Cuprins licenta Cum descarc?

1. Introducere 6
2.5.3. Enzima catalaza 25
2.5.4. Enzima oxidaza 25
2.6. Metode moleculare in scopul a identificarii microorganismelor 25
2.6.1. Reactia in lant a polimerazei (PCR) 26
2.6.2. Evidentierea genelor tinta cu rol de identificare cu primeri specifici 27
2.7. Caracteristicile bacteriilor luate in studiu 28
3. Materiale si metode 30
3.1. Medii de cultura si solutii utilizate 30
3.2. Tulpinile bacteriene studiate 35
3.3. Studii biochimice 37
3.3.1. Proba catalazei 37
3.3.2. Proba oxidaza 37
3.4. Proba KOH 38
3.5. Examinarea microbiologica a procesului de alterare a pieptului si a spatelui in cazul depozitarii deschise si in ambalaj vid, la temperatura de 4 ?C 38
3.6. Masurarea activitatii de proteaza si lipaza prin metoda difuzie in agar 39
3.6.1. Optimalizarea metodei de determinare a activitatii lipazei 40
3.7. Masurarea activitatii lipolitice cu metode spectrofotometrice 41
3.8. Studii realizate prin metode de biologie moleculara 42
3.8.1. Izolarea ADN-ului genomial 42
3.8.2. Electroforeza gel 43
3.8.3. Evidentierea genelor tinta cu primeri specifici 43
4. Rezultate 45
4.1. Analiza confirmatoare a caracteristicilor biochimice a bacteriilor izolate din procesul de alterare a carnii de pui 45
4.2. Examinarea microbiologica a procesului de alterare a pieptului si a spatelui in cazul depozitarii deschise si in ambalaj vid, la temperatura de 4 ?C 46
4.3. Masurarea activitatii lipazei si proteazei cu metoda difuziunii in agar 50
4.3.1. Optimalizarea metodei difuziei in agar pentru determinarea activitatii lipazei 53
4.4. Masurarea activitatii lipolitice cu metoda spectrofotometrica 55
4.5. Rezultatele analizelor de biologie moleculara 57
5. Concluzii 58
Sumar 59
Bibliografie 60
Multumiri 62
Declaratia studentului 63
Declaratia coordonatorilor de lucrare 64

Extras din licenta Cum descarc?

1. INTRODUCERE
In interesul ocrotirii sanatatii consumatorilor controlul calitatii si sigurantei alimentelor a devenit din ce in ce mai importanta atat pe piata interna, cat si in domeniul economiei internationale. In producerea alimentelor cu o calitate si cu o siguranta corespunzatoare se pune un accent marit si pe conservarea alimentelor crude cu metoda frigorificarii. Deoarece metoda mentionata face parte din metodele de conservare mai usoare, restrictionarea patogenilor si microorganismelor cauzatoare de alterare necesita atentie sporita si in procedeele de preparare a produsului pentru frigorificare. Sistemul de management al calitatii HACCP, care supravegheaza demersul producerii a alimentelor, ofera o sulutie referitoare la cele scrise mai sus.
Scopul cercetarii mele este de a examina demersul degradarii in procesul de racire a carnii de pui cu ajutorul metodelor microbiologice si biochimice. In primul pas al experimentului am examinat variatia numerica a microorganismelor degradatoare in procedeul racirii in cazul carnii de piept si spatele a puiului depozitat in aer liber sau in ambalaj vid. Ca rezultatul acestor examinari am ales grupul microorganismelor dominante, care au contribuit in cel mai mare procent la degradarea carnii in ambele metode de impachetare. Cu scopul de a caracteriza demersul degradarii am facut analize biochimice cu aceste bacterii din genul Pseudomonas responsabile pentru alterare. In analiza biochimica m-am concentrat mai ales pe masurarea activitatii enzimelor de lipaza si proteaza, deoarece efectul microbilor daunatoare se manifesta in primul rand in descompunerea lipidelor si proteinelor. In continuare am dezvoltat un procedeu de biologie moleculara in scopul identificarii bacteriilor Pseudomonas.
2. REFERAT DIN LITERATURA
2.1. Prezentarea pasarilor
Expresia de pasare, se refera la pui, la curcan, la gasca si la rata, dar uneori cuprinde si urmatoarele, porumbel, strut, fazan si alte pasari salbatice. In ultimii 40 de ani s-au produs schimbari semnificatoare in industria carnii de pasare si in masuri globale ale consumului de carne, iar in lume consumul carnii de pui reprezinta 27% din procentajul total al consumului de carne. Carnea de pui si curcan sunt considerate cele mai importante carni de pasare, din producerea totala de carne de pasare producerea carnii de pui este de  2/3  iar productia unui an al intregii lumi numara aproape 33 miliarde de pasari (Lund si colab., 2000).
Metodele de cresterea pasarilor este foarte variata in lumea intreaga. In tarile nedezvoltate cresterea pasarilor se face in aer liber, iar in tarile in dezvoltare si dezvoltate puii sunt crescuti in uriase ferme de pui acoperiti. In cazul acestor ferme prasitoare cresterea pasarilor cuprinde notiuni ca: incubatie, hranire, taiere si prelucrare. Dealungul anilor se observa un progress continuu in calitatea cresterii pasarilor, in transformarea hranirii, plus in cresterea si prelucrarea economica. In trecutul apropiat automatizarea a devenit din ce in ce mai raspandita atat in crestere cat si in prelucrare, fapt care a dus in mare masura la cresterea rentabilitatii al intregului demers. In tarile dezvoltate se observa o consumare exploziva a carnii de pui, care se datoreaza prelucrarii rapide si de buna calitate; sortimentului variat de produse si ieftinitatii acestora (Lund si colab., 2000, Loessner si colab., 2005).
Carnea de pui este considerata sanatoasa si nutritiva fiindca este bogata in proteina si are un continut redus de grasime. Grasimea ei abunda in acizi grasi nesaturati, fapt pentru care este favorabil din punctul de vedere al nutritiei si al sanatatii. In cazul carnii de pui, in contrar cu carnea de porc si de vita, nu exista restrictii religioase privitoare la consumarea ei. Prepararea carnii de pui este simpla, de aceea este atat de raspandita si in gospodariile multora si in restaurantele de tip fast food. Mai recent carnea de pui este folosit si in prepararea mancarurilor traditionale, care mai devreme au fost pregatite exclusiv din carne rosie, cu acesta marind sortimentul mancarurilor din carne de pui in restaurante. De exemplu mezeluri, fripturi, parizer, carnati, salamuri si alte produse la care se folosesc diferite condimente. In cazul carnii de pui maturizate temperatura si metoda afumarii este mai atenuata, decat in cazul carnii rosii. Condimentele nu numai ca imprumuta un gust caracteristic carnii, ci joaca un rol important si in conservarea acestora (Deak, 2006).

Fisiere in arhiva (1):

• Caracterizarea Biochimica a Bacteriilor Care Determina Alterarea Carnii de Pasare.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.

Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.