Cardul si Moneda Electronica in Romania 2008-2012

Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
CARDUL - SCURT ISTORIC
Putini specialisti din domeniul financiar ar fi putut ghici cu mai bine de 30 de ani in urma impactul pe care urma sa-l aiba cardul bancar asupra intregii vieti economice si sociale; ca acest produs urma sa devina cel mai profitabil si des utilizat dintre produsele financiare oferite consumatorilor.
1.1. Aparitia cardului
Cartile bancare, ,,instrumente" de identitate economica si sociala al persoanelor in orice grup, au fost emise pentru prima data in SUA, unde creditul de consum al persoanelor fizice se dezvolta vertiginos inca de la sfarsitul secolului XIX. Unele magazine inca din anul 1914 au inceput sa elibereze clientilor lor cei mai bogati si permanenti carduri speciale pentru ai pastra drept clienti. Din 1928 compania Farrington Manufacturing din Boston a emis primele placi de metal pe care scria in relief adresa si care se eliberau clientilor de incredere. Vanzatorul introducea placa intr-o masina speciala numita imprinter (dispozitiv mecanic ce permite pe suprafata unei evidente pe suport de hartie luarea unei amprente, dupa elementele confectionate in relief prin gofrare sau embosare pe fata cardului) si informatiile de pe placa se imprimau pe cec. In urmatorii ani au fost inventate alte categorii de creditare financiara, ca rata minima lunara de rambursare a creditului, perioada amanarii, adica creditarea fara dobanda si multe altele.
1.2. Aparitia cardurilor bancare
Bazele cardului bancar de azi au fost puse de catre John C. Biggins, un specialist in domeniul creditelor de consum la Flatbush National Bank din Brooklyn, N.Y. care in 1946 s-a gandit sa lanseze un nou plan de creditare numit ,,charge it" care sa utilizeze bonuri valorice in schimbul carora se puteau face achizitii de la comerciantii participanti la acest nou plan de creditar.
Principiul care statea la baza acestui plan era : comerciantii depunea aceste bonuri valorice obtinute in urma vanzarilor efectuate, de obicei de mica valoare, intr-un cont bancar, iar banca factura cumparatorii pentru contravaloarea lor. 
Insa Luis Mandell, cercetator de varf in domeniul activitatii bancare, considera ca primul sistem de carduri de plata in masa a fost ,,Diners Club", creat in 1949.
Diferenta consta in faptul ca intre clienti si companiile de comert, ce vindeau nu numia marfuri ci si servicii, exista o organizatie intermediara care lua asupra sa efectuarea decontarilor. Aceasta particularitate i-a permis ,,Diners Club" sa devina primul card universal in masa (spre deosebire de cele de magazine, de benzinarie, etc).
1.3. Cum a inceput...
In 1949 Alfred Bloomindale, nepotul fondatorului unuia dintre cele mai amri magazine universale s-a intalnit cu vechiul sau prieten, Francis McNamara, insotit de juristul sau Ralph Snider. Intalnindu-se ei au hotarat sa ia masa in restaurantul Majors Cabin Grill unde au inceput sa discute despre un client al lui McNamara din Bronx. Acest antreprenor permitea vecinilor pentru o oarecare dobanda sa se foloseasca de contul sau curent. Vanzatorii magazinelor contactandu-l la telefon, primeau de la el permisiunea de a inscrie costul cumparaturilor in contul lui. Acest mod de creditare nu era cu totul nou insa prezenta intermediarilor era originala, prin utilizarea credibilitatii sale pentru a oferi credit persoanelor care nu puteau primi credite pe o alta cale.
Insa ultimul fapt li s-a parut prietenilor a fi un neajuns al acestei scheme financiare deoarece tocmai persoanele care nu au linie de credit in magazine au cel mai des probleme. Pe de alta parte cartierul de la periferia New York-ului, avand un numar mic de magazine, nu este cea mai potrivita piata pentru asemenea operatiuni. Probabil tocmai pentru ca se aflau in restaurant, Manhattan-ul avand un numar mare de restaurante in care luau masa mii de oameni de afaceri, li s-aparut un spatiu ideal pentru o noua afacere. Ei l-au chemat pe proprietarul restaurantului si l-au intrebat ce suma ar fi dispus sa dea pentru noii clienti pe care el nu i-ar fi primit intr-o alta situatie. Proprietarul a raspuns fara a clipii ,,7%" - tariful care cativa zeci de ani a predominat pe piata cardurilor bancare.
Pentru extinderea cercului de clienti, partenerii au hotarat sa utilizeze placile in relief care deja se utilizau in aceea perioada in majoritatea magazinelor si benzinariilor. Asfel la sfarsitul mesei cei doi eu luat decizia de a intemeia o noua intreprindere ,,Hamilton Credit Corporation" in care McNamara si Snider au depus 35,000 USD, datorii nerambursabile iar Bloomindale 5,000 USD in numerar. Acesti 5,000 USD au fost singurii bani reali de la care s-a inceput afacerea.
Deoarece biroul lor se afla pe Empire State Building, ei strecurau pur si simplu pe sub usile birourilor vecine fluturasi ce contineau o invitatie de a beneficia de acest nou serviciu care nu a fost taxat la inceput. Pentru deservirea acestor clienti au fost atrase 10-12 restaurante din apropiere.
In prima luna compania a obtinut 140 USD profit la un volum de activitate de 2,000 USD. In luna urmatoare afacerea a crescut si a aparut o necesitate acuta de capital suplimentar pentru creditare.
Bloomingdale a incercat o asemena afacere pe cont propriu in Los Angeles, insa nu a reusit si s-a reunit cu fostii asociati. Dupa reunire afacerea s-a numit Diners Club. McNamara detinea 70% iar Bloomingdale si Snider restul in mod egal.
Dupa un an Diners Club avea deja contracte cu 285 de puncte comerciale si 35.000 de detinatori de carduri, de la fiecare colectand 3 USD anual. La sfarsitul anului 1951 Diners Club a adus un profit de 61.222 USD la un volum de incasari de 6,2 milioane USD. In anii urmatori sistemul continua sa se extinda atat geografic - in Europa, cat si sa diversifice reteaua comerciala. Initial intreprinderile comerciale si de servicii nu prea doreau sa accepte cardurile Diners Club deoarece in primul rand acestea subminau pozitiile propriilor carduri de firma si in al doilea rand din cauza necesitatii de a platii dobanzi companiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cardul si Moneda Electronica in Romania 2008-2012.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!