvoltarea sa, sistemul bancar strabate faze de specializare, care arata limitarea productiei la anumite produse, sau actiunea unei scari limitata de produse, care poate fi denumita ca fiind un mod particular de specializare care sta in indrumarea activitatii bancare catre anumite domenii de activitate economica.
Capitolul al II-lea, "Caracteristicile calitatii activitatilor de e-banking din perspectiva standardelor de calitate", evidentiaza structura si rolul pietei bancare, tipurile de banci si sistemele bancare, calitatea serviciilor bancare, protectia si perspectivele activitatii bancare si respectarea cerintelor ISO 27000 la cele mai importante banci din sistemul romanesc. 
Sistemul bancar este reprezentat de ansamblu coerent al diferitelor categorii de institutii financiar-bancare care functioneaza intr-o tara, raspunzand necesitatilor unei etape a dezvoltarii social-economice. Sistemul bancar dintr-o tara cuprinde, cadrul institutional care este format din banca centrala cu rolul de coordonare si supraveghere si bancile comerciale si alte institutii financiare asimilate acestora si din cadrul juridic, care la randul sau este format din ansamblul reglementarilor care guverneaza activitatea bancara. Sistemul bancar se afla intr-o continua interactiune cu mediul economic, din care preia tot felul de intrari sub diferite forme pe carele prelucreaza in vederea obtinerii iesirilor de produse si servicii bancare, detasandu-se prin modul de a fi un sistem bancar deschis, deoarece ele sunt capabile sa isi regleze activitatea prin conexiunea inversa, fiind capabile de autoreglare.
In practica bancara internationala, se intalnesc urmatoarele tipuri de banci: bancile centrale si bancile comerciale, dar in principiu bancile comerciale isi desfasoara activitatea atat pe plan intern cat si pe plan international, deoarece activitatea lor este diversa si se axeaza pe acordarea de credite, atragerea depozitelor, acceptarea de depuneri de la alte banci sau firme, precum si operatiuni valutare pentru persoane fizice si juridice.
Bancile comerciale sunt foarte diversificate, deoarece ele pot diferentia dupa tipul operatiunilor bancare sau sfera teritoriala de cuprindere, iar din aceasta cauza denumirea de banca comerciala este asociata unui anumit termen care ii defineste specificul, iar din aceasta cauza sunt banci universale si banci specializate. Bancile universale sunt acele banci comerciale care folosesc toate operatiunile bancare si care nu isi limiteaza activitatea la anumite sectoare, la noi, de exemplu, societatile bancare sunt prin lege, banci universale.
Sistemul bancar in statele membre UE au un grad mult mai mic de concentrare decat in statele de tip anglo-saxon, desi se constata o tendinta evidenta de concentrare prin fuziunea unor banci sau absorbtia unor societati bancare de catre alte institutii financiar-bancare, in Europa se poate remarca existenta unei mari diversitati de banci, raspandite pe tot teritoriul tarii respective si cu filiale si sucursale in alte tari.
Internet banking, este denumit si serviciu bancar online si prezinta o forma mai evoluata de PC banking. Internet banking foloseste Internetul precum canal de distributie prin care se controleaza activitatea bancara: transferarea fondurilor, plata facturilor, vizualizarea soldurilor conturilor de economii, plata ipotecilor si cumpararea instrumentelor financiare si a certificatelor de depozit, deoarece aceste servicii bancare de Internet sunt cunoscute ca fiind servicii virtuale interactive sau web-Banks.
Introdus pe piata romaneasca de marile banci internationale, functionarul electronic, a ajuns sa faca parte din ofertele multor banci autohtone, la inceput a fost electronic-Banking-ul, a urmat internet banking, iar in Romania a fost introdus de curand si mobile banking si in principiu toate cele trei servicii ofera bancii cam aceleasi facilitati, singurele diferente stau in libertatea de miscare oferita de banca si in canalul folosit pentru a comunica cu banca. Electronic -Banking-ul sau e-Banking este primul dintre serviciile care ii scutesc pe oamenii de afaceri de drumurile zilnice la banca, deoarece ii permite utilizatorului sa foloseasca de acasa aceste servicii si sa faca operatiuni in contul bancar. Acest tip de serviciu nu este o noutate pe piata bancara deoarece Citibank utilizeaza sisteme de e-banking de peste 20 de ani, iar in Romania pe langa ING Barings si ABN Amro, care au fost printre primii care au introdus pe piata acest serviciu, au inceput si alte banci sa foloseasca acest serviciu.
CAPITOLUL I SERVICIILE BANCARE ELECTRONICE
1.1. Evolutia sistemului bancar, serviciile bancare si avantajele acestora in Romania
Cresterea pietelor financiare si variatia uneltelor financiare au sporit posibilitatile de intrare la fonduri pentru banci, astfel ele au intrat si pe pietele de capital la concurenta cu societatile de valori mobiliare, de asigurari, fonduri mutuale, fonduri de pensii, iar bancile au trebuit sa promoveze noi produse si servicii si sa utilizeze instrumente si modalitati specifice noilor piete, pentru a tine pasul cu concurenta. 
Ca urmare, in ultimele doua decenii, sistemele bancare ale tarilor capitaliste au fost supuse unui continuu proces de schimbare, afirmandu-se printr-un proces de internationalizare a sistemelor bancare din tarile bine dezvoltate.
"Trasatura operatiunilor efectuate, fondurile tot mai mari care sunt cerute tot mai des de catre clienti, riscurile de insolventa ale datornicilor, cat si cerinta de a-si marii castigurile si puterea de infiltrare pe alte piete si ocuparea unui loc principal in viata valutar-financiara internationala au condus la accentuarea procesului de unificare a bancilor in monopoluri, consortii, sindicate sau aliante bancare, iar prin urma acestor aliante,banci si grupuri financiare s-au unit, conducand astfel intreaga activitate in domeniu ."
Cea mai mare organizare din UE este dintre UniCredito si HVB, din iunie 2005, deoarece a plasat grupul bancar italian in lider de piata in Europa Centrala si de Est. Globalizarea bancara nu s-a finalizat nu numai geografic, ci si structural; marile grupuri financiare internationale fiind adevarate conglomerate care includ, pe langa banci, asa numitele activitati pe piata de capital care sa ofere asa-numite servicii financiare integrate.
Serviciile bancare la distanta denumite si Remote Banking, realizate pe cale electronica, au inceput sa se faca remarcate in1995, tot atunci, banca americana Presidential Bank din Maryland, a promovat primele servicii bancare prin Internet, iar la jumatatea anului 2004, peste 17% dintre americani utilizau serviciile bancare electronice si din aceasta cauza, serviciile bancare electronice sunt folosite de cei din Europa, pentru ca utilizeaza tehnologia electronica ca suport prim pentru realizarea de plati sau transferuri de diferite documente, iar datorita acestui serviciu nu mai este necesara deplasarea la banca pentru diferite operatiunii.
''Aceste tranzactii desemneaza un mare atu, deoarece ele se pot realiza lejer de la birou, prin intermediul calculatorului sau din orice sursa care este conectata la internet, iar un alt avantaj il prezinta serviciul denumit Personal Computer Banking care este disponibil pentru clienti 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana ."


Fisiere in arhiva (1):

  • Caracteristicile calitatii activitatilor de e-Banking din perspectiva standardelor de calitate.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Adam C., Marketing financiar-bancar, Editura Mirton, Timisoara, 2007;
2. Balaure V., Catoiu, I., Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2002;
3. Belch G.E., Belch, M.A., Advertising and Promotion: an Integrated Marketing Communications Perspective, McGraw Hill/Irwin, Boston, 2002;
4. Berea A., Probleme economice - Sistemul bancar romanesc, Vol. 153, Bucuresti 2005;
5. Barligea B., Creste febra externalizarii in banci, in revista e- Finance nr. 65, ianuarie 2006;
6. Catoiu I., Cercetari de marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2002;
7. Catoiu I., Teodorescu N., Comportamentul consumatorului, Editura Uranus, Bucuresti, 2003;
8. Cechin Crista Persida, Bancile si operatiunile bancare, Editura Mirton, Timisoara, 2004;
9. Cetina I., Marketing financiar-bancar, Editura Economica, Bucuresti, 2005;
10. Cetina, I., Marketingul serviciilor. Teorie si aplicatii, Editura Uranus, Bucuresti, 2006;
11. Cetina I., Odobescu E., Strategii de marketing bancar, Editura Economica, Bucuresti, 2007;
12. Chirca A., Managing and Integrating Information Technology into the Banking System, Buletinul Universitatii Transilvania, Brasov, 2007;
13. Chirca A., Daj A., Assessing Internet Marketing Success through Performance Metrics, Buletinul Universitatii Transilvania, Brasov, 2008;
14. Chirca, A., Daj, A., ICT-based Marketing Promotion of Higher Education: the Challenges for Romanian Universities, International Technology, Education and Development Conference, Valencia,Spania, 2009.
15. Cristureanu C., Economia invizibilului. Tranzactiile internationale cu servicii, Editura All Beck, Bucuresti, 2004;
16. Daj A., Chirca A., Digital Marketing Instruments: Using Online Communities for Product Innovation, International Conference on Economic Engineering and Manufacturing Systems, Brasov, 2009;
17. Daj A., Chirca A., E-Marketing Tools and the New Dimension of Integrated Marketing Communications in European Higher Education Services, Lituania, 2009;
18. Daj A., Chirca A., Marketing Strategies: Innovative Financial Services - Determining or Overcoming the Crisis, ICEEMS, Brasov, 2009;
19. Danu M.C., Marketingul serviciilor, suport de curs, Universitatea din Bacau, 2008;
20. Filip A., Marketingul bancar: practici mondiale si directii de implementare in Republica Moldova, Teza de doctorat, 2004, ASE Bucuresti;
21. Fill C., Marketing communications, Prentice Hall, 2006;
22. Florescu C., Malcomete P., Pop N.A., Marketing-Dictionar Explicativ, Editura Economica, Bucuresti, 2003;
23. Gay R., Charlesworth, A., Esen, R., (traducere), Marketing On-line - O abordare orientata spre client, Editura All, Bucuresti, 2009;
24. Golosoiu Georgescu Ligia, Business of banking, Editura ASE, Bucuresti, 2002;
25. Golosoiu Georgescu Ligia, Mijloace, modalitati si instrumente de plata, Editura ASE, Bucuresti, 2003;
26. Gheorgiu L., Cai de promovare a serviciilor bancare in Romania, in viziunea marketingului, teza de doctorat, ASE Bucuresti, 2003;
27. Ghibutiu A., Serviciile si dezvoltarea. De la prejudecati la noi orizonturi, Editura Expert, Bucuresti, 2000;
28. Ionescu L. C., Bancile si operatiunile bancare, Editura Economica;
29. Iordache F., Studii si cercetari economice, Vol. 9, Bucuresti, 2010
30. Kotler Ph., Trias de Bes F., Marketing lateral - Noi tehnici pentru descoperirea ideilor de succes, Editura CODECS, Bucuresti, 2004;
31. Lefter C., Marketing, Editura Universitatii Transilvania, Brasov, 2006;
32. Lefter C., Cercetarea de marketing, Editura Infomarket, Brasov, 2004;
33. Luca L, Luca S.C., Concurenta intre banci prin serviciile e-banking, Simpozionul Implicatii social-economice ale integrarii Romaniei in UE, Universitatea Tibiscus, 24 mai 2003;
34. Mihai, I., Mihai, T. I., Trade finance - finantarea comertului, Editura Economica, Bucuresti, 2002; 
35. Mihai I.C., Securitatea sistemului informatic, Editura Dunarea de Jos, Galati, 2007; 
36. Nagy A., Reglementarea serviciilor financiare europene. Probleme economice, Vol. 209; centrul de Informare si Documentare Economica, Bucuresti, 2006;
37. Negrus M., Bancile si operatiunile bancare, Editura Economica, 2008;
38. Olteanu V., Marketing financiar-bancar, Editura Ecomar, Bucuresti, 2005;
39. Olteanu V., Marketingul serviciilor, Editura Ecomar, Bucuresti, 2003;
40. Patriciu V.V., Sisteme electronice de plati, PC Report, nr. 83 August 2009;
...


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!